Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Są jakieś problemy z regeneracją parownika BRC AT90E?

Vaux - |20 Paź 2012|, 2012 23:03
Temat postu: Są jakieś problemy z regeneracją parownika BRC AT90E?
...bo spalanie 22-23l/100km zaczyna mnie drażnić i nie wiem czy inwestować w nowy czy naprawić ten który mam ;)

Zestaw widzę 77 zeta za oryginał..jest gdzieś taniej? (zamienniki odpadają)

http://allegro.pl/k42-ory...2727038798.html

Kevin Xy - |20 Paź 2012|, 2012 23:13

pozorna oszczednosc
znajdziesz taniej o 5pln ale przez ten czas wydasz 30 wiecej na alpage
bierz i regeneruj, sam bedziesz wiedzial czy zaoszczedziles

Aro - |20 Paź 2012|, 2012 23:36

Fajna robota, tylko ten twardy syf ze środka po stronie gazowej się nieprzyjemnie usuwa. Nie zapomnij wymienić gumki w grzybku elektrozaworu - ja przeoczyłem i mi sie teraz elektrozawór "przysysa".
Adam73 - |21 Paź 2012|, 2012 08:15

BRC to coś pośredniego pomiędzy Tomasetto (którego nie opłaca sie regenerować) a LOVATO (którego zregeneruje nawet przedszkolak).
Czyli w krótkich zołnierskich słowach, regeneracja BRC to koło fortuny gdzie masz jakieś 60-70 % na sukces.

Vaux - |21 Paź 2012|, 2012 09:16

No wlasnie o to mi chodzi, regenerowalem juz omvla i lovato i bylo ok ale pamietam ze ktos na forum pisall ze niektore parowniki sa nieregenrowalne; )
pepi - |21 Paź 2012|, 2012 10:14

kup drugi parownik
bo to brc jest nie udane

Vaux - |21 Paź 2012|, 2012 14:38

Drugi=inny?
pepi - |21 Paź 2012|, 2012 17:56

tak zdecydowanie
Adam73 - |21 Paź 2012|, 2012 20:36

Polecam cepa czyli Lovato :) teraz widziałem nawet na 140kW
Kamil_Scorpio_ - |23 Paź 2012|, 2012 09:57

Jeżeli można się wypowiedzieć to i ja się wypowiem, ja mam taki parowniczek niby do 100kW 136KM, lecz u mnie w 12v skręcony do połowy + blos radzi sobie bardzo dobrze, nie zabrakło mu gazu nigdy, chyba że już była końcówka, zaś te parowniki landi renzo ktoś już kiedyś pisał w moim temacie jak się martwiłem za czasu że 136km a z fabryki miałem 145km i że to nie wyrobi, ale spokojnie.. ma dość spory zapas i jest wszystko dobrze, regenerowałem go jakiś rok temu i za zestaw regeneracyjny zapłaciłem całe 60zł, wymiana jest prosta również, a jakby ktoś miał problemy to gdzieś mam w linkach instrukcję "Krok po Kroku"

Pozdrawiam
Kamil

kat - |23 Paź 2012|, 2012 10:31

w obu swoich mam Tomasetto ze zintegrowanym filterkiem
w 2,9 mialem Super do 200KM i zostawilem go w boa,pracuje tak jak powinien,wyregulowalem tylko pod blosa w boa i nie placze
w dohcu mam do 140 KM i tez jezdze.
Powiem szczerze,ze odkad mam te parowniki ani razu ich nie dotknalem paluchem,oprocz oczywiscie regulacji pod blosa

VIK - |23 Paź 2012|, 2012 18:59

To są dobre parowniki. Dość "stara" firma. Podobnie jak LOVATO wspomniane czy BRC.
Vaux - |29 Paź 2012|, 2012 00:09

Staneło na tym że jednak zregenerowałem BRC oryginalnym zestawem...z tego co zobaczyłem to ogólnie prosty konstrukcyjnie parownik, nawet dość czysty był w środku ;) Zobaczymy jak spalanie i wolne obroty teraz będą..
pepi - |29 Paź 2012|, 2012 07:09

nie polecam ale zrobisz jak chcesz
Zysio - |29 Paź 2012|, 2012 08:34

pepi, kiedy on już to zrobił :)
Vaux - |29 Paź 2012|, 2012 13:58

Ano, niestety finansow na nowy zabraklo..
ramanujan - |22 Lip 2013|, 2013 02:17

Ja powiem że dobrze zrobiłeś, jeździłem na tym parowniku z 1,5 roku, zregenerowałem go ostatnio, zestaw za 70zł, nie było specjalnych problemów wcześniej (po zimie zaczął trochę gorzej chodzić co pewnie i tak było kwestią regulacji) po regeneracji jest bez zarzutów. To dobry parownik. Do silnika zawsze powinien być parownik z zapasem mocy. Ogólnie słyszę że jak można większy - to większy ;-)
Wiem że temat ma parę miesięcy, ale może komuś się przyda - regeneracja parownika ma sens, gaziarze są przeciwni, bo przecież po co jakikolwiek parownik regenerować, jak można łatwiej wymienić na nowy?
A prawda jest taka że prawie w każdym przypadku sprawność zregenerowanego parownika jest praktyczne taka sama jak parownika nowego..

Zysio - |22 Lip 2013|, 2013 10:15

ramanujan napisał/a:
zregenerowałem go ostatnio, zestaw za 70zł,


Ja różne opinie o zamiennikach zestawów słyszałem - kupiłem zatem oryginał BRC za 88 PLN.

To i tak nadal taniej niż nowy parownik.

pablo19 - |22 Lip 2013|, 2013 11:36

Z tą mocą to się zastanawiam ile w tym powiedzeniu jest prawdy, a to dlatego, że w wielu przypadkach jak ktoś sobie zwęża dolot to i o mocy tej co poprzednio chyba może pomarzyć.
Np. taki Kamil_Scorpio czy Vaux (chyba miał tak samo) 2.9 na oryginalnej obudowie filtra powietrza. Jeden wylot z filtra zaślepiony i tylko jeden podłączony do silnika. To chyba tak z matematyki silnik dostaje 2x mniej powietrza niż w oryginale. :shock:

Vaux - |22 Lip 2013|, 2013 12:12

Mam tak do tej pory ;)
pablo19 - |22 Lip 2013|, 2013 12:36

boszzz :P
PiotrekGran - |22 Lip 2013|, 2013 12:43

Zysio napisał/a:
kupiłem zatem oryginał BRC za 88 PLN.


Ja też wziąłem oryginał, bo kilkanaście złotych różnicy było. Parownik zrobiony i śmiga OK, a roboty na godzinę czasu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group