Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Prośba o opinię - mapy

Aro - |15 Paź 2015|, 2015 20:41
Temat postu: Prośba o opinię - mapy
Siemka. wymęczyłem dziś równe mapy w wielorybowej optimie.
Czy to o to chodzi?
Pokazałbym je na lpg-forum, ale jak tam zaczną walić slangiem, to i tak polowy nie pojmę, wiec pokażę tutaj.
Mapy:

Ustawienia:

Samodzielnie robiłem to pierwszy raz, więc nie wiem czy tak ma być.
W ogóle po kalibracji pisało mi kilka razy że mam korekty poza tolerancją - ze trzy razy że za małe (ok. 30ms) i z raz-dwa że za dużo: 2,03. Jak były w normie, to też za każdym razem inne. Co to może oznaczać?

Jacek12 - |15 Paź 2015|, 2015 21:32

dysze masz rozwiercone dobrze?z tego co wiem to pomiędzy czasem wtrysku gazu a benzyny różnica ma wynieść ok 1ms,u Ciebie jest 2ms,mapy się ładnie pokrywają
ale poczekajmy na opinie bardziej doświadczonych

Reader - |16 Paź 2015|, 2015 08:28

Aro napisał/a:
Siemka. wymęczyłem dziś równe mapy w wielorybowej optimie.
Czy to o to chodzi?

Bardziej o to, żeby korekty ECU benzynowego były niskie (bliskie zeru).

Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego.

Mnożnik jakiś niski, ja obniżyłbym ciśnienie robocze aby zwiększyć mnożnik.
Chyba jakimiś korektami się ratowałeś, bo w punkcie pracy jak na screenie masz mnożnik na wykresie ~0,9 a z czasów wtrysków wychodzi ponad 1,1 i to uwzględniając tą "magiczną" korektę 1,8ms która nie wiem po co ustawiona.
Wtryski to są Barracuda?

W jaki sposób określiłeś niskie wartości mnożnika przy czasach powyżej 16,5ms?

Aro - |16 Paź 2015|, 2015 14:59

Tak w ogóle, to te korekcje i adaptacje robiłem tylko na podstawie instrukcji optimy. Jestem więc cienki w temacie :/
Odniosę się do Twoich uwag.
Reader napisał/a:
Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego.
czyli ile ustawić? Jak przyjechałem z Białego ze strojenia miałem ustawione 0,6 ale zmieniłem na 0,5 myśląc, że nie będzie bez sensu się przełączał na benzynę. Wiem że to gupie, ale tak zostało.
Reader napisał/a:
ja obniżyłbym ciśnienie robocze
Gdzie to się robi? W korektach ciśnienia? I ile obniżyć na początek?
Reader napisał/a:
Chyba jakimiś korektami się ratowałeś
Chodzi o jakieś nastawy pod tymi trzema zakładkami korekt na screenie z mapami? W sumie to nie zaglądałem w te zakładki wcale :/
Reader napisał/a:
korektę 1,8ms która nie wiem po co ustawiona
W/g instrukcji auto stało na wolnych obrotach, program kazał przełączyć na benzynę i tutaj:

zacząć kalibrację której postęp widać było na pasku. Pod koniec albo mi pisało, że mam niewłaściwe korekty (tak jak pisałem w pierwszym poście) a jak nic nie napisało i czyli miedzy 0,5 a 2,0 to przyjmowało - tym akurat przypadku 1,80 - i kazało przejść do zbierania map. Wydaje mi się, że ta wartość była niezmienialna - nieaktywne przyciski góra-dół, ale jeszcze sprawdzę. Nie miałem więc raczej na nią wpływu.
Wtryski to Barracuda rzeczywiście.
Reader napisał/a:
niskie wartości mnożnika przy czasach powyżej 16,5ms
Kurna, one zostały ze wcześniejszych (też wczorajszych) prób, ale coś mi nie szło, za którymś razem zrobiłem autoadaptację, wyszła wydawało mi się niezadowalająco, bo tak:

I zacząłem poprawiać ręczie. Troche pokombinowałem, a ten ogon powyżej 16,5ms niechcąco został :oops: a miałem go pociągnąć dalej równo - tylko zapomniałem bo już musiałem jechać po Krychę :)

Reader - |16 Paź 2015|, 2015 15:13

Najważniejsze aby korekty ECU benzynowego byly możliwie bliskie zeru w calym zakresie pracy CL.


Aro napisał/a:
Reader napisał/a:
ja obniżyłbym ciśnienie robocze
Gdzie to się robi? W korektach ciśnienia? I ile obniżyć na początek?

Kluczem na reduktorze.
Spróbuj zjechać do ~1bar.

Aro napisał/a:
Reader napisał/a:
Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego.
czyli ile ustawić? Jak przyjechałem z Białego ze strojenia miałem ustawione 0,6 ale zmieniłem na 0,5 myśląc, że nie będzie bez sensu się przełączał na benzynę. Wiem że to gupie, ale tak zostało.

Jak przełącza na benzynę przy takiej różnicy to trzeba szukać przyczyny spadku ciśnienia a nie obniżać próg.

Ja przykładowo przy roboczym ~1bar, minimalne ciśnienie mam na 0,65.
Mam Barracudy bez dysz.
Mnożnik u mnie zaczyna się w okolicach 1,2, lekko rośnie do ~1,3 przy 6-7ms i później liniowo spada do 1,0 przy 15ms.

Aro - |16 Paź 2015|, 2015 16:17

Ok. Po niedzieli się pobawię bo zaraz wyjeżdzam do rodziców do Biskupca. Dzięki w ogóle :)
Larix - |16 Paź 2015|, 2015 20:02

A ten MAP 0,41 to nie za wysoki ?
Kamil_Scorpio_ - |19 Paź 2015|, 2015 09:18

Arek u mnie mapa wygląda :

TAK

I jest ok ze spalaniem i ze zmianą biegów.

