Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Spalanie LPG duże i dziwne

Larix - |6 Sie 2010|, 2010 15:41
Temat postu: Spalanie LPG duże i dziwne
No i mam już powoli dosyć mojego V6 (spalanie, zawiecha, hamulce itp) , a to niby DOHC jest be .
Ale do rzeczy:
Mam Blosa, regulację robiłem AFR-em, niby jest OK, bo na wolnych lekko ubogo, po depnięciu się wzbogaca .
Robiłem ostatnio pomiar spalania i tak:

-100 km poza miastem ze średnią 50 kmh (głównie teren zabudowany, wiochy itp) 12 l/100
-droga powrotna , ten sam styl jazdy 18 l/100 :evil:
-25 km emeryckiego kręcenia się po Karpaczu (średnia 30 kmh) spalił 11 l (co daje 40 l /100)

O ile dwa pierwsze pomiary były robione na innych stacjach to jeszcze rozumiem róznice (zawór wcześniej/później odbił) co dawałoby średnią z tych dwóch 15 l/100
Ale jakim cudem ubyło 11 l przez 25 km czołgania się po mieście ze średnią 1500 obr/min ?

Aha, druga sprawa. Jak z wydechu wali gazem (zawsze odkąd go mam :evil: ) to co to może oznaczać ?
DOHC-owi nie wali, jest na mikserze i odkąd go mam (2,5 roku) nic nie regulowałem i cały czas spalanie jest w normie.
Tymczasem z BLOS-em męczę się już 1,5 roku (w V6) i jak na razie jego regulacja to w moim wypadku porażka.

Adam73 - |6 Sie 2010|, 2010 16:17

Larix, a kto powiedział że BLOS obniza spalanie ???
olo - |6 Sie 2010|, 2010 22:01

mój blos zacinał się co jakiś czas w pozycji max otwarty i działo się podobnie, wystarczyło co jakiś czas przeczyścic slita nasmarowac wd40 i wszystko wracało do normy. po prawie roku zabawy w czyszczenie wróciłem do mikserów i więcej blosa nie zakładałem.
ford2fast - |7 Sie 2010|, 2010 10:50

Larix napisał/a:
Jak z wydechu wali gazem (zawsze odkąd go mam :evil: ) to co to może oznaczać ?

Zbyt bogatą mieszankę :)

Larix - |18 Sie 2010|, 2010 09:53

No i przestało walić gazem z wydechu :) oraz odzyskał sporo mocy.
Przyczyną była zaśniedziała kopułka i palec a więc kulejący chwilami któryś gar.
Ile teraz pali jeszcze nie wiem .

Ale żeby nie było tak pięknie to na wolnych obrotach (jazda) wczoraj mi kichnął (zwalił gumową rurę z trójnika czyli bez szkód).
Przed kichnięciem miałem na AFR za ubogo na wolnych oraz OK na wysokich. W związku z tym odkręciłem małą srubę na Blosie o pół obrotu. Zobaczę jak będzie teraz.

pepi - |22 Sie 2010|, 2010 09:33

Larix napisał/a:
Przed kichnięciem miałem na AFR za ubogo na wolnych oraz OK na wysokich
- a czy lambda ci nie przekłamuje :-d czy jesteś pewien jej wskazań
Larix - |23 Sie 2010|, 2010 09:27

Cytat:
- a czy lambda ci nie przekłamuje :-d czy jesteś pewien jej wskazań


A jak mógłbym się upewnić ?
Na voltomierzu oscylowała od 0,1 do 0,9 V.
Mógłbym ewentualnie podpiąć się do drugiej i porównać.

pepi - |27 Sie 2010|, 2010 13:11

więc może tak zobacz zobacz kiedy auto przestaje jechać , jak go skrecisz a ile teraz obrotów masz i aki parownik jest w aucie :P
Larix - |27 Sie 2010|, 2010 13:29

Więc tak:

-parownik to BRC AT90E 140 kW
-blos mam odkręcony na 1,5 mała, 2,5 duża (jak jest mniej to samochód jeździ jak 2.0)
-przy parowniku coś tam kręciłem i aktualnie śruba imbusowa jest prawie na równi z obudową a ta od wolnych nie wiem :) ale sprawdzę . I tu pojawia się pytanie jak ma być ustawiony parownik?
-na mierniku AFR mam tak, że na wolnych jest ubogo, po depnięciu OK (zielone), a przy hamowaniu silnikiem nie świeci nic (niby normalne bo BLOS odcina gaz)
Zauważyłem jednak , że od regulacji zależy jak szybko i daleko wskazania wskakują na zielone diody . Słowem nie wystarczy że wskakują ale jak szybko .
-wydech jest dziurawy więc z regulacji na analizatorze nici
-na benzynie silnik chodzi kulawo, jakby na 5 albo nawet 4 gary (prawdopodobnie wtryski) a na gazie równo.

