Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - jaka instalacja do 2.3 16v?

jaawor - |3 Paź 2013|, 2013 12:41
Temat postu: jaka instalacja do 2.3 16v?
Jak w temacie, planuje założyć nową instalacje gazową (sekwencje) do Scorpio 2.3 16v, chciałem poradzić się Was jakiej firmy instalację wybrać? Może znacie jakiś warsztat we Wrocławiu lub okolicach gdzie zrobiliby to porządnie?
Struna - |3 Paź 2013|, 2013 13:16

V-Gaz Paweł Rząca
ul.Polna 12
51-361 Wilczyce koło Wrocławia
tel. 509633733

będziesz zadowolony

jaawor - |3 Paź 2013|, 2013 14:46

Dzięki za namiar na gazownika.
Interesuje mnie jeszcze co założyć? BRC, stag, czy jeszcze coś innego? Jakie wtryskiwacze, parownik? Tak żeby pracowało to dobrze, nie mieć z tym problemów.

Struna - |3 Paź 2013|, 2013 14:55

Paweł Ci doradzi odpowiedni zestaw - zdaj się na jego sugestie, zapewne zaproponuje LPGTecha i wtryski Hana lub Barracuda.
pepi - |3 Paź 2013|, 2013 21:14

hana ma fochy na zimnym ;)
Maross - |3 Paź 2013|, 2013 23:43

Struna napisał/a:
V-Gaz Paweł Rząca
ul.Polna 12
51-361 Wilczyce koło Wrocławia
tel. 509633733

Jurek a zajmą się V Gen (LPI) ?
Tego namiiaru nie znałem ,chyba się zadzwoni tam...

WieSiu - |4 Paź 2013|, 2013 06:27

Umawialem tu auto niedawno i czas oczekiwania to prawie 2 miesiące :)
Struna - |4 Paź 2013|, 2013 10:02

no niestety - to jak z dobrym blacharzem czy lakiernikiem, zazwyczaj ma cały plac aut i długie terminy bo robi dobrze.
Maross napisał/a:
Jurek a zajmą się V Gen (LPI) ?
chyba nie, ale nie mam pewności. Najlepiej zadzwonić i zapytać.
WieSiu - |4 Paź 2013|, 2013 11:11

Braciszkowi ostatnio tam założyli w mondeo 1.8 i tyle co zajrzałem pod maskę to piękna robota.
Wkretki zaraz koło wtryskiwaczy benzynowych,wężyki równe i krótkie.

konrad85 - |5 Paź 2013|, 2013 10:56

ja mam TECH-a założonego w grudniu zeszłego roku,wtryskiwacze OLMV niebieskie i spisuje się to dobrze, myślę że wtryski Barracudy to nie do 2.3-są dobre do aut o większej mocy,są droższe w kupnie i regeneracji-to moje zdanie
Struna - |7 Paź 2013|, 2013 08:01

Właśnie do 2.3 są dobre. 2.3 to silnik który ma najwięcej koni z cylindra w gamie silników Scorpio.
Co do regeneracji to barracuda jest nieregenerowalna, tak jak hana czy keihin. Stąd ich precyzja.

Gaiger - |7 Paź 2013|, 2013 08:47

Struna napisał/a:
Właśnie do 2.3 są dobre. 2.3 to silnik który ma najwięcej koni z cylindra w gamie silników Scorpio.

Do tego ma dużą rozpiętość czasów wtrysku, od niecałych 3 ms do 18 czy 19 ms.
W związku z powyższym wymaga dość szybkich i precyzyjnych wtrysków i stabilnego ciśnieniowo reduktora.
Kumpel miał w takim 2.3 czerwone valteki i słabszego zavolaka.
Niby jeździło, podbierając Pb, ale dopiero po zmianie na magicjety i golda zaczęło śmigać :-d .
W paru takich regulowałem instalkę, w paru przerabiałem.
Z tego co zaobserowałem ten silnik potrafi ciśnieniowo "zabić" silvera (240KM) scorpiona ST (230KM), zavoli n czy s (180KM). Według mnie dopiero coś z wydajnością golda (300KM?) spokojnie daje radę.
Ale każdy zrobi jak chce :-d .

Struna - |7 Paź 2013|, 2013 09:53

Gaiger napisał/a:
silvera (240KM)
bo silver realnie się montuje do max 160 koni
Gaiger napisał/a:
coś z wydajnością golda (300KM?)
a gold realnie to tak z 240 koni
Gaiger - |7 Paź 2013|, 2013 11:01

Struna, ja o tym wiem ale większość ludzi patrzy na to co podaje producent.
A jak mnie pamięć nie myli to jakoś tak podają.
A potem jęki że gaz to do kuchenek :690:
Moja oba mają IG1 MM M&C i dopiero na nich mam stabilne ciśnienie.

Struna - |7 Paź 2013|, 2013 12:00

ja w kosie też miałem ig1 - seryjny klękał bardziej niż silver, dopiero po modzie M&C zaczął się zachowywać jak przystało.
Jacek12 - |6 Gru 2013|, 2013 12:39

Gaiger napisał/a:
Moja oba mają IG1 MM M&C i dopiero na nich mam stabilne ciśnienie.

co oznaczają te skróty?

