Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - BOB i EGR

Grześ - |25 Lis 2012|, 2012 20:43
Temat postu: BOB i EGR
Witam,

Cóż, szarpało przy małych obciążeniach to wyłączyłem toto ....

Czy poza równiejszą pracą silnika (LPG szczególnie) są jakieś inne pozytywne czy negatywne objawy ? Informacji w necie mnóstwo, ale niektóre cokolwiek sprzeczne :-(

Pzdrw.

Julek - |25 Lis 2012|, 2012 20:51

hm co znaczy "wyłączyłem"?
Grześ - |25 Lis 2012|, 2012 20:53

Julek napisał/a:
hm co znaczy "wyłączyłem"?


Ano rurkę z siłownika podciśnieniowego odłączyłem, od strony zaworka sterującego zatkałem - tak na szybciora :-D ! W ten sposób się EGR na pewno nie otwiera ! Ale przejechałem trak dopiero jakieś 30 km. Na pewno przestał szarpać, ale nic więcej nie mogę powiedzieć.

Pzdrw.

gufer-posepny - |25 Lis 2012|, 2012 21:24

To źle zrobiłeś . Bo ten grzybek jest nieszczelny i nawet bez tej rurki przepuszcza . na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania :D .
Adam73 - |25 Lis 2012|, 2012 21:46

gufer-posepny napisał/a:
na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania
w bankach też ;)
kat - |25 Lis 2012|, 2012 21:54

1 zl ,albo 50 gr ,nie pamietam dokladnie
ford2fast - |25 Lis 2012|, 2012 22:14

kat napisał/a:
1 zl ,albo 50 gr ,nie pamietam dokladnie

Za bardzo szastasz grubą gotówką :):
Nie pamiętam tylko czy było to 2 czy 5 groszy :)

Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 07:29

gufer-posepny napisał/a:
To źle zrobiłeś . Bo ten grzybek jest nieszczelny i nawet bez tej rurki przepuszcza . na allegro nawet są gotowe blaszki do zaślepiania :D .


Oj Kolego ... chyba za głupawego mnie uważasz - jest szczelny ! To bardzo łatwo sprawdzić - patrzysz jak szybko po wyłączeniu silnika znika podciśnienie w kolektorze.

Podejrzewam albo zacinający się EGR albo problem z zaworem sterującym albo walnięty czujnik różnicy ciśnień.

A co do 5-gr czy innych ... pomijam to że nie mam ochoty na rozkręcanie to może ktoś powie czy jest jakaś różnica w spalaniu ? Albo jakieś inne problemy ? Bo że dolot mniej się syfi - wiadomo. Że nie szarpie - też.

Cóż, najwyżej sam za kilka tys km odpowiem ....

Pzdrw.

pepi - |26 Lis 2012|, 2012 07:51

chyba jednak jesteś bo
ty tylko zrobiłeś to aby on nie zadziałał
ale i tak może być bezszczelny przy bucie itp ;)

Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 07:58

pepicosi napisał/a:
chyba jednak jesteś bo
ty tylko zrobiłeś to aby on nie zadziałał
ale i tak może być bezszczelny przy bucie itp ;)


Wiesz, na tym zaworze największa różnica ciśnień jest przy max podciśnieniu w kolektorze, czyli przy hamowaniu silnikiem. Na jałowym już nieco mniej - i gdyby coś przepuszczał, wyszłoby to od razu. A przy bucie ... jeżeli na katalizatorze byłoby aż takie nadciśnienie - to silnik nie miałby zupełnie mocy. To akurat przeżyłem, prawy kat mi się w Hiszpanii wysypał, wygłuszenie wodą gasiłem.

Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to albo nieprecyzyjne sterowanie EGR-em (skoki grzybka) albo błędny pomiar przepływu na zwężce. Rurki mam OK, ale nie sprawdzałem czujnika - jak idzie za dużo spalin w recyrkulacji, też poszarpuje, i na gazie bardziej niż na benzynie.

Poza tym - ile czasu zajmuje wymontowanie EGRa ? Nie mam na razie ochoty na tą zabawę - autko ma jeździć.

Pzdrw.

pepi - |26 Lis 2012|, 2012 08:03

mi to looto cię uświadamiać
tylko pomijasz fakt że czym więcej dajesz buta to spaliny mają większe ciśnienie a w kolektorze bardziej wsysa
no ja bym się wyrobił w 30 minut i potem demontuje się dolot w 15 min :-d

Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 08:07

pepicosi napisał/a:
mi to looto cię uświadamiać
tylko pomijasz fakt że czym więcej dajesz buta to spaliny mają większe ciśnienie a w kolektorze bardziej wsysa
no ja bym się wyrobił w 30 minut i potem demontuje się dolot w 15 min :-d


Ale ten 1 bar nadciśnienia w wylocie to hmmm, totalny muł z silnika :-D !!!

Niedawno demontowałem barany, drugi raz na razie nie mam ochoty - autko z wyłączonym EGR jedzie OK, zero problemów, buta ma jak trza. Byle nie paliło więcej.

Jest jeszcze jeden sposób na zablokowanie - zaślepka do dziury w kolektorze. Rurka ze zwężką zazwyczaj siedzi na końcu i da się ją wytargać. Ale - po co skoro jest OK ?

Aha - ja rurkę EGRa odkręcam w max 3 minuty :-D ! Po zdjęciu prawego barana ...

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 08:39

może palić o jakieś 0,5 litra więcej
bingo - |26 Lis 2012|, 2012 08:59

Grześ napisał/a:
Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to
to również objaw kabli i świec, szczególnie na LPG. Sam to przerabiałem i wczoraj zakończyłem. Przy okazji, czerwone wtryski są jednak OK.
ford2fast - |26 Lis 2012|, 2012 09:29

bingo napisał/a:
czerwone wtryski są jednak OK

Skoro tak twierdzisz :):

bingo - |26 Lis 2012|, 2012 09:34

ford2fast napisał/a:
Skoro tak twierdzisz
- na razie chodzą OK, ale nie twierdze że są wysokiej jakości.
WieSiu - |26 Lis 2012|, 2012 09:36

ford2fast napisał/a:
Skoro tak twierdzisz


u mnie w escort RS tez dzialaja bardzo skutecznie, a juz je obwinialem o szarpanie silnika,a po wymianie reduktora okazalo sie ze chodza bardzo dobrze,ale moje maja przebieg 20tys km,wiec wszytko przede mna ;) Tylko ze moje sa sprzed 3 lat, nie wiem czy wtedy byla lepsza czy gorsza partia.

Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 09:48

Struna napisał/a:
może palić o jakieś 0,5 litra więcej


Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.

Pzdrw.

[ Dodano: |26 Lis 2012|, 2012 09:50 ]
bingo napisał/a:
Grześ napisał/a:
Takie nieciekawe zachowanie na obrotach 1500 - 2500 to
to również objaw kabli i świec, szczególnie na LPG. Sam to przerabiałem i wczoraj zakończyłem.


Ale to nie to - jak sam wiesz. O kable to ja dbam, przynajmniej raz w roku dokładnie oczyszczone i nasmarowane smarem silikonowym. I oczywiście na świecach odstęp 0,8 do 0,9, nie więcej.

