Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Strasznie niskie obroty

Kamil - |19 Lip 2016|, 2016 14:08
Temat postu: Strasznie niskie obroty
Witam serdecznie!
Przejdę od razu do sedna, mianowicie....
Posiadam Forda Scorpio mk1 2.4 V6 z 89r (Benzyna)
Od wczoraj mam problem z obrotami, sytuacja wygląda tak, że:

Gdy silnik jest zimny odpala bez problemu wskakuje jakiś 1100 obrotów i to się utrzymuje przez jakieś 15s po tym czasie obroty natychmiast zanikają i auto albo gaśnie albo zbije obroty do 100-200(ledwo co ledwo ciągnie) po 3-4s znów podbija automatycznie do 1000-1100 obrotów ale ta liczba utrzymuje się maksymalnie 5s i znów spada do 100 albo gaśnie i tak cały czas.
To samo się dzieje gdy po odpaleniu dodaje gazu(delikatne dotknięcie pedału = gaśnie albo zbija do 100-200 obrotów).

Gdy silnik jest gorący odpala również bez problemu, obroty wskakują na chwile 1000-1100 utrzymują sie przez 2s i potem albo gaśnie albo utrzymują się calutki czas 100-200 (ledwo ciągnie).
Równiez to samo podczas próby dodania gazu


"Jeżeli przycisnę pedał gazu do deski to przydławi się i normalnie pracuje albo tylko jeżeli trzymam wciśnięty pedał gazu i trzymam go cały czas na obrotach 2500+, gdy pomału puszczam pedał gazu i jest już mniej niż 2500 obrotów to zaczyna się lekko dławić i zabije natychmiast do 100-200 obrotów lub gaśnie"


Bardzo proszę o jakieś rady/podpowiedzi, może uda mi się coś zdziałać samemu.
Z góry bardzo dziękuje.

trzypion - |19 Lip 2016|, 2016 15:40

2.4 z przepływomierzami, czy bez?
gufer-posepny - |19 Lip 2016|, 2016 18:24

mrygać błędy mości panie trza . obstawiam przepływki ubite .
Grześ - |19 Lip 2016|, 2016 21:16

Kamil napisał/a:
Scorpio mk1 2.4 V6 z 89r


Taki jak syn ma ... w 89 roku były wersje z katem, i bez przepływek.

1. TPS.

2. MAP. Ew. rurki. Ostatnio o tym Julek pisał.

3. Sondy lambda.

4. Regulacja przepustnicy, być może brudny zawór IAC, błędnie nazywany przez lejków "krokowcem".

I być może coś z kablami. Pytanie - kiedy się to pojawiło ? Nagle ?

Wiesz jak toto posprawdzać czy podpowiedzieć ? W Groszku syna też było podobnie, główną przyczyną był TPS. Oryginał drogi, ale za grosze pasuje z ... Rovera !!!

Kamil - |19 Lip 2016|, 2016 21:50

Byłem dzis w warsztacie znajomego ponad 4 godziny się męczyliśmy.
TPS - OK
przewody zapłonowe wymieniliśmy na nowe - iskra potężna.
kopułka wyczyszczona tam bolce przy palcu bo zaśniedziałe wszystko
Świece wsadziliśmy sprawne z bmw
przepustnica sprawna, sucha, czysta
Sondy sprawne.
Komputer wykazał UWAGA! 0 błędów
Sprawdziliśmy też powrót benzyny bo myśleliśmy że nie odchodzi nadmiar że ta pompeczka zapchana bo nie było jej słychac ale wszystko śmiga.

Co ze świecami... zalewają się benzyną jak cholera, wychodzi na to, że walnięte są wtryski ale nie możliwe, że nagle wszystkie 6, bo wszystie 6 świec sie zalewa.

Jeżeli wiecie przepiłuje silnik no to wypali ten nadmiar i zapali po wygaszeniu, ale jak go powiedzmy dwukrotnie zapale i zgasze na podwórku no to już AMEN nie zapali... memle memle i koniec. Jak postoi ze 20min jak ta benzyna wyparuje ze swiec to od razu bez problemu zapali.

