Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Problem z odpowietrzeniem hamulcy mk1

jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 13:26
Temat postu: Problem z odpowietrzeniem hamulcy mk1
Pisze bo juz sam nie wiem. Odpowietrzyłem hamulce zgodnie jak książka mówi. Z odpowietrzników leci czysty płyn bez pęcherzyków. A pedał nadal mięki i hamulcy zero. Jak się po naciska hamulec parę minut to robi się twardy. Ale jak się puści i naciśnie znów masło. Pompuje i pompuje i płyn wciąga ale dalej nic....
kat - |8 Mar 2017|, 2017 13:50

w jakim stanie masz wężyki hamulcowe?
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 13:53

Wszystkie gumowe są nowe.
trzypion - |8 Mar 2017|, 2017 14:55

Gumki w pompie hamulcowej na tłoczkach? I jak właczysz zapłon, to co sie dzieje z pompą ABS - chodzi i milknie, czy zasuwa długo?
Struna - |8 Mar 2017|, 2017 15:13

grucha może już zużyta
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 15:14

No pompuje po zapłonie około 5-10 i cichnie. Najlepsze jest to ze przed wymiana przewodów gumowych wszystko działało.
gufer-posepny - |8 Mar 2017|, 2017 16:33

zapowietrzony cały moduł ... to się kiepsko odpowietrzało .
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 16:37

Czyli co zostaje mi chyba pompowanie do skutku, czy jest jakaś lepsza metoda ?
Struna - |8 Mar 2017|, 2017 16:38

jawasaki napisał/a:
Odpowietrzyłem hamulce zgodnie jak książka mówi.
czyli tak dokładniej, to jak to odpowietrzałeś ? bo w układzie z pompą elektryczną to nieco inaczej przebiega.
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 16:46

No najpierw przód lewe potem prawe na wyłączonym zapłonie. Potem tył lewy odkręcam odpowietrznik, hamulec naciskam i odpalam pompę i czekam aż zacznie wylatywac czysty płyn. A potem tak samo prawy tył. Najlepsze jest to ze na zakręconych odpowietrznikach jak pompuje jakiś czas to systematycznie wciąga płyn ze zbiornika. Tak jakby gdzieś powietrze w pompę było.
Struna - |8 Mar 2017|, 2017 17:04

no niby kolejność właściwa - może faktycznie powietrze na pompie i trzeba sporo więcej przepompować żeby poszło.
YaKuZ - |8 Mar 2017|, 2017 17:28

A moze rzeczywiscie grucha padla i zaciaga jakas uszczelka membranka czy czyms powietrze?
gufer-posepny - |8 Mar 2017|, 2017 18:01

wymieniałem płyn to w sumie robota na jedną osobę i szybka bo samo pompuje . byle nie brakło w zbiorniczku płynu .
jawasaki - |9 Mar 2017|, 2017 13:01

Chyba mam winnego. To zacisk, mimo nowego odpowietrznika puszcza płyn. Miałem założony przewód i był cały w płynie. Oczywiście nie cieknie jak się normalnie pompuje, dopiero jak pedał zrobi się twardy to chyba wtedy ucieka. Cóż zaciski do regeneracji
YaKuZ - |9 Mar 2017|, 2017 13:26

Nie tył przypadkiem a cieknie przy dzwigni recznego?
jawasaki - |9 Mar 2017|, 2017 14:33

Raczej przód. Ale leci komplet do regeneracji i zobaczymy :)
Kasia - |12 Mar 2017|, 2017 09:10

gufer-posepny napisał/a:
zapowietrzony cały moduł ... to się kiepsko odpowietrzało .


Możesz powiedzieć jak sobie z tym poradzić ? Mam ten sam problem co kolega z tym, że u mnie wszystkie zaciski zregenerowane. Pozostaje mi tylko wymienić przewody hamulcowe bo juz ich pora i czas.
Zabawa zaczęła się od sytuacji: podjeżdżam do skrzyżowania, wciskam hamulec a pedały sobie wpadł w podłogę. Po chwili hamulce juz działały tak aby dojechać do domu. I od tego się zaczęło. Regeneracja zacisków, nowe klocki, nowy płyn a problem został.

gufer-posepny - |12 Mar 2017|, 2017 09:49

no to pompa nabijajaca ciśnienie albo taka stalowa gruszka umiera . bo skoro działa raz tak a raz inaczej to by właśnie na to wskazywało . nie pamiętam jak odpowietrzyć tyle że jest to trudne . można próbować wymienić tak rurki żeby nie doszło do zapowietrzenia czyli trochę płynu na dół poleci .

może ktoś przerabiał ten układ na zwykły podciśnieniowy ?