[ Dodano: |19 Paź 2015|, 2015 09:19 ]
chociaż gość z białego ten od tamtego boba powiedział podłączając się forscanem do mnie że mapy benzyny mam na samej granicy błędu :P

Aro - |20 Paź 2015|, 2015 10:27

Larix napisał/a:
A ten MAP 0,41 to nie za wysoki ?

Nie wiem...
Kamil_Scorpio_, u mnie mapa też była ładna, ale inne rzeczy nie bardzo, choćby sprawa ciśnienia.
Reader, nie wytrzymałem i w sobotę dobrałem się do tych rzeczy. Piszę dopiero teraz, bo screeny miałem u Krychy w lapku a ten w PN zabrała do pracy.
Więc tak:
zjechałem ciśnieniem do 1,0 i podniosłem do 0,65 (tak jak pisałeś) i po ponownym zebraniu map i autoadaptacji wyszło takie coś:

Ale jest dupa, bo przy mocnym depnięciu ciśnienie spada do nawet 0,57 (tyle przyfilowałem a może jeszcze bardziej) i zasilanie wywala mi się na benzynę. Zrobiłem kilka prób, oto oscylogram z jednej z nich:

Tak, że wracając do Łomży pół drogi przejechałem na beni bo dynamicznie pomykając nie nadążałem cały czas wracać na lpg; a nie miałem czasu tego zmienić.
Zaraz podjadę do magazynu, obejrzę i powymieniam filtry.
Aaaa, parownik to KME Gold, więc wystarczający (a może za mały silnik dla niego jednak i parkocze na minimum?). Filtr na fazie ciekłej jakiś standard, na lotnej chyba Alex Ultra 360° poliester

Reader - |20 Paź 2015|, 2015 11:28

Jaki miałeś komunikat po kalibracji?

Takie spadki ciśnienia sugerują że masz coś nie prawidłowo.
Trzeba skontrolować przewody zasilające reduktor, przewody fazy gazowej i umiejscowienie czujnika ciśnienia.
Podłączenie podciśnienia reduktora.

Ja też mam GOLDa ale spadek do ~0,9bar mocno depcząc 20s, ale u mnie są dwa obwody oddzielnie dla każdego banku. Co nie zmienia faktu, że u Ciebie spadek ciśnienia LPG zbyt duży.

Poza tym nie korzystam z autoadaptacji a jedynie kalibrację i później zbieranie map i ręczne korygowanie mnożnika.
Z OPTIMĄ nie miałem do czynienia, ale zasada działania jest podobna.


Z Twoich wykresów wynika też, że nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej.

Larix - |20 Paź 2015|, 2015 14:06

Takie spadki to u mnie były jak miałem nieszczelności na wężach. Woda z płynem, psikacz i jedziesz :) .
Aro - |20 Paź 2015|, 2015 16:57

Wymieniłem obydwa filtry i jest dalej to samo.
Reader napisał/a:
Jaki miałeś komunikat po kalibracji?
że korekta poza zakresem (0,5-2ms) i żeby zebrać mapy. Po obniżeniu ciśnienia korekty miałem cały czas takie duże, no raz tylko było poniżej dwóch, ale podczas zbierania którejś mapy coś się pochrzaniło i musiałem przerwać.
Przewód lotnej wygląda na OK, ale jutro jeszcze sprawdzę tak jak Larix radzi, choć nic w sumie nie czuć :P
Przewód ciekłej obejrzę jutro jak wjadę na podjazd.
Przewód od reduktora idzie do tego szajstwa:

w króciec "vacuum", a z tego drugiego - "pressure" idzie do gówienka, które jest chyba jednocześnie czujnikiem ciśnienia:

i siedzi na wężu zasilającym lewe cylindry.
Reader napisał/a:
ręczne korygowanie mnożnika
też do tego dojdę, ale na razie chce wyeliminować ew. błędy grube.
Reader napisał/a:
nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej
czyli?
Robiłem tak: po kalibracji upewniłem się, że jestem na benzynie i tak jak kazali w instrukcji jeździłem na jednym biegu (akurat na 3) z różnymi prędkościami i przyspieszeniami aż pokazał się wykres benzynowy. Wychodziło to różnie - od powiedzmy od 5 do 10km. Przełączałem się na lpg (choć mam wrażenie, że kiedyś samo się przełączało, ale nie jestem pewien) i to samo - aż do pojawienia się wykresu gazowego. Jeżeli w którymś zakresie czasów brakowało odczytów - czyli tych czerwonych i zielonych słupków to starałem się tak operować przyspieszeniem, by te braki uzupełniło.
W ogóle to zastanawiam sie nad zmianą tego filtra na dwuwyjściowy, ale to dopiero jak ogarnę resztę.

Larix - |20 Paź 2015|, 2015 18:31

Nie masz kompensacji pomiędzy stronami, czy nie dowidzę ?
Aro - |20 Paź 2015|, 2015 19:50

Nie mam, końcówki są zakorkowane.
A to konieczne? Bo kiedyś zdaje się Struna pisał, że dobrze żeby była ale nie jest konieczna.

Reader - |20 Paź 2015|, 2015 19:59

Aro napisał/a:
Przewód od reduktora idzie do tego szajstwa:

w króciec "vacuum"

Ale musi jeszcze zahaczać o kolektor dolotowy.
Jakiś trójnik czy coś.

Aro napisał/a:
a z tego drugiego - "pressure" idzie do gówienka, które jest chyba jednocześnie czujnikiem ciśnienia:

i siedzi na wężu zasilającym lewe cylindry.

To jest pomiarowy ciśnienia, a trójnik jednocześnie czujnikiem temperatury lotnego LPG.

Aro napisał/a:
Reader napisał/a:
nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej
czyli?

Tam masz takie słupki kolorowe, one powinny być jednakowo wysokie dla całego zakresu.
Poza tym masz zaznaczone "Szybkie zbieranie mapy" co jeszcze skraca proces.