[ Dodano: |19 Lip 2016|, 2016 22:29 ]
Dodam, że... Krokowiec sprawny, ciśnienie na 5 świecach 10 na jednej 11 (norma dla benzyny 14-15), tam kolektor ssacy tez sprawdzany, filtry, gaźnik na warsztacie ustawiany od nowa, nie wiem co jeszcze było robione.. nie spamietałem wszystkiego.. Nie wiem kurde czy to nie śmierć staruszka

trzypion - |19 Lip 2016|, 2016 22:57

Cisnienie na listwie paliwowej?
Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 00:01

A no to nie było sprawdzane, ale wykluczyliśmy to skoro benzyny jest az nadmiar, całe świece kurde zalewa.

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 00:08 ]
Postanowiłem już go nie remontować. Okazało sie że pompa od wspomagania cieknie, w chłodnicy dziura, ręczny nie działa, sprzęgło łapie pod końcem już tylko, z tym silnikiem kurcze nie wiadomo co będzie.
jeżeli ktoś z was będzie zainteresowany kupnem jakichś części lub całego auta to proszę o kontakt email: [email protected]

Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 07:21

Kamil napisał/a:
Postanowiłem już go nie remontować


Szybko się poddajesz ....

Ale niestety nie czytasz ze zrozumieniem. Nie sprawdziłeś sond Lambda.

TPS - a skąd wiesz że jest OK ? Nie podałeś napięcia przy całkiem zamkniętej.

Mnie to wygląda, że jakiś mechanik od pardon, VW, coś tam pomierzył, powymądrzał się, i gra mądralę.

Miałem kiedyś identyczny przypadek, ale na 2,9 12V. I co było ? TPS !!! Był poza tolerancją, i dawał do ECU błędną informację. Ale to było w aucie bez sond. Tak więc zakładam, że i Twoje mogą być padnięte, nawet jak ECU żadnych błędów nie pokazuje - EEC IV nie miał zbyt dobrej diagnostyki błędów.

A sprzęgło - przyjrzyj się układowi regulacji luzu,

Chłodnica - normalne. Linka od ręcznego - też, koszt niewielki.

Pompa wspomagania - też normalne. Ciśnienie paliwa - zapewne OK, te stare regulatory były bardzo dobre, ale zmierzyć warto. Zwykłym manometrem do kół. W MK1 było 2,5 bara.

Tyle że ciśnienie sprężania za niskie. Kiedy ostatnio zawory regulowałeś ? Oidp te silniki nie miały jeszcze popychaczy hydraulicznych ...

A kable zapłonowe - kto Ci taką ciemnotę wcisnął że to może być to ??? I kopułka ? Bzdura ...

Przepustnica ... przecież pisałem o REGULACJI !!!! A nie o czystości, to nie laska przed użyciem :-D !!!

Jak by to ująć ... słuchaj tych co mieli podobne problemy ... i nie poddawaj się tak szybko. Sondy da się sprawdzić po wyjęciu - mechanior wie jak ? Jak nie, to zmień mechanika !!!

pablo19 - |20 Lip 2016|, 2016 07:39

Odepnij wtyczkę elektryczną od MAP sensora, ciekawe czy coś się zmieni :)
Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 07:40

pablo19 napisał/a:
Odepnij wtyczkę elektryczną od MAP sensora, ciekawe czy coś się zmieni :)


Dobry pomysł !!! I także od TPSa.

Ale ... zawory wyreguluj !!! Modele 1989 na 100% miały jeszcze na śrubki. Tylko nie szczelinomierzem jak wieśniak - ale czujnikiem zegarowym. 0,35 / 0,40 mm.

pablo19 - |20 Lip 2016|, 2016 07:45

Grześ napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Odepnij wtyczkę elektryczną od MAP sensora, ciekawe czy coś się zmieni :)


... I także od TPSa.

...

Tylko nie jednocześnie, bo nie będzie wiadomo co pomogło ;)

Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 08:51

pablo19 napisał/a:
Tylko nie jednocześnie, bo nie będzie wiadomo co pomogło ;)


Ja myślę, że jak obie jednocześnie wyjmie, to nie odpali :-P !

Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 10:56

No to próbujmy dalej.

