$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wolne obroty - 2,0 OHC na gaźniku
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wolne obroty - 2,0 OHC na gaźniku
Autor Wiadomość
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |16 Lis 2004|, 2004 21:06   Wolne obroty - 2,0 OHC na gaźniku

Trag mnie w końcu szlafi.
Mam motorek OHC z gaźnikiem. Gaźnik współpracuje z urządzeniem sterującym ESCII, regulacja wolnych obrotów mechaniczna, popychaczem wystającym z gaźnika.
Co jakiś czas mi to wariuje, popychacz się chowa do dziury, wolnych obrotów nie ma (różne niecenzuralne wyrazy).
Mam zamiar odpiąć w (jeden niecenzuralny wyraz) wtyczkę od popychacza i ustawić wolne obroty ręcznie (da się tylko na sztywno, nie będą się już regulować). Boję się tylko, czy aby komputer (znaczy ESCII) nie oszaleje jak zobaczy odpiętą wtyczkę i nie zacznie wypluwać małych niebieskich ekraników przez rurę wydechową :evil:
Może mnie ktoś wspomóc dobrą radą??
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
Krzyshtof
[Usunięty]

Wysłany: |16 Lis 2004|, 2004 21:29   

mam identyko moterek, ten sam gaźnik Webera i te same problemy. Rozwiązałem je właśnie dziś bardzo prosto - nabyłem nowego scorpiaczka, 2 lata młodszego i z wtryskiem :lol:
Ale do rzeczy - możliwe, że silnik krokowy/wolnych obrotów/ padł. Można go wymienić a mój znajomy mechanior ma takowy. Jeśli Cię interesuje spytam cenę.
pzdr
krzyshtof
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |16 Lis 2004|, 2004 23:11   

Nie tak prosto. Jakby padł to by padł i leżał a to po prostu raz na jakiś czas przestaje działać.
Ostatnio było parę miesięcy spokoju a teraz znowuż zaczyna.
Może być coś z wiązką, może szwankować kawałek komputera, może faktycznie ten silniczek - nie da się niczego wykluczyć. Już parę razy zdychało (wydawało się - na dobre), ustawiałem w.o. na śrubce, było fajnie a nagle (###) ustrojstwo się budziło i maupowy skorupiak wył jak potępieniec na ponad 3000 rpm :evil: Raz o mało co nie zaparkowałem przy takiej okazji w bagażniku poprzedzającego mnie wehikułu :evil: Mam dość, nikt nie chce się wziąć za zdiagnozowanie feleru więc planuję unieszkodliwić złośliwy wynalazek na dobre.
Nie próbowałem jak dotąd na stałe odłączać wtyczki od gaźnika bo się trochę obawiam ewentualnych efektów ubocznych.
Popytaj tego mechanika, może spotkał się z takimi objawami? W razie czego niech poda cenę tego kawałka gaźnika.
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 14:41   

Maupku - to co mówisz powinno zdać egzamin. A jak nie to rozkręć całe ustrojstwo w cholere, wyczyść i złóż. Musi działać
 
 
Mirek R
[Usunięty]

Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 20:59   

Witam. Wtrącę swoje dwa grosze. Do dzisiaj jeździłem SCORPIACZKIEM 2.0 na gaźniku z takim samym ustrojstwem (wcześniej sierra 2.0 gaźnik) i problem był taki sam. Jak jest dobrze to jest, a jak się pier.... to albo obroty za wysokie albo za niskie. Przerobiłem temat dokładnie:
- silniczek krokowy jest prawdopodobnie dobry, dlatego raz jest dobrze raz nie, ale
- popychacz, który steruje przepustnicą, jest napędzany paskiem zębatym (po rozkręceniu i ściągnięciu czarnego dekielka widać to dokładnie)
- problem jest w tym pasku (zęby mu wypadły)
Szukałem jakiś czas, ale pasek jest nie do zdobycia. Używany nie wchodzi w grę - przeważnie uszkodzone.

U siebie zrobiłem tak: wymontowałem silniczek krokowy, wywaliłem pasek, popychacz zablokowałem na stałe, przykręciłem z powrotem, wyregulowałem obroty i było ok.
Zdarza się, że obroty będą "pływały" (tak miałem w sierrce).
Tam zrobiłem tak: pasek został, ale cały silniczek poszedł na bok (niech sobie chodzi), a do przepustnicy zrobiłem ogranicznik na stałe, żeby miała się o co oprzeć.(niby to samo, ale...)

Dwa auta, ten sam problem, rozwiązany jak wyżej. Może ktoś znalazł inny patent lub ma dostęp do pasków - niech się odezwie (ten sam problem ma wielu posiadaczy SCORPIO i SIERRY z gaźnikiem).
 
 
maup 
FST 008



Auto: Subaru OBK '96 2.2 MT LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Tarnów
Wysłany: |17 Lis 2004|, 2004 23:45   

Mirek R napisał/a:
Witam. Wtrącę swoje dwa grosze. (...) problem jest w tym pasku (zęby mu wypadły)
(...) wywaliłem pasek, popychacz zablokowałem na stałe, przykręciłem z powrotem...


No nie powiem, że nie czekałem na twój post :lol:
Faktem jest, że nie pomyślałem o oszukiwaniu popychacza - chciałem od razu brutalnie ;)
Dzięki za radę, wprawdzie od momentu publikacji pierwszego postu w wątku ustrojstwo zachowuje się ze wszech miar przyzwoicie (zbawcza moc FST????) ale jak znowu zacznie fiksować to zrobię mu wiwisekcję :twisted:
Jak zdychało i ustawiałem wolne obroty na śrubce (bolec wtedy siedział wciśnięty na maxa w kopułkę) to obroty były stabilne - i na benzynie i na LPG więc chyba tu problemy nie wylazą.
_________________
== Im lepsze auto terenowe ======
== tym dalej trzeba iść po ciągnik ===
 
 
 
Mirek R
[Usunięty]

Wysłany: |18 Lis 2004|, 2004 12:42   

Na pewno będzie ok. Ja jeździłem z tym patentem na LPG i było ok. Szukałem nowego silniczka, ale tylko USA i cena ok. 150$. Dałem sobie na luz, zrobiłem patent i przestałem kręcić gaźnikiem. Powodzenia.
 
 
Krzyshtof
[Usunięty]

Wysłany: |18 Lis 2004|, 2004 21:47   

jak by co - mój znajomy odsprzeda Webera za 50,-. Gaźnik jest zdekompletowany! bez układu regulującego ssanie. W świetle tego co zostało powiedziane powyżej - stan paska jest nieznany -bez rękojmi.
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group