Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Wiecej mocy

power22 - |5 Lut 2007|, 2007 23:14
Temat postu: Wiecej mocy
Jak sie da zwiekszyc moc silnika??wiem ze sie da o jakies 30KM.ktos wie jak??
Pershing - |5 Lut 2007|, 2007 23:16

Zrobic remont silnika - bedzie jakies 30 koni
power22 - |5 Lut 2007|, 2007 23:17

do kogo trzeba sie zglosic??i jaki koszt mniej wiecej??
boguslav_t - |5 Lut 2007|, 2007 23:31

Napewno sie da co nieco poprawic ale 30KM to lekka przesada. Sam probowalem modernizacji w moim poprzednim dieslu typu stozek, strumiennice itp itd. Calkiem szczerze mowiac najlepszym dopalem dla mojego dieselka jest dobrej jakosci ropa ktora mozna kupic na dobrych stacjach. Roznice czuc od razu i w mocy i w spalaniu a nawet i silnik jakis taki cichszy sie robi.
Ale 30KM??? nie mam pojecia

jesion6 - |26 Lut 2007|, 2007 18:19

poszukaj chip'a albo jedz do firmy ktora sie tym zajmuje... Tak bedzie najwygodniej...mozesz zmienic turbinke itp. ale to juz wieksze koszta ;)
ssobie - |26 Lut 2007|, 2007 19:08

no tylko chipa można chyba zmienić w VM i kosztuje to chyba około 2 tysiaków. Jak doliczysz do tego remont o którym ktoś wspominał wcześniej to średnio się to chyba opłaca. Lepiej sprzedać, dołożyć i kupić Cossworth'a. :P
jesion6 - |26 Lut 2007|, 2007 19:09

No pewnie ze lepiej Cossa kupic ale na gnojowce Cossi nie pojezdzi :p :rofl:
Darecki - |26 Lut 2007|, 2007 19:13

jesion6 napisał/a:
na gnojowce Cossi nie pojezdzi

i to świeta prawda

jesion6 - |26 Lut 2007|, 2007 19:15

Z jednej strony szkoda ze nie mozna mu nalac np. zepakowego... ;)
Waldi_L_N - |26 Lut 2007|, 2007 19:23

A ja mam pytanie: jakiego czip(s)a chcecie wsadzić do PSA? :shock: Z opisu wynika, że power22 ma PSA bez turbo. Dizle nie są po to żeby je tuningować, no chyba że firankami w oknach. To są woły robocze. Podnieście moc w VM - regeneracja głowic 1300 + 250 uszczelki pod i nad głowicę. Tym się ten tjunink skończy.
ducker - |9 Cze 2007|, 2007 15:30

A myślał/próbował ktoś kiedyś dołożyć intercooler do 2,5TD PSA?? pomoże to coś??
jesion6 - |9 Cze 2007|, 2007 15:33

cos napewno pomoze...zawsze sprobowac nie zaszkodzi jak masz intercooler na zbyciu ;) A jak ktos sie chce bawic w wiekszy tuning to lepiej zmienic turbine na wieksza/wydajniejsza i dolozyc intercooler. Ale czy to gra warta swieczki przy tak malej mocy jak maja dizle w sc? :roll:
ducker - |9 Cze 2007|, 2007 15:45

Bo spotkałem sie z opinią ze jeśli dokładać inter do TD to trzeba zmienić też turbo żeby więcej sprężało bo jest dłuższy obieg dolotu i tracimy na nim ciśnienie więc mamy strate mocy, inter coś tam podniesie i wychodzi +/- to samo.
jesion6 - |9 Cze 2007|, 2007 15:59

ja sie z takim czyms nie spotkalem. Ale sprobowac mozna ;)
Waldi_L_N - |9 Cze 2007|, 2007 16:24

Tylko czy to jest warte zachodu?
Może ten silniczek jest tak trwały bo mało wysilony? Chcesz więcej mocy? Weź VM i wszystkie problemy z tym związane :027:

jesion6 - |9 Cze 2007|, 2007 16:25

Jak chcesz dizla z duza iloscia mocy to zamontuj silnik od Jelcza :p Nie ma co dizla od sc tak wysilac bo on tego nie wytrzyma ;)
ducker - |9 Cze 2007|, 2007 16:41

Byle tylko te psa chciały bardziej przyspieszać na początku, tylko tyle mi do szczęścia potrzeba bo jak mnie kumpel maluchem bierze na starcie to chyba wstyd :D

Zresztą zobaczmy co mój pokaze po remoncie, właśnie jest w trakcie

Waldi_L_N - |9 Cze 2007|, 2007 16:47

ducker, tak brzmi rozsądnie. Jeśli remoncik niewielki i tanio to dużo zmieni. I podstawa: filtry, oleje, dobre paliwo...
Stary diesel nigdy nie będzie rakietą, no chyba że w kategorii ilości emitowanych spalin ;) ale ma inne zalety

ducker - |9 Cze 2007|, 2007 17:02

Waldi_L_N napisał/a:
Jeśli remoncik niewielki i tanio to dużo zmieni.