Kasia - |12 Mar 2017|, 2017 10:35

O gruszczce nie pomyśleliśmy ale też braliśmy pod uwagę pompę. Dzięki.
Aro - |12 Mar 2017|, 2017 20:13

Kevin wymieniał gruchę - niech się wypowie bo sam jestem ciekaw.
Ja ma taki objaw, że przy każdym, każdziusieńkim naciśnięciu pedału włącza się pompa. Podejrzewam właśnie akumulator ciśnienia.
Poza tym hamownia działa bez zarzutów.
A odpowietrzanie?
Ja się nie bawię w pedałowanie - poluźniam odpowietrzniki i się sobie pomału odpowietrza. Z kilka razy w życiu musiałem prosić drugą osobę o popedałowanie.
Zresztą jutro będę wiedział jak się odpowietrzyło po wymianie tarcz i regeneracji zacisków.

gufer-posepny - |12 Mar 2017|, 2017 20:21

przy elektrycznej to tylko naciskasz pedał i czekasz ....
YaKuZ - |12 Mar 2017|, 2017 21:53

To Aroniuszu masz gruche do wymiany :P
Aro - |13 Mar 2017|, 2017 06:39

YaKuZ napisał/a:
To Aroniuszu masz gruche do wymiany :P
no to jak potwierdziłeś, to wymienię. Jakieś sztuczki trzeba z tym robić, czy tylko imbus i heja?
YaKuZ - |13 Mar 2017|, 2017 09:43

Tak bo gadalem na zlocie z Kevinem o tym jak to wymienic jak wszyscy grali w siatkowke :P trzeba oblozyc szmatami dookola bo wali plynem na prawo i lewo :P
Struna - |13 Mar 2017|, 2017 10:22

Aro napisał/a:
Ja ma taki objaw, że przy każdym, każdziusieńkim naciśnięciu pedału włącza się pompa. Podejrzewam właśnie akumulator ciśnienia.
dobre podejrzenie - to jest właśnie objaw kończącej się gruszki
Aro napisał/a:
Jakieś sztuczki trzeba z tym robić, czy tylko imbus i heja?
Jak Yakuz napisał - obłożyć szmatami, choć jak masz już słabą gruszkę to aż tyle nie wywali, ale zawsze coś.
Uszczelkę ( zdaje się miedzianą ) warto mieć w zanadrzu.

BTW - te gruszki można zregenerować. Póki membrana nie pęknie to można dobić azotu.

YaKuZ - |13 Mar 2017|, 2017 11:40

Wczoraj Hubert wzial ode mnie druga pompe wiec zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie.
jawasaki - |14 Mar 2017|, 2017 13:12

Powiadacie ze można ta gruche zregenerować ? A gdzie tak to bym sobie odrazu kilka na zapas zrobił ;p ?
pablo19 - |14 Mar 2017|, 2017 13:34

Myśmy chyba zawsze odpowietrzali z włączoną pompą, zarówno przód jak i tył.
Struna - |14 Mar 2017|, 2017 13:46

jawasaki napisał/a:
Powiadacie ze można ta gruche zregenerować ? A gdzie tak to bym sobie odrazu kilka na zapas zrobił ;p ?

pytaj w zakładach zajmujących się regeneracją gruch do zawieszeń hydroaktywnych ( citroeny głównie )
To działa dokładnie na takiej samej zasadzie.

Aro - |14 Mar 2017|, 2017 19:07

Potwierdzam to co napisałem kilka postów wyżej. Po rozebraniu i złożeniu zacisków tylko poodkręcałem odpowietrzniki i jest cacy. Dzisiaj się musiałem przed jednym idiota ratować i stwierdzam, że hamownia działa równo i na 100%.
A gruchę chciałem samodzielnie odkręcić z luźnego modulatora ale jednak trzeba jeszcze jednej reki.

jawasaki - |15 Mar 2017|, 2017 05:15

Dzisiaj dalej będę próbował. Na razie efekt jest mierny coś tam hamuje ale ledwo co. Jak pompa się uruchomi wciąga płyn j jest równo z max. Jak się zacznie pompować noga rośnie płyn aż pod korek.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group