Struna - |6 Gru 2013|, 2013 12:54

Reduktor Landi Renzo model IG1 ( dwustopniowa regulacja ciśnienia ) MM to oznaczenie wydajności fabrycznej ( MM jest pośrednim modelem, najmocniejszy jest SM ) a M&C to innowacyjna modyfikacja wydumana przez użytkowników lpg-forum, która zmienia punkt referencji ciśnienia wyjściowego na bardziej realny - czyli z końca układu.

Też miałem w kosie właśnie tak zmodyfikowany reduktor i dawał radę, przed modyfikacją było słabo.

Przykładowo -> http://lpg-forum.pl/reduk...any-t35323.html

pepi - |7 Gru 2013|, 2013 08:41

tylko on najmniejsze spadki ma przy 1 barze
a przy 1,2-3 już ma spore jak na taki fajny reduktor

Struna - |11 Gru 2013|, 2013 22:41

Bo one są pod takie ciśnienie dedykowane.
modzian - |17 Gru 2013|, 2013 10:12

Od 7 lat jezdze na sekwencji stag 300 wtryski AC auto gaz, reduktor tomasetto. Jedyne z calego zestawu ktory mialem zalozony w kombi z powodu zmiany auta na mocniejsze zmienilem reduktor na taki sam ale mocniejszy i kilka tygodni temu jak bylem u gazownika okazalo sie ze wszystko dziala jak nalezy nawet wtryskiwacze sa w dobrym stanie mimo zrobienia juz ponad 100 tys km na tym zestawie.
Jacek12 - |17 Gru 2013|, 2013 13:38

ile Ci pali?
modzian - |17 Gru 2013|, 2013 19:13

ok 14 miasto trasa nawet skromne 9 w automacie
Franz_Maurer - |26 Lut 2014|, 2014 16:49

modzian napisał/a:
Od 7 lat jezdze na sekwencji stag 300 wtryski AC auto gaz, reduktor tomasetto. Jedyne z calego zestawu ktory mialem zalozony w kombi z powodu zmiany auta na mocniejsze zmienilem reduktor na taki sam ale mocniejszy i kilka tygodni temu jak bylem u gazownika okazalo sie ze wszystko dziala jak nalezy nawet wtryskiwacze sa w dobrym stanie mimo zrobienia juz ponad 100 tys km na tym zestawie.


Mam prawie identyczną instalację w swoim 2.0 DOHC , też kombi tylko że w manualu, i potwierdzam spalanie:). Jestem pozytywnie zaskoczony.

pepi - |26 Lut 2014|, 2014 20:39

stag jest najlepszy ;)
Pablo 95Krk - |20 Mar 2015|, 2015 22:13

Chciałbym dopytać o to czy sobie tym zawracać głowe czy taki urok starego auta :-) . Mianowicie mam silnik 2,0 16V przez 10 lat miałem miszalnikowa CNG teraz od roku jeżdże na Stag 4eco, reduktor Tomasetto, listwa ACW01 przebieg 20tys km i czuje takie co kilkanaście sekund szarpanie na boki :-) na wolnych obrotach nawet na ciepłym silniku ok 90 C. Po zmianie instalacji wymieniłem jedna cewke Bosch( bo orginalna jedna padła), wiązke na silniku zrobiłem, swiece wymieniłem na platyna MC, dokrecony zaworek na pompie olejowej robota Vickiego, uszczelka po pokrywa zaworów ori wstawiona :-) . Jestem po dzisiejszym przeglądzie i wymianie filtrów i zgłaszałem kolejny raz problem a gaziarze ,że to prawdopodobnie jak nie iskra gdzies wypada to czujnik wału moze dawać takie objawy. Zmienic gaziarzy czy sie tym nie przejmowac. Czy to normalka takie niewielkie ale regularne drżenie , zarzucanie czymś tam... nie wiem jak to opisać. Co radzicie?
trzypion - |20 Mar 2015|, 2015 23:16

Zmienić gaziarzy. A;bo złap mnie, to sie oscyloskop podepnie i zobaczy co jest grane, czy zapłon, czy może coś innego.
Pablo 95Krk - |21 Mar 2015|, 2015 07:00

W jakich godzinach dzwonic i czy sobota wchodzi w grę ?
Jankes - |21 Mar 2015|, 2015 08:48

Zacznijcie od cewek i wiazek...
konrad85 - |21 Mar 2015|, 2015 10:35

Jankes napisał/a:
Zacznijcie od cewek i wiazek...

dokładnie,na pierwszy rzut cewka z focusa do założenia

Pablo 95Krk - |21 Mar 2015|, 2015 11:01

Spoko, a na drugi rzut oka to jak? ;-) . Ja bym tak oczami nie rzucał bo potem na ślepaka ciężko cos stwierdzić ;-) , Na benzynie tak to nie wyczuwalne sporadycznie coś zadrży jak ziemia w Bukareszcie :-) .
WieSiu - |21 Mar 2015|, 2015 11:05

Przecież to normalne że na gazie problemy z zapłonem są duzo bardziej wyczuwalne,zdarza się że na benzynie nic złego nie czuć a na gazie tragedia
Pablo 95Krk - |21 Mar 2015|, 2015 11:07

