$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - RESET Zegarów w Scorpio '95
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
RESET Zegarów w Scorpio '95
Autor Wiadomość
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |3 Mar 2006|, 2006 21:32   RESET Zegarów w Scorpio '95

Tłumaczenie ze strony Ford SCORPIO '95+ - Jason

1. TYPE - Rodzaj wiązki zegarów, gdzie seria L to jeden wyświetlacz (pod prędkościomierzem), a seria H to dwa wyświetlacze.

0 4cyl, benzyna, seria L, km
1 4cyl, benzyna, seria L, mph
2 4cyl, benzyna, seria H, km
3 4cyl, benzyna, seria H, mph
4 4cyl, diesel, seria L, km
5 4cyl, diesel, seria L, mph
6 4cyl, diesel, seria H, km
7 4cyl, diesel, seria H, mph
8 6cyl 24v, benzyna, seria L, km
9 6cyl 24v, benzyna, seria L, mph
10 6cyl 24v, benzyna, seria H, km
11 6cyl 24v, benzyna, seria H, mph
12 6cyl, diesel, seria L, km (nie instalowany w Scorpio)
13 6cyl, diesel, seria L, mph (nie instalowany w Scorpio)
14 6cyl, diesel, seria H, km (nie instalowany w Scorpio)
15 6cyl, diesel, seria H, mph (nie instalowany w Scorpio)
16 6cyl 12v, benzyna, seria L, km
17 6cyl 12v, benzyna, seria L, mph
18 6cyl 12v, benzyna, seria H, km
19 6cyl 12v, benzyna, seria H, mph

Sprawdź, czy wyświetlacz pokazuje odpowiedni kod dla Twojego auta. Jeśli nie, może to świadczyć, że były wymieniane zegary (deska rozdzielcza).

2. SPEED - Czujnik prędkości pojazdu.- pokazuje aktualna prędkość pojazdu w Km\h.

3. PULSES - Pokazuje częstotliwość wejściową czujnika prędkości silnika, aktualizowaną co sekundę. Powinno wskazywać następujące wartości na biegu jałowym:

26 dla 4cyl DOHC
40 dla 6cyl 24v
52 dla diesel
200 dla 6cyl 12v

4. FUEL – Poziom paliwa w litrach. Pełny zbiornik powinien pokazać średnio od 65-69.
O-C znaczy przerwa na instalacji elektrycznej czujnika poziomu paliwa.
S-C znaczy zwarcie w instalacji elektrycznej.

5. En9 t – to sprawdza czujnik temperatury płynu chłodzącego. Pokazuje cyfry w przedziale 20 – 255, gdzie wysoka temperatura to niska wartość.
S-C znaczy ze sensor wysyła sygnał po za oznaczonym przedziałem.
Kiedy wskazówka temp na desce rozdzielczej jest w pozycji poziomej, na wyświetlaczu powinno być miedzy 79 a 129.

37 – max temp
57 – początek czerwonego pola
79 – 159 – wskazanie w polu NORMAL
242 – środek niebieskiego pola
255 – sam dół

6. rEL 1 – Testuje, czy oprogramowanie ROM`u, wychodzące z mikroprocesora jest w przedziale 0 – 999. To potwierdza funkcje procesora. Na wyświetlaczu powinna być stała wartość. Jeśli wyświetlana cyfra mruga, wtedy wszystkie funkcje pokazywane na wyświetlaczu mogą być niepoprawne i należy zmienić wiązkę zegarów.

7. rEL 2 – Testuje czy dane w pamięci stałej (niezmiennej) NVM wychodzą poprawnie i na wyświetlaczu powinna się pojawić cyfra w przedziale 0 – 255. Na wyświetlaczu powinna być stała wartość. Jeśli wyświetlana cyfra mruga, wtedy wszystkie funkcje pokazywane na wyświetlaczu mogą być niepoprawne i należy zmienić wiązkę zegarów.

UWAGA. Jeśli testowany samochód jest autem policyjnym, wtedy jest normalnym, że cyfry mrugają.

8. bAtt – pokazuje napięcie dochodzące do tablicy rozdzielczej. Nie jest to wskaźnik ładowania akumulatora.

9. Air t – Testuje czujnik zewnętrznej temperatury powietrza i jego połączenia. Pokazuje rzeczywista temp zew w Fahrenheit`ah.

O-C przerwany układ, lub temp zew jest mniejsza niż -40F
S-C to zwarcie lub temp zew jest wyższa niż 150F
UWAGA. Ten odczyt nie będzie taki sam jak pokazywany na „komputerze pokładowym”, gdyż ten drugi został skorygowany ze względu na możliwość nagrzewania się od silnika.