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 10:06

Grześ napisał/a:
Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.
weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.
Pojeździj i sam ocenisz. Oczywiście paliwo + powietrze = moc, więc auto może być odrobinę mocniejsze/elastyczniejsze.

Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 10:15

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.
weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.
Pojeździj i sam ocenisz. Oczywiście paliwo + powietrze = moc, więc auto może być odrobinę mocniejsze/elastyczniejsze.


Hmmm, zaryzykuję kolejne ostrzeżenie - ale nie masz Waść racji.

Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają.

Ale trzeba nieco głębiej pedała wcisnąć, bo podciśnienie spada - i dla tej samej mocy i tej samej ilości powietrza po prostu trzeba bardziej otworzyć, inaczej obroty spadną.

Ale dodając trochę spalin - o ile mieszanka się zapali, to niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność, zgodnie z zasadą Carnota.

No nic, ale z kolei marnawe spalanie przy za dużej ilości spalin (szarpanie) to jeszcze gorzej.

Pożyjemy zobaczymy. Jeszcze muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje. Albo coś w kablach choć wyglądają nienajgorzej.

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 10:28

Grześ napisał/a:
zaryzykuję kolejne ostrzeżenie
? nie rozumiem ? jakie ostrzeżenie ?
Grześ napisał/a:
Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają.
ale o czym rozmawiasz ? przecież EGR właśnie wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, to o jakim tlenie piszesz ?

Ja piszę o sytuacji po zaślepieniu, gdzie dostarczasz jedynie powietrze bez domieszki spalin, w ogólnym rozrachunku na suw ssania wejdzie więcej tlenu, a więc i nieco więcej paliwa należy do tego "dołożyć"
Grześ napisał/a:
podciśnienie spada
a od kiedy to BOB mierzy podciśnienie ?
Grześ napisał/a:
niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność
a to ciekawe... może to w jakimś piecu ma zastosowanie :)
Grześ napisał/a:
muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje
a jakiś to masz czujnik ciśnienia w BOB-ie ?
Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 10:35

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
zaryzykuję kolejne ostrzeżenie
? nie rozumiem ? jakie ostrzeżenie ?


Ano jest na forum parę osób które rozdzielają za darmoche za byleco ....

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Spaliny zawierają BARDZO mało tlenu, to śladowe ilości, max do 0,5% - o ile lambda działa OK. Czyli - paliwa trzeba tyle samo. Spaliny po prostu tlenu nie dodają.
ale o czym rozmawiasz ? przecież EGR właśnie wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, to o jakim tlenie piszesz ?


Ano o tym tlenie, które do spalenia benzynki jest wymagane ...



Struna napisał/a:
Ja piszę o sytuacji po zaślepieniu, gdzie dostarczasz jedynie powietrze bez domieszki spalin, w ogólnym rozrachunku na suw ssania wejdzie więcej tlenu, a więc i nieco więcej paliwa należy do tego "dołożyć"


Owszem, ale i moc będzie większa - czyli gazu trza ująć.

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
podciśnienie spada
a od kiedy to BOB mierzy podciśnienie ?


Nie musi mierzyć - ale ilość powietrza zasysanego przy stałym otwarciu przepustnicy od tegoż właśnie podciśnienia zależy ...

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
niższa temperatura oznacza nieco wyższą sprawność
a to ciekawe... może to w jakimś piecu ma zastosowanie :)


Nie w piecu, ale niejaki pan Carnot toto dokładniej objaśnił. Poczytaj, naumiej się, wtedy zrozumiesz o czym napisałem. To jeden z powodów dla których diesle mają wiŁkszą sprawność.

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
muszę ze starego autka spróbować czujnik ciśnienia przełożyć, może to on fiksuje
a jakiś to masz czujnik ciśnienia w BOB-ie ?


Ano na zwężce pomiarowej przed EGRem .....

Oj mam wrażenie że coś pozapominałeś z teorii sterowania silnikiem ... Ale to więcej elektroniki niż mechaniki ;-) !

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 10:40

a o tym czujniku prawisz... no ale skoro i tak "wyłączyłeś" EGR to co za różnica czy i jak działa czujnik :)
Grześ napisał/a:
Poczytaj, naumiej się, wtedy zrozumiesz o czym napisałem
dziękuję, postoję.
Grześ napisał/a:
To jeden z powodów dla których diesle mają wiŁkszą sprawność.
jeden z wielu.

Ale w sumie to wszystko nieistotne.

Po co pytasz skoro wiesz i tak lepiej ?

Zatkałeś, działa i ok. O to chyba chodzi żeby dobrze jeździło.

Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 10:44

Struna napisał/a:
a o tym czujniku prawisz... no ale skoro i tak "wyłączyłeś" EGR to co za różnica czy i jak działa czujnik :)


Wyłączyłem EGR bo to było najszybsze rozwiątanie. Ale wolałbym usunąć przyczynę - i zastanawiam się czy to nie to.

Struna napisał/a:
Zatkałeś, działa i ok. O to chyba chodzi żeby dobrze jeździło.


Przeczytaj mojego pierwszego posta. Pytałem negatywne strony - czyli też o zużycie paliwa - nawet sam odpowiedziałeś.. Jeżeli idzie ok. 0,5 litra w górę, to warto pomyśleć o naprawie EGRa. Przy moich 35 tys rocznie to 5 stów straty. Ile to flaszek :-( ....

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 11:08

pytałeś a i owszem ale i tak wiesz lepiej, więc po co pytać :D
Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 11:10

Struna napisał/a:
pytałeś a i owszem ale i tak wiesz lepiej, więc po co pytać :D


Oooo - wiesz lepiej ode mnie że ja wiem lepiej ????

No dobrze, nie ma więcej konkretnych odpowiedzi to tzw. EOT.

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 11:28

Powodzenia w działaniach.

Daj znać o efektach.

Reader - |26 Lis 2012|, 2012 14:24

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Hmmm, niektóre źródła to też potwierdzają. Najwyżej przy jakiejś okazji przeczyszczę.
weź to na logikę, skoro przestajesz silnik karmić spalinami a dostarczasz jedynie czyste powietrze, to aby zachować stechiometrię do której dąży ECU należy odpowiednio wzbogacić dawkę. Nie jest to wielka różnica, ale zawsze coś.

Jemu (Grześowi) chodzi chyba o to, że jak zatkasz EGR i więcej tlenu poleci i ECU da większą dawkę benzyny to trzeba zdjąć nogę z gazu aby tą samą moc generować w analogicznych sytuacjach, a to spowoduje zmniejszenie ilości tlenu i paliwa. ;)
Tak na logikę.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 14:37

porównuje się raczej te same punkty pracy silnika, a nie że trzeba odjąć bo będzie więcej.
Mając wykres z hamowni po prostu w danym punkcie może być nieco "więcej" z racji właśnie na mieszankę nie karmioną spalinami.

Jakoś po prostu z definicji w taki sposób podchodzę do tematu - nie wiem, może to już skrzywienie notorycznym obcowaniem z hamownią i mapami w sterownikach.