Pytanie dodatkowe: czy przy zbyt ubogiej mieszance spalanie może być za wysokie?
Niby głupio to brzmi , ale skoro za mały parownik daje taki efekt , to może uboga mieszanka też ?

pepi - |27 Sie 2010|, 2010 20:11

ja tam obstawiam na uwalony parownik :) i tyle w temacie

[ Dodano: |27 Sie 2010|, o 20:13 ]
ja tam w mym 4x4 mam lovato super i na blosie jak nawet zrobię 0,5 obr, to jedzie :-d

Larix - |27 Sie 2010|, 2010 20:51

pepicosi napisał/a:
ja tam obstawiam na uwalony parownik :) i tyle w temacie

[ Dodano: |27 Sie 2010|, o 20:13 ]
ja tam w mym 4x4 mam lovato super i na blosie jak nawet zrobię 0,5 obr, to jedzie :-d


Parownik ma góra 2 lata i ja wiem z 10-15 tys ?
Oczywiście może być uwalony ale może niepotrzebnie kręciłem śrubką od membrany i teraz jest źle.

A te pół obrotu to masz rozumiem na dużej śrubie ? A jak masz wolne oraz jak ustawiony parownik ?

pepi - |27 Sie 2010|, 2010 21:52

parownik mam rozkręcony na max i 1-2 obr przykreciłem
albo masz coś nie tak z sprawnością silnik -to znaczy ma 1 milion kilometrów i dlatego tyle pali , a ja tam akurat brc parownika nie lubię i tyle u mnie auto jedzie nawet na prawie zakręconym na maxa blosie -a tą od obrotów ustawiam na słuch tak jak i dawkę gazu :695:

_Mu. - |29 Sie 2010|, 2010 02:42

Hmmm, dziwne rzeczywiście, bo mój 3-litrowiec, jak zrobilem eksperyment i przejechałem się do Krakowa z prędkością emerycką, to zjadł mi 11,05 l gazu na 100 km - po wymianie świec.
pepi - |29 Sie 2010|, 2010 15:34

- a jak ty top wyliczyłeś
_Mu. napisał/a:
to zjadł mi 11,05 l gazu na 100 km - po wymianie świec

grzechu913 - |29 Sie 2010|, 2010 17:13

moze ma sciagnieta blokade z butli
_Mu. - |5 Wrz 2010|, 2010 08:36

pepicosi napisał/a:
- a jak ty top wyliczyłeś
_Mu. napisał/a:
to zjadł mi 11,05 l gazu na 100 km - po wymianie świec


Tak jak zawsze - tankowałem do odbicia zaworu przed trasą i po dotarciu do celu, litry dzieliłem przez kilometry i wsio.

Mysza - |5 Wrz 2010|, 2010 08:56

Moze chodzi na 5 garow i bedzie taki efekt. Ogarnij najpierw ten silnik. Ile pali beny?
pepi - |5 Wrz 2010|, 2010 11:05

_Mu. napisał/a:
Tak jak zawsze - tankowałem do odbicia zaworu przed trasą i po dotarciu do celu, litry dzieliłem przez kilometry i wsio.
- jak już to lejesz nie do pełna wysmigujesz aż nie jedzie i tankujesz znowu nie do pełna i robisz to samo jakby co :-d
Darek_Police - |5 Wrz 2010|, 2010 11:14

pepicosi napisał/a:
jak już to lejesz nie do pełna wysmigujesz aż nie jedzie i tankujesz znowu nie do pełna i robisz to samo jakby co :-d


pamiętając oczywiście, ile się zalało :P Sposób niby dokładniejszy, bo na stacjach różnie te pompy odbijają, jedne wcześniej, inne później.