Ja tylko zmieniam pierścienie i robie niewielką niby regeneracje głowicy, no i jeszcze membrana od turba.

1500zł ma mnie to kosztować...

Waldi_L_N - |9 Cze 2007|, 2007 19:45

No za darmo to to nie jest. Żebyś tylko nie popadł w pętlę wydatków, próbując robić to czego już nie warto, tak jak ja i paru kolegów z forum. Teraz jak wszystko zliczyłem co włożyłem i co jeszcze muszę to powiem, że kupiłbym za to młodszy samochód, zostałoby mi na różnicę między olejem a benią (LPG w podpisie :one: ) i nie spędzałbym 80% wolnego czasu w kanale. Ale powodzenia.
ducker - |9 Cze 2007|, 2007 19:55

No wiesz, jak już rozdzierać silnik to można by zajrzeć do panewek, może mając silnik na wierzchu warto by było sprzęgło zmienić... a może by zrobić kompletną regeneracje głowicy no bo jak już leży na stole to można by żeby potem za pół roku znowu tego nie rozdzierać...

Jak bym się postarał to i 5000 by się zmieściło w ten silnik

grzegorzg - |10 Cze 2007|, 2007 08:24

Wszystkim mającym podobne dylematy polecam 100-krotne przeczytanie wypowiedzi kol Waldi L N .
Co do wzrostu mocy to D i TD bez elektroniki można delikatnie próbować "podkręcić" zwiększając wydatek paliwa na pompie. te silniki najczę ściej są tak skonstruowane, że maja pewien nadmiar powietrza (silnik i układ wtryskowy w dobrym stanie!!!) zapobiegający dymieniu - dopuszczając niewielkie w ekstremalnych momentach, poprzez zwiększenie dawki paliwa podniesiemy nieznacznie moc. Ingerencja w dolot niczego nie zmieni! podam przykład starego silnika VW 1,6 D gdzie prosta ingerencja w pompe zwiększała moc z 54 do ok 60 KM.

Waldi_L_N - |10 Cze 2007|, 2007 09:24

Ostatnio podkręciłem o minimalny kąt pompę w felicji. Zaczęła się zbierać jak TD po prostu jak na diesla to rakieta spalanie zamiast 5.3 - 8.2 Nie ma nic za darmo. (znowu pali 5.3 ;) )
grzegorzg - |10 Cze 2007|, 2007 11:26

Ja Miałem na mysli dawkę paliwa a nie kat wyprz. wtrysku! Poza tym to oczywiscie zwiększy to zuzycie paliwa ale maksymalne, przy normalnej (porównywalnej) jeżdzie taka ingerencja będzie niezauwazalna. Natomiast w kąt wyprz. bym nigdy nie ingerował- może to prowaszić do niekorzystnego przebiegu spalania i np przegrzewania silnika.
Luke - |10 Cze 2007|, 2007 11:39

Cytat:
bo jak mnie kumpel maluchem bierze na starcie to chyba wstyd :D


To znaczy, że nie potrzeba Ci tuningu tylko kompletny remont silnika :-d
Ja mam swojego już trochę czasu, coś koło dwóch lat i jeszcze żaden maluch na starcie mnie nie brał. W tym silniku ważna jest sprawna turbina, nie biorąca pół litra oleju na 10km :) jesli chodzi o intercooler to po pierwsze musiałbyś przerabiać kolektor dolotowy bo masz za mało miejsca żeby zrobić wyjścia ta intercooler. Druga sprawa skrócisz jego żywotność i to bardzo, te silniki są robione na podbudowie zwykłego 2.3D (sierra) i nie nadają się na TDI (nie te lata)
Zakładając intercooler zwiększysz gęstość mieszanki co za tym idzie obciążenia na tłokach

grzegorzg - |10 Cze 2007|, 2007 12:19

Zakładając IC bez ingerencji w dawkę paliwa nie zmieni sie nic!!! (co najwyżej więcej tlenu w spalinach) Zubożenie jakiej mieszanki masz na myśli :shock: Poza tym to były tez silniki dosyc podkęcone niekoniecznie "TDI" ( co jak sądze oznacza technologię wtrysku bezpośredniego) np VW/Audi 1,6 td 80 KM (1987r)- całkiem bez elektroniki. PSA swój silnik TD 1,9 90 KM tez chyba miało bez elektroniki. Z ingerencja elektroniczną to juz kosmos choćby słynny Tds BMW 2,5 l R6 143KM. To tyle paplaniny... A tak generalnie to jak Ktos powyżej napisał najpierw trzeba doprowadzić silnik do stanu jak najbliżej fabrycznego bilansując nakłady i korzyści ...
arturrrr - |25 Lut 2008|, 2008 23:05

Luke napisał/a:
Cytat:
bo jak mnie kumpel maluchem bierze na starcie to chyba wstyd :D


i nie nadają się na TDI (nie te lata)
Zakładając intercooler zwiększysz gęstość mieszanki co za tym idzie obciążenia na tłokach


Gdzies Ty sie takich bredni naczytal- bo chyba sam tego nie wymysliles..