Reader - |26 Lis 2012|, 2012 14:46

Ale porównując np. jazdę jednostajną 120km/h z EGR i bez.
I jeśli w takich warunkach zamiast spalin z EGR pójdzie więcej powietrza i co za tym idzie benzyny też (bo ECU będzie sobie wyrównywało) to powstanie nadwyżka mocy która trzeba by skompensować przymknięciem przepustnicy aby kontynuować tą jazdę 120 km/h.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 15:13

tak, kij zawsze ma dwa końce :)

Dokładnie tak samo jest po zachipowaniu auta, niby więcej mocy/momentu, oczywiście więcej paliwa ale jak się zachowa podobny sposób jazdy to auto pali mniej :)

gufer-posepny - |26 Lis 2012|, 2012 15:20

EGR zatyka się generalnie dlatego że jest nieszczelny i na wolnych silnik fioła dostaje . Idealnie by było wyczyścić ten grzybek .
pepi - |26 Lis 2012|, 2012 15:41

tylko egr działa na zimnym motorze a nie na ciepłym
i to wyłącznie po to aby szybciej ekologie zrobić

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 15:51

pepicosi napisał/a:
tylko egr działa na zimnym motorze a nie na ciepłym
wręcz przeciwnie.
gufer-posepny - |26 Lis 2012|, 2012 17:40

i przy pewnym zakresie wciśniętego pedała gazu .
Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 17:42

Struna napisał/a:
pepicosi napisał/a:
tylko egr działa na zimnym motorze a nie na ciepłym
wręcz przeciwnie.


Dokładnie. I na dodatek przy mocno ujemnych temperaturach zasysanego powietrza też nie działa - żeby para wodna ze spalin się nie skraplała i ew. zamarzała w dolocie. Co się zresztą czuje po przyspieszeniach.

BTW, ten siłownik EGRa to jakiś delikatny jest - gębą (pardon) da się go bezproblemowo otworzyć (zasysając powietrze).

Jako że wymieniłem właśnie niesprawną sondę lambda, włączyłem z powrotem tego EGRa i zobaczymy. Podejrzewam też że takie jego rozruszanie też mogło coś dać. I teraz na lewym banku ma na pewno dobry skład - przy niedziałającej lewej sondzie ECU regulowało według prawej - z tego co podglądałem przez OBD.

Jak by co to sondę lambda da się łatwo sprawdzić mając akumulator (albo zasilacz) 12V ok. 3-4 A, woltomierz i zapalniczkę. Ja kupiłem jakieś "Delfay" - przypomina do złudzenia Boscha, ciekawe ile wytrzyma.

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 18:28

Grześ napisał/a:
przy niedziałającej lewej sondzie ECU regulowało według prawej - z tego co podglądałem przez OBD.
dokładnie tak się dzieje, ja tak nie raz sprawdzałem układ paliwowy i jego sterowanie.

Co do sondy - NTK dobrze się spisują. W zasadzie powinno się obie zmienić, bo może być spora różnica w czasie reakcji między starą a nową, ale to zobaczysz w OBD.

Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 19:01

Struna napisał/a:
Co do sondy - NTK dobrze się spisują. W zasadzie powinno się obie zmienić, bo może być spora różnica w czasie reakcji między starą a nową, ale to zobaczysz w OBD.


Na razie kupiłem tą Delfay - w necie niewiele o niej informacji, zobaczymy za 100 tys km. To tak 2,5 do 3 lat ;-) !

Czasy reakcji - oczywiście różne, prawa ma 100 tys i niestety nie jest najlepsza, choćby przez wiek, wilgoć itd. Ma około 2 x większy czas reakcji, ale regulacja składu jest OK, oba banki chodzą choć asynchronicznie. Mierzona na biegu jałowym - to chyba najgorsze warunki. Może wymienią, ale dopiero przy wymianie oleju - nie będę teraz filtra wyciągał. Czyli - za ok. 2 miesiące. Ta Delfay z przesyłką to niecała stówa. A po ile te NTK ?

A OBD ... nie mam tak szybkiego, wolę oscyloskop - nawet miernik cyfrowy mający 2-3 pomiary na sekundę jest za wolny.

Aha - mam ELMa 327 (niestety na USB), ale za cholerę nic sensownego mi nie działa. Używam starego Elma 323 chyba i prymitywne wOBD (odczyt najwyżej raz na sekundę). Niestety ABS-a nie czyta, sterowania ASB też nie :-( ...

Pzdrw.

gufer-posepny - |26 Lis 2012|, 2012 20:16

327 na usb mi robi 10 odczytów na sekundę . skrzyni nie zbada , tylko jej ogólne błędy . jak na interfejs za 20 zeta i tak dobrze .
Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 20:19

gufer-posepny napisał/a:
327 na usb mi robi 10 odczytów na sekundę .


Jakim programem ? Bo właśnie z softem mam problem ... No i te wysokie numery COM-ów - wiele programów nie widzi mojego ...

Aha - może zabierzesz jakiś dobry soft - na robotę z dyfrem z Katem ?

Pzdrw.

gufer-posepny - |26 Lis 2012|, 2012 20:23

tępy scantoolnet daje radę .

coś tam wezmę , no stress .

Port można zawsze zmienić bo często ustawia się gdzieś tam daleko . szczególnie na lapkach z bluetooth bo każda usługa potrafi jeden port sobie zabrać .

WieSiu - |26 Lis 2012|, 2012 20:54

Grześ, nie trzeba sciagac filtra oleju zeby zmienic prawa sonde. Robilem to 2 razy bez problemow z dostepem.
Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 21:00

WieSiu napisał/a:
Grześ, nie trzeba sciagac filtra oleju zeby zmienic prawa sonde. Robilem to 2 razy bez problemow z dostepem.


Hmmm, ja mam w miejscu czujnika ciśnienia reduktor .... trochę mi to ogranicza dostęp. Może nieco bardziej niż trochę.

Owszem, mam ten specjalny klucz do sond, ale on niestety do zapieczonych się nie nadaje. Po prostu się rozszerza i objeżdża.

Jak sonda nie jest zapieczona - to masz rację, 2 minuty i wyjęta .... u mnie bez gazrurki się przy lewej nie obeszło.

Pzdrw.

gufer-posepny - |26 Lis 2012|, 2012 21:04

no właśnie dumałem jak je wykręcasz bo tam średni dostęp .
WieSiu - |26 Lis 2012|, 2012 21:11

klucz specjalny do sond (tego typu http://moto.allegro.pl/jo...2748882909.html ), dluga przedluzka wraz z przegubem i dluzsze ramie i idzie bez palnikow i bez problemow. tylko niestety wygina sonde. Ja tez mialem mega zapieczone, tak ze na prawa zmarnowalem pol dnia i sie poddalem,ale za pierwszym razem nie wpadlem na to zeby dac przegob i nie mialem dlugiego ramienia do odkrecania.
Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 21:11

gufer-posepny napisał/a:
no właśnie dumałem jak je wykręcasz bo tam średni dostęp .


Tym specjalnym kluczem - nie ma żadnego problemu. Przegub + 2 przedłużki i kręcisz nad kompresorem klimy albo między alternatorem i wspomą. Ale jak wspomniałem - dopóki nie zaspawam tego przecięcia w tym kluczu - dupa. Po prostu się rozszerza. Albo obejmę zrobić trzeba. Na szczęście mam zwykły oczkowy 22 - i tym dało radę. Po wylaniu oczywiście mnóstwa WD-40. A już myślałem że bez wyjęcia kolektora się nie obejdzie :-D !

