Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Co to jest ta duża "pucha" w układzie dolotowym i

rechot - |5 Paź 2011|, 2011 00:32
Temat postu: Co to jest ta duża "pucha" w układzie dolotowym i
Pytanie jak w temacie ;-)
W dolocie Scorpio 2,3 jest taka duża plastikowa pucha. Co to jest? Do czego słuzy samochodowi? I czy można to ew. wywalić?

Pozdrawiam

ford2fast - |5 Paź 2011|, 2011 08:33

rechot napisał/a:
W dolocie Scorpio 2,3 jest taka duża plastikowa pucha. Co to jest?

Rezonator :)
rechot napisał/a:
I czy można to ew. wywalić?

Głupota :)

rechot - |5 Paź 2011|, 2011 11:33

A wiesz coś więcej?
Rezonator zapewne powoduje rezonans ;-)
Ale co to daje dla silnika?

Wywalić=głupota. Ok. Ale co wywalenie tego rezonatora może spowodować złego ?

Pozdrawiam

jaroz - |5 Paź 2011|, 2011 12:21

To daje, że wspomaga (dzięki odpowiedniemu "zaprogramowaniu" dolotu) dynamiczne doładowanie, które sprawia (dzięki odpowiedniemu drganiu fali powietrza w trakcie zasysania mieszanki), że ogólnie mówiąc polepsza się charakterystyka pracy silnika. A jeśli wolisz "mądrzejszy" wywód to proszę: "Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie ("Fizyka Tom1" R.Resnick D.Halliday). Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika "dołek" w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota. Wszyscy, którzy kiedykolwiek znaleźli się w podobnej sytuacji, doskonale wiedzą, że należy dostroić odpowiednie operowanie gazem i sprzęgłem, aby samochód wyjechał z zagłębienia. Podobnie rzecz ma się w układach dolotowych z rezonatorem - przy pewnej prędkości obrotowej powietrze zostaje wprawione w takie drgania, aby z większym impetem trafić do cylindrów. W tym momencie następuje minimalizacja wpływu wszelkich zewnętrznych oporów".

[ Dodano: |5 Paź 2011|, 2011 12:22 ]
rechot napisał/a:
Ale co wywalenie tego rezonatora może spowodować złego ?
"Popsuje" przebieg momentu obrotowego czyli = gorsze osiągi :)
Struna - |5 Paź 2011|, 2011 14:59

o ile akurat w 2.3 to jest rezonator a nie np. tłumik szmerów ssania jak w zwykłym dohc-u.
rechot - |5 Paź 2011|, 2011 20:35

No to moze ustalmy na poczatek co to faktycznie jest. Rezonator czy tłumik szmerów ?
Boni - |5 Paź 2011|, 2011 22:41

A może ustalmy najpierw, w czym ci zawadza, że chcesz wywalić?
ford2fast - |6 Paź 2011|, 2011 00:53

Boni napisał/a:
A może ustalmy najpierw, w czym ci zawadza, że chcesz wywalić?

Przeczytaj podpis :)
Duma nad tym co by tu spartolić :roll:

qhen - |6 Paź 2011|, 2011 07:39

Struna napisał/a:
tłumik szmerów ssania jak w zwykłym dohc-u.


Czyli w dohc nie ma rezonatora. A gdyby zamiast tego tlumika szmerow zalozyc rezonator do dohc-a to by cos dalo? W sesie polepszyło?

jaroz - |6 Paź 2011|, 2011 08:21

qhen napisał/a:
W sesie polepszyło?
Jeśli jego pojemność była by odpowiednio obliczona, to zapewne tak :)
Adam_2000 - |6 Paź 2011|, 2011 08:26

W DOHC-u jest rezonator a nie żaden tłumik, i nie wiem po jaką cholerę znowu wałkować ten temat.
Reader - |6 Paź 2011|, 2011 08:42

Tłumiki szmerów są umieszczane przed filtrem powietrza, na początku układu dolotowego.

rechot, masz jakiś duży problem zrobić sobie porównanie "z" i "bez" ?
Nic złego przecież się nie stanie , w sensie silnika nie uszkodzisz. ;)

wieloryb - |6 Paź 2011|, 2011 09:55

A dlaczego ten temat jest w ogóle w dziale LPG - GAZ????
jaroz - |6 Paź 2011|, 2011 10:10

Reader napisał/a:
masz jakiś duży problem zrobić sobie porównanie "z" i "bez" ?
Zaraz założy z powrotem :D
Struna - |6 Paź 2011|, 2011 11:32

Adam_2000 napisał/a:
W DOHC-u jest rezonator a nie żaden tłumik
w zwykłym dohc-u ( nie z mk3 ) to jest pic na wodę, polecam sobie kiedyś obejrzeć jak to w środku wygląda, wewnątrz wlot i wylot są połączone rurą z jednym tylko otworem do puszki o średnicy około 15mm.
ford2fast - |6 Paź 2011|, 2011 13:59

wieloryb napisał/a:
A dlaczego ten temat jest w ogóle w dziale LPG - GAZ????

Przecież powietrze to mieszanina gazów :):

Struna - |6 Paź 2011|, 2011 14:26

pewnie chodzi o zamontowanie np. blosa w miejsce puszki ( stąd dział o gazowni ) - tak sobie to tłumaczę :)
rechot - |6 Paź 2011|, 2011 18:21

Dla zainteresowanych tym po co mi te informacje;-).
Bo mój silnik to jak napisałem w opisie to wydumka. Tzn cały zespół napedowy jest jak najbardziej kompletny i pochodzi od Scorpio 2,3 z 96 roku ale napedza to Transita.