Larix - |6 Wrz 2010|, 2010 09:35

No teraz z kolei jest super :shock:
Tzn pożyczyłem auto rodzicom i polecieli nad morze. Spalił im 67 l na 540 km. Prędkość do 120. Średnio 12,5 l. Oby tak dalej.

pepi - |6 Wrz 2010|, 2010 13:49

Darek_Police napisał/a:
Sposób niby dokładniejszy, bo na stacjach różnie te pompy odbijają, jedne wcześniej, inne później.
- mnie tam już nic nie dziwi jak weszło w 60 litrowy zbiornik 73 litry gazu :-d i auto jescze na lpg jechało , a jak się ma mały zbiornik to te 3-4 litry człek nie zobaczy że go oszukali ;)
_Mu. - |9 Wrz 2010|, 2010 16:31

pepicosi napisał/a:
_Mu. napisał/a:
Tak jak zawsze - tankowałem do odbicia zaworu przed trasą i po dotarciu do celu, litry dzieliłem przez kilometry i wsio.
- jak już to lejesz nie do pełna wysmigujesz aż nie jedzie i tankujesz znowu nie do pełna i robisz to samo jakby co :-d


Nie, nie, bo jak masz nie do pełna to nie wiesz ile tam gazu w środku siedzi, chyba, że akurat przypadkiem jest pusto już. A wariant z "pełnem" ma tą zaletę, że wiesz czy wlazło ci 49,8 l do pustego zbiornika - w związku z tym wiesz czy masz te własciwe litry - bo w moim przypadku, jak wejdzie więcej niż 49 z kawałkiem, to wiem, że próbują mnie oszwabić. W sumie na jednym tankowaniu zrobiłem wtedy trasę do Krakowa i dopiero w drodze powrotnej tankowałem w Częstochowie i w sumie jeszzce mogłem jechać na tym zbiorniku bez tankowania, ale dobra cena była. ;)

[ Dodano: |9 Wrz 2010|, o 16:43 ]
Darek_Police napisał/a:
pepicosi napisał/a:
jak już to lejesz nie do pełna wysmigujesz aż nie jedzie i tankujesz znowu nie do pełna i robisz to samo jakby co :-d


pamiętając oczywiście, ile się zalało :P Sposób niby dokładniejszy, bo na stacjach różnie te pompy odbijają, jedne wcześniej, inne później.


Ale to nie ma większego znaczenia przecież. Odejmujesz litry wpompowane od litrów wyjeżdżonych = pnownie wpompowanych. Nie liczę pojemnością zbiornika - oczywiście wiem orientacyjnie ile tam wejdzie - tylko wiedząc, że mam np 49.2 l w uprzednio opróżnionej butli, jadę, powiedzmy 400 km, potem nabijam znów do pełna i widzę, że weszło tylko 41 litrów, to już sobie mogę poodejmować i podzielić. Chociaż w sumie chyba najlepiej jest pełną wyjeżdzić do pusta i wtedy wziać sie za dzielenie - ale wówczas w trasie trzeba przejechać kawałek na benzynie, co niekiedy może oznaczać spory wydatek i spore ryzyko stanięcia gdzieś w polu z dala od stacji - a przecież, nie wiem jak wy, ale jeżdżę z 10 max 15 litrami benzyny - tak, żeby rezerwa sie nie świeciła. :)

[ Dodano: |9 Wrz 2010|, o 16:47 ]
Larix napisał/a:
[...]
Prędkość do 120. Średnio 12,5 l. Oby tak dalej.


No to ładnie. U mnie przy prędkościach 110-130 spala koło 13. Co ciekawe, wczoraj po dłuższym czasie podjechałem skontrolować ciśnienie w oponach, bo jakieś takie plaskate mi się wydawały i w lewym przednim miałem 1.5 zamiast 2.5, oba tylne to samo, a prawe przednie 2 atm. Czyli na każdym kole mniej niz życzy sobie producent. Ciekawe, jak teraz z tym ciśnieniem będzie ze spalaniem po mieście, czy mi jeszcze zjedzie z 18 do 17 na 100 - byłoby cudnie. :)

__Robert__ - |5 Lis 2010|, 2010 22:01

_Mu. napisał/a:
z 18 do 17 na 100 - byłoby cudnie. :)


Ten litr LPG robi taka wielką różnicę? Przecież to ok 2,40 pln na 100 km.

pepi - |5 Lis 2010|, 2010 22:38

wariant pełna przekłamuje sprawdzone :-d bo nie zwsze włazi tyle samo i tak naprawdę nie wiesz ile ci pozostało w butli ;)
Darek_Police - |6 Lis 2010|, 2010 20:42

_Mu. napisał/a:
Ale to nie ma większego znaczenia przecież. Odejmujesz litry wpompowane od litrów wyjeżdżonych = pnownie wpompowanych.


