|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Zawieszenie i hamulce - Łożysko tylnego koła
zbyszek - |25 Sie 2005|, 2005 01:25 Temat postu: Łożysko tylnego koła Właśnie niedawno skończyłem wymianę łożyska w tylnim kole i mam mały dylemat. Ile dociągnąć nakrętkę, aby było ani za luźno ani za ciasno? Dociągnąlem prawie do oporu i trochę cofnąłem. Niestety nie dysponuje kluczem dynamometrycznym tak więc muszę to robić na wyczucie.
Aro - |25 Sie 2005|, 2005 07:29
W Mk1 i przejściówce dowala się do 270Nm. Więc bez klucza dyn. na przedłużkę klucza o długości 1 m trzeba chyba położyć ciężar ok. 27 kg.
Minus waga przedłużki na końcu.
Tak se tylko pomyślałem
Marcin - |25 Sie 2005|, 2005 08:03
mamy jakiegoś fizyka na forum
Oli - |25 Sie 2005|, 2005 08:13
TAAAK... Aro-Niutonometr
Adam_2000 - |25 Sie 2005|, 2005 08:25
zbyszek napisał/a: | Dociągnąlem prawie do oporu i trochę cofnąłem |
To się tylko dokręca do oporu (w/w momentem) i już. Nic się nie cofa
Aro - |25 Sie 2005|, 2005 09:10
O Zesz Wy
Piszę przeca, że se tylko tak pomyślałem.
Oli - |25 Sie 2005|, 2005 09:16
aaaa, sorki - Aro-Mysliciel a może też Arku sobie filozujesz....
Aro - |25 Sie 2005|, 2005 16:38
Psycholoszką jestem
Kevin Xy - |25 Sie 2005|, 2005 17:26
a serek zolty zjadasz ze smakiem ??
Adam_2000 - |25 Sie 2005|, 2005 19:23
Aro napisał/a: | Psycholoszką jestem |
...psyholoszkiem
Oli - |26 Sie 2005|, 2005 13:27
zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 15:54
Więc mam dalej kłopot z tym tylnym lewym kołem , ciągle mi się odkręca nakrętka piasty koła. I w związku z tym ma dwa pytania:
1. Jaki gwint powinien być na piaście (prawy, czy lewy)?
2. Jak się zabezpiecza orginalną nakrętkę? W mądrej książce pisze, żeby zagnieść nakrętkę w specjalny rowek na gwincie, a u mnie nie widzę nic takiego. Przed wymianą łożyska nie było takiego problemu. Nakrętkę kupiłem nówkę sztukę za 30 PLN.
Adam_2000 - |4 Wrz 2005|, 2005 15:59
zbyszek napisał/a: | Jaki gwint powinien być na piaście (prawy, czy lewy)? |
- LEWY
Ad.2.
Nakrętka chyba powinna być tzw. somoblokująca tzn. z kołnierzem i wkładką z tworzywa.
mmmk - |4 Wrz 2005|, 2005 16:15
zalezy od producenta jak wymienialem wahacze to stare mialy takie metalowe zawleczki a nowe maja wlasnie ten plastik czy gume w kolorze niebieskim. a sa jakies takie kleje(loctite czy jakos podobnie) czy cus takiego co sie na gwinty naklada,zeby sie nie poluznily moze to pomoze chociaz nie wiem czy tam nie ma za duzo sil i jak to ma w zasadzie dzialac.
pozdrawiam
maciek
zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 16:40
Czyli mam zamienioną piastę bo gwint mam prawy Muszę teraz sprawdzić po drugiej stronie jaki jest gwint.
Orginalna fordowska nakrętka składa się z kilku pierścieni z gwintem które są połączone taką blaszką.
