Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - PILNE!!! Czym sie rózni SKRZYNIA AUTOMAT od 2.016V do 2.316V

Rafał A.(antek) - |16 Lis 2005|, 2005 12:41
Temat postu: PILNE!!! Czym sie rózni SKRZYNIA AUTOMAT od 2.016V do 2.316V
Dla wiedzacych i znajacych temat, czym sie roznią (o ile wogole) skrzynia automatyczna od silnika 2.0 16V roczniki 95-98 od skrzyni od silnika 2.3 16V w tych samych rocznikach.

Chodzi ni oczywiscie o roznice wewnetrzne, bo z zewnatrz i mocowania to wiem ze maja identyczne!

Pytanie czy jakies bebechy sa inne ? sterownik, elektrozawory, tarcze, trasmy itp

Adam_2000 - |16 Lis 2005|, 2005 22:16

Według mnie skrzynka od 2.0 16V powinna działać w Twoim 2.3 bez problemu.
Ale dla pewności proponuje telefon do pana Olczaka ;)

Rafał A.(antek) - |16 Lis 2005|, 2005 23:14

a gdzie go znalezc?
Adam_2000 - |17 Lis 2005|, 2005 09:13

Speedo napisał/a:
dla leniwych jasnieadminow

:wink: :mrgreen:

Rafał A.(antek) - |17 Lis 2005|, 2005 12:03

człowiek ma problme a ci se jaja robią, kurde gdyby byla taka samoa to juz bym mial skrzynie :(
Adam_2000 - |17 Lis 2005|, 2005 12:13

Bo Ty Rafał jesteś absolutnie niereformowalny !
Teraz będziesz kombinował przez kilka miesięcy zamiast brać i montować skrzynkę ;)
Jak już Ci ktoś ją sprzątnie spod nosa, to będziesz się wkurzał, że mogłeś kupić, a dałeś ciała i będziesz płacił 2 razy drożej !
A szukał będziesz pewnie takiej, której nr seryjny bedzie się różnił od Twojej o max 2 cyferkę :)

Rafał A.(antek) - |17 Lis 2005|, 2005 12:50

ale Adami sam dobrze wiesz ze sie moga istotnie teskrzynie roznic. Micropcat podaje inny numer, inny numer ma tez caly sterownik do tej skrzyni, wiec jednak niejest toto samo, a kupic zeby nie działał, to nie o to chodzi
Adam_2000 - |17 Lis 2005|, 2005 13:13

Rafał, istotnych różnic nie ma !
To jest dokładnie ta sama skrzynia, mogą być jedyne jakieś drobne różnice dotyczące modulacji ciśnienia, ale przy różnicy w mocy pomiędzy 2.0 i 2.3 ok. kilkunastu KM, można to olać :)

zuza31 - |17 Lis 2005|, 2005 17:19

Robiłem podobny eksperyment lecz skrzynia z 2.9 wsadziłem do 2.3, pytasz o różnicę w sterowniku, rzeczywiście wystepuje, różnia się metalowa płyta pomiędzy sterownikiem a skrzynią. Różnice są w wielkości otworów w metalowej płycie. W moim przypadku przełożyłem sterownik od 2.9 i włożyłem płytę metalową z 2.3 czyli włąściwą.
Jak to rozbierzesz to przyłuz do siebie te dwie płyty i sam się przekonasz czym się różnią.

Wszystko działa poprawnie odpukać po dzień dzisiejszy a jeżdzę na tym już z 1,5 roku.

Jeżeli chodzi o resztę skrzynie to prawdopodobnie ma więcej tarczek, ale tego nie jestem już pewny.

Rafał A.(antek) - |17 Lis 2005|, 2005 21:22

no sek w tym wlasine ze skrzyni z 2.9 24V blizej do tej 2.3 niz tej 2.0 16V

Poprostu skrzynie od coswortha mona wsadzic do 2.3 a skrzyni od 2.0 16V nie, bo bebechy maja inne.

zuza31 o jakiej plycie mowisz? 2.9 rozni sie kołnierzem mocujacym do silnika, to masz na mysli? a sterownik tak pasuej ot i juz?

zuza31 - |17 Lis 2005|, 2005 22:29

O jakiej płycie mówie ano o takiej która jest między płytą sterownikiem a resztą skrzyni między dwoma papierowymi uszczelkami.
Najlepiej sprawdz linka http://www.fordscorpio.co...LDEoverhaul.pdf od strony 41. Sterownik jest identyczny łącznie z takim samym umiejsowieniem i iloścą kulek stanowiących zawory kulkowe na płycie sterownika. Różni się jedynie tą płytą metalową a dokładnie chyba wielkością 2 albo 3 otworów inna modulacja ciśnień i to cały bajer.

