Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Ciśnienie paliwa

Aro - |13 Maj 2017|, 2017 07:24
Temat postu: Ciśnienie paliwa
Siemka.
Wyczytałem w Etzoldzie, że ciśnienie paliwa ma być między 0,27 a 0,30 MPa.
Coś mi na benzynie zaczęło granatnika mulić, to pomierzyłem. I wyszło mi, że na wolnych stoi przy 0,20Mpa a dopiero pod obciążeniem (D, hamulec i gaz - jak przy stallteście) podchodzi do 0,26. Jak z regulatora ciśnienia zdejmę podciśnienie, trzyma 0,26 cały czas. Ktoś wie, czy tak ma być?
Mierzyłem i na króćcu i na przewodzie zasilającym (przed listwą) - to samo.

Struna - |13 Maj 2017|, 2017 07:59

No troszkę mało
pablo19 - |13 Maj 2017|, 2017 08:57

Mało, ostatnio jak mierzyliśmy to było ok. 0,25 na jałowych.
Boni - |13 Maj 2017|, 2017 09:47

Mało, 0.27-28 minimum na jakichś obrotach, 0.25-26 na jałowych. Chyba szukałbym pompy.
DANEK1403 - |13 Maj 2017|, 2017 10:15

A może wystarczy filtr wymienić ?
trzypion - |13 Maj 2017|, 2017 11:40

http://trzypion.oldfield.org.pl/FST/Cisnienie.avi - na jałowych może byc nisko, bez podciśnienia albo na pełnym gazie nieco ponad 2.8.

Pompa albo sam regulator. Zdejmij przewód zasilający i do niego podepnij manometr i zobacz ile pompa nabije bez odpływu.

Danek, jakby to był filtr, to by była różnica jałowe/obciążenie.

DANEK1403 - |13 Maj 2017|, 2017 12:22

trzypion napisał/a:
http://trzypion.oldfield.org.pl/FST/Cisnienie.avi - na jałowych może byc nisko, bez podciśnienia albo na pełnym gazie nieco ponad 2.8.

Pompa albo sam regulator. Zdejmij przewód zasilający i do niego podepnij manometr i zobacz ile pompa nabije bez odpływu.

Danek, jakby to był filtr, to by była różnica jałowe/obciążenie.

ŻYcie pisze różne scenariusze dwa razy w życiu tak miałem
Ul spadochroniarzy podajże i tam dziuple miał elekromen ;)

Aro - |13 Maj 2017|, 2017 12:33

Będę dalej mierzył. Na razie wymieniłem czujnik temp. powietrza dolotowego, bo tamten dziwnie sie zachowywał i wolno reagował. Bez zmian.
Zmierzyłem czujnik temp. cieczy - wskazuje z sensem, ale go podmienię.
Może i pompka, bo to jakaś podróbka za 110 zł.

Darek_Police - |13 Maj 2017|, 2017 19:38

trzypion, a gdzie miałeś podpięty ciśnieniomierz? Układ po to ma regulator ciśnienia, że powinno być stałe ciśnienie - znamionowo 3 bary. Takie wahania ciśnień to kolejna niepotrzebna zmienna wprowadzająca bałagan w mapach wtrysku.
trzypion - |13 Maj 2017|, 2017 22:29

Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu? ;)
Teraz małe wyjaśnienie - używamy pojęcia 'ciśnienie' w 99% mając na myśli różnice pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym, a ciśnieniem w danym miejscu. To niekiedy sprawia kłopoty tak jak w tym przypadku.
Regulator ciśnienia istotnie, utrzymuje stałą różnicę ciśnienia pomiędzy paliwem w listwie paliwowej, a ciśnieniem powietrza w kolektorze dolotowym. I ta różnica wynosi znamionowa dla DOHC 2,7 bara.
Dlatego też, jak sie podepnie manometr, który tak naprawdę pokazuje różnicę ciśnienia pomiędzy atmosferą, a paliwem w listwie, to przy zamkniętej przepustnicy wyskakuje ciśnienie około 2 barów.
Dzieje się tak dlatego, że w kolektorze wówczas masz podcisnienie (cisnienie niższe niż atmosferyczne), gdyż silnik zasysa powietrze, a przepustnica dławi przepływ.

Darek_Police - |13 Maj 2017|, 2017 22:38

trzypion napisał/a:
Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu? ;)


Nie dla szpanu, a dla regulacji - utrzymanie stałego ciśnienia na listwie.

Obroty jałowe czyli duże podciśnienie a mały wydatek wtryskiwaczy. dzięki temu nadmiar ciśnienia wraca do baku i mamy 3 bary.

Duże obciążenie silnika czyli duży wydatek wtrysków a małe podciśnienie w dolocie, które przymyka membrankę regulatora by utrzymać stałe ciśnienie na listwie 3 bary.