Pzdrw.

[ Dodano: |26 Lis 2012|, 2012 21:13 ]
Reader napisał/a:
Ale porównując np. jazdę jednostajną 120km/h z EGR i bez.
I jeśli w takich warunkach zamiast spalin z EGR pójdzie więcej powietrza i co za tym idzie benzyny też (bo ECU będzie sobie wyrównywało) to powstanie nadwyżka mocy która trzeba by skompensować przymknięciem przepustnicy aby kontynuować tą jazdę 120 km/h.


Otóż to - choć Ty mnie rozumiesz ;-)

Pzdrw.

[ Dodano: |26 Lis 2012|, 2012 21:16 ]
WieSiu napisał/a:
klucz specjalny do sond (tego typu http://moto.allegro.pl/jo...2748882909.html ), dluga przedluzka wraz z przegubem i dluzsze ramie i idzie bez palnikow i bez problemow. tylko niestety wygina sonde. Ja tez mialem mega zapieczone, tak ze na prawa zmarnowalem pol dnia i sie poddalem,ale za pierwszym razem nie wpadlem na to zeby dac przegob i nie mialem dlugiego ramienia do odkrecania.


Mam identyczny !!! Ale - jak pisałem, rozgina się (włóż w imadło, to zaciśniesz o dobry milimetr-dwa ! ). Muszę na niego rurkę dołożyć, powinno być wtedy OK. Przez kabel i tak wlezie.

No i na pewno nie miałeś mocno zapieczonej - ja rurką pół metra musiałem jako tako przyłożyć, ale nie jakoś mega mocno. Przy takim momencie niestety Jonnesway objeżdżał.

Pzdrw.

gufer-posepny - |26 Lis 2012|, 2012 21:17

z tego co mi wiadomo to zadaniem egr było obniżenie w spalinach NOx czy coś tam .A nie redukcja spalania . DO tego wystarczy nogę z gazu zdjać . W przypadku Gufera - uciąć .
Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 21:20

gufer-posepny napisał/a:
z tego co mi wiadomo to zadaniem egr było obniżenie w spalinach NOx czy coś tam .A nie redukcja spalania . DO tego wystarczy nogę z gazu zdjać . W przypadku Gufera - uciąć .


Dokładnie tak, ale - w moim przypadku gdybym chciał mniej NOxów generować, to raczej rower .... Ja mam mało dni żeby do dechy nie przycisnąć :-D ! I stary BOB 378 kkm wytrzymał ! Poszły zawory, 10 kkm tak jeździłem, potem coś postukało, powaliło i znowu kompresja się poprawiła. Ale na części i żyletki idzie na wiosnę. I żadnych rozrządów nie robiłem !

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 21:40

Grześ napisał/a:
Aha - mam ELMa 327 (niestety na USB), ale za cholerę nic sensownego mi nie działa
cokolwiek z palmera powinno z tym działać, ja w zasadzie już od dość dawna nic innego nie używam, porobiłem sobie konfiguracje pod kilka popularnych układów w autach i śmiga jak złoto.
Grześ napisał/a:
No i te wysokie numery COM-ów - wiele programów nie widzi mojego ...
to sobie zmień numer portu, co to za problem.
Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 21:48

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
No i te wysokie numery COM-ów - wiele programów nie widzi mojego ...
to sobie zmień numer portu, co to za problem.


Ano o ile pamiętam to w pewnym momencie w ogóle interfejsu nie widział. Ale jeszcze pokombinuję. W końcu to Windows -

W ielce
I nteresujące
N arzędzie
D o
O późniania
W szelkich
S praw

;-) !

Pzdrw.

Reader - |26 Lis 2012|, 2012 22:04

Grześ napisał/a:

Tym specjalnym kluczem - nie ma żadnego problemu. Przegub + 2 przedłużki i kręcisz nad kompresorem klimy albo między alternatorem i wspomą. Ale jak wspomniałem - dopóki nie zaspawam tego przecięcia w tym kluczu - dupa.

Specjalny klucz to sobie sam zrobiłem.
Stara mocna nasadka, odcialem część na kwadrat i przyspawalem obok.
Wtyczka z kablem przechodzi przez środek.

Grześ - |26 Lis 2012|, 2012 22:09

Reader napisał/a:
Grześ napisał/a:

Tym specjalnym kluczem - nie ma żadnego problemu. Przegub + 2 przedłużki i kręcisz nad kompresorem klimy albo między alternatorem i wspomą. Ale jak wspomniałem - dopóki nie zaspawam tego przecięcia w tym kluczu - dupa.

Specjalny klucz to sobie sam zrobiłem.
Stara mocna nasadka, odcialem część na kwadrat i przyspawalem obok.
Wtyczka z kablem przechodzi przez środek.


No to masz lepszy od mojego ...

Pzdrw.

Struna - |26 Lis 2012|, 2012 22:43

Grześ napisał/a:
Ano o ile pamiętam to w pewnym momencie w ogóle interfejsu nie widział. Ale jeszcze pokombinuję.
jak się zapuszczasz w okolice Krakowa to wpadnij kiedyś, poustawiam Ci co trzeba, będziesz korzystał z zadowoleniem.
bingo - |27 Lis 2012|, 2012 07:43

lewą sondę zwykłym oczkiem ładnie się wykręca. do prawej jeszcze nie doszedłem.
Grześ - |27 Lis 2012|, 2012 08:35

bingo napisał/a:
lewą sondę zwykłym oczkiem ładnie się wykręca. do prawej jeszcze nie doszedłem.


Prawą też ;-) ! U mnie problemem to jest włożenie ręki w tamte okolice. No i do prawej można dojść dość dobrze od dołu. Jak i do lewej - tyle że miejsca na założenie przedłużki przy zapieczonej sondzie już niestety brak.

BTW, dziś 30 km i bez szarpania. Coś musiało wlecieć do tego EGRa, albo to od tej regulacji z jednej sondy lambda - w każdym razie jeździ OK. A na angielskim forum jeden gość zeznał, że po zablokowaniu EGRa nie zauważył żadnych zmian, nawet w zużyciu paliwa. Dobre u nich to paliwko ... ;-)

Właśnie gadałem z gościem od tych tanich sond - wyglądają niemal identycznie jak Bosch, podobno wykorzystują ceramikę NGK. Ale koszt 1/4 NGK !!!

To ta : http://allegro.pl/ford-es...2772292383.html

Za rok dam znać jak działają, pierwsze 40 km jest OK.

Pzdrw.

gufer-posepny - |27 Lis 2012|, 2012 16:51

nic raczej nie zyskasz na zużyciu paliwa po modyfikacji egr-a . no chociaż płynniejsza praca silnika w ogólnym rozliczeniu coś tam zmniejszy zużycie paliwa .

tak to tematu nie przeskoczysz w sumie . mniej tlenu - mniej paliwa - mniej mocy . korygujesz to pedałem gazu i jesteś w punkcie wyjścia . dość odczuwalne latem w korku z klimą kiedy dzięki gorącemu kolektorowi silnik słabnie , to poprostu pedał w glebę trzeba dać żeby efekt był ten sam co zimą lekko naciśnięty .

jak już to mixer gazowy albo blos i jedziesz na ubogiej mieszance . zaoszczędzisz na paliwie to kupisz potem silnik nowy .