Po odpięciu wtyczki Map sensor strasznie sie przydławił na początku i od razu zgasł, drugi raz na odpiętym nie próbowałem zapalać.


Sondę lambda wykręciłem nic w niej nie grechocze ani nie dzwoni niestety nie mam jak jej w tym momencie sprawdzić bo omomierz pożyczyłem także nad tym dalej znak zapytania.


Czujnik położenia przepustnicy - nie wiem jak to sprawdzić.

Regulacja przepustnicy - nie dam rady sam tego ogarnąć (na razie sprawdzę tą sondę)

Ciśnienie na listwie paliwowej - no nie wiem wg. mnie to najmniejszy problem który raczej nie powodował by takiego zamętu.

Co pominąłem?
Moge zaholować scorpia na warsztat tylko nie wiem tak naprawde co powiedziec mechanikowi.
Trzeba by było powiedzieć mu, że masz sprawdzić to to to i tamto, wyreguluj to to to tamto i zobaczymy co bedzie sie działo.
Bo jak zaholuje go i powiem no... dzieje sie to to tak on bedzie dumał kurde.. każe zostawić auto na kilka dni każe pokupować gówno części a koniec końców nic nie zrobi a ja wydam z 500zł

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 11:13 ]
po odpięciu wtyczki z silniczka krokowego w ogóle nie trzyma obrotów od razu gaśnie.

trzypion - |20 Lip 2016|, 2016 11:22

Kamil napisał/a:

Sondę lambda wykręciłem nic w niej nie grechocze ani nie dzwoni niestety nie mam jak jej w tym momencie sprawdzić bo omomierz pożyczyłem także nad tym dalej znak zapytania.

Woltomierz potrzebny, najlepiej wskazówkowy.

Kamil napisał/a:

Czujnik położenia przepustnicy - nie wiem jak to sprawdzić.

Woltomierz na środkowy pin, sprawdzić napięcie przy zamkniętej przepustnicy (ok. 0.8V) i przy w pełni otwartej (mniecałe 5V). Dodatkowo sprawdzić, czy przy powolnym otwieraniu i zamykaniu napięcie sie zmienia bez skoków i szarpnięć.

Kamil napisał/a:

Ciśnienie na listwie paliwowej - no nie wiem wg. mnie to najmniejszy problem który raczej nie powodował by takiego zamętu.

Według mnie też, ale sprawdzić nie zaszkodzi.


Kamil napisał/a:

po odpięciu wtyczki z silniczka krokowego w ogóle nie trzyma obrotów od razu gaśnie.

Czyli zachowuje sie tak, jak powinien. To dobrze.

Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 11:24

Kamil napisał/a:
Sondę lambda wykręciłem nic w niej nie grechocze ani nie dzwoni


Są dwie sondy ... po jednej na każdy blok cylindrów.

Na początek odepnij obie. Czyli OBIE wtyczki !!!

A jak sprawdzić - google pomoże. Ale niestety tylko na rozgrzanym silniku, na co na razie szans nie masz.

Kamil napisał/a:
Czujnik położenia przepustnicy - nie wiem jak to sprawdzić.


Woltomierzem. Napięcie na środkowym się mierzy. Najważniejsze jest przy zamkniętej - ok. 0,6 do 0,8 V, i ważne, aby było zawsze takie samo, niezależnie jaks zybko przepustnicę zamykasz. Oczywiście zapłon włączony.

Kamil napisał/a:
po odpięciu wtyczki z silniczka krokowego


Już pisałem, to NIE jest krokowiec !!!! Tylko zawór elektromagnetyczny. Jak gaśnie, to dobrze.

No i te zawory .... ciągle pomijasz to co najważniejsze, od czego w ogóle powinno się zaczynać te prace. Może poszukaj jakiegoś kolego z podobnym autem w okolicy i pogrzebcie razem ...

I jeszcze raz to samo pytanie - kiedy i jak się te problemy zaczęły ????

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 11:25 ]
trzypion napisał/a:
zmienia bez skoków i szarpnięć


bez oscyloskopu to trudne ... Ale stabilność tego napięcia przy zamkniętej - to ważne, z dokładnością do ok. 10 mV !!!

