|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Elektryka - Brak prawego światła mijania
toyman - |9 Maj 2021|, 2021 11:32 Temat postu: Brak prawego światła mijania Problem dotyczy prawej, przedniej lampy w moim Wielorybie 2.0 16V. Lewa działa prawidłowo. Światła drogowe (długie) i postojówki świecą normalnie.
Trochę zaczyna mi brakować pomysłów dlaczego nie mam światła mijania w tej lampie. Zasilanie do żarówki przychodzi na pinach 2 i 7 (odpowiedni + i masa). Napięcie jest na pinach wtyczki i jest w samej lampie na złączkach wpinanych w żarówkę.
Napięcie jest w tym miejscu do czasu aż podłączę jakiekolwiek obciążenie - żarówkę o dowolnej mocy.
Nie ma zwarcia pomiędzy którymkolwiek pinem.
Wybebeszyłem całą wiązkę lamp (niedawno skoczyłem robić wiązkę podłużnicy, silnika, skrzyni, ABSu i tempomatu) - szukając czy nie jest przypadkiem w podobnym stanie jak reszta wiązek - ale nie. Jest w idealnym stanie.
Bezpiecznik oczywiście sprawdzony - 30A - sprawny.
W teorii wygląda to tak, jak brak masy - ale pociągnąłem osobną masę wprost z akumulatora i nic się nie zmieniło.
Więc może zwarcie ... ale gdzie szukać.
Wymieniałem też lampę na kompletnie inną. Ten sam objaw. Żarówek przetestowałem ze sześć - w tym zakładając te, które świecą jako jako światła długie (przełożyłem z dołu lampy na górę).
Może coś podpowiecie. Co sprawdzić. Czego jeszcze szukać.
A jeżeli nie to - czy mogę bezpiecznie spiąć plusy prawej i lewej lampy. Z dokumentacji wynika, że lewa lampa obsługuje jeszcze sterowanie wysokością reflektorów (której u mnie nie ma).
Gaiger - |9 Maj 2021|, 2021 21:04
Obstawiam przypalony styk w kostce pod skrzynką bezpieczników.
Jacek12 - |9 Maj 2021|, 2021 22:23
Jak mierzysz napięcie na żarówce ?
DANEK1403 - |10 Maj 2021|, 2021 06:19
Skrzynka do regeneracji
toyman - |10 Maj 2021|, 2021 10:18
Jacek12 napisał/a: | Jak mierzysz napięcie na żarówce ? | Po kolei idąc od puszki bezpieczników. Mierzę napięcie na styku bezpiecznika i masą akumulatora.
Potem w samej wtyczce przy lampie (piny 2 i 7).
A na koniec na złączkach żarówki (te wsówki nakładane na samą żarówkę).
Oprócz tego wybebeszyłem cała wiązkę świateł w poszukiwaniu uszkodzeń (jak w wiązce podłużnicy czy silnika) - jest w idealnym stanie.
Zostaje zatem albo sam przełącznik świateł albo faktycznie pucha bezpieczników.
Na razie zrobiłem druta łącząc lewą lampę z prawą (termin BT minął), a że planuję niedługo wymianę deski - przy tej okazji zrobię porządek z puchą.
P.S. Ponoć gdzieś ktoś opisał jak zabrać się za naprawę puchy - możecie mi podrzucić link do tego wątku ?
Struna - |10 Maj 2021|, 2021 13:25
odkręcasz skrzynkę, wyjmujesz, rozbierasz warstwy segregując i najlepiej fotografując kolejne, czyścisz i reanimujesz co tam zastaniesz, potem składasz w odwrotnej kolejności - warto czymś to odpornym na wodę spryskać.
toyman - |10 Maj 2021|, 2021 13:40
Czy pucha jest przykręcona do ściany grodziowej tak jak w Sierrze (tj. od strony przedziału pasażerskiego są cztery nakrętki do których dostęp jest dopiero po zwaleniu dechy) ?
