$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Alternator- obrotomierz 2,5 TD
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator- obrotomierz 2,5 TD
Autor Wiadomość
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lut 2007|, 2007 12:05   Alternator- obrotomierz 2,5 TD

Witam wszystkich.
Od niedawna jestem w posiadaniu Scorpio 2,5 TDi grudzień '93 z ABS bez klimy, skrzynia manual z immo.
Bryczka nieczego sobie, aczkolwiek troche zaniedbana przez poprzedniego właścicela.
Pierwszy problem, który mnie denerwuje, to nie działający obrotomierz. Przed rozruchem pokazuje 0 obrotów, po odpaleniu silnika wskazuje jakies 1600 obr, a po przegazowaniu spada do 800 obr, po czym wraca na 1600. Wlazłem pod samochód i stwierdziłem, że do alternatora są podłączone tylko 2 kable, złącze W jest puste. Zaczołęm szukac kabelka, moim zdaniem od obrotomierza, któy powinien byc podpięty pod zacisk W i niestety nie znalazłem. Prośba o podpowiedź, gdzie szukać tego kabelka i jaki powinien mieć kolor? Może ktoś posiada schemat elektryczny?

czy wskazania - podłączenie obrotomierza może mieć wpływ na pracę silnika (czy impulsy z alternatora spod złącza W są w jakiś sposób wykorzytywane do sterowania silnikiem?)
PS
Sprzedający był pierwszym właćiscielem w kraju i twierdzi, że jak go kupił, to obrotomierz od zawsze nie działa ...

Pytanie drugie, dotyczące pilota. Podobno fabrycznie jest centralka do pilota, tylko jak samochod sprowadili do kraju to pilot po drodze zaginoł, albo co... Ponieważ zamki są dosyć mocno już wyjechane przez ciągłe otwieranie i zamykanie , chciałbym, jeżeli to możliwe reaktywować tego pilota. Jak podejść do tematu? jak sprawdzić czy pilot zadziałą i gdzie szukać pilota?
 
 
mmmk
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lut 2007|, 2007 12:16   

co do pilota to w tym roczniku podobno nie bylo orginalnych pilotow do alaramow. doloz cos za 100 zl czy 200 coby ruszalo centralnym i niby zwalo sie alarmem bo tak bedzie najtaniej i najlatwiej. a pozatym fabryczny alarm po 14 latach?? to to juz nie musi dzialac... moj nie dzialal od nigdy a samochod mam rok starszy a jezdze nim juz 2 lata. a co do reszty problemow ja nie mam pojecia :)
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lut 2007|, 2007 12:26   

Z alarmem to się zgdza, chyba nie działa od zawsze ;) bo nwet czerwona dioda - kontrolka na podszybiu nie daje znaku zycia. Chodzi tylko o otwieranie drzwi .. chociaz może prościej wogóle nie zamykać ... pare lat temu miałe renaulta R18 z '81 to nwet kluczyka do stacyjki nie miałem .. :)
Z elektronicznych wynalazków to niestety działa jeszcze immo ... już z 5 razy baterie wyładowałem przez to paskudztwo
 
 
ssobie
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lut 2007|, 2007 14:34   

Masz zapewne alternator MagnetiMarelli (Lucas) A127. Do niego sa podłączone dwa przewody, prądowy i kontrolka, trzecie złącze jest puste i napewno tam nic nie miałeś podłączone więc nie masz co szukać kabelka.

Pozdrawiam
Sławek
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lut 2007|, 2007 15:37   

Zgdza sie oznaczenie typu to A127-70 G4X2A
To skąd w takim przypadku obrotomierz bierze informację o obrotach silnika?
Gdzie szukać czujnika?
Dzięki za info, bo już chciałem pruć wiązki w poszukiwaniu zagubionego kabelka ...
Ostatnio zmieniony przez magmart |25 Lut 2007|, 2007 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kapselek47
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lut 2007|, 2007 22:06   

jesli chodzi o alternator to dwa kable na bank
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |27 Lut 2007|, 2007 22:32   