Ciśnienie ma być stałe, niezależnie od warunków pracy silnika. Względem STAŁEGO ciśnienia jest mapa wtrysków.

trzypion - |13 Maj 2017|, 2017 23:15

Darek_Police napisał/a:
trzypion napisał/a:
Tak, oczywiście. A regulator ciśnienia ma podłączone podciśnienie z kolektora tak tylko dla szpanu? ;)

Nie dla szpanu, a dla regulacji - utrzymanie stałego ciśnienia na listwie.
Ciśnienie ma być stałe, niezależnie od warunków pracy silnika. Względem STAŁEGO ciśnienia jest mapa wtrysków.


Tak, tak. Tylko siadaj, pała.
Ciśnienie paliwa jest stałe względem cisnienia w kolektorze, a nie atmosferycznego.
I tak jak napisałem - problemem jest to, że właściwy parametr to różnica ciśnień, a potocznie się nazywa to 'ciśnieniem' odnosząc do atmosferycznego 1bar.

W tym przypadku chodzi o to, żeby wtryskiwacz miał stałą wydajność, czyli żeby zawsze otwarcie go na określony czas dawało taką sama dawkę paliwa. A ponieważ prędkość wypływu paliwa z wtryskiwacza zależy od różnicy ciśnienia pomiędzy dwoma stronami jego dyszy, czyli z jednej strony ciśnienia paliwa, a z drugiej ciśnienia w kolektorze dolotowym, to regulator utrzymuje stałą różnicę ciśnienia pomiędzy paliwem, a powietrzem w kolektorze dolotowym.
I dlatego też, kiedy na biegu jałowym masz w kolektorze dolotowym ciśnienie bezwzględne 0.3bara, na listwie paliwowej ciśnienie bezwzględne 3 bary, to manometr wpięty w listwę paliwową pokaże 2 bary, bo on pokazuje nie ciśnienie bezwzględne, a różnicę ciśnienia pomiędzy danym punktem (w tym wypadku: listwa paliwową), a atmosferą, która ma ciśnienie bezwzględne 1 bar.
Jeśli teraz, przyjmiemy atmosferę za ciśnienie odniesienia, to masz w kolektorze ciśnienie -0,7 bara (inaczej: podciśnienie), na listwie 2 bary. Różnica ciśnienia listwa-kolektor wynosi 2-(-0,7)=2+0,7=2,7.
Jak jedziesz z butem w podłodze, to masz w kolektorze bardzo niewielkie podciśnienie - przyjmijmy 0,01 bara.
Czyli mając atmosferę za ciśnienie odniesienia, to masz w kolektorze ciśnienie -0,01 bara , na listwie 2,69 bara. Różnica ciśnienia listwa-kolektor wynosi 2,69-(-0,01)=2,69+0,01=2,7.


Teraz jaśniej?

Darek_Police - |13 Maj 2017|, 2017 23:24

trzypion, stopien Twojej ignorancji i samoubóstwienia jest przerażający. Nie masz racji. Cisnienia ma być stałe 3 bary.

https://www.youtube.com/watch?v=Kub3q1-YNZA

polecam doczytać, a w tym filmiku jasno jest to wytłumaczone. Przestań szerzyć bzdury.

A tutaj poprawnie działający regulator utrzymuje ciśnienie

https://www.youtube.com/watch?v=zTK9-DoGIVY

trzypion - |13 Maj 2017|, 2017 23:34

Tak, oczywiście :D
Pierwszy filmik 1:00 wyjaśniona zasada działania regulatora, pokazująca, że reguluje on ciśnienie względem ciśnienia w kolektorze. Dokładnie 'Futher controll is needed as fuel pressure stay in constant value above mainfold pressure. Otherwise the fuel quantity delivered wouldn't be accurate'
Powtórzone to jest w 1:27 - ciśnienie paliwa jest ciągle zmieniane w zależności od ciśnienia w kolektorze -> 'fuel pressure is continuosly corrected in step of pressure with changes in mainfold pressure'

Zanim zarzucisz komuś ignorancję, to poszukaj jej najpierw u siebie, a teraz siadł i wstydził się.