Grześ - |27 Lis 2012|, 2012 18:47

gufer-posepny napisał/a:
nic raczej nie zyskasz na zużyciu paliwa po modyfikacji egr-a . no chociaż płynniejsza praca silnika w ogólnym rozliczeniu coś tam zmniejszy zużycie paliwa .

tak to tematu nie przeskoczysz w sumie . mniej tlenu - mniej paliwa - mniej mocy . korygujesz to pedałem gazu i jesteś w punkcie wyjścia . dość odczuwalne latem w korku z klimą kiedy dzięki gorącemu kolektorowi silnik słabnie , to poprostu pedał w glebę trzeba dać żeby efekt był ten sam co zimą lekko naciśnięty .

jak już to mixer gazowy albo blos i jedziesz na ubogiej mieszance . zaoszczędzisz na paliwie to kupisz potem silnik nowy .


A jednak mam wrażenie że z włączonym EGRem zużycie jest nieco mniejsze. Ale niewiele - jak Struna pisał, może 0,5 litra.

I to logiczne, bo niższa temperatura spalin oznacza nieco wyższą sprawność ... Cóż, teraz nie szarpie, bieg jałowy idealny, no to zobaczymy.

A co do rozgrzanych kolektorów (ssących) - niestety to masakra ... ale taki urok metalowych baranów i marnych wiatraków. I niestety gaz ten efekt pogłębia - dopiero powyżej 4000 jako tako idzie - jadąc z przyczepą to niestety tragedia, nawet z chłodzeniem na wisko. Stary 2,9 12V pod tym względem to ideał był :-( ...

A uboga mieszanka - to łatwo zrobić i bez miksera - odłączasz sondy, lekko przekalibrujesz MAFa i z głowy. Stare silniki wytrzymywały setki tysięcy na takiej mieszance (mój 458). Ale ile da się zaoszczędzić ? Pół litra, litr ? I rzeczywiście jak zawory po stówie wypali, to bez sensu.

Pzdrw.

[ Dodano: |27 Lis 2012|, 2012 19:54 ]
Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Ano o ile pamiętam to w pewnym momencie w ogóle interfejsu nie widział. Ale jeszcze pokombinuję.
jak się zapuszczasz w okolice Krakowa to wpadnij kiedyś, poustawiam Ci co trzeba, będziesz korzystał z zadowoleniem.


Czasami się zapuszczam ... dzięki, chętnie zobaczę co tuningujesz ;-)

A co do interfejsu - wyjąłem znowu tego ELMa i o dziwo pokazał się na COM2. Scantoolnet działa, conieco pokazuje, na pewno lepszy od Wobd. Ale kilka innych programików się wysypuje. No nic, na razie wiem że sondy działają (ale nie te drugie, informacyjne), i autko jeździ. Za rok pogadamy co te sondy warte.

Aha - jak to auto przywiozłem to nawet sondy z 1 banku nie widział. Okazało się że zakłócenia od przewodów EDIS-cewka były duże ... Po zrobieniu obejścia jest super (poza kablami do cewki mam obejście od CKP i sygnały EDIS-ECU). W sumie to zastanawiam się dlaczego przewody z napięciami rzędu 100-300V poprowadzili koło nieekranowanych kabli z paru sensorów. Chyba się pobawię we własną wiązkę - jako elektronik wiem co ekranować, a kabelków tak wiele tam nie ma. I oczywiście wiązka skrzyni osobna, poprowadzona na pewno nie pod listwą wtrysków :-D !!! To bodaj najgorsze miejsce na kable.

Pzdrw.

gufer-posepny - |27 Lis 2012|, 2012 21:04

z edisa takich napięć nie będzie , spokojnie . nawet kable od czujników ABS są tylko marną skrętką . w mk1 były to typowe koncentryki .

jak w scantool sobie wybierzesz odczyt tylko jeden z całej zakładki to nieźle leci z odczytami .

Grześ - |27 Lis 2012|, 2012 21:19

gufer-posepny napisał/a:
z edisa takich napięć nie będzie , spokojnie . nawet kable od czujników ABS są tylko marną skrętką . w mk1 były to typowe koncentryki .

jak w scantool sobie wybierzesz odczyt tylko jeden z całej zakładki to nieźle leci z odczytami .


Zauważyłem - jak się wytnie te co nie trzeba, transfer od razu do góry. Cóż, linie danych zwykłymi kablami pociągnęli.

A wracając do kabli w MK3 ... na liniach cewek jest w czasie normalnej pracy ok. 100V w impulsie. A na TPS i innych rezystancyjnych - kilka V. Owszem, ECU to odfiltruje, ale niekoniecznie do końca. W moim wypadku słabawą sondę zakłóciło.

Cóż, MK1 to było autko ... wspominam najlepiej ze wszystkich Scorpiaków !

Pzdrw.

gufer-posepny - |27 Lis 2012|, 2012 21:50

dziwne bo wyjścia edisa wnioskuję że są open collector to jakieś zabezpieczenie przed takimi impulsami zwrotnymi muszą być .
Grześ - |27 Lis 2012|, 2012 21:57

gufer-posepny napisał/a:
dziwne bo wyjścia edisa wnioskuję że są open collector to jakieś zabezpieczenie przed takimi impulsami zwrotnymi muszą być .


Niezupełnie tak - Edis włącza tranzystory wyjściowe na określony czas (zależny od napięcia) i w ten sposób gromadzi w cewce energię iskry. Jak wyłącza, to cewka na uzwojeniu wtórnym daje te xx kV - a na pierwotnym zazwyczaj 100 do 200 razy mniej - taka jest przekładnia cewek.

Ten impuls jest normalny, celowy, choć oczywiście powyżej ok. 300 V (może mniej) tranzystory już przewodzą - to zabezpieczenie przed ich przebiciem.

Pamiętaj że na zwykłym przerywaczu też było do 300V ! Choć w tamtym wypadku było to pół okresu w obwodzie rezonansowym cewka - kondensator.

No i przy tak szybkim narastaniu napięcia - zawsze się coś w sąsiednich kablach zaindukuje. Nawet w kablach z CKP też - przerabiałem to. Dlatego teraz mam 5 x 1,5 mm^2 - z czego dwa połączone z masą. Wygląda może dziwnie ale działa jak należy.

Jak chcesz to Ci te impulsy na oscyloskopie pokażę - już nawet jeden stary oscyloskop mam na stałe w garażu :-D !

Pzdrw.

ford2fast - |27 Lis 2012|, 2012 22:02

Grześ napisał/a:
Właśnie gadałem z gościem od tych tanich sond - wyglądają niemal identycznie jak Bosch, podobno wykorzystują ceramikę NGK. Ale koszt 1/4 NGK !!!

To ta : http://allegro.pl/ford-es...2772292383.html

Za rok dam znać jak działają, pierwsze 40 km jest OK.

Nieźle ściemnia byle sprzedać :):
Ciekaw jestem czy wytrzymają rok :)

Grześ - |28 Lis 2012|, 2012 07:18

ford2fast napisał/a:
Grześ napisał/a:
Właśnie gadałem z gościem od tych tanich sond - wyglądają niemal identycznie jak Bosch, podobno wykorzystują ceramikę NGK. Ale koszt 1/4 NGK !!!