No co do mocowania to nie mam zielonego pojęcia jakie jest ale tak na marginesie to we wszystkich modela jest skrzynia A4LDE więc pewnie bebechy są takie same no może jedynie jest więcej tarczek sprzęgłowych w mocniejszych modelach. Osobiście mam włożone koło 4 biegu czyli overdrive ze skrzyni 2.9 i pasuje idealnie Jedynie jest wiecej tarczek no pewnie ze względu na mocniejszy silnik. Poza tym sprawdzając stronę http://www.fordscorpio.co.uk/autotrans.htm można dojśc do wniosku że jedynie różnice wystepują w wersjach z silnikiem 2.5 TDI i V6 12V(skrzynia A4LDe sterownik silnika to EECIV), bo 2.0, 2.3 i 2.9 (skrzynia A4LDE sterownik silnika EECV) zaliczone są do tej samej grupy. Ale jak jest naprawde to ja już nie wiem chociaż widziałem moją skrzynie z 2.3 i z 2.9 z której brałem sterownik i jakoś nie widziałem różnic w mocowaniu ale to fakt nie przyglądałem się interesował mnie sterownik. :D

Rafał A.(antek) - |17 Lis 2005|, 2005 23:36

no wlasnie podobno z 2,9 wchodzi do mojego i pasuje, a z 2,0 nie
Adam_2000 - |22 Lis 2005|, 2005 20:05

Koledzy zza morza potwierdzaja moje zdanie :
http://www.fordscorpio.co...;num=1132662305

Rafał A.(antek) - |23 Lis 2005|, 2005 00:31

to teraz pytanie czy skrzynia 2.9 24V sopasuje do 2.3 16V jak mozesz adam spytaj sie za morzem :)
VIK - |23 Lis 2005|, 2005 17:11

Skrzynia ASB w 24V jest wzmacniana i ma inny dzwon z rozrusznikiem po 2 stronie, trzeba by było przekładać z istniejącej.
Rafał A.(antek) - |23 Lis 2005|, 2005 17:47

dzwon to wiem, pikuś, przełozyc mozna, pytanie o reszte, środek, tył, i samo sterowanie czy ine bedzie cos nie tak w czasie jazdy
VIK - |23 Lis 2005|, 2005 18:29

Jak dla mnie=mocniejdsza skrzynia, to tylko LEPIEJ 8) .

Generalnie=wstawić manuala-na 99% pewność, że to ostatnia skrzynia wstawiana do autka; 4/5 postów w zakładce skrzynia biegów o tych cholernych nieudanych ASB A4LD :cry: Niestety-taka prawda.

Adam_2000 - |23 Lis 2005|, 2005 20:07

Rafał, masz odpowiedź w sprawie skrzyni od kosłorta :
http://www.fordscorpio.co...;num=1132662305

[ Dodano: 23-11-2005, 20:19 ]
VIK napisał/a:
Generalnie=wstawić manuala-na 99% pewność, że to ostatnia skrzynia wstawiana do autka; 4/5 postów w zakładce skrzynia biegów o tych cholernych nieudanych ASB A4LD Niestety-taka prawda

VIK-u, przecież nie po to się kupuje automata, zeby go na manuala przerabiać, nie ? :)
A poza tym, przeróbka wieloryba na manuala nie jest wcale taka tania i prosta.

Rafał A.(antek) - |23 Lis 2005|, 2005 20:26

problem w tym czy 2.9 bedzie poprawnie chodzic, czy nie ma roznicy w elektorzaworach cisnieniach itp.

A recznej sie nie da wstawic do oczatego.

Adam_2000 - |23 Lis 2005|, 2005 20:31

No przecie już Ci dałem info, że się da i nie ma różnicy !
Czytasz dla odmiany co się do Ciebie pisze, czy tylko przerzucasz wzrokiem ? ;)

COSSY - |23 Lis 2005|, 2005 20:40

Kiedyś przekładałem automata z 24V do rzędówki (przejściówka) i nic sie nie działo wielkiego a tu takie wielki larum o tą samą skrzynię.
Rafał A.(antek) - |23 Lis 2005|, 2005 22:17

no wlasnie w przejscoiowce to sie wszystko da a tu nie !

Adamie _200 czytam wnikliwie ale wiesz... :) lubie dłubac do konca, gdzyz czesto na koncu dopiero znajduje sie to małe ale...

VIK - |24 Lis 2005|, 2005 19:52

Adam_2000 napisał/a:
Rafał, masz odpowiedź w sprawie skrzyni od kosłorta :
http://www.fordscorpio.co...;num=1132662305

[ Dodano: 23-11-2005, 20:19 ]
VIK napisał/a:
Generalnie=wstawić manuala-na 99% pewność, że to ostatnia skrzynia wstawiana do autka; 4/5 postów w zakładce skrzynia biegów o tych choroba nieudanych ASB A4LD Niestety-taka prawda

VIK-u, przecież nie po to się kupuje automata, zeby go na manuala przerabiać, nie ? :)
A poza tym, przeróbka wieloryba na manuala nie jest wcale taka tania i prosta.