[ Dodano: 2008-02-27, 19:44 ]
Od miesiaca mam zamontowany magnetyzer, Multimag.
I powiem tyle ,ze auto pali o ponad 1,5 litra mniej na 100 i jest mocniejsze / znacznie da sie odczuc przyrost mocy /
Nie bylo to tanie, ale polecam.

slawektg - |27 Lut 2008|, 2008 21:51

Artur,dlaczego piszesz,ze to bzdury?ma racje,tyle,ze nie mieszanki(bo jako takiej tam nie ma)ale gestosc powietrza sie zwieksza,a co za tym idzie zwieksza sie szczytowe cisnienie sprezania doladowanego silnika.dzieki temu uzyskujemy wieksza moc,wieksza sprawnosc i lepszy przebieg momentu obr.intercooler zwieksza obciazenie na tlokach,ale obniza tez temperature tloka,glowicy i zaworow.To,czy wplynie to na trwalosc jednostki,czy ukladu korbowego zalezy od marginesu konstrukcji.Nie zawsze stare,znaczy slabe i nie wytrzyma.ale bywa i na odwrot.pzdr.(zainteresowales mnie tym multimagiem.opisz cos wiecej na priw.)
arturrrr - |27 Lut 2008|, 2008 22:06

No chyba ze mowimy tu o mieszance paliwo powiertze.. :690:
:690: :690:

slawektg - |27 Lut 2008|, 2008 22:24

Litosci.....
arturrrr - |27 Lut 2008|, 2008 22:37

no..a tak powaznie to zwiekszyc sie moze ale tylko cisnienie mieszanki, a gesta to mozna walnas kupe w kibel :)
dzieki temu wlasnie /dzieki zwiekszonemu cisnieniu / mamy zwiekszona sprawnosc.
W komorze spalania znaczaca role odgrywa Dolot chlodnego powietrza co zwieksza efektywnosc spalania..
A wiec mysle , ze gestosc to tu nie ma nic do rzeczy.

slawektg - |27 Lut 2008|, 2008 22:46

Mylisz sie.jezeli powietrze sie ochladza,to zwieksza sie ilosc czasteczek w jednostce objetosci.dlatego tak wazne jest chlodzenie powietrza zasilajacego silnik.kazde sprezenie powoduje zwiekszenie gestosci.np.ubijanie piasku tez zwieksza jego gestosc.wez garsc sniegu(choc w tym roku moze to byc problem)zgniec go w sniezke,a potem porownaj z tym,co nabrales.jak go dobrze ugnieciez,to zmiescisz ze trzy zaczerpniecia w jednej dloni,czyli jednostce objetosci.to samo z powietrzem.intercooler jest kolejnym urzadzeniem(poza turbo)do zwiekszania gestosci powietrza.w dieslu trudno mowic o mieszance,gdyz jako taka nie wystepuje do momentu zaplonu.
Srebrny - |28 Lut 2008|, 2008 09:22

Takim zauważalnym intercoolerem jest "chłodny poranek" w upalne letnie dni gdy, auto lepiej "idzie" :)
Tomek Z - |28 Lut 2008|, 2008 09:31

arturrrr napisał/a:
no..a tak powaznie to zwiekszyc sie moze ale tylko cisnienie mieszanki, a gesta to mozna walnas kupe w kibel :)
dzieki temu wlasnie /dzieki zwiekszonemu cisnieniu / mamy zwiekszona sprawnosc.
W komorze spalania znaczaca role odgrywa Dolot chlodnego powietrza co zwieksza efektywnosc spalania..
A wiec mysle , ze gestosc to tu nie ma nic do rzeczy.


hm, arturrr, wiesz że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele. :-d
temat magnetyzerów też był już poruszany, kicha. :/

Luke - |28 Lut 2008|, 2008 09:39

arturrrr napisał/a:
Gdzies Ty sie takich bredni naczytal- bo chyba sam tego nie wymysliles..


nie uwierz mi sam tego nie wymyśliłem, mam znajomego który myślał podobnie do Ciebie i przerobił 2.5 PSA na TDI ... długo się nim nie najeździł a co najlepsze wszyscy szanujący się mechanicy mu to odradzali


arturrrr napisał/a:
No chyba ze mowimy tu o mieszance paliwo powiertze.. :690:


akurat mówiłem tutaj ogólnie o silnikach, także benzynowych na turbinie chyba słyszałeś o takich?

Struna - |28 Lut 2008|, 2008 10:06

prosze sobie wybrać markę ford, model Scorpio i jest gotowy solution dla magicznego VM-a
daje +20 koni i + 35Nm momentu więcej, jest to wpinany box.

http://www.vtech.pl/ext/k.html

arturrrr - |28 Lut 2008|, 2008 19:09

mialem na mysli ze chlodne powietrze spowoduje lepsze spalenie paliwa, ktorego razem z powietrzem mamy wciaz ta sama ilosc, a skoro ilasc paliwa i powietrza mamy wciaz ta sama -ta nie ma co se zawracac d :) :) y gestoscia i cisnieniem -bo to pojecie wzgledne majac na owadze rosnace sprezanie w skutek ruchu tloka .. :690:

Daj se spokuj Slawektg z ta gestoscia i cisnieniem..bo wiadomo ze podczas sprezania to wzgledne.
A moze slyszales , ze obnizanie temperatyry powietrza obniza tez jego gestosc zarowno jak i jego cisnienie, chyba ze masz jakies nowe teorie w dziedzinie FIZYKI :690: :690: :690:

Dolecialo -czy mam dalej tlumaczyc..???