To ta : http://allegro.pl/ford-es...2772292383.html

Za rok dam znać jak działają, pierwsze 40 km jest OK.

Nieźle ściemnia byle sprzedać :):
Ciekaw jestem czy wytrzymają rok :)


Znasz te sondy ??? Czy tylko tam myślisz ??? Pierwsze 100 km za mną :-) !

Ja też ciekaw jestem. Ale one rzeczywiście nie przypominają chińskiej tandety. Ale dopóki nie przetestuję - nie będę mówił że są do dupy. Na razie są OK. Aha - zdjęcie nie jest oryginalne, w rzeczywistości te sondy do złudzenia przypominają oryginalne Bosche, nawet nacięcia na osłonie ceramiki są takie same !

Pzdrw.

Struna - |28 Lis 2012|, 2012 09:13

Grześ napisał/a:
chętnie zobaczę co tuningujesz
wszystko co się da :)
Grześ - |28 Lis 2012|, 2012 09:14

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
chętnie zobaczę co tuningujesz
wszystko co się da :)


A ... rower ???? :-D !

Pzdrw.

ford2fast - |28 Lis 2012|, 2012 09:16

Grześ napisał/a:
Znasz te sondy ???

Nie eksperymentuję ze szmelcem :)
Zostawiam to innym :):

WieSiu - |28 Lis 2012|, 2012 09:22

ford2fast napisał/a:
Nie eksperymentuję ze szmelcem


zwlaszcza ze za podobne lub nieduzo wieksze pieniadze mozna miec markowy lub oryginal :D

Struna - |28 Lis 2012|, 2012 09:22

Grześ napisał/a:
A ... rower ???? !
rower nie ale rover - owszem :)
Grześ - |28 Lis 2012|, 2012 09:23

WieSiu napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Nie eksperymentuję ze szmelcem


zwlaszcza ze za podobne lub nieduzo wieksze pieniadze mozna miec markowy lub oryginal :D


Znaczy za ile ???? O ile wiem, za 2x tyle minimum.

Poza tym kto wam doniósł że to szmelc ? Testował kto ?

Pzdrw.

WieSiu - |28 Lis 2012|, 2012 09:27

prosze bardzo, do boba, taki sam numer ma sonda w bobie, kupilem dwie i daja rade :P http://allegro.pl/ford-es...2793996956.html
ford2fast - |28 Lis 2012|, 2012 09:28

Grześ napisał/a:
WieSiu napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Nie eksperymentuję ze szmelcem


zwlaszcza ze za podobne lub nieduzo wieksze pieniadze mozna miec markowy lub oryginal :D


Znaczy za ile ???? O ile wiem, za 2x tyle minimum.

Poza tym kto wam doniósł że to szmelc ? Testował kto ?

Pzdrw.

Gdybym Cię nie znał osobiście to pomyślałbym , że jesteś strasznie naiwny :)

Grześ - |28 Lis 2012|, 2012 09:30

ford2fast napisał/a:
Grześ napisał/a:
WieSiu napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Nie eksperymentuję ze szmelcem


zwlaszcza ze za podobne lub nieduzo wieksze pieniadze mozna miec markowy lub oryginal :D


Znaczy za ile ???? O ile wiem, za 2x tyle minimum.

Poza tym kto wam doniósł że to szmelc ? Testował kto ?

Pzdrw.

Gdybym Cię nie znał osobiście to pomyślałbym , że jesteś strasznie naiwny :)


Raczej ciekawski - dlatego zaryzykowałem. Nie ma innej metody na sprawdzenie.

A w Motórkrafta nie wierzę - od wielu zresztą lat. Niejeden szmelc z tym logo wyrzuciłem.

Pzdrw.

ford2fast - |28 Lis 2012|, 2012 09:41

Grześ napisał/a:
Raczej ciekawski - dlatego zaryzykowałem

Mam bańkę 5l oleju silnikowego niby pełny syntetyk , który kupiłem po około 4 zł za litr :)
Jeżeli dasz słowo , że nie wymienisz go w BOBie szybciej niż po 20 tysiącach km i wymienisz go przy mnie - dam za darmo :)
Wchodzisz ? :):

WieSiu - |28 Lis 2012|, 2012 09:59

akurat te sondy motorcrafta sa firmy bosch :D
Struna - |28 Lis 2012|, 2012 11:55

Grześ napisał/a:
Niejeden szmelc z tym logo wyrzuciłem.
true, true.
gufer-posepny - |28 Lis 2012|, 2012 16:14

W zasadzie sterowanie open collectorem takiej cewki ( i wogóle cewek) bez zabezpieczeń kończy sie momentalnie uwaleniem tranzystorów . Testowane .
Grześ - |28 Lis 2012|, 2012 17:52

gufer-posepny napisał/a:
W zasadzie sterowanie open collectorem takiej cewki ( i wogóle cewek) bez zabezpieczeń kończy sie momentalnie uwaleniem tranzystorów . Testowane .


Zabezpieczenia na pewno są, ale ja próbować nie będę. Mogą być np. MOSy ze zintegrowaną zenerką.

A EDIS to dość ciekawy układ jest, no i jak padnie, to gleba.

Pzdrw.

Kamil_Scorpio_ - |12 Kwi 2021|, 2021 08:26

Odgrzewam kotleta, jak zaślepia się ten EGR? gość który robił mi uszczelnienie silnika mówił że mam go nie podpiętego, o tym w sumie wiedziałem bo jak wymieniałem wąż wodny idący przez głowice i zrywałem prawy baran to widziałem że jest nie podpięty, więc mówię do niego że on jest zaślepiony, a on do mnie że nie, że tylko przewód podciśnienia przy kielichu jest załamany i chwycony trytytką. Ale... Ręki sobie obciąć nie dam że jest zaślepiony... z tym że auto pracowało równo bez przykręconego EGR, a teraz faluje na neutralnym obrotami, możliwe że jak zdejmowali barany żeby uszczelnić dekle zaworów to wypadła zaślepka? Gufer pewnie zastosował monetę o której piszecie na początku tego tematu. Co raz bardziej się uświęcam w tym że "chcesz coś zrobić Dobrze? Zrób to SAM" bo później takie kwiatki wychodzą.. dodam że na gazie na wolnych prawie cały czas gaśnie, a powyżej 2.5tys obrotów jest muł że szok...
Struna - |12 Kwi 2021|, 2021 11:05

Tam chyba 5 groszy pasowało pod flansze
Kamil_Scorpio_ - |12 Kwi 2021|, 2021 11:21

Struna napisał/a:
Tam chyba 5 groszy pasowało pod flansze

Dzięki Jurek, a możliwe że wypadło ?

Struna - |12 Kwi 2021|, 2021 11:25

Zależy jak zrobione było - ja sobie obciąłem całą rurkę od EGR, zostały tylko końce długie na jakiś centymetr służące jako docisk wraz z flanszami.
W otwory pasująca moneta i przykręcone, więc tu nie było opcji wypadnięcia, bo tego się nigdy już nie dotykało.
Ale jak ktoć zostawił całą rurkę i osprzęt to przy demontażu mogło wypaść.