Jeśli tankujesz na tej samej stacji. Bo jak nie, to te ponownie wpompowane inną pompą często nijak się ma do poprzedniego wpompowania.

Larix - |19 Gru 2010|, 2010 10:25

Jak na razie znalazłem jedną z przyczyn spalania "dużego i dziwnego" :-D
Wadliwa baryłka przy parowniku :P :oops: Syczało sobie od czasu do czasu.
Wywalę jeszcze zblokowane wisko i założę wentylatory. Wtedy zobaczę jak będzie.

Maross - |19 Gru 2010|, 2010 14:07

Mam podobny problem ze spalaniem gazu co kolega Larix, tylko że u mnie oprócz dużego spalania Scorpio średnio jedzie na gazie (benzyna szatan) . Instalacja jest z parownikiem Tomasseto (6 letniim czyli ma tyle co sama instalacja ) nie Blos . Przewody i świeczki MC ponoć niedawno wymieniane i wyglądają OK . po zakupie śmigał na tym gazie normalnie , potem jakby przestał mi się przełączać , po przegazowaniu i przełączeniu przyciskiem opadał z obrotów i gasł , dałem sobie chwilowo spokój z LPG i jeździłem na Pb , średnio po 40km dziennie , spalanie Pb mam 12-13l/100 . Pojechałem do znajomych by mi go sprawdzili , po regulacji i ostrej przegazówce (tak by utrzymywać obroty) się przełączył , znajomy mówił że parownik do wymiany ale to dziwne bo te parowniki są najlepsze jakie mogą być i długo wytrzymują . Teraz jest tak : auto przełączam na LPG zawsze jak jest rozgrzane i robię to w ruchu tzn. podwyższam obroty żeby nie zgasł i przełączam , wtedy zaczyna tak jakoś pusto buczeć i muli , po odpuszczeniu gazu wraca do normy - czasem jeżdzi w miarę normalnie ale czuć że nie tak jak Pb i ma za niskie obroty na wolnych a czasem dostaje takiej zamuły że nie przekroczysz 40km/h . Spalanie średnio 20 ostatnio nawet 23l/100 . Normalnie powinien palić ok. 16/17l max . W warunkach zimowych jeszcze nie jeżdziłem bo nowe zimówki czekają na zmianę więc nie wiem ile spaliłby teraz . Co może być przyczyną , rzeczywiście ten parownik czy szukać w czym innym problemów? . Dodam jeszcze że filtry takie rzeczy były przeczyszczone , obroty ustawione ale po jakimś czasie znów to samo . . Ogólnie jest dziwna sprawa bo instalka jest ze sterownikiem KME i oryginalnie centralką BINGO S6 http://allegro.pl/nowy-pr...1341987086.html - która nie działa (przynajmniej wg. poprzedniego właściciela) i jest odłączona a steruje się zwykłą centralką manualną , może to w tym tkwi problem ? jakieś lewe sygnały do sterownika czy coś ? . Z początku widząc tą centralkę myślałem ze mam sekwencję ale znajomek twierdzi że to zwykła instalka .Pozdrawiam
Mysza - |4 Sty 2011|, 2011 17:44

Maross napisał/a:
nstalacja jest z parownikiem Tomasseto (6 letniim czyli ma tyle co sama instalacja ) nie Blos
czyli co? mikser? 2 miksery?v rurka w przepustnice? szmata w filtr?

