Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - 94' dohc a4ld brak 4 biegu

wooly - |6 Wrz 2013|, 2013 12:37
Temat postu: 94' dohc a4ld brak 4 biegu
nie mam najwyzszego biegu, wymienilem ten "silownik" przy skrzyni, bez roznicy.

gdzie szukac przyczyny ?

kickdown dziala.

kat - |6 Wrz 2013|, 2013 12:40

co ci pokazuje trip komp? spalanie na godzine??
wooly - |6 Wrz 2013|, 2013 13:33

kat napisał/a:
co ci pokazuje trip komp? spalanie na godzine??


Nie wiem o czym mowisz. Komp pokazuje to co zawsze.

Struna - |6 Wrz 2013|, 2013 13:50

4-ty bieg wymaga działania VSS-a, który między innymi podaje również dane do kompa spalania, więc jeśli komp spalania źle pokazuje ( nie zlicza przebiegu itp ) to oznaka, że VSS nie działa, a tym samym nie będziesz miał 4-ki.

Tempomat jak masz to też nie będzie działał bez VSS-a.

kat - |6 Wrz 2013|, 2013 13:55

sprawdz czy trip w czasie jazdy nie pokazuje ci litrów/h

jezeli tak,to Vss jak Struna napisał lub kabelki od skrzyni,vss-a
wiązke druga na podmianke masz jakby co

wooly - |6 Wrz 2013|, 2013 14:00

ok obadam to podczas powrotu do domu.

[ Dodano: |6 Wrz 2013|, 2013 17:55 ]
faktycznie pokazuje w litrach na godzine ogromne wartosci, jutro sprawdze vss

PiotrekGran - |6 Wrz 2013|, 2013 20:13

Jak w a4ld jest taki sam jak w MT75, to masz tam sprawny w mojej skrzyni na podmiankę ;)
kat - |6 Wrz 2013|, 2013 20:26

nie jest taki sam,poza tym Wooly posiada Vss na podmianke z A4ld

obstawiam jednak wiązke ,bo tylko czesc kabli w niej była robiona
jezeli wiazka poszła dalej od tego co bylo robione, to podmien na ta druga co masz

wooly - |7 Wrz 2013|, 2013 12:13

Kat o jakiej wiazce mowisz ? wymienilem vss, dalej to samo...

[ Dodano: |7 Wrz 2013|, 2013 13:58 ]
wiazka sprawdzona, dwa kable byly bez izolacji, poczyscilem, poizolowalem, dalej to samo...

aha, jak jade np. 90km/h i jest 3 bieg - po puszczeniu gazu wrzuca od razu tak jakby N, po dodaniu gazu obroty rosna i auto przyspiesza dalej

Jak wrzuce P to obroty spadaja do ok 500 i czasem auto gasnie.

gufer-posepny - |7 Wrz 2013|, 2013 22:18

na 1 , 2 ,3 biegu w trybie D zdjęcie nogi z gazu skutkuje spadkiem obrotów silnika do około 1000 . dopiero na 4 biegu i zapięciu LOCK-UP ( blokada przetwornika momemtu obrotowego , sprzęgła skrzyni ) nie będą spadać obroty . generalnie zastanowiłbym się czy TPS nie padł . czujnik położenia przepustnicy .
Adam_2000 - |7 Wrz 2013|, 2013 22:56

Gufer, lokap zapina sie po 3-ce.
wooly - |8 Wrz 2013|, 2013 16:08

TPS wymienilem. Dwa razy.

Jakies inne pomysly ?

[ Dodano: |9 Wrz 2013|, 2013 17:52 ]
Nikt, nic ?

ronald - |12 Wrz 2016|, 2016 15:36

Witam,

Mam IDENTYCZNY problem jak w temacie.

Skrzynia to A4LD, a więc automat dokładany min do 2.0 DOHC.

Biegi wchodzą idealnie, bez szarpnięć, każdy oprócz czwórki - której nie ma :( Po rozpędzeniu się do około 100 km/h samochód jedzie na 3 biegu, ma wtedy około 3300 rpm i nie chce wrzucić czwórki. Natomiast gdy puszcza się gaz, obroty spadają do około 1200 rpm. Gdy znowu się go dodaje, wracając do 3300 i auto dalej jedzie na 3 biegu.

