Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Problem z odpalaniem

arus91cb - |10 Gru 2011|, 2011 12:14
Temat postu: Problem z odpalaniem
Witam! Ojciec posiada scorpiona mk2 kombi 2.5tdi ktory czasami nie odpala, jakby cos odcinalo prad. juz kiedys mial ten problem i wymienil przekaznik od alarmu ten co za schowkiem jest. teraz moje pytanie, jako ze ma to cos wspolnego z alarmem to gdzie jest schowany modul od alarmu? od razu napisze ze pompa i wszystkie wtryski sa obmierzone i wyniki pomiarow sa wzorcowe. Generalnie ciezko uzyskac jakas pomoc warsztaty jak widza ten samochod to rozkladaja rece, jeden gosciu sie nawet upieral ze ten model nie ma alarmu xD Idzie zaobserwowac po tej kontrolce od alarmu na srodku konsoli kiedy odpali. jesli zgasnie przed swiecami to zapala jezeli zgasnie dlugo po swiecach to nie zapali jesli wcale nie zaswieci kontrolka od alarmu to rowniez nie zapala stad wniosek ze jest to problem po stronie elektrycznej. Bardzo prosze was o pomoc, samochod jest potrzebny ojcu do dojazdow do pracy a na chwile obecna nie stac go na inny:(
adamf - |10 Gru 2011|, 2011 12:59

Rozwiń po kolei jak to jest z tym nieodpalaniem kręci i nie pali,w ogóle nie kreci czy jak?
arus91cb - |10 Gru 2011|, 2011 13:31

kręci i nie pali, mozna krecic do usranej smierci i nie odpali, a przekreci sie pare razy kluczykiem i zapali, jak juz zapali to chodzi jak z nut nie ma zadnych problemow
dominik4x4 - |10 Gru 2011|, 2011 14:46

ale ty masz immo ? :?
arus91cb - |10 Gru 2011|, 2011 15:05

jest immo jest alarm wersja ghia
dominik4x4 - |10 Gru 2011|, 2011 15:07

kolega Karol MAły ci pomoże :) co do immo :-d a pilot baterie wymieniałeś może coś w nim nie kontakci
arus91cb - |10 Gru 2011|, 2011 15:13

pilota nie ma, immo jest w kluczyku tak samo jak alarm:( a wie ktos gdzie znajduje sie modul od alarmu?
brontozaur - |12 Gru 2011|, 2011 10:40

arus91cb napisał/a:
modul od alarmu

Pod schowkiem, ale bez kompa nic nie zdziałasz.
A czy przypadkiem elektrozawór na pompie ci nie szwankuje?

cramp120 - |27 Wrz 2016|, 2016 10:31

Witam. Mam podobny problem. Czy ktoś rozwiązał już taki problem? Samochód kręci i kręci ale nie odpala aż do rozładowania aku :/ . Jak już odpadli to zakopci niemiłosiernie.
WieSiu - |27 Wrz 2016|, 2016 10:35

To chyba trzeba by sprawdzić czy do wszystkich wtryskiwaczy dochodzi paliwo jak krecisz.
pablo19 - |27 Wrz 2016|, 2016 10:45

Jak już odpali to gaśnie czy jakoś pracuje?
cramp120 - |27 Wrz 2016|, 2016 18:34

Jak odpali, to chodzi jak zegareczek. Najlepsze jest to, że on potrafi cały tydzień palić od strzała, a przyjdzie jeden dzień, gdzie będzie kręcił i kręcił, ksztusił się, albo w ogóle nie odpali, a jak już jakimś cudownym sposobem odpali, to dym za nim niemiłosierny. Dzisiaj udało mi się go odpalić ... na 3 wtryskach. Gdy odkręciłem całkowicie rurkę od wtrysku sterującego, to odpalił od strzała, a tak kręcił do rozładowania aku.
jaroz - |27 Wrz 2016|, 2016 18:50

cramp120 napisał/a:
Gdy odkręciłem całkowicie rurkę od wtrysku sterującego, to odpalił od strzała,
nie zapowietrza się gdzieś/ zaciąga powietrze/ pompa paliwowa słaba?
cramp120 - |27 Wrz 2016|, 2016 19:59

jaroz napisał/a:
cramp120 napisał/a:
Gdy odkręciłem całkowicie rurkę od wtrysku sterującego, to odpalił od strzała,
nie zapowietrza się gdzieś/ zaciąga powietrze/ pompa paliwowa słaba?

