|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Układ kierowniczy - Do warsztatu - wymiana łozyska kierownicy-uzupełnienie
Vaux - |7 Wrz 2006|, 2006 14:42 Temat postu: Do warsztatu - wymiana łozyska kierownicy-uzupełnienie Jest to kontynuacja postu Sabolaqe uzupełniona o zdjęcia
A więc jak powyżej jeśli kierownica Ci się rusza na boki i twoje łożysko wygląda mniej więcej tak:
to nadszedł czas wymiany tulejki-łożyska wału kierownicy. Po wizycie w sklepie koszta wyglądają mniej więcej jak jak poniżej:
a pudełko zawiera taki oto komplet:
A więc przystępujemy do rozpięcia wału kierownicy od strony komory silnika - to ta jedna niebieska śruba:
po jej odkręceniu odsuwamy łącznik i możemy usunąć resztki gumowej uszczelki i tulejek - po usunięciu zostaje nam sam wał kolumny kierowniczej:
Następnie powpychałem na wał kolejno: tulejkę wału, tulejkę zewnętrzną wchodzącą w gumę a na końcu gumę:
Teraz osadzamy gumę w przegrodzie aż do oporu, a następnie w gumie osadzamy tulejkę zewnętrzną łożyska też do oporu jak poniżej:
Teraz w to z kolei wpychamy tulejkę wału:
A tak to wygląda od strony komory silnika:
Ja nie byłem pewny gdzie umieścić tę blaszkę - zabezpieczenie z kompletu i wsunąłem ją z tej strony (od strony łącznika), żeby przy wyciąganiu kolumny kierownicy jedna tulejka nie wyskakiwała z drugiej (stara blaszka w moim aucie była umieszczona od strony kabiny i tam też ją zostawiłem na wszelki wypadek).
Teraz możemy już z powrotem przykręcić łącznik do wału kierownicy (uwaga na zabezpieczenie w postaci kołka który musi trafić w odpowiedni otwór na "trójkącie" wału)
i juz możemy cieszyć się kierownicą która nie "lata" na wszystkie strony
Pozdrawiam
Sebastian
|
|