Spalanie chyba jest w normie. Mówię chyba, gdyż około 9l Pb przy 100 km/h na 3 biegu, przy 3300 rpm, to chyba norma. Nie mam kompa pokładowego. VSS dziś wymieniony - bez zmian.

Samochód nie jest przerobiony na gaz. Ma przebieg 90 000 km, który jest realny. Samochód jest jak nówka. Bardzo długo stał. Nie wiem jak dawno temu był zmieniany olej w skrzyni. Myślę, że być może 3 lata temu. Poziom oleju w skrzyni w normie.


Na innych polskich forach można wyczytać nt tego problemu:
"koło silnika u mnie to było przykrecone na nadkolu od pasazera taki jakby modół czy cos takiego i tam ida 3 kable brazowe i to było odłaczone" - sprawdzałem - wszystko OK


Jakieś pomysły?

kat - |12 Wrz 2016|, 2016 15:46

zastane elektrozawory pewnie masz
jak nie działa EZ lockupa to nie ma 4 biegu

poza tym wiązka skrzynie do przebadania czy nie jest objedzona z izolacji

ronald - |12 Wrz 2016|, 2016 15:48

Dodatkowo znalazłem to:

"No overdrive. This can often be caused by the OD sprag locking up. When it shifts into OD it tears the forward clutch spring pack out of the OD drum. The only cure is a complete tear down of the transmission."

O co chodzi? :D

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:49 ]
"zastane elektrozawory pewnie masz" - jak to sprawdzić? Jak naprawić? :)

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:51 ]
Czy potrafisz pokazać na zdjęciu poniżej która to część?

http://img.photobucket.co...uxautomatic.jpg

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 15:53 ]
I jeszcze znalazłem coś takiego:


skrzynie a4ld stosowane w scorpio mialy 2 elektrozawory, czyli TCS - sterowany kompem silnika, wlaczajacy lock-up, oraz elektrozawor 3-4 wlaczajacy nadbieg, rowniez za posrednictwem kompa silnika. Jednak w latach 1988-1989 stosowano w scorpio skrzynie z jednym elektrozaworem, tylko TCS. Musisz sprawdzic ile przewodow wychodzi ze skrzyni po stronie kierowcy za kick-downem, a najprosciej zdejmij miske i zobaczysz czy jest jeden czy 2 elektrozawory (takie puszeczki do ktorych dochodza kabelki ;P ) Jeden przewod to wspolny +, pozostale 2 to masy na poszczegolne elektrozawory sterowane eec-IV.
Skrzynia ktora masz okazje kupic powinna pasowac, o ile Twoja bedzie miala 2 elektrozawory,np scorpio 94 DOHC ma 2 elektrozawory, bo zmienialem w takiej filtr i olej. Wiec z 93 powinna byc taka sama.

Jeszcze nowsza odmiana A4LD weszla chyba po 95 roku, ma symbol 4R44E i jest sterowana calkowicie elektronicznie i wymaga osobnego sterownika skrzyni, posiada dodatkowy elektrozawor EPC wspomagajacy elektronicznie regulacje cisnienia liniowego, i taka skrzynia napewno nie bedzie pasowac.

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 16:00 ]
I jeszcze to:
zmień czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy

[ Dodano: |12 Wrz 2016|, 2016 16:08 ]
I dalej:

" sterownik w skrzyni umiera. Tak się zaczyna, brak 4 biegu albo oporny a poczatku. Potem do tylu ledwo co sie toczy gaz na maxa a to ledwie jedzie.
Powiem tylko bardzo przystępnie co to jest sterownik, mianowicie:

Sterownik to taka prostokątna płyta w dolnej części auto skrzyni biegów w której jest duuużo kanalików którymi płynie sobie olej. Ciśnienie tego oleju oraz regulujące to odpowiednio zawory powodują że płynie on w określonym kierunku z odpowiednim cisnieniem wewnątrz skrzyni na skutek czego miedzy innymi zmieniają się biegi.

Są sterowniki hydrauliczne, elektryczne i hybrydowe.