Darek_Police - |13 Maj 2017|, 2017 23:41

hehe, on mówi po angielsku, że kontrola ciśnienia jest konieczna by utrzymać stałe ciśnienie paliwa (fuel pressure stay in constant value). W przeciwnym razie ilość paliwa dostarczona nie byłaby dokładna. Tak tam jest powiedziane.
pablo19 - |13 Maj 2017|, 2017 23:44

W drugim filmie mówi o zmiennym ciśnieniu paliwa i chyba o tym pisał trzypion?
Oni mówią o stałym ciśnieniu w listwie co jest realizowane przez różne czasy otwarcia wtryskiwacza.
Drugi film od 9 minuty.

trzypion - |13 Maj 2017|, 2017 23:49

To, że nie zrozumiałeś tego, co na tym filmie lektor mówi i na tej podstawie sobie coś wymyśliłeś, to już naprawdę Twoja sprawa. Masz w poprzednim poście napisane słowo w słowo co jest tam powiedziane.
Dodatkowo jeszcze dalej jest też powiedziane to samo, co już napisałem, że dzięki temu, iż różnica ciśnienia paliwo-kolektor jest stała, to zawsze taki sam czas otwarcia daje taką samą dawkę paliwa.
A to, że pomimo i mojego tłumaczenia, jak i pokazania jak krowie na rowie w materiałach, które sam podałeś nadal twierdzisz, że jest inaczej świadczy o tym, że najczęściej ignorancję zarzucają Ci, którzy sami niewiedzą i brakiem zrozumienia mocno grzeszą.

Darek_Police - |13 Maj 2017|, 2017 23:49

pablo19 napisał/a:
W drugim filmie mówi o zmiennym ciśnieniu paliwa i chyba o tym pisał trzypion?
Oni mówią o stałym ciśnieniu na wylocie wtryskiwacza co jest realizowane przez różne czasy otwarcia wtryskiwacza.
Drugi film od 9 minuty.



nie nie nie

kolo pokazuje sprawny regulator, Ciśnienie stałe na wolnych obrotach i przy przygazówce. Ładnie trzyma 40 czegośtam. Potem pokazuje, co się dzieje, jak odpiął podciśnienie z regulatora, to przestał działać poprawnie i ciśnienie wzrosło, bo nie wracała nadwyżka paliwa do baku.

pablo19 - |13 Maj 2017|, 2017 23:55

Darek_Police napisał/a:
...
kolo pokazuje sprawny regulator, Ciśnienie stałe na wolnych obrotach i przy przygazówce. Ładnie trzyma 40 czegośtam. Potem pokazuje, co się dzieje, jak odpiął podciśnienie z regulatora, to przestał działać poprawnie i ciśnienie wzrosło, bo nie wracała nadwyżka paliwa do baku.
No tak, a wcześniej mówi o tym, że przy otwartym regulatorze na jałowych, żeby zachować stałe ciśnienie zasilenia paliwa skraca się czas otwarcia wtrysków? Tak zrozumiałem.
trzypion - |13 Maj 2017|, 2017 23:55

Chłopie, wybacz, po prostu nie rozumiesz tego, co tam sie dzieje , nie rozumiesz języka i łapiesz pojedyncze słowa.
Proste pytanie - względem czego cisnienie na listwie jest stałe?

Darek_Police - |13 Maj 2017|, 2017 23:56

pablo19, błagam Cię... wtryskami regulujemy ciśnienie paliwa? To forum schodzi na psy...

[ Dodano: |14 Maj 2017|, 2017 00:57 ]
trzypion, cisnienie ma być stałe względem atmosferycznego a regulowane jest podciśnieniem w kolektorze.

pablo19 - |14 Maj 2017|, 2017 00:03

Darek_Police napisał/a:
pablo19, błagam Cię... wtryskami regulujemy ciśnienie paliwa? To forum schodzi na psy...
...
No a co mówi ten człowiek w drugim zalinkowanym przez Ciebie filmie?
13:52 mówi, że zwiększając czas otwarcia wtrysków nie pozwalamy na zwiększenie ciśnienia w listwie, albo ja nie rozumiem angielskiego.

trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 00:05

Filmik drugi:
4:47 - gośc informuje, że celem działania regulatora jest to, żeby ilość paliwa podanego przez wtryskiwacz nie była zależna od ciśnienia paliwa, a od czasu otwarcia.
7:35 - gośc tłumaczy jak regulator reguluje cisnienie na listwie w zalezności od podcisnienia w kolektorzy dolotowym.

SIADŁ I WSTYDZIŁ SIĘ.

Darek_Police - |14 Maj 2017|, 2017 00:06

ale to jest efekt działania sterowania wtrysków, a nie ich zadanie! Priorytetem jest dostarczenie odpowiednich dawek paliwa. Żeby wtryski mogły to zrealizować potrzebne jest stałe ciśnienie na listwie. Kiedy wydatek wtrysków wzrasta, to ciśnienie by spadło, dlatego membrana regulatora przymyka się, aby utrzymać ciśnienie na listwie.

[ Dodano: |14 Maj 2017|, 2017 01:08 ]
trzypion napisał/a:
SIADŁ I WSTYDZIŁ SIĘ.


Nie pisz proszę do mnie w ten sposób. Nie życzę sobie tego.

trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 00:08

Darek_Police napisał/a:

trzypion, cisnienie ma być stałe względem atmosferycznego a regulowane jest podciśnieniem w kolektorze.