No cóż, będe dalej kombinować, pojutrze bryka idzie na gruntowny przegląd. Obawiam sie, że będzie jak z moimi porzednim autem (kompletnie zmasakrowanym przez mechaników). Do zrobienia jest sporo. Generalnie motor jest mocno zaniedbany i wymaga gruntownego przeglądu. Dużo pali (ok 13 w mieście) na 5 ledwo 140, trudny rozruch przy niskich temperaturach, słabee ładowanie. Na wstępie wymiana regulatora napięcia na taki co daje 14,5 V, przegląd turbiny, pomiary. Zastanawiam się właśnie czy błędne wskazanie obrotomierza (czyli zły odczyt czujnika obrotów) może mieć wpływ na pracę silnika. Nie wiem jak sprawdzić sam zegar obrotomierza, czy informacja do jego wskazań jest zmiana napięcia czy impulsy.
A i przy okazji, wymiana gum na półośkach - skomplikowana procedura, czy lepiej do warsztatu oddać?

[ Dodano: 2007-03-01, 21:35 ]
Chyba znalazłem czujnik położenia wał korbowego. Czy rozączenie go powinno w jakiś sposób odbić się na pracy silnika?
 
 
_Mu.
[Usunięty]

Wysłany: |4 Mar 2007|, 2007 21:11   

Tak. Powinno. Powiniem przestać się uruchamiać. :027:
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |5 Mar 2007|, 2007 20:21   

No to nie wiem czy coś jest nie tak, bo uruchomić się daje, ale dzaiła tak, że strach. Jechać napewno się na tym nie da.
Obrotomierz niczego nie wskazuje.
Co do tematu postu (troche przez moją niewiedze uciekł ten temat od alternatora), ale i tak troche bliżej końca (chyba). Jeżeli odłączenie czujnika daje efekt, to w sprawie orotomierza pozostaje awaria samego wskaźnika (zegara), lub czegoś po drodze (komputer?).
Czy diagnostyka na komputerze wyjaśni ten problem, czy raczej do diesla strata czasu?
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |6 Mar 2007|, 2007 18:33   

:) Dzięki za info.
A wogóle w dieslu diagnostyka kompterowa do czegoś się przydaje?
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |6 Mar 2007|, 2007 22:54   

Jakaś kostka jest koło akumulatora, wyglądająca na taką w którą można się wpiąć, tylko co do niej jest podłączone. Możliwe, że nic, bo nie ma nigdzie kodów błędów do 2,5TD, a dioda świecąca podłączone zgodnie z opisem w jednym z postów poprostu nic nie wskazuje. Świeci i tyle, a jak się zapłon włączy to gaśnie. Żadnych impulsów.
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |8 Mar 2007|, 2007 06:52   

No nieżle. To nie ma nawet malutkiego komputerka ...
Czyli rozwiązniem mojego problemu jest wyszperać gdzieś drugi obrotomierz.
Ale chyba jest coś co rozdziela sygnał na pompe wtryskową i dalej na obrotomierz?
Czy sygnał bezpośeredjio z czujnika jest poprowadzony do pompy wtryskowej a drugą parą na orotomierz? Czujnik ma 3 kable, więc może tak być zrobione. Masa wspólna a jednym kablem sygnał na pompę, drugim na obrotomierz.
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie moim problemem.
 
 
magmart
[Usunięty]

Wysłany: |8 Mar 2007|, 2007 09:49   

Czyli trzeba poczekać aż przyjemniejsza pogoda się zrobi, bo niestety garażem nie dysponuję :( Ale wątek o browarku już mi się podoba :)
Trochę mnie martwi rodzaj usterki, że po odpaleniu coś wskazuje obrotomierz, a przy wysokich obrotach zaczyna wskazywać w dół i przy maksymalnych orotach wskazuje zero obrotów, stąd moje męczenie tematu na forum. O wiele prostsza sprawa jak coś poprostu nie działa.

[ Dodano: 2007-03-15, 13:07 ]
I sprawa obrotomierza wyjaśniona. Fachowiec po wymontowaniu i podłączeniu zegara, swierdził, że zegar jest uszkodzony.
W związku z niniejszym poszukuje obrotomierza (zegara) do 2,5 TD grudzień 93.
Dzięki za pomoc w rozwiązywaniu problemu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group