Tomek Z - |28 Lut 2008|, 2008 19:44

arturrrr napisał/a:
A moze slyszales , ze obnizanie temperatyry powietrza obniza tez jego gestosc zarowno jak i jego cisnienie,

arturr no przecież o tym jest mowa i to prawo jest tu wykorzystane. No co Ty??. Znasz fizyke a strugasz wariata?. Im powietrze zimniejsze tym mniejsza gęstość i ciśnienie, czyli więcej uda się go upchnąć w cylindrze. A im więcej powietrza tym więcej pracy gazy wykonają, nie?.
Przypomina mi to rozmowę za Stefanem :-d :-d :-d

slawektg - |28 Lut 2008|, 2008 21:45

Nie wiem jakiej fizyki Wy sie uczyliscie,ale podam dla przykladu :gestosc powietrza przy cisnieniu 1013Hpa i temperaturze -25st celsj.wynosi 1.43,natomiast przy 0st celsj 1.29.tak wiec jest mniejsza wraz ze wzrostem temperatury.gestosc powietrza jest istotnym czynnikiem doladowania,gdyz dynamicznie pozwala zmiescic wieksza ilosc powietrza w tej samej(niezmiennej)pojemnosci skokowej silnika.gestosc oznacza tutaj ilosc ladunku,ktory mozemy wtloczyc do silnika.sprezarka tloczy powietrze do silnika,sprezajac je,a ono sie rozgrzewa na skutek tarcia miedzyczasteczkowego i od samej turbosprezarki.po przejsciu przez inter ochladza sie,co powoduje zwiekszenie gestosci i zrobienie miejsca dla jeszcze odrobiny powietrza,ktora moze sie zmiescic poprzez schlodzenie i zmniejszenie objetosci powietrza,ktore juz jest w dolocie.wiecej powietrza+dodatkowe paliwo=2.9td z 2.5td=wieksza sprawnosc i parametry.jezeli ktos jeszcze nie kuma,to odpadam.nie mam syndromu Stefana.mimo to pozdrawiam i ide sie napic.
Tlukas - |28 Lut 2008|, 2008 22:11

Tomek, Artur chyba nową fizykę tworzycie :-d Gęstość powietrza maleje wraz ze wzrostem temperatury. Wystarczy spojrzeć na wzór gestości np tu: http://pl.wikipedia.org/w...C4%87_powietrza
Ja sie co prawda fizyki dawno uczyłem, ale ona się chyba nie zmienia tak często jak prawo w Polsce.
Sławek weź mnie ze sobą też mi sie pić chce :-d

arturrrr - |28 Lut 2008|, 2008 22:18

Tomek Z napisał/a:
arturr no przecież o tym jest mowa i to prawo jest tu wykorzystane. No co Ty??. Znasz fizyke a strugasz wariata?. Im powietrze zimniejsze tym mniejsza gęstość i ciśnienie, czyli więcej uda się go upchnąć w cylindrze. A im więcej powietrza tym więcej pracy gazy wykonają, nie?.


To nie ja strugam wariata, wrecz przeciwnie- prubuje niedowiarkom od samego poczatku wytlumaczyc, ze jest wlasnie dokladnie tak jak to Tomku napisales...

Pisalem wczesniej ze gesta to sobie mozna walnac kupe w kibel..

To jest wlasnie zasada dzialania intercolera-

[ Dodano: 2008-02-28, 22:24 ]
Tlukas napisał/a:
Tomek, Artur chyba nową fizykę tworzycie Gęstość powietrza maleje wraz ze wzrostem temperatury


Wezcie sie i dobrze zinterpretujcie se ten wzor o gestosci..tez sie ide napic

Tlukas - |28 Lut 2008|, 2008 23:09

arturrrr napisał/a:

Wezcie sie i dobrze zinterpretujcie se ten wzor o gestosci..tez sie ide napic


No właśnie ciężko o prostszy wzór a problemy z interpretacją są.
Na dowód załączam jeszcze fragment charakterystyki silników okrętowych.

2.1. Wpływ temperatury powietrza dolotowego
Wahania temperatury powietrza dolotowego spowodowane są eksploatacją okrętów
w różnych rejonach, a nawet strefach klimatycznych, różnych porach roku i dnia.
Standardowo przyjmuje sięże temperatura otoczenia wynosi 288 K. Natomiast dla rejonu
Morza Bałtyckiego można przyjąć, ż temperatura otoczenia zmienia się w zakresie 238 –308 K. Tak duże wahania temperatury powodują wyraźną zmianę warunków pracy silnika, co musi być uwzględniane przy ocenie osiągów silnika pracującego w różnych warunkach. Wzrost temperatury powietrza dolotowego powoduje obniżenie strumienia masy powietrza z uwagi na zmniejszenie gęstości i w rezultacie obniżenie mocy silnika. Także zmianie ulegną inne wielkości charakteryzujące przebieg procesu roboczego silnika oraz sprawność sprężarki...