Wiesz, przeczytaj i już nie pokazuj, jak wielka jest Twoja niewiedza.
http://warsztaty.samochod...wykonaw/reg.htm

pablo19 - |14 Maj 2017|, 2017 00:14

Darek_Police napisał/a:
ale to jest efekt działania sterowania wtrysków, a nie ich zadanie! Priorytetem jest dostarczenie odpowiednich dawek paliwa. Żeby wtryski mogły to zrealizować potrzebne jest stałe ciśnienie na listwie. Kiedy wydatek wtrysków wzrasta, to ciśnienie by spadło, dlatego membrana regulatora przymyka się, aby utrzymać ciśnienie na listwie.

...

No tak, źle to:
Cytat:
No tak, a wcześniej mówi o tym, że przy otwartym regulatorze na jałowych, żeby zachować stałe ciśnienie zasilenia paliwa skraca się czas otwarcia wtrysków?
napisałem.
Powinno być coś w tym stylu: wcześniej mówi o tym, że przy otwartym regulatorze na jałowych, przez to, że jest krótszy czas otwarcia wtrysków ciśnienie na zasileniu listwy jest stałe.
Mój błąd.

trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 00:16

[quote="Darek_Police"] Żeby wtryski mogły to zrealizować potrzebne jest stałe ciśnienie na listwie.
[/qoute]
Tak, stałe względem drugiego końca wtryskiwaczy, które to końce są w kolektorze. I dlatego regulator jako ciśnienie odniesienia ma podciśnienie z kolektora i utrzymuje stałe nadciśnienie względem tegoż. Wynika to z zasady działania regulatora, który otwiera upust do zbiornika paliwa wtedy, kiedy parcie paliwa na membranę z jednej strony przeważy działający z drugiej strony nacisk sprężyny osłabiany przez podciśnienie z kolektora.
I dlatego własnie, aby sprawdzić jednym manometrem sprawność regulatora trzeba podciśnienie mu odpiąć, aby wyeliminować korektę ciśnienia przez podciśnienie w kolektorze

Teraz SIADŁ I WSTYDZIŁ SIĘ.
(tak, wiem, nie życzysz sobie, ale biorąc pod uwagę, od czego zacząłeś, to Twoja prośba została przez komisje odwoławczą załatwiona odmownie)

pablo19 - |14 Maj 2017|, 2017 00:53

trzypion, na tym Twoim filmie to Ty jechałeś na benzynie czy LPG, bo wygląda jak na LPG biorąc pod uwagę wyjaśnienia, które pokazuje drugi film Darka.
trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 02:08

Na benzynie, potem przełączyłem na gaz, włącz fonię, bo komentowałem to w czasie jazdy. To było wtedy, jak mi Zdzisław na benzynie nie ciągnął i szukałem przyczyny. Problem z ciśnieniem paliwa (pompa/filtr/regulator) był jedną z możliwości i w ten sposób je weryfikowałem.
Poza tym na LPG efekty będą niemal identyczne, wszak podciśnienie w kolektorze nie zależy od tego na jakim paliwie jedziesz, a od obrotów silnika i położenia przepustnicy. Zresztą zauważ, że po przełączeniu na LPG nic sie nie dzieje z ciśnieniem.

A drugi filmik - 7:41 gość tłumaczy, że masz podane podciśnienie z kolektora (vacum engine), które przeciwdziała sprężynie obniżając ciśnienie paliwa. Inna sprawa, że to, jak narysował regulator kompletnie nei wyjaśnia jak on naprawdę działa, bo jego działanie polega na równoważeniu siły sprężyny osłabianej przez podciśnienie w kolektorze ciśnieniem paliwa.
Dalej, 8:11 - wyjaśnia to jeszcze raz, potem w 8:37
W 12:26 zaczyna tłumaczyc co będzie, kiedy sie odetnie podciśnienie od regulatora, i dlaczego wtedy cisnienie na magistrali paliwa bedzie stałe.
Teraz co widać przy manometrze, szczególnie w okolicach 17:40 - gość dodaje gazu i ciśnienie na listwie rośnie, a kiedy puszcza gaz leci na dół, żeby po chwili nieco ruszyć do góry i zostac na 2,7. I tak własnie ma być - dodanie gazu zmniejsza podcisnienie w kolektorze, więc regulator zwiększa cisnienie na magistrali, jak przepustnica się zamyka przy obrotach, to podcisnienie w kolektorze rośnie, więc ciśnienie paliwa spada razem z nim, żeby potem wzrosnąć do 2,7. Bez podciśnienia w kolektorze ciśnienie regulowane wynosi, co widac później, 3,2 bara.
W 18:20 ładnie widać, jak regulator obcina o pół bara, kiedy dostanie podciśnienie z kolektora.
Potem w 19:20 jest dokładnie pokazane, jak cisnienie paliwa zmienia sie w zależności od ciśnienia w kolektorze.
No co tu więcej dodawać?