Kamil_Scorpio_ - |12 Kwi 2021|, 2021 11:46

Rozumiem, ale żeby to zweryfikować to trzeba prawy baran zdjąć, czy da się bez zdejmowania?
Struna - |12 Kwi 2021|, 2021 11:55

To czy masz całą rurkę i osprzęt powinno być widoczne z boku, a czy szczelne - ni tego raczej bez rozbiórki nie ocenisz.
Kamil_Scorpio_ - |12 Kwi 2021|, 2021 11:59

Struna napisał/a:
To czy masz całą rurkę i osprzęt powinno być widoczne z boku, a czy szczelne - ni tego raczej bez rozbiórki nie ocenisz.

Na pewno mam całą, bo jak robiłem go to chciałem to przykręcić, ale skoro działało bez to nie ruszałem. Zostaje jeszcze podciśnienie, syczenia zbytnio nie słychać, ale zatkam dolot i zobaczę czy się zadusi.

Struna - |12 Kwi 2021|, 2021 12:02

Jak się podepniesz do instalacji gazowej to masz wskazania MAP-sensora z niej, po tym można ocenić szczelność.
Kamil_Scorpio_ - |12 Kwi 2021|, 2021 12:03

Struna napisał/a:
Jak się podepniesz do instalacji gazowej to masz wskazania MAP-sensora z niej, po tym można ocenić szczelność.

To muszę znaleźć przewód, a ten sposób na zatkanie dolotu?

Struna - |12 Kwi 2021|, 2021 12:07

No coś tam może i powie - lepsze to niż nic ;)
Kamil_Scorpio_ - |14 Kwi 2021|, 2021 10:20

Struna napisał/a:
No coś tam może i powie - lepsze to niż nic ;)

Rękę wciągnęło, silnik zgasł, ale po zgaszeniu silnika, przez 2-3sec syczy coś jakby po środku Baranów, więc to lewizna... Ale nie znalazłem gdzie dokładnie, dzwoniłem do mechanika, niech zabiera na poprawki.. zapłaciłem mu za to.. posiada ktoś zdjęcie baranów tak aby widać było wszystkie podciśnienia?

Struna - |14 Kwi 2021|, 2021 10:33

Po środku jest połączenie trójnikiem między baranami a rurą pochłaniania oparów paliwa.
Ten trójnik jest dość specyficzny bo rurki od baranów są cienkie, a ta od oparów dość gruba, więc ma dwa króćce cienkie a jeden gruby.
Fabrycznie to jest z tworzywa i po wielu latach bywa, że się rozpadnie przy manipulacjach.

Kamil_Scorpio_ - |15 Kwi 2021|, 2021 10:38

Trójnik wymieniali, bo stary pękł właśnie, masakra z tymi mechanikami. A od czego jest ten wąż gumowy z trytytką?

Struna - |15 Kwi 2021|, 2021 10:42

A to nie jest peszel w izolacji ?
Kamil_Scorpio_ - |15 Kwi 2021|, 2021 12:00

To jest jakiś od podciśnienia wąż raczej, tak czuć pod ręką, ale do czego to nie wiem właśnie....
Struna - |15 Kwi 2021|, 2021 12:08

Aaaa, o to chodzi :)
To chyba jest wężyk podciśnienia idący przez sterowanie na siłownik EGR-a

Kamil_Scorpio_ - |15 Kwi 2021|, 2021 12:39

Struna napisał/a:
Aaaa, o to chodzi :)
To chyba jest wężyk podciśnienia idący przez sterowanie na siłownik EGR-a

I to tak powinno być jak EGR jest zaślepiony ?

Struna - |15 Kwi 2021|, 2021 12:41

Ot takie dodatkowe zabezpieczenie.
Kamil_Scorpio_ - |16 Kwi 2021|, 2021 13:06

Poddaje się... zostały mi ostatnie dni wolnego więc nie będę go tracił na tego wieloryba... we wtorek oddaje auto dla "mechaników" niech poprawiają...
DANEK1403 - |16 Kwi 2021|, 2021 17:15

Kamilu ale tam nie ma co robić dwie godziny ...
Kamil_Scorpio_ - |28 Kwi 2021|, 2021 12:21

DANEK1403 napisał/a:
Kamilu ale tam nie ma co robić dwie godziny ...
ja nie mam na to czasu, dlatego zleciłem "mechanikom" wróciłem dzisiaj w nocy, odebrałem od nich, auto nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie, po podpięciu do obd takie błędy tylko ma:

Hmm?

Struna - |28 Kwi 2021|, 2021 12:25

Drugie to brak skończonych testów komponentów - można olać, ale pierwszy to albo walnięta sonda, albo coś w kablowni zwiera i pojawia się jakieś lewe napięcie w obwodzie.
Sonda druga ( za katem ) po prawej stronie

Kamil_Scorpio_ - |28 Kwi 2021|, 2021 12:38

[ Dodano: |28 Kwi 2021|, 2021 12:42 ]
Struna napisał/a:
Drugie to brak skończonych testów komponentów - można olać, ale pierwszy to albo walnięta sonda, albo coś w kablowni zwiera i pojawia się jakieś lewe napięcie w obwodzie.
Sonda druga ( za katem ) po prawej stronie

Wiązki robione były przez gufra, sondy chyba nawet mam na podmianę, gorzej że odpalić auta nie mogę po tym jak skasował kompem adaptację.

[ Dodano: |28 Kwi 2021|, 2021 12:42 ]
Nie trzyma wolnych obrotów

Maross - |28 Kwi 2021|, 2021 12:47

Kamil_Scorpio_, te wiązki to były robione myljon lat temu... serio nie bierzesz pod uwagę , że gdzieś jakiś kabelek mógł się przez te lata w komorze czy na wydechu przysmażyć i zwiera?
Kamil_Scorpio_ - |28 Kwi 2021|, 2021 15:43

Oki sprawdzę
Maross - |29 Kwi 2021|, 2021 20:46

Hop Siup
Kamil_Scorpio_ - |30 Kwi 2021|, 2021 11:31

Dzięki Marros, a więc tak panowie: byłem u znajomego elektryka, podłączyliśmy kompa, błędy wywaliło jak wyżej na zdjęciu, skasowaliśmy, ale jeszcze zrobiliśmy opcje taka jak "Reset Pamięci CAM" po tym zabiegu był problem z odpaleniem, tzn.. odpalać odpalał ale bez przyciśnięcia gazu gasł od razu, tak jakby nie trzyma wolnych obrotów, po czym stwierdziliśmy żeby spróbować odłączyć akumulator na te 30min+ i jakoś odpalił i kulawo trzymał te obroty, po przełączeniu na Wstecznym zgasł, więc lewa noga na hamulec, prawa na gaz i zapiąłem ten bieg i pojechałem, na każdych światłach gasł, nie trzymając obrotów wolnych, więc wracałem już na dwie nogi gaz + hamulec. Co z nim mogło się stać? Co to jest ten "reset pamięci Cam" ?
lukas2 - |30 Kwi 2021|, 2021 12:38

https://www.mazdaspeed.pl...?f=469&t=203276

[ Dodano: |30 Kwi 2021|, 2021 13:06 ]
A może stało się to co nie nieuniknione w każdym bobie: nierząd - zarząd - rozrząd?