Zastanawia mnie tylko dlaczego to się wcześniej nie odkręcało
Adam_2000 - |4 Wrz 2005|, 2005 16:43
zbyszek napisał/a: | Czyli mam zamienioną piastę bo gwint mam prawy... |
Chyba półośkę, Zbyszek
zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 16:46
Jak to zwał tak zwał ważne że to powinno być z drugiej strony
Adam_2000 - |4 Wrz 2005|, 2005 16:56
No dobra... przykręca sie piastę, ale gwint i nakrętka jest na półosi
Ale tak przeglądam "mondrom płytę" i już nie jestem pewny, czy z tyłu nie ma po obu stronach prawego gwintu...
zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 17:00
Według XXXXXXX to jest wałek krótki zewnętrzny osi tylnej
zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 17:09
Właśnie od początku coś mi nie pasował ten gwint
A orginalna nakrętka tak jak pisałem wcześniej jest całkowicie inna. I właśnie zastanawia mnie czemu wcześniej się nie odkręcało a teraz się odkręca.
Jutro pojadę jeszcze do mechanika (choć tego nie lubię) niech mi wytłumaczy to zjawisko, może źle zabezpieczam nakrętkę?
zbyszek - |4 Wrz 2005|, 2005 17:28
Kupowałem osobno łożysko i osobno nakrętkę.
Adam_2000 - |4 Wrz 2005|, 2005 17:42
Speedo napisał/a: | Adam2k np zerknie jak nie ma alusow tylko kolpaki w ktora strone ma gwint zwiniety w tylnym lewym, przecie to nia wierzchu jest i problem rozwiazany |
Tak będzie ... jutro sprawdzę
Rafał A.(antek) - |5 Wrz 2005|, 2005 01:05
aaa nakretke poprosiłes do jakiego koła? pozatym czemu nie zastosujesz starej nakrętki?
zbyszek - |5 Wrz 2005|, 2005 01:27
Cytat: | aaa nakretke poprosiłes do jakiego koła? |
Wiedziałem, że jest prawy gwint więc poprosiłem z prawym. Cytat: | pozatym czemu nie zastosujesz starej nakrętki? |
Przy odkręcaniu nie wiedziałem dokładnie ( i nie wiem do tej pory) na czym polega to zabezpieczenie i odgiąłem te blaszki które mi się połamały Nakrętka rozsypała się na kilka części
Rafał A.(antek) - |5 Wrz 2005|, 2005 01:30
to idz do sklepu niech ci dadza nakretke do danego koła i zobacz jaki ma gwint. Albo idz i kup oryginalna (albo ja chociaz obejzyj) sadze ze na takim elemencienie ma co oszczedzac... a juz nie raz sie przekonalem zeniby na oko to samo a jednak ford ma jakies dziwne patenty ze te oryginalne czesci jakos lepiej działaja.
zbyszek - |5 Wrz 2005|, 2005 01:33
Nakrętkę kupiłem właśnie orginalną fordowską i faktycznie takiego patentu jeszcze nie widziałem .
[ Dodano: 2005-09-05, 01:36 ]
Jutro (dziś) pojadę do znajomego mechnika zobaczymy co powie.
Adam_2000 - |6 Wrz 2005|, 2005 19:25
Sprawdziłem... nakrętka - lewy tył, zakręca się w PRAWO !
Adam_2000 - |6 Wrz 2005|, 2005 19:31
Dokładnie, Speedo... a sama nakrętka wygląda na nieźle pokombinowaną
Tak jakby to były dwie nakrętki, z których pierwsza jest cieńsza i ma wąsy do zaklepania na tej drugiej (taka kontra + zaklepanie)
irek - |6 Wrz 2005|, 2005 20:11
wszystko dobrze ta nakrętka dziwnie wygląda z dówch części ale z tyłu jest jeszcze ta blaszka(podkładka), która zbyszkowi się połamała i ona zbezpiecza przed odkręceniem, gdyż jeden brzeg tej podkładki zaklepuje się na nakrętkę- tak jest u mnie orginalnie
|
|