Kłopot, jaki ma Darek leży w zrozumieniu tego, że jeśli wtryskiwacz ma podawać ilość paliwa proporcjonalną do czasu jego otwarcia, to różnica ciśnień benzyna/powietrze przy wylocie musi być stała. Zresztą to nie tylko przy benzynie tak jest - jak masz wtrysk LPG, to jest tak samo - podciśnienie z kolektora idzie do reduktora po to własnie, aby wtryskiwacz LPG miał też stałą różnicę ciśnienia pomiędzy zasilaniem, a wylotem.
Inna sprawa, że gość nie wyjaśnia przez cały film tego, dlaczego cisnienie musi się zmieniać, a to nie jest takie intuicyjne, szczególnie jak ktoś traktuje wtryskiwacz jak pompkę, która daje konkretna dawkę (jak w dieslu pompa wtryskowa). Ale można dośc łatwo do tego dojść na przykładzie auta z turbosprężarką. Wyobraź sobie teraz, że cisnienie na listwie masz stałe, 2,7 bara. No i teraz sprężarka dodmuchała te 2,7 bara w kolektor (wiem, nierealne ale to eksperyment myślowy).
I teraz otwiera sie wtryskiwacz.... No i paliwo nie leci, bo co z tego, że zawór jest otwarty, jak cisnienie powietrza w kolektorze jest takie samo,. jak benzyny, więc siła parcia benzyny jest kompensowana parciem od powietrza.
Jeśli teraz jednak podepniesz do regulatora ciśnienie z kolektora, to ono zsumuje sie z naciskiem sprężyny i zamiast 2,7 bedziesz miał 5,4 (o ile pompa wydoli). I już masz róznicę cisnienia benzyna-kolektor 2,7 bara i paliwo leci do cylindrów.

ford2fast - |14 Maj 2017|, 2017 12:14

Darek_Police napisał/a:
ale to jest efekt działania sterowania wtrysków, a nie ich zadanie! Priorytetem jest dostarczenie odpowiednich dawek paliwa. Żeby wtryski mogły to zrealizować potrzebne jest stałe ciśnienie na listwie. Kiedy wydatek wtrysków wzrasta, to ciśnienie by spadło, dlatego membrana regulatora przymyka się, aby utrzymać ciśnienie na listwie.


Dokładnie tak jest :)
Utrzymaniem ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej steruje regulator ciśnienia i takie jest jego zadanie

Struna - |14 Maj 2017|, 2017 12:22

Darek_Police, chyba trochę pobłądziłeś i zamknąłeś się na argumenty - źle to zrozumiałeś.

Na dodatek - jest sporo aut z celowo zmiennym ciśnieniem paliwa regulowanym obrotami pompy i tu cała Twoja "teoria" bierze w łeb :)

Darek_Police - |14 Maj 2017|, 2017 12:28
Temat postu: Re: Ciśnienie paliwa
Aro napisał/a:
Siemka.
Wyczytałem w Etzoldzie, że ciśnienie paliwa ma być między 0,27 a 0,30 MPa.
Coś mi na benzynie zaczęło granatnika mulić, to pomierzyłem. I wyszło mi, że na wolnych stoi przy 0,20Mpa a dopiero pod obciążeniem (D, hamulec i gaz - jak przy stallteście) podchodzi do 0,26. Jak z regulatora ciśnienia zdejmę podciśnienie, trzyma 0,26 cały czas. Ktoś wie, czy tak ma być?
Mierzyłem i na króćcu i na przewodzie zasilającym (przed listwą) - to samo.


Struna, odnoszę się cały czas do auta Aro. Jak jest w innych wynalazkach to nas tutaj nie interesuje. Wiem, że są też inne rozwiązania itd i domorosłe wynalazki. Jednak Aro poruszył problem swojego scorpio.

Zresztą mylić się może każdy, ale to nie jest podstawa, by po chamsku się odnosić do innych użytkowników. Czy się mylę?

trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 12:34

ford2fast napisał/a:

Dokładnie tak jest :)
Utrzymaniem ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej steruje regulator ciśnienia i takie jest jego zadanie

Cóż za oczywista oczywistość. Tylko teraz proszę o skupienie się - to ciśnienie w listwie ma być stałe, niezależnie od ciśnienia w kolektorze dolotowym, czy tez regulator utrzymuje stałą różnicę ciśnienia pomiędzy paliwem, a powietrzem w kolektorze dolotowym?

Dla ułatwienia, materiały wyjaśniające i wskazujące na opcje drugą zostały przez Darka podane wcześniej.

[ Dodano: |14 Maj 2017|, 2017 13:41 ]
Darek_Police napisał/a:

Struna, odnoszę się cały czas do auta Aro.