Aro - |20 Paź 2015|, 2015 20:13

Reader napisał/a:
musi jeszcze zahaczać o kolektor dolotowy
jutro jeszcze poszukam
Reader napisał/a:
To jest pomiarowy ciśnienia, a trójnik jednocześnie czujnikiem temperatury lotnego LPG
Czy Twoim zdaniem to siedzi w dobrym miejscu?
Reader napisał/a:
powinny być jednakowo wysokie dla całego zakresu
w instrukcji piszą, że w warunkach drogowych jest to praktycznie niewykonalne, a jak odptaszkuję "szybkie zbieranie mapy" to co? Mam cały dzień jeździć i je zbierać?
A ta kompensacja, o której pisze Larix ?

Reader - |20 Paź 2015|, 2015 20:19

Aro napisał/a:
Czy Twoim zdaniem to siedzi w dobrym miejscu?

Dobrym.

Aro napisał/a:
w instrukcji piszą, że w warunkach drogowych jest to praktycznie niewykonalne, a jak odptaszkuję "szybkie zbieranie mapy" to co? Mam cały dzień jeździć i je zbierać?
A ta kompensacja, o której pisze Larix ?


E tam cały dzień, ze 30km styknie, robisz rundkę po okolicy i gotowe.
Ja tam nie załączam jednego biegu tylko jadę "normalnie" tak jak jeżdżę, tylko zwracam uwagę aby podobnie na LPG i benzynie.
Ja nie mam funkcji "szybkie..." i jakoś nie brakuje mi tego. ;)

Co do kompensacji to przy tak krótkich połączeniach IMO zbędna.

Aro napisał/a:
Robiłem tak: po kalibracji upewniłem się, że jestem na benzynie i tak jak kazali w instrukcji jeździłem na jednym biegu (akurat na 3) z różnymi prędkościami i przyspieszeniami aż pokazał się wykres benzynowy. Wychodziło to różnie - od powiedzmy od 5 do 10km. Przełączałem się na lpg (choć mam wrażenie, że kiedyś samo się przełączało, ale nie jestem pewien) i to samo - aż do pojawienia się wykresu gazowego. Jeżeli w którymś zakresie czasów brakowało odczytów - czyli tych czerwonych i zielonych słupków to starałem się tak operować przyspieszeniem, by te braki uzupełniło.

Ja to bym bardziej zwrócił uwagę na "kompletność" słupków niż pojawienie się wykresów.

Kamil_Scorpio_ - |20 Paź 2015|, 2015 21:43

Larix napisał/a:
Nie masz kompensacji pomiędzy stronami, czy nie dowidzę ?


po co mu kompensacja pomiędzy listwami skoro ma trójnik wstawiony, to robi za kompensacje bo w reduktorze ma jeden zawór dopływu gazu zaślepiony?

Larix - |20 Paź 2015|, 2015 21:56

Kamil_Scorpio_ napisał/a:

po co mu kompensacja pomiędzy listwami skoro ma trójnik wstawiony, to robi za kompensacje bo w reduktorze ma jeden zawór dopływu gazu zaślepiony?

No niby tak ale ten czujnik na lewym wężu nie przydławia nieco lewej strony ?

Kamil_Scorpio_ - |20 Paź 2015|, 2015 22:27

Larix napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:

po co mu kompensacja pomiędzy listwami skoro ma trójnik wstawiony, to robi za kompensacje bo w reduktorze ma jeden zawór dopływu gazu zaślepiony?

No niby tak ale ten czujnik na lewym wężu nie przydławia nieco lewej strony ?


Nie wiem Larix mam takie podzespoły, takie same dysze, wszystko i u mnie jest ok :|

KLIK TUTAJ

Reader - |21 Paź 2015|, 2015 08:21

Aro, a zasilanie reduktora masz miedzią czy Faro?

[ Dodano: |21 Paź 2015|, 2015 08:24 ]
Reader napisał/a:
Aro, a zasilanie reduktora masz miedzią czy Faro?



Rurkę serwa hamulcowego masz łataną?
http://s1295.photobucket....e5b89d.jpg.html
Szczelna?

Aro - |21 Paź 2015|, 2015 08:51

Reader napisał/a:
miedzią czy Faro
- miedziucha 8mm
Reader napisał/a:
Rurkę serwa hamulcowego masz łataną?
tak, złamało mi się na tym plastiku, ale pokleiłem i obkurczyłem (nie miałem niestety czarnej koszulki w tym rozmiarze). Powinno być szczelnie. Boję się raczej nieszczelności na wejściu do kolektora bo jakoś luźnawo tam jest, ale to chyba tak ma być, żeby pracowało. Zresztą popsikam dziś czymś po tym wszystkim i osłucham.
Reader - |21 Paź 2015|, 2015 09:14

Cytat:
- miedziucha 8mm

Popatrz czy nie zagięta po drodze gdzieś.

Aro napisał/a:
Boję się raczej nieszczelności na wejściu do kolektora bo jakoś luźnawo tam jest

No to wymień o-ring na odpowiedni.

aviator - |21 Paź 2015|, 2015 09:24

"Luźno" tam też jest na oryginalnym wężyku. Kilka lat temu kupiłem oryginał i też mnie to zdziwiło, ze tak lekko jest to tam osadzone ale jest ok.
Reader - |21 Paź 2015|, 2015 09:25

A o-ring wymieniłeś w kolektorze?
aviator - |21 Paź 2015|, 2015 09:28

Niestety nie, sam wezyk/rurke :-S
Aro - |21 Paź 2015|, 2015 17:45

Chłopaki, więc tak:
Przewód miedziany od zbiornika do reduktora nigdzie nie załamany, nie przygnieciony. Zresztą wydaje mi się, że przy zagnieceniu przewodu ten spadek ciśnienia objawiałby się po kilku sekundach a u mnie max. po ok 1s od "depnięciu"
Nieszczelności na wężach nie znalazłem, choć dopiero teraz, przy publikowaniu poniższych zdjęć zauważyłem małe uszkodzenie.
Na jednym podciśnień rzeczywiście jest trójniczek; wwiertka po podciśnienie jest tak jak na zdjęciach poniżej:

Odejście do serwa ogarnięte, zamiast takiego drewnianego oringu założyłem gumowy :P Na pewno tam podsysało. Teraz, po odpaleniu ten przewód zasysa, że ciężko nim ruszyć :)
Jutro muszę z lapkiem wyjechać na szosę i obadać, czy są jakieś różnice w stosunku do poprzedniego stanu.

