|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Pompa wspomagania MK1
Aro - |17 Sty 2017|, 2017 12:40 Temat postu: Pompa wspomagania MK1 Siemka
W granatniku zaczęło mi jarmolić łożysko w pompie wspomy (raczej łożysko) a mam drugą pompę z łożyskiem do wymiany. Część ciśnieniową rozebrałem i już się moczy się już w ropie, ale nie mogę się dobrać do łożyska i uszczelniacza. Takie pytanie: jak zdjąć ten trójkątny element (do którego na trzy śruby przykręcamy koło pasowe) z ośki pompy? Tam w nim jest z brzegu miejsce na ampulaka 10 i głębiej gwint M10. Ampulakiem próbowałem, ale nie drgnęło i nie chcę nic na chama robić bo to jedyna pompa na zapasie jaką mam.
Pershing w warsztacie pisał o tym, ale niekompletnie i moment dobrania się do segera ominął.
kat - |17 Sty 2017|, 2017 12:45
sciągaczem
Aro - |17 Sty 2017|, 2017 12:51
czyli ciągnąć ten trójkąt za łeb normalnie?
kat - |17 Sty 2017|, 2017 12:53
teoretycznie powinien zejsc
[ Dodano: |17 Sty 2017|, 2017 12:57 ]
z czystej ciekawosci zapytam co to jest "ampulak"
Aro - |17 Sty 2017|, 2017 13:10
klucz ampulowy imbus
kat - |17 Sty 2017|, 2017 13:13
dzięki
uzyj sciągacza,powinno zejsc
VIK - |17 Sty 2017|, 2017 13:34
Zejdzie, moze być trzeba podgrzac ale to jest ściągalne z wałka normalnie.
Aro - |17 Sty 2017|, 2017 14:15
Dużym ciągaczem mi nie poszło; podgrzałem nieco palnikiem ale nic. Jak stygło zalałem penetratorem. Jutro dorobię ściągacz albo pójdę na prasę po sąsiedzku tylko tam nie za bardzo jest jak toto podeprzeć, bo miejsca mało...
[ Dodano: |17 Sty 2017|, 2017 14:29 ]
Coś wiadomo po co ta dziura na imbus i głębiej gwint 10 (już nie jestem pewien, czy to metryczny)
DANEK1403 - |17 Sty 2017|, 2017 15:13
Tylko prasa panie dziejku
Struna - |17 Sty 2017|, 2017 23:13
no dobra, załóżmy że to zdejmie - a potem jak to się będzie trzymać ?
Aro - |17 Sty 2017|, 2017 23:41
Struna napisał/a: | jak to się będzie trzymać | sie smarknie migiem
ford2fast - |18 Sty 2017|, 2017 01:36
Aro napisał/a: | Struna napisał/a: | jak to się będzie trzymać | sie smarknie migiem |
A po cio ?
Wystarczy kółko osadzić na gorąco
VIK - |18 Sty 2017|, 2017 16:53
Dokładnie, to jest na wcisk na skurcz.
Aro - |18 Sty 2017|, 2017 17:53
Sciągnąłem to mocowanie koła. Przygotowałem kawałek blachy o grubości z 6-7 mm z otworami pasującymi do tego "trójkąta" i trzema utwardzonymi ósemkami przez dystans to zruszyłem. Później już poszło gładko.
Wymieniłem uszczelniacz i łożysko; oringi zostawiłem stare bo wyglądają na półpłaskie jak w zaciskach ham. i bym ich raczej na miejscu nie dostał. Zalałem na noc ATF-em bo obawiam się trochę uszczelnienia zbiorniczek- pompka. Dałem w sumie dwa nowe oringi na tą tutkę ale wolę mieć pewność, że te klamry to dobrze ścisnęły.
Jak wszystko dobrze jutro montaż a ta co zdemontuję następna do golenia
VIK - |18 Sty 2017|, 2017 18:36
będzie dobrze, fajna konstrukcja, nie? najpierw łożysko, potem uszczelniacz
DANEK1403 - |18 Sty 2017|, 2017 18:43
Zazwyczaj tak jest
Maross - |18 Sty 2017|, 2017 18:47
Aro, ja mam nówkę pompę w zamienniku za 250 , tylko zbiorniczek z DOHCa trzeba jej przy rzeźbić bo oryginalnie ma króciec
VIK - |18 Sty 2017|, 2017 19:03
DANEK1403 napisał/a: | Zazwyczaj tak jest | Dokładnie - jak w pralce
DANEK1403 - |18 Sty 2017|, 2017 20:16
VIK napisał/a: | DANEK1403 napisał/a: | Zazwyczaj tak jest | Dokładnie - jak w pralce |
I nie tylko w pralce
Aro - |18 Sty 2017|, 2017 22:11
VIK, konstrukcja pompy wody w BOB-ie lepsza
Maross, i ja mam już jedną prawie nówkę, więc sponio ( samej pompce prawie nie widać zużycia). Jeśli bedzie puszczać na połączeniu zbiorniczka, dobranie miękkiej uszczelki i jej wymiana to chwilka
[ Dodano: |20 Sty 2017|, 2017 14:01 ]
Wszystko ok, pompka założona. Drugiej jednak nie regenerowałem bo za zimno na niekonieczne roboty.
Przez ciągnięcie ściągaczem prawdopodobnie podgięło się któreś ucho bo kółko pasowe dostało odrobinę bicia. Poprawię jak się rozciepli.
Tak, że dzięki za podpowiedzi
|
|