Z mojej strony koniec OT

arturrrr - |29 Lut 2008|, 2008 00:06

Reasumujac- jezeli powietrze jest cieple to sie rozpreza, wiec jego gestosc maleje- a w skutek schlodzenia w intercolerze powinno sie sprezyc zeby jego gestosc wzrosla..

Cisnie go sprezara i schladza intercoler..

Dzieki koledzy za wyprowadzenie z bledu- i SORY za nie posiadanie racji w temacie :oops:

Popatrzcie jak to po paru browcach mozg lepiej pracuje- to dla tego , ze byly schlodzone, taki interbrowarcoler :690: :690:

Tomek Z - |29 Lut 2008|, 2008 04:00

zdenerwowałem się i źle mi się napisało, a dobrze chciałem. Wyszły mi bzdury i nieporozumienie. Stąd ta analogia arturra do Stefana, tak się zakręciłem jak w dyskusji właśnie z nim. Przepraszam za nieporozumienie.
pozdro :-d

slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 08:16

Peace my brothers,Peace :516:
magmart - |29 Lut 2008|, 2008 13:12

Całe szczęście, że bez ostrego kaca sie skończyło.
Fajna dyskusja to poddam jeszcze jedną mysl podniesienia osiągów. Stosuje się to w silnikach sportowych np: w sportach motorowodnych. Dołądowanie wodą, polegające na wstrzykiwaniu do cylindra w odpowiednim momencie niewielkiej ilości wody ... zadziałą to w VM-ie?

Struna - |29 Lut 2008|, 2008 13:47

magmart napisał/a:
zadziałą to w VM-ie?
raz napewno :)
Tlukas - |29 Lut 2008|, 2008 19:07

magmart napisał/a:
Całe szczęście, że bez ostrego kaca sie skończyło.
Fajna dyskusja to poddam jeszcze jedną mysl podniesienia osiągów. Stosuje się to w silnikach sportowych np: w sportach motorowodnych. Dołądowanie wodą, polegające na wstrzykiwaniu do cylindra w odpowiednim momencie niewielkiej ilości wody ... zadziałą to w VM-ie?


A możesz rozwinąć czemu to by miało służyć?

slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 19:15

Jezeli mowa o wodzie,to pewniejsze i prostsze do wykonania wydaje sie byc zraszanie intera woda,ktora jak wiadomo moze odebrac znaczne ilosci ciepla.ochlodzenie intera o kolejne 2st celsj.daloby kolejne 4-6KM.doladowanie woda ma sens,gdyz uzyskujemy dodatkowa ilosc tlenu z czasteczek wody,ale mysle,ze VM nie stworzy warunkow do rozdzielenia czasteczki wody.nie wspominajac o podatnosci na uszkodzenie ze wzgledu na zwiekszone obciazenie cieplne.Co do dyskusji-ludzie na poziomie to i dyskusja wartosciowa i przyjemna. :-d
Tomek Z - |29 Lut 2008|, 2008 19:26

magmart napisał/a:
Dołądowanie wodą, polegające na wstrzykiwaniu do cylindra w odpowiednim momencie niewielkiej ilości wody

chodzi pewnie o dodatkowe schłodzenie powietrza dolatującego do cylindra, nie?. A w cylindrze para wodna wykona dodatkową robote przy suwie pracy. :-d

slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 19:36

Tomek Z napisał/a:
A w cylindrze para wodna wykona dodatkową robote przy suwie pracy. :-d
Parowóz? :-d :-d
arturrrr - |29 Lut 2008|, 2008 19:41

Do TomekZ
Ale kolor auta to masz fajny, jeszcze takiego nie widzialem, skorupki sa ogolnie bogato malowane..to masz metalik, czy mi sie wydaje ? a ile spali , z takim motorem, jak moge zapytac, i jaka ma moc ?

Tomek Z - |29 Lut 2008|, 2008 19:42

slawektg napisał/a:
Parowóz?

cóś jakby, no bo para się ściskać za bardzo nie daje, a jak się już troche uda to jak naprze na tłok to ino zagrzmi.

slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 19:46

Tomek Z napisał/a:
naprze na tłok to ino zagrzmi.
Kurde,Tomek!daj mi zjesc obiad,bo sie zdlawilem!!!! :-d :-d :-D :690: :shock: :? :): :-d
arturrrr - |29 Lut 2008|, 2008 19:50

No no, ten Twuj wieloryb po liftingu wyglada prawie jak 300c, a moze to rols..gdzie go robiles ??zara oddam swojego.. :695:
Tomek Z - |29 Lut 2008|, 2008 19:50

smacznego :-d :-d :-d

[ Dodano: 2008-02-29, 19:57 ]
no dobra :-d , woda przydaje się do obniżenia temperatury powietrza za interkulerem i tego się trzymajmy.