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 11:26 ]
Kamil napisał/a:
Co pominąłem?


Masz chyba trochę za daleko do Katowic .... Ale na pewno pominąłeś regulację luzów zaworowych ...

pablo19 - |20 Lip 2016|, 2016 11:30

Jak już masz holowac, to umów się z człowiekiem MYSZĄ On zjada te silniki na śniadanie i mieszka niedaleko :)
Struna - |20 Lip 2016|, 2016 11:41

Grześ napisał/a:
Są dwie sondy ... po jednej na każdy blok cylindrów.
to wcale nie jest takie pewne, bywały i takie wynalazki z jedną sondą.
Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 12:16

Umówiłem się wstępnie na piątek/ Sobote do Ojca mojego znajomego na warsztat. I wszystko mają posprawdzać. Odezwę sie jak coś zdziałam. Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Do zobaczenia za jakiś czas.
Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 12:44

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Są dwie sondy ... po jednej na każdy blok cylindrów.
to wcale nie jest takie pewne, bywały i takie wynalazki z jedną sondą.


Ale identyczne autko ma mój syn - ten sam rocznik, ten sam silnik. I są 2 sondy ...

Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 12:50

i tak wam tu podrzucę filmik z dziwna pracą tego mojego nieszczęsnego silnika
http://speedy.sh/wPqDP/Scorpio.rar

Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 13:08

Kamil napisał/a:
i tak wam tu podrzucę filmik z dziwna pracą tego mojego nieszczęsnego silnika
http://speedy.sh/wPqDP/Scorpio.rar


Ponad godzina ładowania ... Może lepiej by było na YouTube następnym razem ...

Ja myślę, że warto się tym autkiem zająć. Na początek bym zawory wyregulował (czujnikiem zegarowym, 0,35/0,40 mm), potem jeszcze raz kompresja (powinno być 10-12 bar, raczej nie więcej). Te silniki były niemal wieczne, po pół miliona robiły bezproblemowo. Prędzej skrzynie siadały, ja jedną po 360.000 załatwiłem.

I kolejny raz przypomnę - napisz KIEDY i w jakich okolicznościach silnik zaczął tak nienormalnie pracować ? No chyba że już takie auto dostałeś ...

Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 13:36

To sie zaczęło dziać jakies 4dni temu tuż po umyciu auta (maska była otwarta także cały silnik wszystko zalany wodą)
Filmik zaraz wrzucę na YT i podeślę link (wybaczcie)

Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 13:40

Kamil napisał/a:
To sie zaczęło dziać jakies 4dni temu tuż po umyciu auta (maska była otwarta także cały silnik wszystko zalany wodą)


No to trzeba było tak od razu ....

Najpierw dokładnie auto wysusz, na słońcu, maska otwarta.

Potem odłącz aku na kilka min (zewrzyj klemy), i spróbuj odpalić.

Na moje oko - słabe sondy lambda, i być może TPS - po zalaniu może podawać błędny sygnał.

Teoretycznie te silniki miały silikonowe kable, ale może coś złącze zamokły. I je wszystkie też pootwieraj, przedmuchaj, wyczyść albo tym sprayem albo spirytem ;-) !!!

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 13:42 ]
Jeszcze jedno - aparat zapłonowy ... Jak będziesz suszył, to zdejm kopułkę. I najlepiej przedmuchać sprężonym powietrzem.

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 13:50 ]
Jak sondy lambda mają większe obciążenie (np. upływy na kablach), szczególnie stare sondy, to ECU odbiera to jako ubogą mieszankę. Wtedy dodaje paliwa i ... zalewa, nie umie obrotów trzymać itd. To można omomierzem zmierzyć, na wtyczce sondy. No i same sondy też da się zalać, wbrew pozorom. Też już to przerabiałem ... Po wymianie sond radykalna "zmiana" zachowania silnika.

Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 13:58

Cytat:
Potem odłącz aku na kilka min (zewrzyj klemy), i spróbuj odpalić.

na zwartych klemach bez aku mam kręcić?