No tak gaz wrazliwszy no ale chciałem dopełnic sume objawów. A wiedzy nie mam żadnej by sie tu w polemike wdawać z kimkolwiek :-)) bo ja totalny amator matchboxów :-) .
VIK - |21 Mar 2015|, 2015 11:55

Dokładnie, cewka 2 parowa z fiesty czy tam escorta, wywalić te fabryczne utopione w głowicy, gdzie mają najgoręcej, 4 nowe kable i spokój. Tym bardziej ze coś takiego jak dobre cewki boscha czy beru-dzisiaj nie istnieją. Wszystko Bułgaria albo Mexyk. Nie ma się co oszukiwać.
trzypion - |21 Mar 2015|, 2015 12:10

Nadal wskazuje na kłopoty z zapłonem. Mieszankę LPG trudniej zapalić niż benzynową.
Pablo 95Krk - |21 Mar 2015|, 2015 16:43

Sprawdzalismy z Trzypionem cewki i wg.Niego to nie cewki ja nie mam zdania bo się nie znam . Wg. niego to nie aparat zapłonowy ale moze sie wkrótce sam wypowie bo może coś przekręcam :-) . To cos takiego jakby auto po przygarowaniu zaczynało wpadac w rezonans( na wolnych obrotach) gaśnięcia i zaraz pobudzania się do działania etc.

[ Dodano: |21 Mar 2015|, 2015 16:46 ]
VIK napisał/a:
Dokładnie, cewka 2 parowa z fiesty czy tam escorta, wywalić te fabryczne utopione w głowicy, gdzie mają najgoręcej, 4 nowe kable i spokój. Tym bardziej ze coś takiego jak dobre cewki boscha czy beru-dzisiaj nie istnieją. Wszystko Bułgaria albo Mexyk. Nie ma się co oszukiwać.


Gdybym wcześniej wiedział :-) to bym kupił polskie cewki za 100zł a nie za 300 Bułgarsko-mexykańskie a moze nawet no name z nalepka Bosch. Kable sa nowe na cewkach tzn maja 20 tys rok temu zmieniane oba :-) ... ale moge w S&S reklamować je ...

Struna - |21 Mar 2015|, 2015 17:09

W tym aucie nie ma aparatu zapłonowego.
trzypion - |21 Mar 2015|, 2015 20:01

Układ zapłonowy ;) Ale do meritum - w czasie wypadania zapłonów i jedna, i druga cewka generują całkiem ładne impulsy, więc to nie przyczyna.
Struna - |21 Mar 2015|, 2015 20:53

Cewka cewką, a świece?
trzypion - |21 Mar 2015|, 2015 21:24

Podobno sprawdzane.
sobolaqe - |21 Mar 2015|, 2015 21:43

trzypion napisał/a:
Podobno sprawdzane.


Podobno :-d
Diagnostyka na "poziomie"

Zmarnowac komus czas i nie sprawdzic podstawowych rzeczy :-d
Jak widac niektorzy maja za duzo wolnego czasu i mysla ze wszyscy tak maja

trzypion - |21 Mar 2015|, 2015 22:35

O, właśnie - przylazł sobolaqe, nic nie sprawdził, nic nie wymacał, nic nie widział, a będzie nachrzaniał.
Może pomóż koledze, kibord łoriorze w jakikolwiek sposób?

sobolaqe - |21 Mar 2015|, 2015 22:54

trzypion napisał/a:
O, właśnie - przylazł sobolaqe, nic nie sprawdził, nic nie wymacał, nic nie widział, a będzie nachrzaniał.


Faktycznie od dawna nic nie sprawdzam i nic nie macam bo mam samochod ktory poprostu jezdzi :)


trzypion napisał/a:

Może pomóż koledze, kibord łoriorze w jakikolwiek sposób?


jak moge to pomagam tak jak i pomagalem nie jednej osobie z forum w przeszlosci :)
ale takiej blazenady jak Ty to nigdy nie odwalilem zeby marnowac komus czas i nie sprawdzic podstawowych rzeczy :)
fahofcu :-d

Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 00:26

Faktycznie z 4 tygodnie temu jakis mechanik mi je sprawdzał, podobno :-) bo nie wiem jak się sprawdza świece ale wykręcił popatrzył orzekł,że suche oglądnał z każdej ze stron, szczeliny nie sprawdzał ( to ja wiem jak wyglada ostatni raz w poldku sobie mierzyłem), i wkręcił z powrotem. Ale,żeby było śmieszniej wykręcił i obejrzał tylko 3 z nich :-) , ostatniej najbliższej deski nie wykręcał jakoś uznał,że jak 3 pierwsze są okej to i 4 musi być okej :-)))) ...wiecej tam się nie pojawiłem :-))))) . Objaw ten na gazie mam od modernizacji jaka robiłem 20 tys temu wookół silnika i wymianie cewek, wiazki wookół silnika, swieczek wracałem kilka razy do S&S i wspominałem o tym ale objawów wtedy na benzynie nie było żadnych więc męczyłem gazowników kilka razy ale potem odpusciłem bo sie zniecheciłem do wszystkich :-) a szczególnie do niepowodzeń w dochodzeniu do ładu :-) . Teraz ten objaw sie nasilił i mnie wkurza jak stoje na światłach i trzęsie mi troche autem i czuje ,że cos jest nie tak bo nawet moje poldki takich mecyji mi nie robiły :-) .
trzypion - |22 Mar 2015|, 2015 01:54