Tak, w aucie Aro, jak zresztą w znaczącej większości, gdzie regulator jako ciśnienie odniesienia dostaje ciśnienie z kolektora jest własnie tak, jak jest pokazane na obydwóch filmikach, które zamieściłeś.

Darek_Police napisał/a:
Zresztą mylić się może każdy, ale to nie jest podstawa, by po chamsku się odnosić do innych użytkowników. Czy się mylę?

Nie mylisz się. Teraz odnieś tę myśl do poniższego cytatu:
"stopien Twojej ignorancji i samoubóstwienia jest przerażający"?

Bo wiesz, 'siadł i wstydził się' to cytat z książki kpt. K.O. Bordhardta 'Znaczy Kapitan'. Być może przeceniłem Cię sądząc, że te znamienitą pozycję znasz. Aczkolwiek nawet jeśli nie znasz, to nie za bardzo widzę cokolwiek niestosownego w takim podsumowaniu Twojego zasuwania w zaparte.

Struna - |14 Maj 2017|, 2017 18:03

Cytat:
Zresztą mylić się może każdy, ale to nie jest podstawa, by po chamsku się odnosić do innych użytkowników. Czy się mylę?

Ale do czego pijesz?

Darek_Police - |14 Maj 2017|, 2017 18:51

Dobra, przeczytałem wszystko jeszcze raz na spokojnie, przeanalizowałem i faktycznie trzypion ma rację a ja się myliłem. Przepraszam za zamiszanie. Czyli na jałowych 2 bary, przy pałowaniu prawie 2,7. Publicznie przepraszam Ciebie trzypionie za moje wypowiedzi w tym temacie.
trzypion - |14 Maj 2017|, 2017 19:40

Spoko, nie ma sprawy!
pitel1969 - |26 Lip 2017|, 2017 16:42

a dzis mi powiedzieli w serwisie forda w hamburgu ze juz tego nie produkuja i nie moglem zamowic:)
chodzi o regulator

jaroz - |26 Lip 2017|, 2017 17:43

pitel1969, ja kupowałem regenerowany z Niemiec, który jest traktowany jako nowy. Porównywałem później numer i okazało się, że identyczny stosowany jest w Renault Laguna bodajże. Także idź tym tropem :)
pitel1969 - |26 Lip 2017|, 2017 21:14

dzieki
Gucław - |26 Lip 2017|, 2017 21:58

W bobie jest inny regulator niż w boa chyba .
pitel1969 - |27 Lip 2017|, 2017 19:55

czy taki bedzie dobry? bo najbardziej boje sie tej uszczelki,by wymiar pasowal,tej malej


[URL=http://www.ebay.de/itm/Benzindruckregler-Druckregler-Kraftstoffdruckregler-3-0-bar-Bosch-0280160560/262966510146?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20140117130753%26meid%3D3813a7ab551046dca5864e61ad359b5f%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D262492009216]bosch[/URL]

Dodano: |27 Lip 2017|, 2017 20:55
cos nie tak poszlo


http://www.ebay.de/itm/Be...%3D262492009216

Gucław - |27 Lip 2017|, 2017 20:33

Nie wiem . Byleby wymiarami pasował
pitel1969 - |27 Lip 2017|, 2017 20:59

wlasnie o ten jeden wymiar chodzi,czy jest on zawarty w tym numerze?
Gucław - |28 Lip 2017|, 2017 08:30

To tylko numer katalogowy .
jaroz - |29 Lip 2017|, 2017 20:47

pitel1969, bierzesz nr z regulatora (dla przykładu ten z BOA to: 0280160514) wpisujesz w allegro chociażby i już Ci wyskakuje aukcja, w której jest ten regulator (możesz być zaskoczony, bo okaże się, że Twój jest stosowany w aucie, w którym byś się tego nie spodziewał).
Jak nic nie znajdziesz, to podaję numer telefonu do firmy, która mi załatwiła regulator do BOA, bo mają dojścia - 607 117 159. Powodzenia :)

pitel1969 - |30 Lip 2017|, 2017 14:37

juz kupilem i zalozylem,auto wlasnie jedzie w polsce

no ale cena troche inna niz w boschu ,35 euro a nie 160

jaroz - |30 Lip 2017|, 2017 15:05

Baa, wiadomo, że taniej. Kupiłeś używany, czy nowy?
pitel1969 - |30 Lip 2017|, 2017 15:49

kupilem nowy,samochod spala teraz 10litra na 100 w trasie,marnie.kiedys palil mniej
Gucław - |30 Lip 2017|, 2017 16:28

Może się mapa wtrysku rozwaliła przez tamten .
pitel1969 - |30 Lip 2017|, 2017 16:42

zaraz bede szukal jakiegos speca z warszawy by zdiagnozowal mi bryczke,zona bedzie w polsce caly miesiac ,wiec tyle mam czasu by ogarnac ten samochod
Reader - |3 Sie 2017|, 2017 14:51

Aro napisał/a:
Siemka.
Wyczytałem w Etzoldzie, że ciśnienie paliwa ma być ...