Cytat:
Jeszcze jedno - aparat zapłonowy ... Jak będziesz suszył, to zdejm kopułkę. I najlepiej przedmuchać sprężonym powietrzem.

to zrobiłem wczoraj wszystko


Cytat:
Jak sondy lambda mają większe obciążenie (np. upływy na kablach), szczególnie stare sondy, to ECU odbiera to jako ubogą mieszankę. Wtedy dodaje paliwa i ... zalewa, nie umie obrotów trzymać itd. To można omomierzem zmierzyć, na wtyczce sondy. No i same sondy też da się zalać, wbrew pozorom. Też już to przerabiałem ... Po wymianie sond radykalna "zmiana" zachowania silnika.

Czyli na razie głównie tu szukać problemu, tak? (sondy)

pablo19 - |20 Lip 2016|, 2016 14:01

Nie zapomnij zbadać tego nieszczęsnego TPSa.
Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 14:07

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Proszę filmik z YT

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 14:08 ]
póki siedzę w środku to ja gazuje

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 14:11 ]
Dodam, że siedząc w środku pedał gazu puszczałem pomalutku bo przy gwałtownym puszczeniu pedału gazu od razu gaśnie

trzypion - |20 Lip 2016|, 2016 14:40

Na moje oko zalany TPS/przewody od niego i dlatego głupieje. Sondy nie dawałyby takich efektów.
pablo19 - |20 Lip 2016|, 2016 14:52

Regulacja zaworów obowiązkowa, w 2.4, aż żal tego nie zrobić :)
Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 14:54

sądy wymieniłem na inne używki pożyczył mi kolega z warsztatu i to samo cały czas.
trzypion - |20 Lip 2016|, 2016 15:38

Rejonowe czy okręgowe te sądy? ;)
Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 15:46

Cytat:
Rejonowe czy okręgowe te sądy? ;)


opssss sONdy :DD

Grześ - |20 Lip 2016|, 2016 21:13

Kamil napisał/a:
Cytat:
Rejonowe czy okręgowe te sądy? ;)


opssss sONdy :DD


Nawet jak narodowe czy samosądy, to używki ... wiesz, ja w używki nie wierzę.

Ale - faktycznie, to może być TPS. Zmierz napięcie (cyfrowym multimetrem) na zamkniętej przepustnicy, przy wolnym i szybkim zamykaniu (czy jest powtarzalne), oraz max otwarcie.

Możesz też wyjąć ten TPS i posuszyć go w jakimś suchym miejscu - idealnie szczelny to on nie jest. Siedzi na 2 śrubkach zabezpieczonych blaszką, pod IAC - jego wygodnie jest do tej wymiany też wyjąć.

W sumie to myślę, że problem się powinien szybko "wysuszyć" :-D ! Aha - po wymianie sond zresetowałeś ECU ? Czyli te klemy, zwarte ... no do kręcenia jak chcesz to jednak do aku podłącz :-D !

Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 22:24

Po wymianie sond powinienem odłączyć aku i zewrzeć na chwile klemy, tak? - nie robiłem nic takiego.
Jutro odłączę TPS i spróbuje go wysuszyć na słońcu. Podłącze z powrotem i zobaczymy(nie mam multimetru, dlatego najpierw suszenie a jak nie zadziała to podjadę do znajomego na warsztat i nich mi pomierzy napięcie)

[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 22:52 ]
Dobraaa wszystko już wiem, w Poniedziałek znajomy posprawdza mi napięcie na przepustnicy, sprawdzi mi moje oryginalne sondy i podziała cos nad regulacją

A moi drodzy kochani yyyyy, mogli byście mi powiedzieć tak nawet łopatologicznie jak sprawdzić sprawność sond lambda + podać mi jakie powinny mieć prawidłowe/dopuszczalne parametry?
to samo jeżeli chodzi o przepustnice, zapewne z tym jest troszkę bawienia.
Jestem na prawdę początkującym majsterkowiczem a w zasadzie od kilku tygodni jak dostałem od rodziców ta skorupę. Także prosił bym o podpowiedzi. Z góry dziękuje i może Scorpio zagada ;)

trzypion - |20 Lip 2016|, 2016 23:31

Kamil napisał/a:

Jutro odłączę TPS i spróbuje go wysuszyć na słońcu. Podłącze z powrotem i zobaczymy(nie mam multimetru, dlatego najpierw suszenie a jak nie zadziała to podjadę do znajomego na warsztat i nich mi pomierzy napięcie)

To idź do sklepu i wydaj dychę na najprostszy...