Podjedź do Sobolaque'a, on Ci zrobi na cacy i wszystko - toż wie lepiej ;)
qhen - |22 Mar 2015|, 2015 02:38

Pablo 95Krk napisał/a:
, podobno :-) bo nie wiem jak się sprawdza świece


tak troche to mozesz sprawdzic sobie sam .wykrec swiece wsadz w fajke przyłuz metalowa czescia swiecy do masy i niech ci ktos zakreci rozrusznikiem. jak iskra bedzie taka hm fioletowo biała i przeskakiwala po elektrodzie to ok jak po izolatorze to lipa. Tylko 100% ze jest dobra to sie nie dowiesz bo swiece pracuja pod cisnieniem sprezania a wtedy moze sie okazac ,że jednak jest przebicie. Kiedys byly maszyny do sprawdzania swiec ale teraz to kto sie w to bawi? pewnie nikt.

możesz na odpalonym aucie po kolei troszke wyciagac fajki i sluchac czy obroty maleja . jak maleja to ta swieca mowi pa,pa .)

[ Dodano: |22 Mar 2015|, 2015 02:41 ]
a doczytalem ,że masz 20 tysi nalotu na tych swiecach to ja bym wymienił na nowe.

Jankes - |22 Mar 2015|, 2015 07:45

Dokladnie, co za proboemndac 3 dychy za swiece i miec pewnosc.
VIK - |22 Mar 2015|, 2015 08:27

A mówiłem na 1wszej wizycie u mnie, żeby wymienić świece to nieee :) , a teraz czytam że ktoś tam sprawdzał, ale nie sprawdzał szczeliny. Strata czasu.
Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 08:29

Okej. Dzięki. Podobno te platynowe maja wytrzymywać 90-130tys książkowo :-) , tak czytałem no ale pewnie to bujda dla takich jak ja amatorów :-P by się cieszyli do czasu wizyty u elektryka :-PPP .
Jankes - |22 Mar 2015|, 2015 08:30

Kup ngk v-line 12 za 30zl kpl i nie ufaj tym za 200zl kpl bo swieca nawet nowa moze byc popsuta.
Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 08:31

Jankes napisał/a:
Dokladnie, co za proboemndac 3 dychy za swiece i miec pewnosc.


30 dychy to ja rok temu płaciłem za jedna :-)) ...

[ Dodano: |22 Mar 2015|, 2015 08:33 ]
Jankes napisał/a:
Kup ngk v-line 12 za 30zl kpl i nie ufaj tym za 200zl kpl bo swieca nawet nowa moze byc popsuta.


no za 30 zł komplet to rzeczywiście nie pieniądz.

[ Dodano: |22 Mar 2015|, 2015 08:37 ]
No tak nie wpadłem na to, że nowa może być popsuta, robi się ciekawiej ... :-) .

[ Dodano: |22 Mar 2015|, 2015 08:40 ]
VIK napisał/a:
A mówiłem na 1wszej wizycie u mnie, żeby wymienić świece to nieee :) , a teraz czytam że ktoś tam sprawdzał, ale nie sprawdzał szczeliny. Strata czasu.


No dlatego zacząłem szukać po forach speców od scorpio :-) . Itak trafiłem do Ciebie :-) .

VIK - |22 Mar 2015|, 2015 08:43

Dlatego skomentowałem te 20.000km na oleju i świecach. Bo to najtańsze rzeczy eksploatacyjne, które się zwyczajnie wymienia w pół godziny i mamy pewność.
Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 08:45

trzypion napisał/a:
Podjedź do Sobolaque'a, on Ci zrobi na cacy i wszystko - toż wie lepiej ;)


:-))

[ Dodano: |22 Mar 2015|, 2015 08:49 ]
VIK napisał/a:
Dlatego skomentowałem te 20.000km na oleju i świecach. Bo to najtańsze rzeczy eksploatacyjne, które się zwyczajnie wymienia w pół godziny i mamy pewność.


No ale jak wydałem 120 na świece rok temu i maja min 90 tys zrobić to jak są/ o ile "dobre" czego dalej nie wiem to szkoda wymieniać bo nie kosztowały za komplet 30zł. :-))) . Sądziłe,że na lata będzie spokój :-) . A przecież nie ma pewności ,ze nowe NGK też nie będą walnięte :-P z tego co słyszę od jankesa nowe to ni koniecznie zdrowe :-) .