Reader - |21 Paź 2015|, 2015 19:18

A eletrozawor przy reduktorze nie jest przypadkiem poziomo?
Czasami trzpień ulega zabrudzeniu i ładnie go skleja i wowczas jest problem z prawidłowym zasilaniem.
U mnie po chyba 20 tys km miałem już zakitowany.

Rozkrecalem i regenerowalem cały reduktor a na koniec okazalo sie ze problem byl w zaworku, ktory z resztą mozna zdjac bez demontażu tego całego szajsu.

Aro - |21 Paź 2015|, 2015 21:16

Zajrzę jutro, ale zdaje się, że jest pionowo, na górze reduktora.
Na pewno, bo króciec od podciśnienia mam po przeciwnej stronie. Instalacja na gwarancji, więc nie wiem, czy mogę tam gmerać.

ford2fast - |21 Paź 2015|, 2015 23:34

Reader napisał/a:
Ja przykładowo przy roboczym ~1bar, minimalne ciśnienie mam na 0,65

Czyli nieciekawie

Aro napisał/a:
zjechałem ciśnieniem do 1,0

Podnieś do 1,3 - 1,4 zamiast szukać dziury w całym :)

Aro - |22 Paź 2015|, 2015 01:34

Jest taka możliwość, że i tak to się może skończyć, tylko dlaczego u Readerka tak się ładnie udało?
Może Optima nie lubi niskich ciśnień? Co nie zmienia faktu, że po depnięciu spada zbyt drastycznie.

Reader - |22 Paź 2015|, 2015 07:22

Aro napisał/a:
Instalacja na gwarancji, więc nie wiem, czy mogę tam gmerać.

No to po co grzebiesz w ustawieniach skoro jest na gwarancji? :D
Poza tym wyjęcie trzpienia elektrozaworu to niewiele więcej rozkręcania niż wyjęcie filtra fazy ciekłej, plomby gwarancyjnej nigdzie tam nie ma.


A jak zamieszczasz oscylogram to nie zrzut ekranu tylko daj plik, żeby można było przeanalizować.

Aro - |22 Paź 2015|, 2015 08:34

Reader napisał/a:
po co grzebiesz w ustawieniach skoro jest na gwarancji
Niee, no w ustawieniach pozwolili grzebać. Zresztą sami mi sprzedawali interfejsik.
A jeśli chodzi o oscylogram, to się tak zrobi szefie ;)

Kamil_Scorpio_ - |22 Paź 2015|, 2015 20:08

Aro napisał/a:
Może Optima nie lubi niskich ciśnień?


Otóż to Arek :P

Aro napisał/a:
Reader napisał/a:
po co grzebiesz w ustawieniach skoro jest na gwarancji
Niee, no w ustawieniach pozwolili grzebać. Zresztą sami mi sprzedawali interfejsik.
A jeśli chodzi o oscylogram, to się tak zrobi szefie ;)


Nie koniecznie, u mnie powiedzieli że każda ingerencja nawet w oprogramowanie równa się UTRATĄ GWARANCJI. A oprogramowanie jest dostępne u nich na stronie od ręki dla każdego komu się gwarancja skończyła, przewód też u nich można kupić ze sterami :P

Aro - |22 Paź 2015|, 2015 22:10

No nie wiem... Ostatnio jak u nich byłem to ustawienia miałem już rozgrzebane. Tomek nic nie mówił, tylko wsiadł ze mną i pojechaliśmy z laptopem w traskę na Baciuty.
ford2fast - |22 Paź 2015|, 2015 23:03

Aro napisał/a:
tylko dlaczego u Readerka tak się ładnie udało?

Mówisz , że spadki z 1,0 na 0,65 to niby jest ładnie ? :shock:
Według mnie raczej nieciekawie

Aro - |22 Paź 2015|, 2015 23:17

Nieee, no spadki ma do 0,9. Tylko ciśnienie przełączenia na benzynę ustawione na 0,65.
Dzisiaj nie bardzo miałem czas podziałać, ale na razie podciągnąłem ciśnienie do 1,1 a próg przełączania zmniejszyłem do 0,6, bo nie dało się jeździć na lpg.

Reader - |23 Paź 2015|, 2015 07:41

Aro, zlituj się. ;)

Z Twoich zdjęć wyczaiłem, że zawór na reduktorze masz pionowo od góry, więc dostęp swobodny.
Zakręcasz gaz, wypalasz / wypuszczasz z instalacji.

Odkręcasz nakrętkę trzymającą niebieską cewkę elektromagnesu i ją zdejmujesz.
Wykręcasz trzpień:
http://nagaz24.pl/trzpien...,4613,p,pl.html
bierzesz go ze sobą na zegarmistrzowski stół i wyjmujesz wewnętrzne elementy zaworu:
http://nagaz24.pl/tloczek...,4612,p,pl.html

Robisz duże oczy z powodu zanieczyszczeń, oraz samej konstrukcji. (lub nie)
Myjesz, czyścisz i składasz w odwrotnej kolejności.

W obecnej sytuacji jaką masz, nie pomoże Ci nawet interfejsik ze szczerego złota kupiony od samego prezydenta. ;-D

Kamil_Scorpio_ - |23 Paź 2015|, 2015 09:45

Aro napisał/a:
No nie wiem... Ostatnio jak u nich byłem to ustawienia miałem już rozgrzebane. Tomek nic nie mówił, tylko wsiadł ze mną i pojechaliśmy z laptopem w traskę na Baciuty.