Siemka.
Regulator jest cechowany więc musisz zerknąć co tam napisane i dopiero wtedy sprawdzaj jakimś wiarygodnym manometrem.
W 2.0 był 270 kPa, w BOB-ie - 300 kPa.

[ Dodano: |3 Sie 2017|, 2017 15:54 ]
pitel1969 napisał/a:
kupilem nowy,samochod spala teraz 10litra na 100 w trasie,marnie.kiedys palil mniej


Witam

Zależy jaka noga, jakie paliwo i czy klima pracuje czy nie. ;)
Mi osobiście nigdy nie udało się zejść poniżej 10 L/100km w 24v mk3.

YaKuZ - |3 Sie 2017|, 2017 19:19

Mi sie nie udaje zejsc ponizej 13 :P
DANEK1403 - |3 Sie 2017|, 2017 19:23

Wracałem z zlotu to do 8 spadło :D
bednarowski - |3 Sie 2017|, 2017 19:30

mi się udało pierwszy raz zejść poniżej 10 :P 9,3 z dystrybutora
Reader - |4 Sie 2017|, 2017 12:52

YaKuZ napisał/a:
Mi sie nie udaje zejsc ponizej 13 :P

Benzyny?

pitel1969 - |12 Sie 2017|, 2017 06:59

zona jechala na tempomacie na 130 km,raz tylko miala 150,klima byla caly czas wlaczona,czyli chyba te 10 litra to nie jest zle

zonie dobijali klime i stwierdzili ze wentylator sie nie zalancza przy danym cisnieniu,spuscili spowrotem i kazali do elektro jechac,co to moze byc? bo dopiero na wtorek termin u mechanika

Reader - |12 Sie 2017|, 2017 07:16

Spalanie w normie.

Jak klima włączona to wiatrak powinien od razu włączyć się na 1 biegu.
Jak się nie włącza w ogóle to może to być presostat bądź coś innego w obwodzie sterowania klimatyzacją.

YaKuZ - |12 Sie 2017|, 2017 14:33

Reader,

Gazowni

Reader - |12 Sie 2017|, 2017 14:42

Ja pisałem o benzynie. :)
Kamil_Scorpio_ - |16 Sie 2021|, 2021 11:48

Odgrzewam kotleta... Powoli zaczyna mnie denerwować ten wieloryb z Bobem pod maską, odebrałem w sobotę od mechanika bo poprawiał montaż maglownicy bo ciekła a była po regeneracji, sporo paliwa zeszło przy sprawdzaniu szczelności :): więc pojechałem zatankować, zatankowałem na Orlenie i pojechałem na działkę, postał 3 dni bo balowałem %%% i ledwo go odpaliłem. Strasznie słabo słychać pompę paliwa z tyłu po przekręceniu na zapłon, czyżby paliwo z Orlenu jakieś trefne? Czy magicy prawiąc magiel coś uszkodzili?
ford2fast - |17 Sie 2021|, 2021 10:41

Może jeździli do suchego baku ?
Kamil_Scorpio_ - |17 Sie 2021|, 2021 12:59

Oni zrobili 5km bo strzeliłem zdjęcie licznika w dniu kiedy im auto zostawiłem, na postoju kręcili widocznie. Strasznie cicho ta pompa pracuje...

[ Dodano: |17 Sie 2021|, 2021 14:51 ]
A jak usłyszę ją dobrze to odpala od obrotu wałem.

ford2fast - |21 Sie 2021|, 2021 19:36

Up
Kamil_Scorpio_ - |22 Sie 2021|, 2021 11:49

ford2fast napisał/a:
Up

Dzięki Romek :)
A więc, zmierzyłem ciśnienie paliwa i wyszło tak po przekręceniu kluczyka na zapłon:

Po odpaleniu było 3 bary, po zgaszeniu wygląda na to że ciśnienie gdzieś ucieka i jakby zapowietrzał się układ ? Bo już po godzinie trzeba znowu kręcić parę sekund żeby odpalił, po czym po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pali na strzała. Co może być nie tak ? Pompa nie trzyma ? Czy regulator ciśnienia się kończy? Brak mi już pomysłów, może wy macie jakiś ?

pablo19 - |22 Sie 2021|, 2021 16:15

Po wyłączeniu silnika spada od razu?
Kamil_Scorpio_ - |22 Sie 2021|, 2021 18:38

pablo19 napisał/a:
Po wyłączeniu silnika spada od razu?
to manometr do sprawdzania ciśnienia opon, nie miałem innego, ale nie spada od razu, wczoraj z 2.8bar przez 40min spadło do 2.3bar, ale pomysłów nie mam :/
Struna - |25 Sie 2021|, 2021 15:04

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
wczoraj z 2.8bar przez 40min spadło do 2.3bar
no to jest ok
trzypion - |2 Wrz 2021|, 2021 23:21

Struna napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
wczoraj z 2.8bar przez 40min spadło do 2.3bar
no to jest ok

Jeśli po odpaleniu było 3 bary, to jest mocno nie OK, 3 bary to powinny byc w stosunku do ciśnienia w kolektorze, na biegu jałowym jest tam podciśnienie, wioęc i ciśnienie paliwa mniejsze, ok. 1,7 bara.
Regulator ciśnienia jest właściwie podpięty?