No właśnie nie wiem. Ale ogółem jak się otworzy maskę, to czuć olej napędowy. I przewody do filtra paliwa i od filtra do pompy, oraz przy rurkach do wtrysków są zapocone, więc bardzo możliwe, że gdzieś to powietrze łapie ... Lać się na pewno nigdzie nie leje

jaroz - |27 Wrz 2016|, 2016 20:04

Zaciąga powietrze. Jak popuścisz wtrysk to zaciągnie paliwo, a potem tworzy się poducha i znów problem z zapalaniem. Wymyj wszystko, zapal, a po dość krótkiej trasie sprawdź miejsca połączeń układu wtryskowego. Tam gdzie będzie tłuste od ON, tam szukaj nieszczelności.
cramp120 - |27 Wrz 2016|, 2016 20:54

jaroz napisał/a:
Zaciąga powietrze. Jak popuścisz wtrysk to zaciągnie paliwo, a potem tworzy się poducha i znów problem z zapalaniem. Wymyj wszystko, zapal, a po dość krótkiej trasie sprawdź miejsca połączeń układu wtryskowego. Tam gdzie będzie tłuste od ON, tam szukaj nieszczelności.

Tak będę musiał zrobić. Dzięki serdeczne za wszelkie rady :) . Dobrze, że w domu jeszcze drugi Ford, bo nie zostaję na lodzie w razie awarii :) .

gufer-posepny - |28 Wrz 2016|, 2016 13:40

po drodze na przewodach paliwowych są chyba dwa dogrzewacze tego paliwa . bywało że tam traciło szczelność
cramp120 - |28 Wrz 2016|, 2016 18:01

Dzisiaj wymyłem pompę i przewody i przejechałem się około 5-6 km. Leje się dosyć obficie z takiej gumowej fajki przy pompie paliwowej. Ma ktoś pojęcie od czego ta fajka jest i dlaczego się tam tędy leje?
jaroz - |28 Wrz 2016|, 2016 19:09

Zapodaj foto, albo niech się wypowie ktoś kto posiada VMa. Niezależnie od tego znasz już przyczynę. Działaj :)
cramp120 - |28 Wrz 2016|, 2016 19:41

Już znalazłem co to jest :v. O dziwo nie tylko w scorpio to siada. Jest to niejakie "uszczelnienie LDA". Tak czy tak stwierdziłem, że z tym już nie dam rady sobie sam zrobić, bo o ile elektrykę ogarnąłem i wiązkę zmieniłem wraz ze skrzynką, o tyle na mechanice już tak dobrze się nie znam :P . Pompa do rozbiórki . Dzięki serdeczne za pomoc wszystkim :)

[ Dodano: |8 Paź 2016|, 2016 14:18 ]
Mam jeszcze jedno takie pytanie. Silnik kręci dłuższą chwilę, po czym zaczyna przebierać i kopcić na biało. W końcu odpala i gdy już odpali, to dym ustaje. W dymie czuć zapach ropy. Czy dym ten może być spowodowany dostawaniem się powietrza do układu paliwowego? Samochód gdy już raz odpali, to później problem z paleniem ustaje mimo tego, że jest zimny. Chodzi równo, mocy nie brakuje.

gufer-posepny - |11 Paź 2016|, 2016 10:29

kąt wyprzedzenia wtrysku zły .
gufer-posepny - |17 Paź 2016|, 2016 19:06

bym zapomniał , te auto też dotyczą wiązki podłużnicy :) . zbadałbym też czy świece żarowe sprawne , czy są zasilane , no i czy kompresja już nie spadła do poziomu nowej benzyny .
pepi - |19 Paź 2016|, 2016 14:39

Kuter odpłyną chyba bo właściciel i najbardziej zainteresowany nic nie pisze ;)
cramp120 - |11 Gru 2016|, 2016 12:17

Pisze, aczkolwiek rzadko ma czas :) . Wiązka podłużnicy zrobiona zaraz po zakupie była :) . Przed zrobieniem jej jedynie prędkościomierz działał. Poza tym na liczniku nic się nie pokazywało prawie :P . Przyczyną tego wszystkiego były dwie rzeczy. Walnięty przekaźnik świec (z którym miałem problem, bo nigdzie nie mogłem znaleźć podobnego), oraz cofające się paliwo. Gdy pompuję ręczną pompką, pod maską około 15 razy, to odpala bez problemu :) . Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz, czy on ma elektryczną pompkę paliwa w baku, ale nigdzie nie mogłem znaleźć informacji.
adamf - |11 Gru 2016|, 2016 16:41

niema
cramp120 - |13 Gru 2016|, 2016 21:42

adamf napisał/a:
niema

No to teraz już wiem :D . W takim razie pozostaje uporać się z opadającą na głowę maską :P

spikescorpio - |27 Gru 2016|, 2016 22:09

gdzie jest przekaznik swiec i jak on wyglada ?. w duzej skrzynce bezpiecznikow ?.
trzypion - |28 Gru 2016|, 2016 13:34

O ile pamiętam, to w małej.
VIK - |28 Gru 2016|, 2016 16:34

obok dwóch dużych http://allegro.pl/bezpiec...6635497892.html tych takich

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group