A bo był Tomek i wie żeś ode mnie jest, ale uważaj na tego łysego :P Nie chwal się przy nim że grzebałeś nawet w "trytytkach"

ps. byłeś w białym i nie zadzwoniłeś?? :(

Aro - |23 Paź 2015|, 2015 10:03

Reader napisał/a:
Aro, zlituj się.
sponio, pisałem Ci że mam pionowo przeca, ale pisałem też wczoraj, że "Dzisiaj nie bardzo miałem czas podziałać".
A o "interfejsiku" wspominałem w nawiązaniu do tego, że to u nich go kupiłem i wiedzieli, że będę go od razu używać.
Kamil_Scorpio_, dzwoniłem, ale to było jeszcze w marcu :-d

Reader - |23 Paź 2015|, 2015 10:10

Spox, chodziło mi jedynie że jest jakiś problem mechaniczny najprawdopodobniej w instalacji, bez zlokalizowania tego szkoda czasu na szperanie w ustawieniach.
To, że jest pionowo to nie znaczy, że nie warto tam zajrzeć.

Kamil_Scorpio_ - |23 Paź 2015|, 2015 10:18

Reader napisał/a:
Spox, chodziło mi jedynie że jest jakiś problem mechaniczny najprawdopodobniej w instalacji, bez zlokalizowania tego szkoda czasu na szperanie w ustawieniach.
To, że jest pionowo to nie znaczy, że nie warto tam zajrzeć.


Wyśle ci po pracy jak u mnie wygląda cały układ instalacji, od A do Z, arek ma w 100% tak samo.

Reader - |23 Paź 2015|, 2015 10:21

Błagam, nie. ;)
W zasadzie jeśli chodzi o mnie to temat mi się wyczerpał.
Powodzenia.

Kamil_Scorpio_ - |23 Paź 2015|, 2015 10:24

Reader napisał/a:
Błagam, nie. ;)
W zasadzie jeśli chodzi o mnie to temat mi się wyczerpał.
Powodzenia.


I po wszystkim.

Jak jesteś taką alfą i omegą w wiedzy montażu itd, to żeś widocznie zawody pomylił.

Ci goście zamontowali ze 100tyś instalacji gazowych. Myslisz że popełnili by błąd montażowy?

Takie same podzespoły, takie same silniki, wszystko tak samo robione, a u mnie jest ok??

Odpowiem ci po 19, pozdrawiam.

Aro - |23 Paź 2015|, 2015 10:35

Reader napisał/a:
To, że jest pionowo to nie znaczy, że nie warto tam zajrzeć.
Jasne, ogarnę jeszcze ze dwa kompy i podjadę na bazę pogmerać. Dzięki :) Bo na zdrowy rozsądek, to nie mam już pomysłów.
Kamil_Scorpio_, pliiiss, żadną alfą, tylko poświęcając czas, po kolei podpowiada co może powodować te spadki ciśnienia.
Najlepiej jeśli reduktor mam zawalony błotem...
W odstojniku filtra fazy lotnej było na spodzie ciut ciut błotka. A tankuję na normalnych stacjach - beczek w polu unikam :P

Reader - |23 Paź 2015|, 2015 10:57

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
I po wszystkim.

Nie zrozumiałeś zupełnie mojej wypowiedzi.

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Jak jesteś taką alfą i omegą w wiedzy montażu itd, to żeś widocznie zawody pomylił.

A jaki mam zawód?

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Ci goście zamontowali ze 100tyś instalacji gazowych. Myslisz że popełnili by błąd montażowy?

WOW, klękajcie narody... . ;)
Po pierwsze wskaż gdzie w tym temacie skrytykowałem efekt ich pracy.
Po drugie błędów nie popełnia jedynie ten co nic nie robi.

Cytat:
Takie same podzespoły, takie same silniki, wszystko tak samo robione, a u mnie jest ok??

I też masz kosmiczne spadki ciśnienia?
No to gratuluję.

Ja pierniczę, po co w ogóle ten temat?

Może Ci napiszę wprost:
Jak masz problem, to załóż temat w odpowiednim dziale a zapewne ktoś Ci pomoże.
Jak nie masz problemu a masz wiedzę jak pomóc innym to skorzystaj z tego.
Jak jesteś taką alfą i omegą, to napisz po co Aro do cholery grzebie w High-End'owej instalacji LPG która w dodatku jest jeszcze na gwarancji?

Aro - |23 Paź 2015|, 2015 18:27

Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę, aby w tym temacie ograniczyć się do meritum. Inaczej kolejny temat zostanie zasrany.
Kto chce, umie i ma cierpliwość niech pomaga.
Bo ci co są grubi to są grubasy
ci co się smucą to są smutasy
A ci co się kłócą to są kłutasy :P

DANEK1403 - |23 Paź 2015|, 2015 18:28

W sumie racja ja bym jechał do nich niech regulują
Kamil_Scorpio_ - |23 Paź 2015|, 2015 18:37

Reader napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
I po wszystkim.

Nie zrozumiałeś zupełnie mojej wypowiedzi.

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Jak jesteś taką alfą i omegą w wiedzy montażu itd, to żeś widocznie zawody pomylił.

A jaki mam zawód?

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Ci goście zamontowali ze 100tyś instalacji gazowych. Myslisz że popełnili by błąd montażowy?

WOW, klękajcie narody... . ;)
Po pierwsze wskaż gdzie w tym temacie skrytykowałem efekt ich pracy.
Po drugie błędów nie popełnia jedynie ten co nic nie robi.

Cytat:
Takie same podzespoły, takie same silniki, wszystko tak samo robione, a u mnie jest ok??

I też masz kosmiczne spadki ciśnienia?
No to gratuluję.

Ja pierniczę, po co w ogóle ten temat?

Może Ci napiszę wprost:
Jak masz problem, to załóż temat w odpowiednim dziale a zapewne ktoś Ci pomoże.
Jak nie masz problemu a masz wiedzę jak pomóc innym to skorzystaj z tego.
Jak jesteś taką alfą i omegą, to napisz po co Aro do cholery grzebie w High-End'owej instalacji LPG która w dodatku jest jeszcze na gwarancji?