Struna - |3 Wrz 2021|, 2021 22:38

trzypion napisał/a:
ciśnienie paliwa mniejsze, ok. 1,7 bara.
chyba Ci się z jakimś innym autem pomyliło.
trzypion - |5 Wrz 2021|, 2021 00:11

Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
ciśnienie paliwa mniejsze, ok. 1,7 bara.
chyba Ci się z jakimś innym autem pomyliło.

Absolutnie nie. Regulator trzyma ciśnienie paliwa w odniesieniu do ciśnienia powietrza w kolektorze, a nie do ciśnienia atmosferycznego. Na biegu jałowym masz spore podciśnienie w kolektorze i o tyle samo względem ciśnienia atmosferycznego spada ciśnienie paliwa na magistrali zasilającej.
Zobacz jak to chodzi w DOHC 2.3: http://trzypion.oldfield.org.pl/FST/Cisnienie.avi

Kamil_Scorpio_ - |6 Wrz 2021|, 2021 16:55

Problem wstępnie rozwiązany, winny jest reduktor gazu KME Gold który puszcza gaz przez podciśnienie do kolektora dolotowego. Po odpięciu węża zasilającego listwę wtryskową LPG auto pali od strzała.
pablo19 - |6 Wrz 2021|, 2021 21:07

trzypion napisał/a:
Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
ciśnienie paliwa mniejsze, ok. 1,7 bara.
chyba Ci się z jakimś innym autem pomyliło.

Absolutnie nie. Regulator trzyma ciśnienie paliwa w odniesieniu do ciśnienia powietrza w kolektorze, a nie do ciśnienia atmosferycznego. Na biegu jałowym masz spore podciśnienie w kolektorze i o tyle samo względem ciśnienia atmosferycznego spada ciśnienie paliwa na magistrali zasilającej.
Zobacz jak to chodzi w DOHC 2.3: http://trzypion.oldfield.org.pl/FST/Cisnienie.avi

2.9 12V ma mieć 3 bary, przy częściowym i pełnym obciążeniu, 2.4 12V ma mieć 2,7 bara jw. to może Twoje 2.3 miało prawidłowo mniej.

Struna - |7 Wrz 2021|, 2021 01:40

trzypion napisał/a:
Absolutnie nie. Regulator trzyma ciśnienie paliwa w odniesieniu do ciśnienia powietrza w kolektorze, a nie do ciśnienia atmosferycznego. Na biegu jałowym masz spore podciśnienie w kolektorze i o tyle samo względem ciśnienia atmosferycznego spada ciśnienie paliwa na magistrali zasilającej.


W sprawnym aucie masz jakieś 0,3 - 0,35 bara ciśnienia bezwzględnego w kolektorze na jałowych ( auto rozgrzane )
Zakładając dla uproszczenia że atmosferyczne to 1 bar, więc podciśnienia masz 0,65-0,7 bara więc max o tyle może występować zmiana ( obniżenie ) ciśnienia względem braku podciśnienia.
To jakim cudem z 3 barów ma Ci się zrobić 1,7 ? Wykonaj proste działanie - 3 bar - 0,7 bar = ???
Chyba, że CI się literówka trafiła i 2,7 miałeś na myśli a nie 1,7

[ Dodano: Wto 07 Wrz, 2021 ]
pablo19 napisał/a:
może Twoje 2.3 miało prawidłowo mniej.
no way - 2.3 to najbardziej "wysilony" silnik w gamie scorpio, to generuje więcej koni z gara niż kosa.
ford2fast - |7 Wrz 2021|, 2021 23:12

Dlatego szkoda czasu na dyskusję z matołem
trzypion - |15 Wrz 2021|, 2021 00:01

ford2fast napisał/a:
Dlatego szkoda czasu na dyskusję z matołem


Co zapewne jest przyczyną, że masz tak mało partnerów do rozmowy :D

[ Dodano: |15 Wrz 2021|, 2021 01:02 ]
Struna napisał/a:

Chyba, że CI się literówka trafiła i 2,7 miałeś na myśli a nie 1,7


No właśnie ;)
Poniżej 2 nie zejdzie nigdy, więcej niz próżnia się nie da ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group