Maross napisał/a:
Tomasseto
Maross napisał/a:
to dziwne bo te parowniki są najlepsze jakie mogą być
co dla zmyslow niepojete, niech dopelni wiara w nas ;)

Maross napisał/a:
Spalanie średnio 20 ostatnio nawet 23l/100 . Normalnie powinien palić ok. 16/17l max . W warunkach zimowych jeszcze nie jeżdziłem bo nowe zimówki czekają na zmianę więc nie wiem ile spaliłby teraz . Co może być przyczyną , rzeczywiście ten parownik czy szukać w czym innym problemów?
Normalne. Ale zeby oszczedzic te pare litrow to trzeba sie napracowac.
1.uklad zaplonowy (kable, swiece, kopulka, palec, ustawienie zaplonu)
2. uklad chlodzenia (szybkie rozgrzewanie parownika, silnika i utrzymywanie PRAWIDLOWEJ temperatury)
3.
Maross napisał/a:
filtry takie rzeczy były przeczyszczone
filtry sie wymienia, szczegolnie powietrza
4. opory toczenia (zastany ręczny)
5. stan konwertera i ASB (uslizgi)
6. stan ogolny silnika
7. droznosc wydechu

Jak to ogarniesz, to ogarniaj dalej.
Maross napisał/a:
instalka jest ze sterownikiem KME i oryginalnie centralką BINGO S6 http://allegro.pl/nowy-pr...1341987086.html - która nie działa (przynajmniej wg. poprzedniego właściciela) i jest odłączona a steruje się zwykłą centralką manualną , może to w tym tkwi problem ? jakieś lewe sygnały do sterownika czy coś
Jakie lewe sygnaly i do czego, skoro caly sterownik lambda control jest odlaczony.
Padla sonda lub krokowka od gazu, to odlaczyli sterownik i wpakowali srube i zwykla centralke, taki jest moj scenariusz.
Maross napisał/a:
Z początku widząc tą centralkę myślałem ze mam sekwencję
uu, panie ;) ile to instalacji II gen sprzedali dziadom z matizow cwane gazmajstry jako "sekfęcje", to bys sie zdziwil
YaKuZ - |4 Sty 2011|, 2011 18:12

maross - zmień parownik bo 6 lat to sporo i juz mu starczy. Kup OMVL R90E a jak masz dużo many to Lovato Major, do tego Blosa i będzie o wiele lepiej!. I spalanie spadnie :) albo i nie bo tak sie ucieszysz że będziesz brał wszystkich :)
Maross - |4 Sty 2011|, 2011 19:31

Mysza napisał/a:
czyli co? mikser? 2 miksery?v rurka w przepustnice? szmata w filtr?

Szczerze , wiem że w każdym razie "zwykła" II Generacji nie sequent jak myślałem na początku
Mysza napisał/a:
1.uklad zaplonowy (kable, swiece, kopulka, palec, ustawienie zaplonu)
2. uklad chlodzenia (szybkie rozgrzewanie parownika, silnika i utrzymywanie PRAWIDLOWEJ temperatury)

kablownia , świeczki kopułka palec wszystko Motocraft świeże , filtr powietrza o.k , tylko ten nieszczęsny parownik i pewnie filtry gazu (to było czyszczone) , na razie po prostu jeżdze na benzynie ( na spalanie nie narzekam , 12-13/100 , buta ma ) - LPG postaram się ogarnąć po ważniejszych sprawach czyli gdzieś za miesiąc dwa (mam już polecony bardzo dobry zakład )

YaKuZ napisał/a:
maross - zmień parownik bo 6 lat to sporo i juz mu starczy.

Ja to wiem , poprzedni właściciele nie bardzo wiedzieli , parownik powinno się zmieniać przynajmniej co dwa lata
W każdym razie dzięki Panowie za wszelke sugestie . Pozdrawiam

pepi - |4 Sty 2011|, 2011 21:05

a ile wam paląte 12 v ?? i na czym bo moje 4x4 20 l

[ Dodano: |4 Sty 2011|, o 21:05 ]
blos ma

YaKuZ - |4 Sty 2011|, 2011 21:41

mój średnio w zimie 16-17 , trasa 13-14 na długiej trasie nawet 11-12 ale spokojna jazda, ale jak poganiałem na placyku pod tesco i w te najwieksze mrozy to 22 łyknął bez zająknięcia. Na wiosne i w lecie po mieście mieszcze się w 16 ale to też oczywiście zależy od miasta bo u mnie np korków praktycznie nie ma. OMVL R90E + Blos. No i mój MSB
pepi - |5 Sty 2011|, 2011 20:13

to moje zazwyczaj 20 :-d tylko 4x4 też swoje pobiera

[ Dodano: |6 Sty 2011|, o 12:03 ]
dzisiaj 14 litrów nie wiem czemu ale tak wyszło a była metoda 0-1