1. Nie chciałem jej zrozumieć
2. Tynkarz? :):
3. Klękajcie narody?
4. Żeby nudno nie było?
5. Arek chcę się nauczyć sam to robić, jest o wiele bardziej wymagający niż np ja, ale to nic złego :) Zamiast jeździć kilometry do nich, to woli testować sam i ma racje.

Aro - |23 Paź 2015|, 2015 18:45

DANEK1403 napisał/a:
niech regulują
Zastanawiałem się nad tym, ale pomyślałem, że dam radę sam. Ale jak w grę wchodzi odkręcanie reduktora, to już trochę za grubo jak na grzebanie w okresie gwarancyjnym.
A wchodzi, bo choćby tego elektrozaworu bez tego nie wyjmę, bo pompa hamulcowa jest tuż nad nim.

DANEK1403 - |23 Paź 2015|, 2015 20:52

Mi się wydaje że problem w mapie nie leży jak to Reader napisał ,ja też po gazownikach sam sobie poprawiam bo u nich to szybko szybko
pepi - |23 Paź 2015|, 2015 21:43

jak widzę że agis niebo lepszy to raz ;)
a co niektórzy twierdzili co innego
Moim zdaniem zadbaj w pierwszej kolejności o podstawy bo twoi gazownicy raczej się nie popisali
a jak to zrobisz to czepiaj się dalej .

Kamil_Scorpio_ - |25 Paź 2015|, 2015 10:46

pepi napisał/a:
Moim zdaniem zadbaj w pierwszej kolejności o podstawy bo twoi gazownicy raczej się nie popisali


Pepi o jakich podstawach mówisz? To może i ja coś podłubie?

pepi - |25 Paź 2015|, 2015 20:15

głównie o prawa fizyki ;)
czy wam po foto pewne sprawy nie kolą w oczy ?

Aro - |26 Paź 2015|, 2015 10:11

Nie zadawaj rebusów tylko gadaj ;)
pepi - |26 Paź 2015|, 2015 19:52

podstawa to to aby było prawidłowo zamontowane bez błędów
czyli instalka ma utrzymywać ciśnienie to raz
reszta czyli doprowadzenie gazu u ciebie jest to dziwnie dane
masz brak wyrównania ciśnień a masz pająki jeden ok drugi spora długość to przy bucie gdzie prędzej lpg zabraknie ?
a masz spadki spore .
Co do twoich ustawień to takie dziwne niby to agis ale jak widać gubi się troszkę i jest z deko inaczej
na agisie by było dobrze nawet z tym nie ładem

[ Dodano: |26 Paź 2015|, 2015 19:53 ]
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
po co mu kompensacja pomiędzy listwami skoro ma trójnik wstawiony, to robi za kompensacje bo w reduktorze ma jeden zawór dopływu gazu zaślepiony?
-no tak po co
Reader - |27 Paź 2015|, 2015 07:38

Na zdjęciach i tak wiele nie widać.
Wkrętki, przewody od wtryskiwaczy do wkrętek.

Kamil_Scorpio_ - |27 Paź 2015|, 2015 07:52

Czekajcie, czyli jak rozumiem po swojemu, to źle zrobili że zaślepili jedno wyjscie w goldzie? dali jednym, wstawili trójnik, zamiast zrobić kompensacje pomiędzy listwami? A co do długości przewodów to nie chodzi tu o długość węża od dyszy do wtryskiwacza że ma mieć taką samą długość? Arek, wpadnij do mnie jak będziesz miał chwilę, dam ci auto swoje na cały dzień, potestujesz jazde, przyspieszenie, a w między czasie dane z kompa gazu.
pepi - |27 Paź 2015|, 2015 08:00

wystarczy co to co widać
nie chodzi o to że mają być równe nie muszą być ale jeśli jedna strona ma 20 cm druga 40 cm to jak są spadki na aucie to przy bucie która strona będzie miała mniejsze ciśnienie gazu
ja unikam takich pająków nadmiernych
skracam je ile można a w tym przypadku sporo można .

[ Dodano: |27 Paź 2015|, 2015 08:04 ]
nawet trójnik pomiarowy można by dać gdzie indziej

Reader - |27 Paź 2015|, 2015 08:06

Ja też przykładam się do symetrii, ale.
To nie rzutuje na spadek ciśnienia "widziany" przez czujnik.

Aro - |27 Paź 2015|, 2015 08:48

Siemka, zacząłem pisać, ale czyściciel kazał mi wyłączył firefoksa i poszłooo.
Jeśli chodzi o dodatkowe fotki, to spróbuje dzisiaj podorabiać.
A z instalacją, żeby się zbliżyć do ideału to trzeba:
- uruchomić drugi wylot z reduktora i rozdzielić tory gazowe dokładając drugi filtr
- rozłączyć listwy, lewą przesunąć bardziej w lewo i skrócić wężyki od niej do wtrysków
- dołożyć kompensację
Czy o to chodzi?
Jeśli tak, to gdzie najlepiej założyć ten trójnik pomiarowy?

Tak czy inaczej zanim cokolwiek rozgrzebię podjadę do Białego odwiedzić Kamila i tych mechsów.

W piątek podciągnąłem ciśnienie do 1,15 i obniżyłem próg przełączenia na 0,55 żeby mnie ciągle nie wypieprzało na benzynę.
Przy depie wyraźnie widać spadki ale się nie przełącza, załączam oscylogram - nie zrzut :P
http://przeklej.org/file/qlhtWn/gggg.data
Zdaje się, że to ciśnienie bez gazowania stopniowo samoistnie maleje, bo pod koniec przebiegu wynosi już 1,01

pepi - |27 Paź 2015|, 2015 20:16

ale mierzy jedną stronę bardziej
Aro - |27 Paź 2015|, 2015 23:45

To gdzie go najlepiej założyć? Na tym bajpasie od kompensacji (co będzie w przyszłości)? Będzie najsprawiedliwiej :)

Dorobiłem kilka zdjęć i na moje oko wygląda to przyzwoicie: wkrętki obsadzone nisko i pod ładnym kątem, wężyki maksymalnie poskracane.

ford2fast - |28 Paź 2015|, 2015 08:23

Cytat:
Jeśli tak, to gdzie najlepiej założyć ten trójnik pomiarowy?