Hydraulicznie to np skrzynia C3 gdzie niema lockupa ani 4 biegu. Olej relulują sprężynki z kulkami. Elektryczna to np A4LDE gdzie niam kulek a są elektrozawory. Hybrydowa to np A4LD gdzie są i sprężynki i elektrozawory.

Rozebranie sterownika = śmietnik z paru powodów o których nie chce mi się teraz pisać. Najczęściej sterowniki są z aluminium co powoduje nędzną trwałość. Jedynie w grupie audi-vw da się to z powodzeniem naprawiać. W fordzie jest 1% że się uda.

Na co wrażliwy jest sterownik?? Na syf w oleju. Nawet taki którego nie widać gołym okiem. No i naturalnie na przegrzanie (witajcie posiadacze LPG i ATOMATU). Przeciętna trwałośc skrzyni to 200000km. Stąd właśnie jest wysyp 10letnich automatów na zachodzie. "

gufer-posepny - |12 Wrz 2016|, 2016 16:15

skrzynia po 95 roku CIę nie interesuje .

Wstępnie pod auto i obejrzeć kable lecące koło skrzyni biegów . Wypnij wtyczkę ze skrzyni . Jedna jest do siłownika Kick-Down z boku skrzyni , druga od elektrozaworów . Włącz zapłon i sprawdź czy masz na jednym pinie +12V . Potem pozostaje pomiar elektrozaworów ewentualnie wyzwolenie ich z jakiegoś źródła 12V i posłuchać czy cykają .

To w końcu masz 12V czy te 5.0 ?

ronald - |12 Wrz 2016|, 2016 16:24

OK, jade na urlop, wracam w poniedziałek i zrobię jak mówisz.

Mam 2 Scorpio. Jeden 2.0, drugi 2.9. Ten 2.9 miał mieć 5.0, ale relacje ze znajomym, z którym miałem to zrobić, pozostają lekko mówiąc słabe...

gufer-posepny - |12 Wrz 2016|, 2016 16:27

Jeszcze ewentualnie odczyt błędów z kompa znaczy wymruganie ich . czasem coś podpowie .
kat - |12 Wrz 2016|, 2016 17:25

po sie tak rozpisujesz niepotrzebnie

EZ masz w skrzyni,widac je po zdjeciu miski ze skrzyni,sa z boku płyty sterujacej
4 biegu nie bedzie jak jest niesprawny EZ lockup
masz skrzynie A4LD

i nie sluchaj takich podpowiedzi jak na koncu zacytowałes,zmieniac olej regularnie i jezdzic

twoj dlugo stał,praktycznie nie jezdzil,obstawiam wlasnie zastane EZ

trzypion - |12 Wrz 2016|, 2016 17:26

No fajnie, poznajdowałeś. A teraz pytanie jaki to samochód, czy komp oryginalny i czy idzie sterowanie do skrzyni z niego (dokładniej - czy dochodzi polecenie właczenia lockupa). Możesz miec zastany elektrozawór albo niedochodzące sterowanie.
ronald - |12 Wrz 2016|, 2016 18:04

Dziękuję Panowie, wracam z urlopu i działam!
Jankes - |12 Wrz 2016|, 2016 20:12

Trzeba odpalac czworke z przycisku, co za problem, malo to razy dwojki tak jezdzily ;)
jaroz - |12 Wrz 2016|, 2016 20:29

ronald napisał/a:
No i naturalnie na przegrzanie (witajcie posiadacze LPG i ATOMATU)
tu nie o taką zależność chodzi... :)
trzypion - |12 Wrz 2016|, 2016 21:04

Jankes napisał/a:
Trzeba odpalac czworke z przycisku, co za problem, malo to razy dwojki tak jezdzily ;)


Jak zaklejony/uwalony elektrozawór, to nie pomoże.

Jankes - |12 Wrz 2016|, 2016 21:43

No tak, ale nie sadze zeby ez padł, raczej kable.
kat - |12 Wrz 2016|, 2016 22:31

nie musi paść,wystarczy,ze jest chwilowo nieruchawy,bo stał cholernie dlugo samochód,
a kabelki skrzyni to swoją drogą

trzypion - |12 Wrz 2016|, 2016 22:31

Po staniu? Mógł polcieć. Kat opisuje niedawny przypadek klubowego kolegi.
kat - |12 Wrz 2016|, 2016 22:35

tam EZ sie rozruszal i zaczał cykac
ford2fast - |13 Wrz 2016|, 2016 00:10

Impulsator sprawny ?