[ Dodano: |22 Mar 2015|, 2015 09:00 ]
No wiesz Viki naturalny opór przed kolejnymi wydatkami mi się włączył jak usłyszałem o wymianie świec co miały mi służyć i służyć z 4 lata. Sądziłem rok temu,że dobrze zainwestowałem a tu powoli okazuje się to ściema :-)) ...jak na Wall street ;-P.

trzypion - |22 Mar 2015|, 2015 10:43

To są platynówki, więc powinny niby wytrzymać dużo więcej. Z drugiej strony, komplet V-line to wydatek rzędu 30 zł, więc koszty żadne, a spróbować nie zawadzi.
Jacek12 - |22 Mar 2015|, 2015 10:56

Pablo 95Krk napisał/a:
Objaw ten na gazie mam od modernizacji jaka robiłem 20 tys temu wookół silnika i wymianie cewek, wiazki wookół silnika, swieczek

we wiązce silnika niektóre przewody są skręcone by nie łapać zakłóceń -czy dobrze zrobiłeś wiązkę silnika?

trzypion - |22 Mar 2015|, 2015 11:27

Gdyby to był problem (Czujniki położenia wału korbowego i rozrządu), to zapłon by nie był w porzadku, a jest - jak napisałem, w momencie kiedy silnik gubi cykl spalania cewki generują bardzo ładne impulsy WN, więc nie tutaj przyczyna.
Wymiana świec może być całkiem sensownym pomysłem.

Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 11:51

Jacek12 napisał/a:
Pablo 95Krk napisał/a:
Objaw ten na gazie mam od modernizacji jaka robiłem 20 tys temu wookół silnika i wymianie cewek, wiazki wookół silnika, swieczek

we wiązce silnika niektóre przewody są skręcone by nie łapać zakłóceń -czy dobrze zrobiłeś wiązkę silnika?


Nie mam pojęcia robiłem to w S&S i grubo buliem :-) , ja nie mam pojęcia o tym, nawet ksztyny :-) .

Jankes - |22 Mar 2015|, 2015 11:58

A na końcu sie okaże ze wiązki tylko zaizolowane :P
Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 12:22

No znając moje szczęście to niewykluczone :-)) . Tego nawet nie wpadłem by cos pod tymi plastikami sprawdzać te ponoć najlepsze materiały ( kable z super izolacją) co maja przeżyć auto no i robili mi to poza godzinami pracy ( tylko pod takim warunkiem zgodzono się by tym się zajał mechanik, który robnił na mnie b. dobre wrażenie bo gośc w moim wieku czyli po 39 r.zycia :-)wtedy i rozmawiał ze mna sensownie jak na mój gust a reszta mechaników wyglądała jak tuz po szkole :-P ) więc auto było ponad tydzień uziemione u nich :-P ...
sobolaqe - |22 Mar 2015|, 2015 12:58

trzypion napisał/a:
Podjedź do Sobolaque'a, on Ci zrobi na cacy i wszystko - toż wie lepiej ;)


Ja sie juz od dawna nie zajmuje grzebaniem przy samochodach :-d
Mam juz inne hobby co nie zmienia faktu ze o sprawdzeniu takich podstaw jak swiece to pamietam :-d
swego czasu w swoim 2.3 walczylem z zaplonem i wszystkie podstawowe rzeczy sprawdzalem :)
Nie wiedzialem ze masz az takie braki wiedzy i doswiadczenia ze Ci trzeba mowic o podstawach :)
tym bardziej bym uwazal z tym oferowaniem Twojej pomocy bo sluchajac Ciebie to oni beda zima w sandalach biegac nie mowiac o stracie czasu.

VIK - |22 Mar 2015|, 2015 13:05

Jeszcze ze 2 strony pisania prorokuję :)
trzypion - |22 Mar 2015|, 2015 14:33

Nic z tego ;) Niech się bawi w swoją mitomanię miszcz copy&paste ;)
Gaiger - |22 Mar 2015|, 2015 14:34

Pablo 95Krk napisał/a:
Okej. Dzięki. Podobno te platynowe maja wytrzymywać 90-130tys książkowo :-) , tak czytałem no ale pewnie to bujda dla takich jak ja amatorów :-P by się cieszyli do czasu wizyty u elektryka :-PPP .

Jak mnie pamięć nie myli to w scorpio książkowo wymiana co 60 tyś.
Ja zmieniam co 30 tyś czyli w moim przypadku co 2 lata.
Ostatnio w escorcie 1.4 cvh nie mogłem sobie dać rady z ustawieniem staga 4 bo cały czas silnik przerywał.
Tylko na lpg bo na Pb było dobrze.
Okazało się że miał "przestrzelone" 2 fajki i 2 świece.
Po wymianie kabli i świec chodzi idealnie.

trzypion - |22 Mar 2015|, 2015 14:38

Które V-line'y do 2.0 16V podchodzą?
sobolaqe - |22 Mar 2015|, 2015 14:51

VIK napisał/a:
Jeszcze ze 2 strony pisania prorokuję :)


a skonczy sie na wymianie swiec pewnie :)

konrad85 - |22 Mar 2015|, 2015 14:57

Trzypion sklerozo Ty http://ford-scorpio.pl/fo...der=asc&start=0
VIK - |22 Mar 2015|, 2015 15:31

trzypion napisał/a:
Które V-line'y do 2.0 16V podchodzą?
dwunastki, te co do dohca, 2,3 i 24V.
Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 15:32

sobolaqe napisał/a:
VIK napisał/a:
Jeszcze ze 2 strony pisania prorokuję :)


a skonczy sie na wymianie swiec pewnie :)


Oby to będzie extra jak tylko to... :-) .

trzypion - |22 Mar 2015|, 2015 15:34

No to kup komplet 4 świec NGK V-Line 12, jak nie pomoże, to je odkupie od Ciebie ;)
Struna - |22 Mar 2015|, 2015 15:44

Tylko patrz żeby na cokole miały MADE IN JAPAN a nie FRANCE.
Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 16:22

Okej. Będę patrzył na cokół. To wezme rachunek dla Trzypiona bo pewnie się okaże ,że to nie to i trza będzie bulić znacznie więcej :-) znając moje szczęście do reparacji tego autka.