Kamil_Scorpio_ - |30 Kwi 2021|, 2021 14:16

lukas2 napisał/a:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=203276

Czyli po prostu adaptacja jakby, że samochód się uczy, tak jak po odpięciu Aku hmm.. tak?

lukas2 napisał/a:
A może stało się to co nie nieuniknione w każdym bobie: nierząd - zarząd - rozrząd?

Teraz odpaliłem go, 3x zafalował, wrzuciłem Driver i nie zgasł, czyli to dzieje się na nagrzanymu silniku że on gaśnie... Rozrząd? Nie wiem, czytałem jeszcze że może być czujnik temperatury, mam nowy na podmianę

[ Dodano: |30 Kwi 2021|, 2021 16:54 ]
Wymiana czujnika temperatury nic nie dała, ogólnie zauważyłem że jak da mu się obciążenie typu wrzuceniem R bądź D, włączenie klimy to wtedy gaśnie...

pablo19 - |30 Kwi 2021|, 2021 17:46

Zrób jakąś listę i zacznij eliminować, bo chyba zaczynasz się kręcić.
Kamil_Scorpio_ - |30 Kwi 2021|, 2021 20:55

Nie ma co robić listy, objawy jak wyżej w moim poście Paweł
DANEK1403 - |1 Maj 2021|, 2021 07:33

Lewizna jak nic
Kamil_Scorpio_ - |1 Maj 2021|, 2021 17:44

DANEK1403 napisał/a:
Lewizna jak nic


A czy ktoś ma zdjęcie jak to powinno wyglądać? Co i gdzie powinno być podpięte?
Znalazłem tylko coś takiego:

Darek_Police - |3 Maj 2021|, 2021 05:41

Up
Kamil_Scorpio_ - |4 Maj 2021|, 2021 07:58

A więc tak: wczoraj wykręciłem silniczek krokowy, umyłem go zmywaczem do hamulców, wywaliłem uszczelkę bo była słaba i poszedł na to sylikon dirko, sprawdziłem po raz enty podciśnienia i jedną końcówkę węża wymieniłem, przy tej jakby gruszce, wymieniłem też węże od podciśnienia gazu bo były dość słabe już. W sumie to nic nie dało :): więc podkręciłem obroty ręcznie śruba przy przepustnicy, przestał gasnąć podczas obciążenia typu odpalenie klimy, wrzucenie biegu. Zrobiłem rzut silnika na kartce papieru:

Rysować to ja nie umiem, ale mam nadzieję że coś się da odczytać :p
Moje pytanie brzmi, czy to jest dobrze podpięte? Czy gdzieś jest namieszane? I czy gdzieś jeszcze idzie jakieś podciśnienie?
Parę fotek:


[ Dodano: |4 Maj 2021|, 2021 08:05 ]
A jeszcze jedno, mechanik mówi że podciśnienia są na pewno sprawne i że to może być "przedmuch między zaworowy" co to takiego?

WieSiu - |4 Maj 2021|, 2021 08:14

Kamil_Scorpio_ napisał/a:

A jeszcze jedno, mechanik mówi że podciśnienia są na pewno sprawne i że to może być "przedmuch między zaworowy" co to takiego?


Jeśli to ten sam mechanik co popsuł to pewnie jego zabawne teorie, aby Cię zbyć. Bylo przed oddaniem do niego dobrze, to na pewno on zepsuł, a Ty teraz sie meczysz.

Kamil_Scorpio_ - |4 Maj 2021|, 2021 08:28

WieSiu napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:

A jeszcze jedno, mechanik mówi że podciśnienia są na pewno sprawne i że to może być "przedmuch między zaworowy" co to takiego?


Jeśli to ten sam mechanik co popsuł to pewnie jego zabawne teorie, aby Cię zbyć. Bylo przed oddaniem do niego dobrze, to na pewno on zepsuł, a Ty teraz sie meczysz.


Tak Rafał, ten sam mechanik i było dobrze przed oddaniem, mecze się bo chce to zrobić, a mechanik powiedział że nie ma już pomysłu.

WieSiu - |4 Maj 2021|, 2021 09:34

tez sie meczyłem po oddaniu auta do gazowników, to był ostatni raz gdy komus oddalem to auto na robienie czegokolwiek przy bobie :P
DANEK1403 - |4 Maj 2021|, 2021 16:59

Po pierwsze primo źle zrobiłeś że śrubą kreciłeś
Po drugie primo czy ten egr na pewno jest szczelny
Po trzecie primo plam w dłoń i siuraj , jak obroty się uspokoją lub urosną to gdzieś w tym miejscu jest bob pogrzebany , taka januszowa metoda

Kamil_Scorpio_ - |4 Maj 2021|, 2021 20:21

Kręciłem bo tylko dzięki temu auto zaczęło choć trochę jeździć :/
Do EGR mówili że nie dotykali z nie rozbierali tego więc powinno być ok, ale ręki obciąć sobie nie dam.
Psikałem cały silnik zmywaczem do hamulców i nic :/

lukas2 - |5 Maj 2021|, 2021 19:37

Skoro ściągali barany, a nie masz nigdzie lewizny to rwij wiązkę. Od silnikowej zacznij. Nie ma co się oszukiwać i zwlekać. To że była robiona z 10 lat temu nie świadczy że nie trzeba jej znowu robić
Struna - |17 Maj 2021|, 2021 15:32

Co to za wężyk z trójnikiem ( czarnym ) zaraz koło EBJ-ta ?
Widać go np na tej focie

https://naforum.zapodaj.net/64f014b28d8b.jpg.html

I co to za nawierty i wężyki tutaj ?

https://naforum.zapodaj.net/0686921317cd.jpg.html

DANEK1403 - |17 Maj 2021|, 2021 20:46

Struna napisał/a:
Co to za wężyk z trójnikiem ( czarnym ) zaraz koło EBJ-ta ?
Widać go np na tej focie

https://naforum.zapodaj.net/64f014b28d8b.jpg.html

I co to za nawierty i wężyki tutaj ?

https://naforum.zapodaj.net/0686921317cd.jpg.html

Kto jak kto ale wy obywatelu powinieneś wiedzieć
Leprzy
Pałer
G ...

Struna - |17 Maj 2021|, 2021 21:46

Nie no, właśnie mi nie pasuje ilość i połączenie tych wężyków.

Gazowe podciśnienia ma na białym trójniku, a to jest co innego.

DANEK1403 - |18 Maj 2021|, 2021 05:03

Wtryskiwacze ma pojedyńcze pewnie
Struna - |18 Maj 2021|, 2021 10:20

Ale ja nie o rozdzielaczach mówię, tylko o pojedynczym wężyku z trójnikiem, a dodatkowo ma dwa nawierty w kolektorze, gdzie mac co trzeba to jeden na pomiar podciśnienia, choc w sumie można by wcale nic nie wiercić więcej, bo wystarczyłoby się wpiąć w istniejące podciśnienia.
Kamil_Scorpio_ - |3 Sie 2021|, 2021 18:34

Problem rozwiązany, pan "mechanik" podłączył odwrotnie wiązkę wtryskiwaczy gazu, lewa wiązka poszła na prawą stronę silnika, a prawa na lewą... Auto dzisiaj odżyło.
ford2fast - |3 Sie 2021|, 2021 21:11

Niezły baran :):

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group