[ Dodano: |13 Wrz 2016|, 2016 00:24 ]
Cytat:
"zastane elektrozawory pewnie masz" - jak to sprawdzić? Jak naprawić? :)

Na początek wymień olej i filtr :)
Następnie wyprowadź te trzy kabelki ze sterowania skrzyni do kabiny i sprawdź czy w czasie jazdy elektrozawory są włączane
Jeden z tych kabelków to CHYBA zasilanie , dwa pozostałe to sterowanie elektrozaworów
Podłącz jakieś diody na 12V i w czasie jazdy będziesz wiedział co się z nimi dzieje :)

Przyczynę braku czwórki łatwo będzie sprecyzować

Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 09:13

Podepnę się do tematu [chyba najbardziej odpowiada mojemu problemowi]

Witam, mam podobny problem.
/Scorpio mk2 95' A4ld(e?) około 210k przebiegu./

krótka historia: było pięknie, ładnie i nagle na autostradzie zaczął robić "kota, kangura, itp" i max 140 km/h.

Jak narazie ogarnąłem przyczynę odcinki mocy przy wysokich obrotach [wymieniony maf, cala przepustnica wraz z czujkami, poizolowane okablowanie do czujek od dolotów i filtr powietrza].
Wymieniłem z kumplem olej od skrzyni [oszukali na serwisie i w ogóle się nie dotknęli tematu, zupełnie nic nie zrobili co mieli] taka breja że aż się pieniła. Biegi elegancko się zmieniają, wsteczny działa bardzo dobrze,
kick down nie działa, lock-on jest, funkcja overdrive off jak i inne tryby skrzyni działają, ale brak chyba 4 biegu ponieważ dalej mam max 140 km/h. Test "siłowy" skrzynia przeszła bez problemu [palenie gumy na 2 biegu :P ]

już raz podniosłem samochód w poszukiwaniu elektromagnesu, ale go nie było. Na brytyjskim forum doczytałem że raczej posiadam full elektryczną skrzynię która ogarnia kick-down poprzez TPS. Dla lepszego zrozumienia posiadam przepustnice z dwoma dolotami w silniku 2 litrowym wersja samochodu jak najbardziej najuboższa [brak klimy, na klasterze moge jedynie zerowac licznik i wejsc w diagnostyke pokladowa].

Pytanko czy vss moze byc w tym przypadku problemem, musze podniesc samochód żeby sprawdzić czy idzie do niego napięcie czy gdzieś pod maską znajdę kabelki?
Z tego co już wyczytałem to sterownik w połowie chyba mi działa, nie wiem doradźcie proszę

Jankes - |17 Paź 2017|, 2017 09:20

Tylko temat jest o starej skrzyni sterowanej zupełnie inaczej niż Twoja, bo rozumiem ze masz MK3 94-98 bo naposałes o przepustnicy z dwoma dolotami
Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 10:20

przepraszam jeżeli nie ttrafiłem ze skrzynią, ale ten temat wydawał mi się najbliższy mojemu problemowi. Mk3, chyba tak, nie wiem. od momentu usterki próbuje ustalić dokładnie co posiadam bo to co mam wbite w dowód nie odpowiada temu co mam pod maską. Na mechanikach w okolicy nie moge co liczyć. Raz jeden próbował mi wmówić że tps jest na szczycie przepustnicy a znajduje się po prawej stronie, inny pogrzebał pogrzebał i poddał się mówiąc że nie zna się na automatach, a kolejny wyśmiał gdy wspomniałem o "nauczaniu" komputera i skrzyni kiedy ma zmieniać biegi [twierdził ze automat to nie komputer tylko mechanika i nic elektrycznego nie jest z nia zwiazane]
pablo19 - |17 Paź 2017|, 2017 10:20

Letacl napisał/a:
...
Jak narazie ogarnąłem przyczynę odcinki mocy przy wysokich obrotach [wymieniony maf, cala przepustnica wraz z czujkami, poizolowane okablowanie do czujek od dolotów ...

Izolacja była rozsypana?

Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 10:36

pablo19 tak i zwierała przy czujce na rurze od filtra a przepustnicy, ale przepustnica i izolowanie czujek było robione jednocześnie. maf był wcześniej i ogarnął dławienie się na niskich obrotach [ przepalony był ]
lukas2 - |17 Paź 2017|, 2017 11:24

No to podstawowe pytanie zadam: jak tam wiązki podłużnicy i skrzyni??? Ktoś tam zaglądał? Jeżeli te na gorze silnika były pokruszone to na tych od skrzyni i podłużnicy izolacja już nie istnieje pewnie.
Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 11:39

szkoda ze fotki nie zrobiłem kiedy był na podnośniku. Ze względu na brak elektromagnesu [o którym święcie byłem przekonany że jest] niczego nie ruszałem a żeby móc dojechać do domu i jeszcze raz przekopać internety w poszukiwaniu co to jest za wersja.

Nie widziałem żeby było cokolwiek uszkodzone, ale niczego też nie rozkręcałem. w ten weekend będę miał zamiar go na kanał zabrać i spojrzę jeszcze raz. Lukas2 mógłbyś przybliżyć mi ile i co będę musiał rozkręcić aby się dorwać do odpowiednich kabelków. opieram się o takowe manuale http://fordscorpio.co.uk/manual/

Jankes - |17 Paź 2017|, 2017 11:44

odwiń izolacje, powyginaj kable i będziesz wiedział.
Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 12:20

Czeka mnie ciekawy weekend [jak znajdę kanał :P ]
Da się na szybko sprawdzić VSS gdy nie ma się wskaźnika spalania?

ps. Jankes link w stopce twojej nie działa

Jankes - |17 Paź 2017|, 2017 12:44

A licznik Ci dziala, jak tak to vss dziala.

No chyba link nie dziala, ale to zapraszam na pw lub tel.

Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 13:07

Tak zlicza kilometry [abs standard nie działa] chociaż wolałbym żeby VSS nie działało, bo wtedy to może być sprężyna w skrzyni :/ .
Jankes - |17 Paź 2017|, 2017 13:39

Zliczanie kilometrów nie ma nic do rzeczy, chodzi o predkościomierz czy wskazuje klilometry.

Jaka spreżyna w skrzyni??

ABS czemu nie działa, bo standardem jest ze działa.

Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 13:48

Tak tak wskazóweczki działają,
Chodzi o sprężynę od overdrivu
http://etereman.com/blog/...to-prevent-them
pierwszy problem w linku.

ABS nigdy nie działał ponoć czujki zniszczone, po restarcie kompa po mniej więcej kilometrze się zapala lampka.

Jankes - |17 Paź 2017|, 2017 13:50

ale ty nie masz a4ld tylko a4lde a to roznica
Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 13:55

aha... dlatego tez sie gubie w schematach :/ w dowodzie i mechanicy udawadniaja mi ze mam mk2 a teraz w tym temacie wychodzi na to ze to jednak mk3
Jankes - |17 Paź 2017|, 2017 13:57

bo podział katalogów i allegro jest błędny, dziel tak jak ford i czytaj forum.

a u Ciebie pewnie zwarło wiazke, nie pierwszemu i nie ostatniemu.

Letacl - |17 Paź 2017|, 2017 15:51

2,5k 100km/h
pablo19 - |18 Paź 2017|, 2017 12:26

Jankes napisał/a:
odwiń izolacje, powyginaj kable i będziesz wiedział.

Tylko wcześniej trzeba postawić auto w miejscu, w którym może stać tydzień-dwa, bo potem szkoda się męczyć i go przepychać.

lukas2 - |18 Paź 2017|, 2017 12:33

https://www.olx.pl/i2/ofe...io-94-CID619-ID
Jankes jak twoja oferta to przepraszam za pożyczenie zdjęcia

Letacl - |24 Paź 2017|, 2017 07:36

Thx Lukas2 za info, juz rozmawialem z Jankesem.