Maross - |10 Maj 2021|, 2021 14:51
toyman, duża skrzynka jest po stronie kierowcy , ściągasz jedynie dół deski ze schowkiem na rękawiczki , odpinasz wtyczki i odkręcasz nakrętki , klucz osiem , odpinasz pokrywę i wyciągasz górą , małą skrzynkę odkręcasz już u góry
[ Dodano: |10 Maj 2021|, 2021 14:53 ]
BTW : zrób sobie zdjęcia jak idą wtyczki do dużej , niby nie da się ich pomylić , ale i takie pomyłki bywały
toyman - |10 Maj 2021|, 2021 15:56
Dzięki. To już nie wygląda na "poważną robotę"
Aro - |10 Maj 2021|, 2021 16:13
Gaiger napisał/a: | Obstawiam przypalony styk w kostce pod skrzynką bezpieczników. |
Potwierdzam, przerabiałem temat. Ale na pewno skrzynka też już swoje dostała.
[ Dodano: |10 Maj 2021|, 2021 16:18 ]
Jeśli jest mus, można zrobić jakąś tymczasówkę, ale broń Boże nie mostkować prawego z lewym bo za chwilę i lewe zgaśnie. Ja tymczasowo wziąłem plusa z aku, dałem bezpiecznik 10A i włączyłem na przekaźnik, który jest sterowany napięciem od lewej mijanki. Ale to tak naprawdę chwilowo, bo na razie nie mam autka zastępczego i czyś muszę jeździć
ford2fast - |12 Maj 2021|, 2021 10:12
Obejrzyj też włącznik świateł od strony kostki, jeżeli któryś pin będzie przysmażony to może był winowajcą zamieszania
toyman - |13 Maj 2021|, 2021 09:23
ford2fast napisał/a: | Obejrzyj też włącznik świateł od strony kostki, jeżeli któryś pin będzie przysmażony to może był winowajcą zamieszania | W teorii tak (i oczywiście sprawdzę), ale wydaje mi się to mało prawdopodobne no bo logika mówi, że duże prądy nie idą przez przełącznik bezpośrednio, tylko jego zadaniem jest wysterowanie przekaźnika. A ten jest wysterowany, bo przecież napięcie pojawia się zarówno w puszce na bezpieczniku, jak i w samej lampie. Obciążenie z lampy nie powinno mieć wpływu na zachowanie obwodu sterującego.
ford2fast - |13 Maj 2021|, 2021 10:31
toyman napisał/a: | ford2fast napisał/a: | Obejrzyj też włącznik świateł od strony kostki, jeżeli któryś pin będzie przysmażony to może był winowajcą zamieszania | W teorii tak (i oczywiście sprawdzę), ale wydaje mi się to mało prawdopodobne no bo logika mówi, że duże prądy nie idą przez przełącznik bezpośrednio, tylko jego zadaniem jest wysterowanie przekaźnika. A ten jest wysterowany, bo przecież napięcie pojawia się zarówno w puszce na bezpieczniku, jak i w samej lampie. Obciążenie z lampy nie powinno mieć wpływu na zachowanie obwodu sterującego. |
Czasami się wypala
[ Dodano: |13 Maj 2021|, 2021 10:33 ]
Zwarcia w skrzynkach robią różne rzeczy
toyman - |13 Maj 2021|, 2021 12:33
Ok. Przekonałeś mnie.
ford2fast - |14 Maj 2021|, 2021 23:33
toyman napisał/a: | Ok. Przekonałeś mnie. |
Włącznik najłatwiej i najszybciej da się sprawdzić
VIK - |2 Cze 2021|, 2021 20:11
Tak czy siak, niebieska wtyczka
bingo - |24 Lip 2021|, 2021 17:31
wtyczka skrzynki, skrzynka, włącznik + wtyczka - taka kolejność.
Wszystko do zrobienia na parkingu - czas około 60 minut + rozebranie i złożenie skrzynki w domu - 3~4 godzinki z piwkiem w ręku.
|
|