Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Wspomaganie kierownicy raz słabsze , raz silniejsze .

Larix - |24 Kwi 2016|, 2016 10:11
Temat postu: Wspomaganie kierownicy raz słabsze , raz silniejsze .
Sprawa wygląda tak:
Jadę sobie 50-90 wspomaganie działa słabo. Przegoniłem 140 przez chwilę, wspomaganie już do końca trasy działało OK :) . Czyżby coś się przytykało i potrzeba wyższego ciśnienia aby odetkać ?

trzypion - |24 Kwi 2016|, 2016 17:04

Jest to mozliwe, bo zakładam, że nie masz serwotronika?
Larix - |24 Kwi 2016|, 2016 18:20

Nie mam, ale gdybym miał to raczej przecież przy niskich obrotach byłoby większe no nie ?
trzypion - |24 Kwi 2016|, 2016 22:14

Powinno być, ale kto tam automatykę wie ;) Mógł jakiś paproch wlecieć i przyblokować zawór upustowy. W sumie by pasowało, bo jak dałeś po obrotach, to wypłukało.
pablo19 - |25 Kwi 2016|, 2016 00:06

Jak masz takie podejrzenia, to może profilaktycznie wymień płyn :)
Larix - |25 Kwi 2016|, 2016 10:41

pablo19 napisał/a:
Jak masz takie podejrzenia, to może profilaktycznie wymień płyn :)

Wymienię. A coś tam kiedyś było pisano o płukaniu denaturatem. Praktykował ktoś ?

DANEK1403 - |25 Kwi 2016|, 2016 10:49

Larix napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Jak masz takie podejrzenia, to może profilaktycznie wymień płyn :)

Wymienię. A coś tam kiedyś było pisano o płukaniu denaturatem. Praktykował ktoś ?

A po płukaniu to i magiel z pompą wymienisz

pablo19 - |25 Kwi 2016|, 2016 11:12

Ja nigdy nie płukałem, wypuszczałem wsio z pompy, potem kręciłem kółkiem w lewo i w prawo, coby z magla wypchnąć i zalewałem. Jak tak co dwa lata by się zmieniało to by było dobrze, ja trochę zapominam.
trzypion - |25 Kwi 2016|, 2016 11:25

Jak już, to wylać to co jest, wypompować tak jak Pablo napisał resztki, zalać trochę ATF-a, pokręcić znowu na włączonym silniku, żeby przepłukało, zlać znowu (wyciskając) i zalać już finalnym ATF-em.
levy - |25 Kwi 2016|, 2016 12:10

u mnie przy syfie w płynie po wymianie magla było podobnie
zanim wróciłem do mechaniora przy wymianie magla z nowym plynem ten już to zrobił , wlał stary płyn i won
i podobne objawy
dojechałem do niego z gwarancja w ten sam dzień
okazało się , ze byl syf w plynie ktory osiadł na obrzeżach zbiornika
odessał go pompką dolał swojego plynu i zaczęło działać tak jak należy
więc może wymienić płyn i minie

sobolaqe - |25 Kwi 2016|, 2016 12:14

Larix napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Jak masz takie podejrzenia, to może profilaktycznie wymień płyn :)

Wymienię. A coś tam kiedyś było pisano o płukaniu denaturatem. Praktykował ktoś ?


Robilem tak i to nie najleszy pomysl bo pozniej ciezkogo wyplukac i sie ATF pieni
A juz napewno nie odpalac na ukladzie zalanym denaturatem.
Ja to robilem z podniesionymi kolami krecac kierownica, syf sie piekny zlal(i skokowe dzialanie kierownicy przeszlo) ale racze nie polecam tego.

Juz lepiej kupic 1-2 l tanszego plynu i nim wyplukac uklad a na koniec zalac docelowym plynem.

levy - |25 Kwi 2016|, 2016 12:20

masz racje
sobolaqe napisał/a:
A juz napewno nie odpalac na ukladzie zalanym denaturatem.

dzisiaj plyny sa dostępne i sztuczne oszczednosci daja się odczuć

Larix - |29 Kwi 2016|, 2016 18:09

To chyba wypłukam tańszym najpierw. A pamięta ktoś ile do układu w Mk1 wchodzi ?
Maross - |29 Kwi 2016|, 2016 18:41

Larix, faszystowska kniga podaje maxymalny poziom zbiorniczka 1,5l chyba wchodzi na pusty układ
lenkhilfe ja? я po ненецкий я не понимаю

sobolaqe - |29 Kwi 2016|, 2016 20:40

Maross napisał/a:
Larix, faszystowska kniga podaje maxymalny poziom zbiorniczka 1,5l chyba wchodzi na pusty układ


Mozliwe z tym ze u mnie przy plukaniu w mk1 nie przypominam sobie ze kupowalem 2x1l
Wiec zakladam ze na takie plukanie to 1l tanszego starczy spokojnie a pozniej 1l docelowego i po temacie

pablo19 - |29 Kwi 2016|, 2016 20:52

Larix napisał/a:
...A pamięta ktoś ile do układu w Mk1 wchodzi ?
~0,7l
gufer-posepny - |29 Kwi 2016|, 2016 22:06

servotronik się przełączał przy 5-10 km/h więc odpada z kręgu podejrzeń .
Kamil_Scorpio_ - |7 Kwi 2021|, 2021 19:45

Odgrzewam kotleta

A więc tak, pacjent MK3 bob, servotronik

Magiel poszedł do regeneracji kompleksowej i po złożeniu wszystkiego w całość straciłem te dodatkowe wspomaganie, dawniej można było kręcić jednym palcem kierownica, teraz tak nie ma, chociaż powiem szczerze że jak regulacja kierownicy wcisnąłem ją bliżej zegarów to jakby na chwilę ożyło :): możliwe? Majstery coś przeoczyli i nie podpieli? Czy popsuli przy regeneracji?

