Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Przygasa na luzie

hleb23 - |19 Wrz 2015|, 2015 08:09
Temat postu: Przygasa na luzie
Instalacje wyregulowana, wiązka silnika zrobiona, filtr gazu wymieniony a przy wrzuceniu luzu przy dojezdzaniu do skrzyżowania obroty spadają gdzieś do 500 a po chwili wracają na 900 i tak się trzymają. Niedawno wymieniając filtr powietrza wywaliłem kawałek tektury bo ktoś częściowo przesłonil go w ten sposób. Wrócić do tego rozwiązania? Instalacja brc 2generacja.
wojtekrobert - |19 Wrz 2015|, 2015 09:12

Wrzuc tekture, jak sie nie poprawi to wyczysc albo wymien silnik krokowy. Zobacz czy gdzies lewego powietrza nie ciagnie. Krokowiec oczywiscie oryginalby, ford nie lubi zamiennikow
Jacek12 - |19 Wrz 2015|, 2015 15:54

skoro miałeś tekturę to oznacza że masz źle dobrany mikser lub źle wyregulowaną instalkę,EBJ sprawdź na samej benzynie czy dobrze obr. stoją,jak dobrze to jest ok i grzeb w lpg
hleb23 - |19 Wrz 2015|, 2015 16:50

Na benzynie jest bardzo dobrze, poruszalem dzisiaj trochę końcówka dolotu i mam wrażenie ze jest jakby lepiej, poszukam lewizny najpierw. A krokowy od gazu może się przy wieszać delikatnie?
Jankes - |19 Wrz 2015|, 2015 18:40

II generacja w scorpio w dzisiejszych czasach to przezytek...

Wywal krokówkę, wstaw śrubę, zregeneruj parownik i jakoś bedzie jezdziło ;)

trzypion - |20 Wrz 2015|, 2015 01:19

Jakoś. Lepiej wywalić tekturę, a instalację porządnie wyregulować.
hleb23 - |20 Wrz 2015|, 2015 11:14

Zrobiłem dzisiaj próbę, przytkałem delikatnie wlot przy filtrze powietrza ale na nic to więc to zdjąłem.(z resztą instalka była regulowana bez takich patentów i trzymała wolne) Sprawdziłem szczelność dolotu, wszystko w jak najlepszym porządku. Ale zauważyłem że stojąc na poboczu , po depnięciu do 3 tyś obrotów wolne stabilizują sie dopiero po chwili. tzn. dochodzi do 400 obrotów, póżniej skacze do 1000 a później łapie te 900 i stoi. I co dziwne zauważyłem to też na benzynie , gdzie wcześniej było idealnie (chyba że źle filtr powietrza źle ułożyłem po kombinacjach z zatykaniem ale to chyba nie możliwe). Teraz winowajca chyba EBJ tak? dobrze myślę że niezależnie od tego czy to gaz czy pb to w 2 generacji wszystko idzie przez EBJ? najpierw może spróbuje go przeczyścić , czy nie ma to sensu?
konrad85 - |20 Wrz 2015|, 2015 11:21

hleb23 napisał/a:
najpierw może spróbuje go przeczyścić , czy nie ma to sensu?

Od tego powinieneś był zacząć,czyszczenie ebj w scorpio to norma i podstawa,bez względu na wersję silnikową,zawsze jak jest lpg to od czasu do czasu ebj trzeba przemyć

hleb23 - |20 Wrz 2015|, 2015 12:07

Wyciągnąć , zanurzyć w benzynce ekstrakcyjnej, wyczyścić pędzelkiem, poskładać , odpiąć klemę minusową na 15 minut , zapiąć i jazda?
lukas2 - |20 Wrz 2015|, 2015 13:10

Tylko namaczaj część mechaniczną czyli tą z dzirami dwoma a nie elektromagnes....
hleb23 - |20 Wrz 2015|, 2015 13:37

Dzięki za rady, jak przestanie dziś padać to spróbuję zająć się tym ustrojstwem
WieSiu - |20 Wrz 2015|, 2015 14:13

Jankes napisał/a:
II generacja w scorpio w dzisiejszych czasach to przezytek...

Wywal krokówkę, wstaw śrubę, zregeneruj parownik i jakoś bedzie jezdziło ;)


Może i przeżytek ale lepsze to niż sama śruba, daj komuś kto ogarnia 2 generację (o ile strrownik sensowny jakościowo) i ciesz się bezproblemowa jazda, wg mnie 2 generacja jest mniej problematyczna niż sekwencja o ile ktoś to umie ogarnąć. Ma swoje wady ale jej prostota to bardzo duży plus. A sama śruba niszczy silnik

DANEK1403 - |20 Wrz 2015|, 2015 16:50

WieSiu, Jak niszczy silnik ?
trzypion - |20 Wrz 2015|, 2015 16:59

Skład mieszanki jest zawsze zły.
Jacek12 - |20 Wrz 2015|, 2015 18:00

jak jest lekko bogata na jałowych to nie zniszczy nic (dopóki jest na jałowych),miałem tak ustawioną
WieSiu - |20 Wrz 2015|, 2015 18:26

Jacek12, a jeżdzi się na jalowych?

Poza tym wystarczy lekka zmiana w jakości paliwa,temperatur itp i już tą idealnie ustawiona śruba nie pomoże :p

trzypion - |20 Wrz 2015|, 2015 20:30

To, że jest lekko bogata na jałowych nie sprawia, że takowa jest również pod obciążeniem. I nie za bardzo rozumiem, dlaczego niby miało by być lepiej z dławikiem ustawianym na sztywno, niż z dławikiem regulowanym sygnałem z sondy lambda (czyli tym, co ma obecnie)?
IMO kwestia ustawuienia parametrów na sterownikum, np. minimalne zamknięcie i prędkości zamykania i otwierania.

Jacek12 - |21 Wrz 2015|, 2015 08:03

Chodziło mi o to że przynajmniej na jałowych nie niszczy się silnik jak mieszanka lekko bogata,a w czasie jazdy to już inna bajka,mikser,reduktor,i krokowiec od lpg - to musi być dobre i dobrze ustawione.
WieSiu - |21 Wrz 2015|, 2015 08:10

Jacek12 napisał/a:
a w czasie jazdy to już inna bajka,mikser,reduktor,i krokowiec od lpg - to musi być dobre i dobrze ustawione.


a auto sluzy do jezdzenia a nie stania,wiec ta sruba to proszenie sie o klopoty.

hleb23 - |21 Wrz 2015|, 2015 12:35

Ebj wykazały, wyczyszczeniem pędzelkiem, trochę syfu zeszło. Po adaptacji mam wrażenie ze żadnej poprawy nie ma. Sprawdziłem mój, firma Energy, jakiś no ale pewnie. Pozostaje mu kupić wobec tego nowy. Znalazłem na allegro http://allegro.pl/silnik-...514381511.html. Rok gwarancji, warto?

[ Dodano: |26 Wrz 2015|, 2015 19:16 ]
Dzisiaj jak pogonilen skorupę to na światłach coś strzelilo i zgasł, trochę jakby bardzo mały strzał gazu. I co najdziwniejsze teraz obroty trzyma elegancko. Cóż to mogło być? Przepustnica? Coś nie tak z kablami zaplonowymi?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group