Notabene czy sonda lambda kupiona w Intercarsie pół roku temu Boscha (245zł :-) ) to też już nie ta jakość tylko bułgarsko-meksykański badziew?

VIK - |22 Mar 2015|, 2015 16:46

Pablo 95Krk napisał/a:
pewnie się okaże ,że to nie to i trza będzie bulić znacznie więcej
Albo dołączysz do grona tych co mieli pisac odręcznie 100razy będę słuchał VIKa. :)
Jankes - |22 Mar 2015|, 2015 16:46

Sonde to podpiąć pod elema i sprawdzić jak reaguje.
Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 16:49

VIK napisał/a:
Pablo 95Krk napisał/a:
pewnie się okaże ,że to nie to i trza będzie bulić znacznie więcej
Albo dołączysz do grona tych co mieli pisac odręcznie 100razy będę słuchał VIKa. :)


Watpię bym tak szybko uległ ;-P ale 100 razy to mi się źle kojarzy bo ciągle w szkole cos pisałem dopóki nie zostałem prymusem w ostatnie dwa dni szkoły :-PPP ...

[ Dodano: |22 Mar 2015|, 2015 17:32 ]
No i od ostatniej wizyty u Ciebie nic się nie zmieniło na gorsze w moim bolidzie więc defacto powinienem jeździć i obserwować a nie narzekać :-) .

sobolaqe - |22 Mar 2015|, 2015 17:37

VIK napisał/a:
Albo dołączysz do grona tych co mieli pisac odręcznie 100razy będę słuchał VIKa. :)


I do tych co zaczeli jezdzic do mechanika ktory wie co robi a nie do szamana ktoremu sie wydaje ze cos wie :-d

DANEK1403 - |22 Mar 2015|, 2015 17:39

I tak temat instalacji zszedł na temt świec
qhen - |22 Mar 2015|, 2015 17:43

DANEK1403 napisał/a:
I tak temat instalacji zszedł na temt świec


czyli wszystko w normie . ;)

trzypion - |22 Mar 2015|, 2015 19:07

Pablo, elm będzie od poniedziałku. I konicznie jedź do Sobolaqe, to najlepszy fachowiec ze wsztystkich ;) Wie wszystko, co ktoś inny znalazł i opisał na FST, albo mu Vik powiedział ;)
PiotrekGran - |22 Mar 2015|, 2015 22:09

VIK napisał/a:
Jeszcze ze 2 strony pisania prorokuję :)


Bingo :690:

Pablo 95Krk - |22 Mar 2015|, 2015 23:38

Trzypion&Sobolaqe polemika nie warta świeczki/ świeczek :-)) . Sam zapomniałem o świeczkach bo słońce tak przepięknie świeciło :-)) . Była sobota, sąsiedzi Trzypiona się zebrali i o poldkach deliberowali. Luz i tak się bałem, że coś spierdzielimy jak cewki mierzymy ;-) .

[ Dodano: |23 Mar 2015|, 2015 16:39 ]
Struna napisał/a:
Tylko patrz żeby na cokole miały MADE IN JAPAN a nie FRANCE.


A masz namiary na made in Japan? Dziś zapytałem 6 sklepów internetowych o to i wszystkie mi odpisały,że są france :-) . A hurtownie w Krk, że mi nie sprawdzą bo nie maja czasu chłopcy na magazynie :-) .

pablo19 - |24 Mar 2015|, 2015 12:32

Może szukaj świec w sklepach z częściami do japońców. Oni miewają części Made in Japan ;)
trzypion - |24 Mar 2015|, 2015 12:41

Zobacz w intercarsie, jest ich kilka.
Struna - |24 Mar 2015|, 2015 12:49

Właśnie zauważyłem, że ostatnio coś tych japońskich nie mają.
Z braku laku weź francuskie, choć większość problemów z ngk było właśnie z francuskimi.

Pablo 95Krk - |24 Mar 2015|, 2015 13:39

No nimo byłem na bocianiej, magazynier sprawdził mi przed zakupem, że to france więc mu grzecznie podziękowałem a zakupy zrobiłem w następnym sklepie nie sprawdzając cokołu. Sprzedawca mówił, że made on Moon więc ja, że biorę w ciemno póki słońce świeci i koniec. I tak to nic nie dało po zapakowaniu w silnik :-P . Czyli teraz kupić trzeba nowe przewody :-) a potem jak to nic nie da nowe cewki parowe od fiesty a jak to nic nie da zmienić silnik ;-) a potem auto ;-) .
Jankes - |24 Mar 2015|, 2015 13:52

Ale wymysl...lepiej odrazu zezlomowac....bo po co zrobic raz a dobrze...
Pablo 95Krk - |24 Mar 2015|, 2015 14:00

:-)) trochę humoru Panowie więcej, nie ma japońskich wsklepach w Krk. A przewody od cewek fiesty sa takie same jak do Scorpio?
Jankes - |24 Mar 2015|, 2015 14:28

Cewka z fiesty czy tam z mondeo to jedna cewka do której musisz miec przewody

Czyli coś takiego http://allegro.pl/cewka-f...5078178717.html

Pablo 95Krk - |24 Mar 2015|, 2015 14:35

Dzięki rozumiem teraz. To nie kupuje kabli do mego porschaka tylko kupie sobie komplet do Mondeo :-) .
Jankes - |24 Mar 2015|, 2015 14:36

Ale oryginalne a nie jakieś janmory czy sentechy
Pablo 95Krk - |24 Mar 2015|, 2015 14:48

Tylko orginały kupie. Dzieki!