A że w Transolu jest mało miejsca pod macha to ten rezonator sie nie zmiescił.
natomiast silnik nieprzyjemnie "buczy" w okolicach 3000 tys obrotów i tak kombinuję co moze byc przyczyną.

zanabyłem drogą kupna rezonator i jakos go upcham pod mache.
Ew po zabiegu dam znac zainteresowanym jakie sa efekty.

Pozdrawiam All

ps
nie wywalajcie mnie z tego forum jako nie sekciarza scorpionowego . PLIZZ ;-))))

Struna - |6 Paź 2011|, 2011 18:48

rechot napisał/a:
silnik nieprzyjemnie "buczy" w okolicach 3000 tys obrotów i tak kombinuję co moze byc przyczyną.

zanabyłem drogą kupna rezonator i jakos go upcham pod mache.
Ew po zabiegu dam znac zainteresowanym jakie sa efekty.
ewentualnie możesz pokombinować z długością/pojemnością dolotu.

Wałki wyrównoważający wywaliłeś ?

rechot - |6 Paź 2011|, 2011 21:03

Nie. Nie robiłem żadnych ingerencji w bebechy silnika.
Przełożony jest kpl zespół napedowy razem z elektryką , hydraulika itp.
Dolot zrobiłem tak że transolowy filtr powietrza połaczyłem z przepustnicą scorpio za pomocą rur kanalizacyjnych ;-))))) .
Pasowała srednica ;-))
Ale gdzies musi być babol bo buczy ;-(.
Co to za pomysł z wywaleniem tych wałków?
Mozesz rozwinąć temat?

Struna - |6 Paź 2011|, 2011 23:56

no generalnie zbędne żelastwo :)
Zysio - |7 Paź 2011|, 2011 00:34

http://www.crustworld.co.uk/pdf/dohchybrid.pdf

Tu coś jest nawet ze zdjęciami jak to zrobić ;)

ford2fast - |7 Paź 2011|, 2011 00:50

Struna napisał/a:
no generalnie zbędne żelastwo :)

Tylko w Twoim wyobrażeniu :)

Struna - |7 Paź 2011|, 2011 00:57

to byś się zdziwił zapewne, ale nie tylko w moim, wręcz powiedziałbym inaczej, chyba jedynie w Twoim wyobrażeniu ten złom spełnia jakąś w miarę sensowną funkcję :)
ford2fast - |7 Paź 2011|, 2011 02:11

Struna napisał/a:
chyba jedynie w Twoim wyobrażeniu ten złom spełnia jakąś w miarę sensowną funkcję :)

Przede wszystkim według konstruktorów , którym takie miernoty jak my nie dorastają nawet do pięt :)

Struna - |7 Paź 2011|, 2011 14:01

akurat był taki trend na pakowanie wszędzie wałków to i wsadzili, jakoś potem zaprzestali.
ford2fast - |7 Paź 2011|, 2011 23:01

Struna napisał/a:
akurat był taki trend na pakowanie wszędzie wałków to i wsadzili, jakoś potem zaprzestali.

Błądzisz i innych usiłujesz wprowadzić w błąd :)
Wskaż silnik niskoprężny o 4 cylindrach i pojemności minimum 2300 cm3 bez wałków wyrównoważających wyprodukowany przez Forda po 1998 roku :):

Waski - |7 Paź 2011|, 2011 23:12

nie poradzili sobie z tymi wałkami i przestali takie silniki konstruować ?
ford2fast - |7 Paź 2011|, 2011 23:21

Waski napisał/a:
nie poradzili sobie z tymi wałkami i przestali takie silniki konstruować ?

Dobre , mocne :):

Struna - |9 Paź 2011|, 2011 02:06

ford2fast, wyjmij, przetestuj... są tacy co to zrobili i robią z powodzeniem.
gufer-posepny - |9 Paź 2011|, 2011 15:10

parę kuni przybywa .
Struna - |9 Paź 2011|, 2011 15:28

nie znasz się, kolesie z forda wiedzą lepiej co dla Ciebie dobre :) jak i z przylewaniem paliwskiem :)
qhen - |9 Paź 2011|, 2011 16:21

i z odkrecajacymi sie zaworkami ;)
ford2fast - |9 Paź 2011|, 2011 17:48

Struna napisał/a:
akurat był taki trend na pakowanie wszędzie wałków to i wsadzili, jakoś potem zaprzestali.

To po jakiego diabła piszesz o czymś co nie ma pokrycia w rzeczywistości :)
I unikasz odpowiedzi , pisząc że coś tam się komuś udało :roll:
Oby miał zawsze szczęście :)

Cytat:
nie znasz się, kolesie z forda wiedzą lepiej co dla Ciebie dobre :)

Jeżeli Twoja wiedza jest tak ogromna to zaprojektuj może jakikolwiek silnik spalinowy tak aby można było go wdrożyć do seryjnej produkcji :)
I nie pustym gadaniem tylko z wszystkimi rysunkami , wyliczeniami i rygorami procesu technologicznego :):
Pisać czy opowiadać bzdury potrafi nawet dziecko :roll:

Struna - |10 Paź 2011|, 2011 18:59

no właśnie doskonale to pokazujesz :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group