magmart - |29 Lut 2008|, 2008 19:57

Fajnie sie dyskusja rozwiaj, ale z napieraniem pary niezbyt to ma coś wspólnego, chodzi bardziek o termodynamike, gdzie silnik jako maszyna cieplna lepsze efekty osiąga przy iększej różnicy temperatrur.
Dobre diesel parowy :) Czym śmigasz ? dieslem na pare :690:

slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 19:59

arturrrr napisał/a:
No no, ten Twuj wieloryb po liftingu wyglada prawie jak 300c, a moze to rols..gdzie go robiles ??zara oddam swojego.. :695:
Wstyd sie przyznac,ale jak go kupilem,to nie mialem czasu umyc.jak odebralem z myjni,to wyszlo cos takiego.mowisz,ze to nie scorpio??

[ Dodano: 2008-02-29, 20:02 ]
magmart napisał/a:
Fajnie sie dyskusja rozwiaj, ale z napieraniem pary niezbyt to ma coś wspólnego, chodzi bardziek o termodynamike, gdzie silnik jako maszyna cieplna lepsze efekty osiąga przy iększej różnicy temperatrur.
Mag,moze cos lzejszego na wieczor przy szklaneczce?kliknij na "dziwny odglos diesla"
magmart - |29 Lut 2008|, 2008 20:04

Tomek Z napisał/a:

no dobra , woda przydaje się do obniżenia temperatury powietrza za interkulerem i tego się trzymajmy.
To widziałem jak robili spryskiwacze, sikające po chłodnicach idodatkowo obniżające temperaturę.
A z wtryskiem wody chodzi o zwiększenie wydajności przy oddawaniu ciepła z cylindra.

Tomek Z - |29 Lut 2008|, 2008 20:04

magmart napisał/a:
dieslem na pare

albo na olej rzepakowy. Tylko jeść się chce bo frytki czuć :-d

slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 20:07

UP,UP!!
magmart - |29 Lut 2008|, 2008 20:33

Najafniejsze to chyba to, że ciągniemy temat USUNIĘTEGO gościa ?
Tlukas - |29 Lut 2008|, 2008 20:46

Można by zaadoptować zbiornik toroidalny z LPG i tam wode wozić do chłodzenia intera :-d
A może by na karbidzie chodził? :695:

magmart - |29 Lut 2008|, 2008 21:02

Tlukas napisał/a:
A może by na karbidzie chodził?
Troszke na łatfizne kolega poszedł....
arturrrr - |29 Lut 2008|, 2008 21:08

Czego wy zescie sie nacpali.....zapodajcie, to moze sie przylacze.
magmart - |29 Lut 2008|, 2008 21:22

arturrrr napisał/a:
to moze sie przylacze.
Karbid?? sie skończył, ale kopie ... poezja .. normalnie takie rzecy wicezeniedaradyopisac,odjazdtotalny
Al krbid+ woda + inetrkuler+ VM i kule ziemską zaczniemy oracać w drugą strone.
Dobra od pojutra nie pije

slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 21:43

magmart napisał/a:
arturrrr napisał/a:
to moze sie przylacze.
Karbid?? sie skończył, ale kopie ... poezja .. normalnie takie rzecy wicezeniedaradyopisac,odjazdtotalny
Al krbid+ woda + inetrkuler+ VM i kule ziemską zaczniemy oracać w drugą strone.
Dobra od pojutra nie pije
powtarzaj sobie tak codziennie
arturrrr - |29 Lut 2008|, 2008 21:57

A pomyslal ktory o pedalach..takich do pedalowania ... :690: :690: :690:
slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 22:04

Cytat:
A pomyslal ktory o pedalach..takich do pedalowania ...
takich z interem?czy parowych?
Tlukas - |29 Lut 2008|, 2008 22:08

Ale panowie po co sprawe komplikować! Trzeba iść do papierniczego, kupić literki samoprzylepne za 3,70zł. Przykleić z tyłu V8 biturbo i w ten oto tani i prosty sposób podwajamy sobie liczbę cylindrów i turbin, że o kuniach i niutonach nie wspomne :-d
slawektg - |29 Lut 2008|, 2008 22:11

tymi samymi literkami dopisac intercooler steam powered i gitara.czy ktos zerknie do mojego tematu o dziwnym dzwieku,czy nie?dopisalem cos ,chce znac opinie.
arturrrr - |29 Lut 2008|, 2008 22:19

Proponuje jeszcze przemalowac na czerwono, i bedzie Ferrari w wydaniu Forda...
:690: ALE TO JUZ SA KOSZTA.
Kolega Tlukas zapodal najekonomiczniejsze jak dotad rozwiazanie.

magmart - |29 Lut 2008|, 2008 23:28

Ponoć 2 białe paski po długości dodają z 10% i pierdzący tłumik drugie tyle ...
arturrrr - |1 Mar 2008|, 2008 01:28