Na kompensacji :)
I podnieś to ciśnienie do 1,3
Przynajmniej do czasu aż nie znajdziesz przyczyny spadków

Aro - |28 Paź 2015|, 2015 19:49

Wczoraj rano było zimno i zanim się pod maska rozgrzało zwalał mi na benzynę co kilka chwil.
Dziś rano podłączyłem laptoka i ... zgłupiałem. W ciągu kilku minut jazdy na zimno wywaliło na benzynę 5 razy bez spadku ciśnienia.
Później, tak powyżej 60st. w reduktorze się uspokoiło.
Muszę obskoczyć te święta i później cisnę na Białystok do majsterków.
Gdyby ktoś miał cierpliwość zerknąć to wrzucam przebieg.
http://przeklej.org/file/qAmoLk/hhhhhhh.data
Uspokaja się tak po upływie 4/5 czasu testu. Nie wiem jak jest z odtwarzaniem takich oscylogramów, więc podlinkuje aplikacje do optimy:
http://www.optimagas.pl/P...aller_v1054.exe

pepi - |28 Paź 2015|, 2015 19:50

nawet nawiercenie zwalili :P
Aro - |28 Paź 2015|, 2015 19:50

czyli?
pepi - |28 Paź 2015|, 2015 19:51

co ci dadzą pliki jak ty masz coś się nie tak fizycznie obstawiam elektrozawory :-D
Aro - |28 Paź 2015|, 2015 20:00

pepi, a z tymi nawiertami co jest nie tak, a raczej jak powinno być? Bo mam na zapasie dwa dziewicze barany
A w ogóle, to albo jesteś mega wybredny, albo ta robota jest rzeczywiście zwalona.
Aż strach pomyśleć co by było jak bym go na montaż wstawił w Łomży.
A pliki wrzucam, żeby coś z nich wywnioskować :)

Kamil_Scorpio_ - |29 Paź 2015|, 2015 07:01

pepi napisał/a:
nawet nawiercenie zwalili :P


Chodzi ci o to że nie są w tym samym kącie co wtryski benzyny?

Wczoraj zrobiłem mini zlot, kolejna osoba mi powiedziała że brak jest kompensacji i mogę mieć spadki ciśnienia, przewody niby też jedne z najtańszych i że mogą popękać, a i jeszcze odkryliśmy że mogli wykręcać wtryski aby się wwiercić z wkrętkami, bo jeden przewód mam trafiony od wejścia beni i ściśnięty opaską... temu mi pewnie benzyną nie raz daje w kabinie.

[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 07:03 ]
I jeszcze że ten trójnik jest zły bo też spadki cisnienia. Nie wiem kurde, albo ja nie wnikam i jeżdżę a machnąłem przez rok z 20k, albo po prostu nie jestem zbyt wymagający, po przesiadce z blosa.

Reader - |29 Paź 2015|, 2015 07:04

Aro napisał/a:
To gdzie go najlepiej założyć? Na tym bajpasie od kompensacji (co będzie w przyszłości)? Będzie najsprawiedliwiej :)

Co Ci da pomiarowy na kompensacji? Chyba tylko "ładny" symetryczny wygląd.
Pomyśl chwilę sam. Zastanów się z czym masz do czynienia i jakie ma właściwości.
Skąd dokąd przepływa, jakie są przekroje po drodze itp. itd.

Aro napisał/a:
Wczoraj rano było zimno i zanim się pod maska rozgrzało zwalał mi na benzynę co kilka chwil.

Miałem podobnie i potwierdza to o czym pisałem na drugiej stronie. :D

Oscylogramy przeglądam ale nie wiem dlaczego przerzucał na benzynę, niby wszystkie warunki spełnione. Może przypadkiem cpyknąłeś przycisk? ;)

Struna - |29 Paź 2015|, 2015 11:44

Aro, Ty tam masz KME GOLD-a ? Elektrozaworem w dół ?
Jeśli o bie odpowiedzi to TAK, to masz odpowiedź na swoje problemy.

Reader napisał/a:
nie wiem dlaczego przerzucał na benzynę
zobacz, czy aby obroty na chwilkę nie zaniknęły.
Reader - |29 Paź 2015|, 2015 11:57

Struna napisał/a:
zobacz, czy aby obroty na chwilkę nie zaniknęły.

Nic na to nie wskazuje.
Ten ostatni oscylogram co Aro zamieścił to rozłączanie LPG na długie minuty, o ile podziałka 10-cio sekundowa jest, bo w Optimie poskąpili szczegółów na grafie.

Aro - |29 Paź 2015|, 2015 19:55

Struna, KME Gold, elektrozawór na górze
Reader, po tym jak mi zwalał na benzynę ręcznie guziorem na przełączniku wracałem na lpg. Ale nie zawsze od razu zdążałem - ze względu na ruch na drodze - bo sprawdzałem w mieście, więc czasem powrotu na lpg się nie sugeruj.

Kamil_Scorpio_ - |29 Paź 2015|, 2015 20:01

Struna napisał/a:
Aro, Ty tam masz KME GOLD-a ? Elektrozaworem w dół ?
Jeśli o bie odpowiedzi to TAK, to masz odpowiedź na swoje problemy.


Tak mamy


[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:02 ]
Aro napisał/a:
Struna, KME Gold, elektrozawór na górze.


Niom

[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:06 ]
w sumie na tym zdjęciu słabo to widać.

[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:36 ]
Arek, jak się ściąga z tego przeklej.org?