[ Dodano: |24 Mar 2015|, 2015 14:58 ]
A znacie jakieś sklepy internetowe z przyzwoitymi marżami na takie urządzenia?

trzypion - |24 Mar 2015|, 2015 15:27

Ale moment, panowie, impulsy sapłonowe wyglądaja na cacy. Może najpierw podpiąc do OBD i sprawdzic, a nei wymieniac po kawałku pół auta?
Struna - |24 Mar 2015|, 2015 15:29

Jak dohc przebiera zapłonami to jakby nie ma za wiele możliwości.
CO2 jeszcze w płynie by można zweryfikować, bo to też może być przyczyna.

Pablo 95Krk - |24 Mar 2015|, 2015 15:35

No tak najpierw diagnostyka a potem jak kasę zbiorę to kupie za 2 miechy najwcześniej. Teraz Transfagaresan czeka i kasy nie ma https://www.google.pl/#q=transfagarasan :-) ...
VIK - |24 Mar 2015|, 2015 15:39

Panowie (i Panie). Otóż jest na ul. Piastowskiej serwis, którego nazwy nie będę podawał, który wymieniał Pawłowi świece, z czego dwie miały inną przerwę, niż dwie pozostałe, ponadto jakąś chwilę temu wymieniałem Pawłowi uszczelkę pokrywy na oryginał, gdyż wcześniej w warsztatach (nie wiem czy we wspomnianym wcześniej również) JP Mechanicy powiedzieli, że tego nie ma co wymieniać, bo I TAK będzie się lało. Niektórzy wiedzą, jak wyglądają świece i przewody, nawet zakładane, nowe, w chwili, kiedy okulary pod pokrywą leją olej w gniazda. Tak więc, na dzień dzisiejszy, stwierdzam, że utopione przez ostatnie 20.000km (przebieg wg zeznań Klienta) świece, przewody WN i fajki świec, w oleju generują zazwyczaj potrzebę wymiany po kolei. Jedna z cewek jest stara i ma ułamane wyjście na wtyczkę. Zainwestować za jakiś czas w cewkę i przewody z Fiesty i zapomnieć o temacie iskry. Żaden kosmos. Tyle, miłego popołudnia.
trzypion - |24 Mar 2015|, 2015 15:41

Jurek, tyle, że oglądałem impulsy na oscyloskopie i w momencie wypadnięcia zapłonu impuls jest - więc raczej nie cewki. Byc może wtrysk nie dostaje zasilania czy co. Też wyglądało mi to na zapłon (bo i na gazie, i na benzynie podobnie). Ale podpięcie ELM-a może cos więcej powiedzieć.
VIK - |24 Mar 2015|, 2015 15:43

Na benzynie na dzień dzisiejszy tego nie stwierdzam. A to że impuls jest, okej, wystarczy ze przeskoczy na fajce do kanału a nie w pełni do świecy, chyba ze się mylę.
Pablo 95Krk - |24 Mar 2015|, 2015 15:59

VIK napisał/a:
Panowie (i Panie). Otóż jest na ul. Piastowskiej serwis, którego nazwy nie będę podawał, który wymieniał Pawłowi świece, z czego dwie miały inną przerwę, niż dwie pozostałe, ponadto jakąś chwilę temu wymieniałem Pawłowi uszczelkę pokrywy na oryginał, gdyż wcześniej w warsztatach (nie wiem czy we wspomnianym wcześniej również) JP Mechanicy powiedzieli, że tego nie ma co wymieniać, bo I TAK będzie się lało. Niektórzy wiedzą, jak wyglądają świece i przewody, nawet zakładane, nowe, w chwili, kiedy okulary pod pokrywą leją olej w gniazda. Tak więc, na dzień dzisiejszy, stwierdzam, że utopione przez ostatnie 20.000km (przebieg wg zeznań Klienta) świece, przewody WN i fajki świec, w oleju generują zazwyczaj potrzebę wymiany po kolei. Jedna z cewek jest stara i ma ułamane wyjście na wtyczkę. Zainwestować za jakiś czas w cewkę i przewody z Fiesty i zapomnieć o temacie iskry. Żaden kosmos. Tyle, miłego popołudnia.


Potwierdzam wszystko :-) a wizyta w warsztacie na Piastowskiej odbyła się 04.03.2014 przy przebiegu jak czytam z faktury 227 tys dziś 245 tys. Kolejny raz byłem reklamować po przejechaniu 4tys. na wakacjach 11.07.2014( spisuje z faktury) i była kolejna wymiana i regulacja świec bo podobno poprzednie "ktoś" zamontował bez regulacji i nie były z jednego pudełka cokolwiek to znaczy hahahaha, test komputerowy i wymiana sondy lambda. :-)) .