To lepiej wymienić na automata który nie wiadomo kiedy klęknie, tak? Sorry, ale prościej wstawić ręczną.

Automata się nie kupuje, nie w Fordzie.
Są dwie grupy posiadaczy fordowskiego automata:
1. Ci co już robili ze skrzynią (bogaci ludzie, zwłaszcza Ci wymieniający np. już 2-3 raz)
2. Ci co będą robić.

Rafał A.(antek) - |24 Lis 2005|, 2005 20:29

no nie prosciej bo trzeba kompa od silnika zmienic itp itd to nie to co w starym czy w przejsciówce.
VIK - |25 Lis 2005|, 2005 06:42

Wiadomo, że nie to co w starym, ale manual mimo wszystko pewniejszy i tragedii z przeróbką nie ma znowu wielkiej. Sterownika EEC V wcale nie trzeba zmieniać. Automt jest wpięty pod "swoje" piny, które w przypadku Manuala są po prostu wolne. Cała reszta jest podpięta tak samo, aha, no i w skrzynce bezpieczników mostek zacisków 30 i 87 zamiast przekaźnika bezpiecznego uruchamiania TYLKO na P i N.
A tak poza tym:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=74139679

może tu po części spróbować uderzyć :D

Seba - |30 Wrz 2006|, 2006 15:44

VIK napisał/a:
Wiadomo, że nie to co w starym, ale manual mimo wszystko pewniejszy i tragedii z przeróbką nie ma znowu wielkiej. Sterownika EEC V wcale nie trzeba zmieniać. Automt jest wpięty pod "swoje" piny, które w przypadku Manuala są po prostu wolne. Cała reszta jest podpięta tak samo, aha, no i w skrzynce bezpieczników mostek zacisków 30 i 87 zamiast przekaźnika bezpiecznego uruchamiania TYLKO na P i N.
A tak poza tym:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=74139679

może tu po części spróbować uderzyć :D


Wstawisz mi do coswortha, oczatego, manuala?? Jesli tak,to napisz za ile(z wszystkimi czesciami) i jade do Ciebie.

krzysieksel1969 - |7 Lut 2007|, 2007 20:44
Temat postu: kiedys wstawialem z 2.4 do 2.9
kiedys wstawialem z 2.4 do 2.9 i pamietam ze wszystko bylo prawie takie samy roznily sie tylko niektorymi kostkami tyle samo pinow tylko w innym ulozeniu i kolory te same,przelutowalem wtyczki i jeszcze dlugo jezdzila
Zysio - |7 Lut 2007|, 2007 20:55

krzysieksel1969:

Cytat:
no wlasnie w przejscoiowce to sie wszystko da a tu nie !

Cytat:
no nie prosciej bo trzeba kompa od silnika zmienic itp itd to nie to co w starym czy w przejsciówce.

Arek - |20 Paź 2007|, 2007 09:50

słuchajcie tam czytam i nie mogę znaleźć wyjaśnienia jeśli chodzi o problem jaki u mnie występuje ..... aczkolwiek podczas wrzucania biegu na D lub R jest takie uderzenie ... dziwnie... a podczas jazdy zmiana biegów z 1 na 2 to bardzo wyraźne szarpnięcie ... Co to może być ..macie na to jakieś związanie ??? Pozdrawiam
Rafał A.(antek) - |20 Paź 2007|, 2007 15:59

1- luz na dyfrze
2 - uslizg w skrzyni

Mysza - |21 Paź 2007|, 2007 10:25

Zadne szarpnięcia przy zmianie biegów nie wróżą nic dobrego. Co do szarpania przy zmianie kierunku jazdy, to oprocz luzu moga byc jeszcze za wysokie obroty silnika.
zztop2 - |21 Paź 2007|, 2007 20:58

Arek napisał/a:
słuchajcie tam czytam i nie mogę znaleźć wyjaśnienia jeśli chodzi o problem jaki u mnie występuje ..... aczkolwiek podczas wrzucania biegu na D lub R jest takie uderzenie ... dziwnie... a podczas jazdy zmiana biegów z 1 na 2 to bardzo wyraźne szarpnięcie ... Co to może być ..macie na to jakieś związanie ??? Pozdrawiam

zapraszam do chełma na diagnostyke cos poradzimy

Arek - |21 Paź 2007|, 2007 23:23

Ja mówię poważnie zaczynam się obawiać o tą skrzynię ???? Mechaniczną rozbiorę i złoże bez problemów ale Automat to już gorzej

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group