Ok raporcik z weekendu.
Nie udało sie podniesc samochodu, ale zrobilem ladny test na "nowym" oleju na odcinku prawie 1k km. Polowa trasy wmiare suchych warunkach byla a druga w ulewe i ostra mgle. Biegi gladko i cicho sie zmienialy, tylko na predkosciach granicznych dochodzi do niezdecydowania ze strony skrzyni. Skacze miedzy biegami co da sie odczuc w taki sposob jakbym do rytmu bawil sie gazem. W czasie ulewy przy odpaleniu maszyny wybierak biegow przestal mi dzialac. Po ponownym rozruchu zaskoczyl wraz z dioda imobilajzera (400+ km sie swiecila z lekkimi przerwami) ale na R przez chwile rozpinal i zapinal mi bieg. Wiazki spr, silnika i skrzyni buly robione. Teraz pytanko czy latwo sie wyjmuje boksy bezpiecznikowe? Chcialbym sie im przyjzec. A i bylbym wdzieczny jakby ktos chcial mi doradzic na zywo bo boje sie ze skrzynia rowniez moze byc juz nie sprawna a nie chcalbym strzelac hajsem w powietrze. Jak cos w piasecznie urzeduje i moge oczywiscie podjechac :)

[ Dodano: |24 Paź 2017|, 2017 07:42 ]
Fotki z pod maski
https://ibb.co/dM9T36
Juz uklejone pekniecia
https://ibb.co/ce9ZbR
https://ibb.co/m0MrO6
https://ibb.co/ftbVGR

[ Dodano: |24 Paź 2017|, 2017 08:19 ]
Ps. Gdy pisalem o niezdecydowanej skrzyni mialem wtedy na mysli sytuacje gdzie dojdzie do np 120 km i pozniej delikatnym zjechaniu do 3k obrotow i trzymaniu go w takiej pozycji. Podczas normalnego przyspieszania biegi wchodza gladko

Jankes - |24 Paź 2017|, 2017 08:27

Letacl napisał/a:
Wiazki spr, silnika i skrzyni buly robione.
Fotki z pod maski
https://ibb.co/dM9T36


Nie były.

[ Dodano: |24 Paź 2017|, 2017 08:33 ]
A wiekszość zdjeć które pokazujesz gdzie wiazka jest owinieta taśma materiałowa dotyczy wiazki gazowej.

Letacl - |24 Paź 2017|, 2017 08:59

aha czyli samochod ma szczescie do mechanikow jak nie wiem co. za czasow kiedy ojsciec jeszcze urzedowal w samochodzie mowil ze zrobili mu wszystkie kable i skrzynki. rece opadaja :(
Jankes - |24 Paź 2017|, 2017 09:08

Jakby zrobili to kable by nie wygladały jak oryginalne, a izolacja/peszle by sie nie rozpadały i widać byłoby ze wtyczki były rozbierane.
DANEK1403 - |24 Paź 2017|, 2017 13:26

Zrobi wiązki i mu skrzynia padnie :P
lukas2 - |24 Paź 2017|, 2017 20:54

Skrzynki to tak że tą przy aku to chwila moment. Dwie śruby na 10 widać je od góry, rozpalawiasz skrzynkę i odpinasz ettczki i jeden kabel od plusa aku i masz na wierzchu. To mala skrzynka. Do duzej musisz zdjać plastik znad nóg kierowcy i nurkować w stronę pedałów z głową do gory. Tam są 4 nakrętki na klucz 8 ktore odkrecasz, wczesniej wypinasz wszystkie wtgczki od dołu i duża wtyczkę od góry (tą od reflektorów i wyciągasz skrzynkę)
Wiązek nie miałeś robioncyh. Wystarczy popatrzeć na peszle i kolory kabli. Nikt by się w kolorowe nie bawił tylko zrobił w jednym kolorze

Jankes - |24 Paź 2017|, 2017 21:37

Można zrobić wiazki zachowując kolory i nowe wtyczki jak ktoś chce ale w tym przypadku tak nie było ;)
lukas2 - |24 Paź 2017|, 2017 21:47

Jankes oczywiście że można... tak jak i można każdy kabelek owijać taśmą izolacyjną ;-)
W tym przypadku mamy rozpieprzony oryginał z wpiętą alpagą

pablo19 - |31 Paź 2017|, 2017 14:27

Letacl, nie zarzynaj skrzyni, jedź do Jankesa, daleko nie masz.
Letacl - |2 Lis 2017|, 2017 08:59

Spoko loko juz sie z nim na ten weekend umowilem :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group