Larix - |12 Maj 2011|, 2011 19:34

pepicosi napisał/a:
dzisiaj 14 litrów nie wiem czemu ale tak wyszło a była metoda 0-1


Ja mam podobnie czyli raz tak raz siak i już wiem raczej dlaczego :)
Po prostu zawór mi odbija jak sobie chce i kiedy chce. Natomiast średnia z paru tankowań to 15 więc nie mam co marudzić .

modzian - |12 Maj 2011|, 2011 20:27

mi moj 2.0 8v bierze w miescie 19l gazu/100km ale wiem w czym problem leje 2 wtrysk, sprawa do umowienia i zrobienia, a to tylko 8v:)
Darek_Police - |12 Maj 2011|, 2011 20:59

no nie mogie, moje 8v w mieście łyka na mikserze 12/100. w Trasie popylam 160 i zjada 11/100.
pepi - |12 Maj 2011|, 2011 21:36

moje trzy smoki palą tyle co promy
2 litry mondeo 18 lpg
cos -na 100 zł robi się 133 kilosów
cos - następny z 20 mniej więcej ale raczej więcej
więc pozostaje R1 pali -5-6 litrów

modzian - |12 Maj 2011|, 2011 22:56

no o dziwno moj w trasie schodzi jadac do 110km/h na 9 litrow a w miscie lyka jak smok no ale do regeneracji daje listwe wiec znow bedzie jak powinno
Zysio - |14 Maj 2011|, 2011 02:52

2.0 (nie wiem jak OHC, DOHC na bank) jakoś od 130 km/h wzwyż zaczyna opalać kosmiczne ilości paliwa...
Kevin Xy - |14 Maj 2011|, 2011 03:09

2.9 zadne kosmiczne, raczej proporcjonalne
krokodyl - |14 Maj 2011|, 2011 06:36

mi kosa pali 15 w trasie tak srednio 130 160km/h w miescie nie licze szkoda nerwow
YaKuZ - |14 Maj 2011|, 2011 21:56

bo dohc powyżej 130 dostaje zadyszki :P a 2,9 jak kevinia pisze rośnie proporcjonalnie ale nie żeby od razu chlał nie wiem ile...
Zysio - |14 Maj 2011|, 2011 22:15

Praw fizyki nie oszukasz...
pepi - |15 Maj 2011|, 2011 21:51

zaworami można troszkę nadrobić :P :P :P :P
Cygan - |16 Maj 2011|, 2011 06:41

To ja nie wiem co macie za samochody.Mój po ufajdanym Wrocławiu 11.5-12 lpg,trasa tak 100-110 ok 8.5 przy 130-150 10 litr lpg.
krokodyl - |16 Maj 2011|, 2011 11:27

e manualem...:D:D zejdz Vką do tej wartości:D:D... dzis przegoniłem mocno mojęgo dziada... pewnie przy przedziale 150- 200 palil z 17
Cygan - |16 Maj 2011|, 2011 21:04

To trzeba pozamieniać te "idioten getriebe" na skrzynie dla normalnych .
marcys - |17 Maj 2011|, 2011 13:28

znaczy manual na ASB ? :)
Larix - |17 Maj 2011|, 2011 14:17

Cygan napisał/a:
Mój po ufajdanym Wrocławiu 11.5-12 lpg,trasa tak 100-110 ok 8.5 przy 130-150 10 litr lpg


A ile Pb dodatkowo ? :-D

modzian - |17 Maj 2011|, 2011 19:41

marcys napisał/a:
znaczy manual na ASB ? :)

tak dokladnie:)

Cygan - |18 Maj 2011|, 2011 19:37

A ile Pb dodatkowo-ostatnio tankowałem gdzieś koło marca za 50 zł ale prawdę mówiąc nie jeżdżę codziennie.
krokodyl - |18 Maj 2011|, 2011 21:09

no tak.. jak ty odpalasz i gasisz na gazie to sie nie dziwie
ja nie odpale na gazie tzn odpale.. ale rzuca nim jak cholera, jak pochodzi 5 min na benie to moge go juz na gazowni palic ale najpierw 1 odpalenie tylko bena

Cygan - |19 Maj 2011|, 2011 08:08

Na gazie nie odpalę,bynajmniej na mojej sekwencji.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group