DANEK1403 - |7 Kwi 2021|, 2021 21:07

Pewnie za mocno luz skasowali :-d ;)
Aro - |7 Kwi 2021|, 2021 22:24

A ten przeczujnik na wężu pod silnikiem wpięty, dobry?
Kamil_Scorpio_ - |8 Kwi 2021|, 2021 06:42

Aro napisał/a:
A ten przeczujnik na wężu pod silnikiem wpięty, dobry?

W którym on dokładnie miejscu się znajduję Arku? To podjadę na podjazd i zobaczę.

Aro - |8 Kwi 2021|, 2021 07:53

Od spodu na przewodzie z pompy wspomy do magla jest taki chyba zielony z dwoma kabelkami.
Maross - |8 Kwi 2021|, 2021 10:31

A wpięli wogóle wtyczkę od serwo ?
Struna - |8 Kwi 2021|, 2021 12:29

Czujnik za wiele nie robi, to tylko podbija obroty nieco jak się ciśnienie w układzie zwiększy.
Za zwiększenie siły wspomagania odpowiada zaworek na listwie ( zaraz koło wyjścia z listwy na kolumnę kiery ) - tam bym przede wszystkim sprawdził/szukał.

Kamil_Scorpio_ - |8 Kwi 2021|, 2021 14:26

Aro napisał/a:
Od spodu na przewodzie z pompy wspomy do magla jest taki chyba zielony z dwoma kabelkami.

Znalazłem tą wtyczkę, była podpięta ale uwalona cała, wyczyściłem ja, podpiąłem i tak samo. Ogólnie zaobserwowałem że lżej się kręci kierownicą od 30km/h a jeszcze lżej od 50km/h... A na postoju jak kamazem

Maross napisał/a:
A wpięli wogóle wtyczkę od serwo ?

Gdzie ona się znajduję dokładnie? Ogólnie to silnik miał być umyty z góry i z dołu, dół dalej usyfiony...

Struna napisał/a:
Czujnik za wiele nie robi, to tylko podbija obroty nieco jak się ciśnienie w układzie zwiększy.
Za zwiększenie siły wspomagania odpowiada zaworek na listwie ( zaraz koło wyjścia z listwy na kolumnę kiery ) - tam bym przede wszystkim sprawdził/szukał.
jakiej listwy Jurek? Magla?

[ Dodano: |8 Kwi 2021|, 2021 14:30 ]

To co robili w maglu

[ Dodano: |8 Kwi 2021|, 2021 14:52 ]
DANEK1403 napisał/a:
Pewnie za mocno luz skasowali :-d ;)

Kolega to samo powiedział przed chwilą przez telefon hmm...

Maross - |8 Kwi 2021|, 2021 16:12

W Mk2 z serwo była taka podłużna przy pompie zaraz,gdzieś mam foty później zobaczę
ford2fast - |8 Kwi 2021|, 2021 21:02

Kamil_Scorpio_ napisał/a:

Gdzie ona się znajduję dokładnie?

Zawór serwotronika to taka kostka jak na fotkach w tej aukcji:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/scorpio-mk2-2-9-maglownica-95gb3503cd-servotronic-i8405477589.html

Kamil_Scorpio_ - |9 Kwi 2021|, 2021 06:54

Dzięki Romek :) dzisiaj to sprawdzę
Struna - |9 Kwi 2021|, 2021 10:45

Maross napisał/a:
W Mk2 z serwo była taka podłużna przy pompie zaraz,gdzieś mam foty później zobaczę


W MK3 jest inaczej

Kamil_Scorpio_ - |9 Kwi 2021|, 2021 15:15

Servotronik ożył. Wina była nie podpięta wtyczka zaworu przy tej klatce. Ufff :): Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc :)

Dlaczego nie można kliknąć pomógł?

[ Dodano: |9 Kwi 2021|, 2021 15:16 ]
Przy tej kostce*

Aro - |9 Kwi 2021|, 2021 20:09

No i git :)
ford2fast - |10 Kwi 2021|, 2021 00:49

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Dlaczego nie można kliknąć pomógł?

W tym temacie może zrobić to tylko Larix :)

jaroz - |11 Kwi 2021|, 2021 09:49

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
lżej się kręci kierownicą od 30km/h a jeszcze lżej od 50km/h... A na postoju jak kamazem
to powinno działać dokładnie odwrotnie...

[ Dodano: |11 Kwi 2021|, 2021 09:50 ]
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Servotronik ożył
no i ok

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group