Niezapomnajmy koledzy o spoilerze z tyly, szkoda ze dla kombi odpda..
Power podobno po tym niesamowity odchodzi- przy tylu koniach, niutonach-tej ambicji i mocy nieziemskiej- to w przestworza sie mozna wznosic smialoooo.. :):
jeszcze jednen brwar i sam zaczne zara :): latac

magmart - |1 Mar 2008|, 2008 10:33

No wiec wracamy do normalności. Piwo dopiero wieczorem, a teraz też trzeba żyć. Więc na Trzeźwo - co autor miał namysli tworząc dzieło znane pod nazwą Scorpio 2,5TD
Tomek Z - |1 Mar 2008|, 2008 13:20

Cytat:
Więc na Trzeźwo - co autor miał namysli tworząc dzieło znane pod nazwą Scorpio 2,5TD

na trzeźwo tego tematu nie ugryziesz :-d

slawektg - |1 Mar 2008|, 2008 19:04

Tomek Z napisał/a:
Więc na Trzeźwo - co autor miał namysli tworząc dzieło znane pod nazwą Scorpio 2,5TD
moze zalozmy jakis nowy temat,bo to juz calkowity OT
Tomek Z - |1 Mar 2008|, 2008 19:15

zrobiłem taki temat z ciekawostkami, może tam wsadzić VM-a?. Bądź co bądź to fajny wynalazek.
magmart - |1 Mar 2008|, 2008 19:45

slawektg napisał/a:
moze zalozmy jakis nowy temat,bo to juz calkowity OT
No nie całkiem OT, bo moim zdaniem twórca dostarczył wspaniałą jednostkę napędową, przeznaczoną do tuningu, o czymświadczą fakty, że w związku z brakiem zainteresowania sam twórca zaczął tuning i zaczynając od 90-coś tam KM doszedł sam do 125!. Więc sam się poprawił o ok 30 km!!! I dlatego napewno jest to wspaniała jednostka dajaca szerokie pole do popisu w podciąganiu mocy !! :P
slawektg - |1 Mar 2008|, 2008 19:50

Ja dam lepszy przyklad.opel w latach 70tych opracowal diesla o pojemnosci 2300 i mocy 58KM.ten sam silnik z doladowaniem i interem skonczyl kariere z moca 100KM w 94roku.
arturrrr - |1 Mar 2008|, 2008 21:44

Panowie -zchipowac na nowo i jest 20 koni wiecej. U mnie po samych magnesach na hamowni wyszlo 136 :shock:
slawektg - |1 Mar 2008|, 2008 22:03

Zalewasz.!na ostro?czy tak lagodnie? :shock:
arturrrr - |2 Mar 2008|, 2008 00:21

przy 3900 rpm.306 nm /i 100kw
Zapomnielem dodac ze stosowany byl ceramizer, i od lat leje tylko Magnatec.. ;)

slawektg - |2 Mar 2008|, 2008 10:32

Szkoda,ze nie pojechales do hamow ze stockiem....byloby czarno na bialym.czytalem na forum mastersa,ze niektore wozki maja fabrycznie wiecej niz deklaruje fabryka.taki gift niezamierzony.poprostu silnik wyszedl im lepiej niz chcieli... :-d
Tlukas - |2 Mar 2008|, 2008 10:44

arturrrr napisał/a:
przy 3900 rpm.306 nm /i 100kw
Zapomnielem dodac ze stosowany byl ceramizer, i od lat leje tylko Magnatec.. ;)


Przy takich obrotach masz w tym samym momencie 306Nm i 100kW?

slawektg - |2 Mar 2008|, 2008 10:57

To pewnie skrot myslowy..
arturrrr - |2 Mar 2008|, 2008 14:18

Tlukas napisał/a:
arturrrr napisał/a:
przy 3900 rpm.306 nm /i 100kw
Zapomnielem dodac ze stosowany byl ceramizer, i od lat leje tylko Magnatec.. ;)


Przy takich obrotach masz w tym samym momencie 306Nm i 100kW?


100kw z ulamkiem przy 3900rpm i 306nm przy 2000rpm..w kazdym razie po tych zabiegach da sie wyczuc wieksza plynnosc pracy silnika,nawet przy asb idzie zwawiej, jast ciszej, no poprawa znaczna- wiec nie wydaje mi sie zeby to bylo tak jak napisal Slawektg:

//taki gift niezamierzony.poprostu silnik wyszedl im lepiej niz chcieli...//

brontozaur - |14 Kwi 2009|, 2009 10:24

Witam
Przeglądając forum trafiłem na tego posta i muszę powiedzieć że dawno się tak nie ubawiłem.
Opisujecie jakieś hiper prawa fizyki, super technologie, magnetyzery, schładzany wodą cooler itd.
Według mojego skromnego spostrzeżenia więcej mocy to przeróbka silnika (gruba kasa). Aby auto było żwawsze polecam zmianę filtrów, dobre paliwo, i wyrzucenie wszystkiego zbędnego z bagażnika oraz sprawdzenie czy aby ciśnienie w kołach nie jest za małe.
Jak ja chcę aby auto było żwawsze to robię to co pisałem wyżej.
Nie ma co szukać potężnych mocy w silnikach które mają przejechane po 300 kkm. To są woły robocze.
Jak ktoś wierzy że to co zrobił przyniosło mu więcej mocy to niech wierzy, niektórzy wierzą w Zbigniewa Nowaka i jego ręce które leczą, no ale taki jest już człowiek.
Ale jak ktoś jeszcze wpadnie na jakiś hiper pomysł, to w ponury dzień z miłą chęcią się pośmieję.
Pozdrawiam

