generacje instalacji LPG |
Autor |
Wiadomość |
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 14:53 generacje instalacji LPG
|
|
|
która, to juz jest obecnie generacja inst. gazowych!
Słyszę, że juz piąta!
Czym one się różnią, jak przebiegała ta modernizacja zaczynając od 1 gaznikowej! |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 15:36
|
|
|
- I generacji - tradycyjne urządzenia z mikserem gazu
- II generacji - tradycyjne urządzenia z mikserem gazu, wyposażone dodatkowo w elektronikę sterującą ilością gazu podawanego do silnika i współpracującą z sondą lambda
- III generacji - indywidualne doprowadzenie gazu do poszczególnych cylindrów (jednomiejscowe sterowanie dawką gazu - sterowanie jednopunktowe, centralne)
- IV generacji - sekwencyjny wtrysk gazu, oddzielne sterowanie podaniem gazu (wtryskiwaczami gazu) dla każdego cylindra
Polecam stronke : http://www.automotoserwis...09/generacj.htm |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 16:35
|
|
|
czyli jak mam silniczek krokowy (dawka gazu) i komp tzn, że jest to II generacja? |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 17:30
|
|
|
Na to wyglada.... ja mam 1 gen i jakos sobie radzi ale to jednak nie to. Do Naszych silniczkow przydalaby sie 3 gen. |
|
|
|
|
qantan [Usunięty]
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 19:37
|
|
|
a czemu na tej stronce niema nic o wtrysku gazu w fazie ciekłej ?? |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |7 Cze 2004|, 2004 20:33
|
|
|
Zapewne to jest wlasnie ta 5 generacja instalacji o ktorej wspominal kolega Skorza |
|
|
|
|
Marcin
-=Marcin=-
Auto: Honda CB500S / Toyota Camry
Pomógł: 22 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 08:03
|
|
|
o tej instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej jest napisne w jakimś tam numerze autoświata, jak się do niego dokopię to wam napiszę o co chodzi. narazie nie mam czasu bo dzisiaj mam rozdanie matur i jest w domu niezły zapieprz |
_________________ Było:
-Scorpio sedan; 2.0 DOHC; 1990r
-Scorpio sedan; 2.3 DOHC; 1996r
- Toyota Camry 2,2 DOHC; 1996r
Jest:
- Honda CB 500S 0,5DOHC; 1998r |
|
|
|
|
Piof [Usunięty]
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 13:41
|
|
|
Dokładnie tak jak piszecie - V generacja to wtrysk gazu w fazie ciekłej czyli bez parownika a zasada działania dokładnie taka sama ja przy benzynce tzn. Pompa w zbiorniku i pod ciśnieniem do wtryskiwaczy (o ile dobrze pamiętam mgą być podwójne benzyna/gaz), które sterowane są kompem benzynowym, nadmiar gazu na przelew do zbiornika. Podobno nawet lepiej sie jeździ jak na benzynie - ale jej cena...... no cóż dlatego ja mam nadal swoją starą I generację.
Pozdr. |
|
|
|
|
Pershing
Auto: .
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2004 Skąd: Radom
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 14:31
|
|
|
Koszt instalacji V generacji to jsakies 5000 zlociszy troszke drogawo zwazywszy ze samochod jest warty tyle samo lub niewiele wiecej .
Piof : Jak Ci sie sprawuje samochodzik na tym gazie (I gen.) i ile pali ? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |8 Cze 2004|, 2004 14:44
|
|
|
Nie no Scorpio jest znacznie droższe. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
irek
Member 021
Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2004 Skąd: Rybnik/Głub.
|
Wysłany: |9 Cze 2004|, 2004 12:22
|
|
|
Hej
Na instalacji V generacji silnik nawet ma większego kompa, gdyż gaz wtryskiwany do komory cylindra rozpręża się i powoduje spadek temperatury w cylindrze, czyli działa w pewien sposób jak intercooler, wiadomo im więcej zimnego powietrza do ukaładu zasilania tym auto jest mocniejsze. Na takiej instalacji super się jeździ mój kolega ma takie coś w AUDI powiem szczerze że nawet ma lepszego kopa jak na benzynie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |9 Cze 2004|, 2004 13:24
|
|
|
No ja też słyszałem że można tak ustawić że będzie miało lepsze osiągi niż na benzynce. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |12 Cze 2004|, 2004 16:21
|
|
|
to oczywiste, zważywszy, ze LPG ma zawsze ponad 100 oktan |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
BC_Leszcz [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Cze 2004|, 2004 11:00
|
|
|
Instalacja V generacji nie jest dostępna do silników montowanych w Scorpio. Nie ma "uniwersalnej" instalacji V generacji - instalacje są przez producenta (Viale) dostarczane do konkretnego modelu silnika, silniki od Scorpio nie są obsługiwane, zresztą po co - ilu byłoby chętnych ? |
|
|
|
|
skorza [Usunięty]
|
Wysłany: |14 Cze 2004|, 2004 11:24
|
|
|
...a czy jest sens zakładać instalację IV gen, do 2,9 12V!
czy zużycie paliwa jest wtedy podobne jak benzyny!???
Może ktoś ma taką instalkę?
pozdrawiam
dzięki |
|
|
|
|
|