10. FL0 - Ta opcja testuje EECV i jego połączenia dla przepływu paliwa. Cyfra wyświetlana wzrasta wraz, z co dziesiątym impulsem wysyłanym przez EECV do zegarów od momentu przejścia do tej opcji. Przy odczycie 6553 wyświetlacz wróci do zera.

Z włączonym zapłonem, ale wyłączonym silnikiem, opcja ta powinna pokazywać zero. Odpal silnik i cyfra na wyświetlaczu powinna rosnąć od 0 do 6553. Jeśli tak się nie dzieje, wskazuje to na jakiś błąd sygnału.
UWAGA. Odpalenie silnika spowoduje, że sekwencja FL0 zniknie z zegarów i pojawi się normalny przebieg auta. Należy wcisnąć reset przebiegu dziennego na ok. 5sek i następnie poprzez kilkakrotne wciśnięcie tegoż przycisku wrócić do opcji FL0.

11. rAE – Średnie spalanie. Ta opcja pokazuje średnie spalanie w MPG (mil per galon) od którego liczony jest zasięg auta do opróżnienia zbiornika paliwa. Cyfra będzie niższa przy jeździe np. po mieście, a wyższa po jeździe na trasie.

Jeśli zadowala Cię spalanie Twojego auta, idź do następnej opcji ;) Natomiast, jeżeli liczba jest ekstremalnie zawyżona, lub zaniżona wskazuje to na uszkodzenie.

12. button – Ta opcja pokazuje, czy przyciski na panelu od komputera pokładowego są sprawne. Dana liczba pokazuje wartość dla danego przycisku.

255 – żaden przycisk nie jest wciśnięty.
208 do 241 – wciśnięty przycisk MODE
38 do 56 – wciśnięty przycisk S
158 do 185 – wciśnięty przycisk R

Jeśli wyświetlacz pokazuje 255 podczas naciskania któregoś z przycisków, oznacza to, że np. styki pod przyciskami są brudne i wymagają czyszczenia. Jeżeli liczba na wyświetlaczu jest niższa niż 38, podczas wciskania przycisku, oznacza to problem z okablowaniem.

13. L0 C – Czujnik niskiego poziomu płynu chłodzącego. Pokazuje wartość na wejściu. S-C oznacza zwarcie w instalacji. Odczyt 5 – 33 jest normalny.
Lampka niskiego poziomu płynu chłodzącego powinna zgasnąć po 5 sek od odpalenia auta. Jeżeli kontrolka gaśnie po tym czasie, odczyt powinien wskazywać między 5 a 33. Jeśli kontrolka świeci się dalej, odczyt powinien wskazywać więcej niż 33. W przeciwnym wypadku sprawdzić wiązki czujnika.
UWAGA. Ostatnie modele, gdzie czujnik poziomu płynu był usunięty, będą pokazywać S-C na wyświetlaczu.

14. L0 S – Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy. Pokazuje wartość na wejściu. S-C oznacza zwarcie w instalacji. Odczyt 5 – 33 jest normalny.
Lampka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy powinna zgasnąć po 5 sek od odpalenia auta. Jeżeli kontrolka gaśnie po tym czasie, odczyt powinien wskazywać między 5 a 33. Jeśli kontrolka świeci się dalej, odczyt powinien wskazywać więcej niż 33. W przeciwnym wypadku sprawdzić wiązki czujnika.
UWAGA. Ostatnie modele, gdzie czujnik poziomu płynu był usunięty, będą pokazywać S-C na wyświetlaczu.


Pozdrawiam
Jason
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |7 Mar 2006|, 2006 13:26   

UWAGA. Ostatnie modele, gdzie czujnik poziomu płynu był usunięty, będą pokazywać S-C na wyświetlaczu.
Ja miałem 98 rok i obydwa czujniki były :)
 
 
Jason 
Member 099



Auto: Mondeo 2.2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Maj 2004
Skąd: Gt Harwood
Wysłany: |7 Mar 2006|, 2006 16:35   

Moze mieli na mysli ostatnie np 2 miesiace produkcji (bo np im juz tych czujnikow zabraklo i dlatego przerwali produkcje :695: ). Ja tylko napisalem tak jak bylo w oryginalnej "litanii"
Pozdrawiam
_________________
ESCORT 1.6 XR3 83 + LPG
SCORPIO GL 2.0i 86 + LPG
SCORPIO ULTIMA 2.3 97
ALFA 156 1.6TS 01
MONDEO 1.8 01
MONDEO 2.5 V6 02
AUDI A6 2.4 V6 00
Ostatnio zmieniony przez Jason |7 Mar 2006|, 2006 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group