krzemien - |14 Kwi 2009|, 2009 10:32

brontozaur !
ja dodam nowe rozwiazanie ! 5000% mocy wiecej !!
wymienic akumulator z 12 V na 24 V ! ;-)

brontozaur - |14 Kwi 2009|, 2009 14:19

krzemien napisał/a:
wymienic akumulator z 12 V na 24 V


Dzięki. Jakiś ciężki dzień dzisiaj mam. :690:

arturrrr - |20 Maj 2009|, 2009 21:51

tak sobie przegladam i mi sie skojarzylo ze moze by zrobil tak jak w FSO robili - szybki lub wolny dyfer - w koncu Scorpio TD ciagnie na tyl...
roznica tam byla chyba jednego zabka a dawalo efekt, tylko predkosc maxymalna bedzie mniejsza

adamf - |20 Maj 2009|, 2009 22:31

witam i przypominam ze,diesel ma najszybszy dyfer ,,,,,,,,,,,,,
arturrrr - |21 Maj 2009|, 2009 10:42

tak wiec moze obnizyc go na kapciach tylko sporo - na jedno prawie wyjdzie
ale moglo by to smiesznie wygladac :690:
...tylko czy licznik nie bedzie pokazywal, ze lecimy rakieta :-d :-d :-d ???

slawektg - |21 Maj 2009|, 2009 18:50

Arturr,tylko po co?
arturrrr - |21 Maj 2009|, 2009 23:29

slawektg napisał/a:
Arturr,tylko po co?


i racja.

gdybam tylko - jedynie z nudow chyba bo nie inaczej..

brontozaur - |3 Kwi 2010|, 2010 21:18

Tak z wieczora przeglądałem posty i widzę że temat poprawienia VM umarł, czyżby te przeróbki o których koledzy pisali powyżej przyniosły efekt? Oczywiście taki że wszyscy teraz mają albo nowe silniki albo skorupy z benzyną. Kolego arturrr, Jak twój magnetyzer i 136 KM?
arturrrr - |4 Kwi 2010|, 2010 16:23

moge tylko powiedziec, ze spalanie nadal sie utrzymuje 8,2/100km.
W aucie z ASB gdzie uprzednio spalanie bylo ponad 9/100 to jestem zadowolony.
Jezeli chodzi o moc to nie wiem czy po tym czasie ubylo czy przybylo-bo sie wyczuc nie da bez wizyty na hamowni a gdzie sie nie wybieram w najblizszym czasie bo szkoda kasy i czasu..
Czy silnik pozbyl sie nagaru ze srodka to tez nie wiem do konca bo nie zagladalem bo nie bylo potrzeby, moge sie jedynie domyslac ze tak, bo pracuje bardzo fajnie, no i oszczednie- wiec mycle ze po tym czasie co zastosowalem magnetyzery moge powiedziec ze warto bylo.
Wydalem okolo 500pln, a do dzis na roznicy w spalaniu na samym dieslu zarobilem chyba z 3000pln..

pablo19 - |6 Kwi 2010|, 2010 11:06

arturrrr napisał/a:
...
Czy silnik pozbyl sie nagaru ze srodka to tez nie wiem do konca bo nie zagladalem bo nie bylo potrzeby, moge sie jedynie domyslac ze tak, bo pracuje bardzo fajnie, no i oszczednie- wiec mycle ze po tym czasie co zastosowalem magnetyzery moge powiedziec ze warto bylo.
Wydalem okolo 500pln, a do dzis na roznicy w spalaniu na samym dieslu zarobilem chyba z 3000pln..

Jakie magnetyzery,
gdzie umiejscowione, wpłynęły na usunięcie
jakiego nagaru?

arturrrr - |6 Kwi 2010|, 2010 11:35

Magnetyzery multimag
po jednym duzym umiejscowione na dolotach powietrza pomiedzy intercolerem a turbina oraz na dolocie z filtra powietrza.
dwa mniejsze na przewodach paliwowych za pompa wtryskowa
a nagar magnetyzery usowaja podobno z komory spalanie gdzie nie zagladam to nie wiem czy jest czy nie ..

pablo19 - |7 Kwi 2010|, 2010 08:42

Hmm, a jakby wziąć magnes z dysku twardego i przykleić go do dolotu? Chyba tak zrobię.
Waski - |7 Kwi 2010|, 2010 11:35

róznica spalania 0,8 litra lpg na 100 km czyli wg diesla u mnie to jakies 3,2 pln na 100 km co daje przejechanie około 100 tys km zeby zaoszczedzic te 3kpln

zrobiłes tyle już ?

Pozdrawiam
Waski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group