Struna - |24 Mar 2015|, 2015 16:00

Otóż to, to że jest impuls wcale jeszcze nie oznacza, że był zapłon.
Pablo 95Krk - |25 Mar 2015|, 2015 17:10

Dzieki Panowie. wczoraj założyłem do tych nowych świec stare Boschowskie ponadłamywane fajki z przewodami NW kupione rok temu na wypadek awarii w drodze tego układu i najlepiej to na nich chula, dziś chodził dobrze na gazie choć więcej jak 4 k obrotów nie dostał i 90km/h nie przekroczona :-) . Profeska jak zwykle miała rację :-) . Dzięki wielkie !!! Pozdrawiam wszystkich piszących bardzo serdecznie !!!

[ Dodano: |31 Mar 2015|, 2015 11:12 ]
Niestety problem wrócił po jakimś dłuższym niż 50 km użyciu autka. Czy można to jakoś diagnozować nie wymieniając teraz kabli a zaraz potem cewek? Jak sie diagnozuje CO2 i gdzie :-) ? Cewke parową używana już mam z wtyczka z 3 kabelkami ale goście zapomnieli do paczkiw łozyc kable :-) ...

Reader - |10 Kwi 2015|, 2015 08:37

Najlepiej należałoby stwierdzić czy na benzynie pojawia się problem czy wyłącznie na LPG.
trzypion - |10 Kwi 2015|, 2015 09:40

Pablo, a nie prościej wsadzic auto do VIKa i powiedziec 'ma nie przerywać'? ;) Bo podmienisz połowę auta zanim znajdziesz ;)
konrad85 - |10 Kwi 2015|, 2015 09:55

trzypion napisał/a:
Pablo, a nie prościej wsadzic auto do VIKa i powiedziec 'ma nie przerywać'? Bo podmienisz połowę auta zanim znajdziesz

Trzypion,może po prostu niech poczeka na te kable do cewki,jak założy i nie będzie poprawy to dopiero się martwić
Z własnego przykładu-miałem tak samo w 2.3,wymieniałem świece kable filterki robiłem powtórną kalibrację itp itd a oczaty jak prychał tak prychał,jak wywaliłem świece MC założyłem NGK i starą cewkę z escorta mkVII ze starymi kablami tak problem prychania znikł i nie powrócił do końca żywotności auta ;)

trzypion - |10 Kwi 2015|, 2015 10:38

Rzecz w tym, że Vik ma i wiedzę, i elementy na podmiane w razie czego.
Reader - |10 Kwi 2015|, 2015 12:06

konrad85 napisał/a:
jak wywaliłem świece MC założyłem NGK i starą cewkę z escorta mkVII ze starymi kablami tak problem prychania znikł i nie powrócił do końca żywotności auta ;)

Jak wymieniłeś kilka rzeczy na raz to tak na prawdę nie wiadomo co było przyczyną.
Czy świece, czy kable czy może cewka WN.

Pablo 95Krk - |10 Kwi 2015|, 2015 13:18

No oczywiście, że podjade do Vika po powrocie z Rumunii. Na razie Viku zmienił swiece na ngk (wyrzucił platyny, które dwa razy regulowałem w S$S i miały rózne odległosci po roku dalej :-) ) Viku nie mógł wyjśc z zachwytu na nimi :-) . Zmieniłem kable na stare i jest dużo lepiej. ( mam 3 komplety , które po zmianie świec zmieniałem i sprawdzałem najgorzej chodzi silnik na kablach MC potem w kolejnosci roczne prawdopodobnie podtopine olejem z nieszczelnej uszczelki NGK a najlepiej zapasowe Bosch kupione kiedys od niewiadomo kogo na OLX :-) ).Zapłon wypada dużo rzadziej i już mnie tak bardzo nie stersuje. Dlatego wyjechałem na wojaże bez cewki parowej, która wraz z cewka i wtyczka woże ze soba po całej Rumunii :-) . Abs tez odłączyłem i jest great :-) . Juz jakims cudem uniknałem kilku dzwonów w wielkim miescie. Jesli ktoś źle mówi o polskich kierowcach niech przyjedzie do Iasi(Jassy) w Rumunii i pojeżdzi po mieście :-))) . Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
konrad85 - |10 Kwi 2015|, 2015 19:59

Reader napisał/a:
Jak wymieniłeś kilka rzeczy na raz to tak na prawdę nie wiadomo co było przyczyną.
Czy świece, czy kable czy może cewka WN.

Reader każda z wymienionych rzeczy była zmieniana jedna po drugiej co ostatecznie z przyczyny braku rezultatu zostało wywalone jednocześnie i zastąpione tym co napisałem wyżej ;)
1 wymienione cewki na ori ford
2 wymienione świece na ori MC
3 wymienione przewody WN na nowe MC
4 wymienione filtry lpg
5 brak rezultatów-nadal prychał

Więc takowy zestaw zastąpiłem tym o czym pisałem w poście wyżej-problem znikł


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group