[ Dodano: |29 Paź 2015|, 2015 20:43 ]
już się naumiałem :P

pepi - |30 Paź 2015|, 2015 08:15

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Chodzi ci o to że nie są w tym samym kącie co wtryski benzyny?
-nie o to
akurat tam można inaczej to nawiercić
Panowie nie chodzi o to że tu i tu jest słabo ale mogło być lepiej
TO MOŻE - powyciągaj tłoczki z elektrozaworów na obaczenie

Kamil_Scorpio_ - |2 Lis 2015|, 2015 07:03

pepi napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Chodzi ci o to że nie są w tym samym kącie co wtryski benzyny?
-nie o to
akurat tam można inaczej to nawiercić
Panowie nie chodzi o to że tu i tu jest słabo ale mogło być lepiej
TO MOŻE - powyciągaj tłoczki z elektrozaworów na obaczenie


Pepi, zrób mi zdjęcie całej instalacji jak powinna być zrobiona i jak jest u Ciebie.

Gdzie reduktor
Gdzie wtryski (jak wwiercone, pod jakim kątem, jakie długości przewodów)
Gdzie komputer
Jak Butla zamontowana
Jak filtr
Jak powinna być zrobiona kompensacja

Wszystko od A do Z, dzięki

e-mail: [email protected]

WieSiu - |2 Lis 2015|, 2015 08:31

a to niby czemu ma sie meczyc i wysylac tylko Tobie ?
Kamil_Scorpio_ - |2 Lis 2015|, 2015 08:40

WieSiu napisał/a:
a to niby czemu ma sie meczyc i wysylac tylko Tobie ?


Toś zdradził mnie Rafał :P

WieSiu - |2 Lis 2015|, 2015 08:44

niech wszyscy ogladaja,to moze zmniejszy sie ilosc auto zlomow z gazem :D
Kamil_Scorpio_ - |2 Lis 2015|, 2015 08:47

WieSiu napisał/a:
niech wszyscy ogladaja,to moze zmniejszy sie ilosc auto zlomow z gazem :D


W sumie powiem Ci Rafał że dziś z rana jeździłem pstuchem do sklepu, jechało przede mną mondeo, pomimo tego że to zabudowany i ciągła to go wyprzedziłem, powód był taki że waliło od niego tak gazem jakby miał odkręcony gaz a wylot przez wydech. Strach było jechać.

WieSiu - |2 Lis 2015|, 2015 08:53

Wcale się nie dziwię, ja tak wyprzedzam diesle bo ochydnie śmierdzi za nimi. Ciekawe było że jak rok temu byłem we Francji to nie było prawie wogole dymiacych diesli jak u nas.
aviator - |2 Lis 2015|, 2015 14:50

Dymiace to jeszcze nic
Mnie wczoraj taki dymiacy focus mk1 tak na a4 obrzygal, ze szyby domyc nie moglem. I co mu mianem zrobić? Kupę przez okno na szybę wyrzucić???
Najlepsze jest to, ze dzisiaj rano patrze a tam cały zderzak i maska uswinione,masakra...

Kamil_Scorpio_ - |3 Lis 2015|, 2015 01:12

Nie będę robił OT, pogadamy o dizlach w temacie innym.

Pepi
jak tam fotki?? Bom ciekaw.

pepi - |3 Lis 2015|, 2015 07:03

ja mam byle jak ale ja mam agisa to jest dobrze ;)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/313f237905727719

[ Dodano: |3 Lis 2015|, 2015 07:07 ]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6f87ac9bf23c43e2
tylko się nie śmiać było to walone na prędko i miało być poprawione a że jest do=brze to nie ma kiedy już bez 2-3 lata

Reader - |3 Lis 2015|, 2015 08:50

pepi napisał/a:
ale mierzy jedną stronę bardziej
No i co z tego, skoro jest symetria wydatku LPG, bo w każdym z banków jest tyle samo cylindrów.
Zresztą u Aro trójnik pomiarowy jest bardzo blisko rozgałęzienia, więc komentarze aby w tym układzie dawać czujnik pomiarowy na kompensacji są niedorzeczne.
Czujnik pomiarowy powinien być w strudze gazu zasilającego, a w kompensacji przepływ jest znikomy bo to ewentualne wyrównanie ciśnień.
Czyli gaz tam raczej egzystuje a nie przepływa.

Aro napisał/a:
Reader, po tym jak mi zwalał na benzynę ręcznie guziorem na przełączniku wracałem na lpg. Ale nie zawsze od razu zdążałem - ze względu na ruch na drodze - bo sprawdzałem w mieście, więc czasem powrotu na lpg się nie sugeruj.
Być może graf nie zarejestrował czegoś co zaistniało i spowodowało przerzucenie na benzynę.
pepi - |3 Lis 2015|, 2015 19:58

Polska wolny kraj każdy robi jak chce tylko jakoś moje auta nie mają problemów z lpg
i niech tak pozostanie ;)

DANEK1403 - |3 Lis 2015|, 2015 20:14

Moje odkąd agisy pozakładałem też nie mam problemu
Kamil_Scorpio_ - |4 Lis 2015|, 2015 07:04

Mi się dalej nie ładują te fotki, ma ktoś je może na dysku i by wrzucił mi na e-mail?
Reader - |4 Lis 2015|, 2015 08:13

pepi napisał/a:
Polska wolny kraj każdy robi jak chce tylko jakoś moje auta nie mają problemów z lpg
i niech tak pozostanie ;)

Moje też nie mają problemów.
Na zdjęciu A8 masz przecież trójnik pomiarowy na zasileniu jednej strony a nie na kompensacji.

pepi - |4 Lis 2015|, 2015 20:31

tak i jest lpgtech :-d którego już dawno nie ma tak jak i problemy z lpg ;)
Tak na poważnie to inaczej się nie da wiesz dlaczego ?
Bo mam dwa parowniki i z filtra wychodzi też dwa wyjścia to jak można dać w jeden ?
teraz mam tak jak trzeba a tutaj tak było aby kabelek od map był krótki

Reader - |5 Lis 2015|, 2015 08:28

pepi napisał/a:
Tak na poważnie to inaczej się nie da wiesz dlaczego ?
Bo mam dwa parowniki i z filtra wychodzi też dwa wyjścia to jak można dać w jeden ?
teraz mam tak jak trzeba a tutaj tak było aby kabelek od map był krótki

Dajesz dwa filtry FL02 z podwójnymi wyjściami którymi kompensujesz strony.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group