Kamil napisał/a:

A moi drodzy kochani yyyyy, mogli byście mi powiedzieć tak nawet łopatologicznie jak sprawdzić sprawność sond lambda + podać mi jakie powinny mieć prawidłowe/dopuszczalne parametry?

Podłączyś się miernikiem pod przewody sygnałowe i sprawdzić, czy napięcie na nich lata od okolic zera (uboga mieszanka) do okolic 1V (bogata mieszanka).

Kamil napisał/a:

to samo jeżeli chodzi o przepustnice, zapewne z tym jest troszkę bawienia.

Sprawdzić napięcie na środkowym pinie. Przy zamkniętej około 0,8V, przy w pełni otwartej ok. 4,5V, przy zamykaniu i otwieraniu powinno płynnie przechodzić.

Kamil - |20 Lip 2016|, 2016 23:46

okej okej okej, dziękować. Jak coś zdziałam to sie odezwę. ;)
pablo19 - |21 Lip 2016|, 2016 07:22

Kamil napisał/a:
....
A moi drodzy kochani yyyyy, mogli byście mi powiedzieć tak nawet łopatologicznie jak sprawdzić sprawność sond lambda + podać mi jakie powinny mieć prawidłowe/dopuszczalne parametry?
to samo jeżeli chodzi o przepustnice, zapewne z tym jest troszkę bawienia.
Jestem na prawdę początkującym majsterkowiczem a w zasadzie od kilku tygodni jak dostałem od rodziców ta skorupę. Także prosił bym o podpowiedzi. Z góry dziękuje i może Scorpio zagada ;)
Mam wrażenie, że nie przeczytałeś tego co tu napisano. Przeczytaj ten temat ponownie od początku.
Grześ - |21 Lip 2016|, 2016 08:05

Kamil napisał/a:
Po wymianie sond powinienem odłączyć aku i zewrzeć na chwile klemy, tak? - nie robiłem nic takiego


To jest zerowanie pamięci korekt w ECU. Warto zrobić, bo zapamiętane dane są na pewno błędne !!!

Kamil napisał/a:
Jutro odłączę TPS i spróbuje go wysuszyć na słońcu. Podłącze z powrotem i zobaczymy(nie mam multimetru, dlatego najpierw suszenie a jak nie zadziała to podjadę do znajomego na warsztat i nich mi pomierzy napięcie)


Koniecznie zdobądź multimetr ... bo bez przyrządów, to jak macanie na ślepo ... Może być taki tani z Lidla albo Biedraxy za 29,99 :-D !

Kamil napisał/a:
jak sprawdzić sprawność sond lambda


Poczytaj w Googlach .... Jak popranie pracują, to napięcie na nich ma kształt zbliżony do sinusoidy (w planarnych - bardziej prostokątny) i zmienia się od ok. 0,2 do ok. 0,8 V, z częstotliwością około 0,5 Hz do kilku Hz. Wyższa - na wyższych obrotach.

Kamil napisał/a:
to samo jeżeli chodzi o przepustnice


Na razie tego nie ruszaj !!!


Kamil napisał/a:
Jestem na prawdę początkującym majsterkowiczem


To widać, słychać i ... ;-)

Kamil napisał/a:
dostałem od rodziców ta skorupę


I masz szansę czegoś się naumieć !!! Tylko się nie zrażaj, każde używane autko ma swoje chimery ... a potem powinno dać furę satysfakcji !

pablo19 napisał/a:
Mam wrażenie, że nie przeczytałeś tego co tu napisano. Przeczytaj ten temat ponownie od początku.


Tyz prowda ;-) ! Ale to jak widać, "lejek" jeszcze, biedak musi się duuużo nauczyć.

I jeszcze raz o czujniku TPS. Niestety te stare potencjometry szybko się wycierały. Pomaga na jakiś czas ich otwarcie i delikatne przesunięcie ślizgaczy (x drucików sprężystych obok siebie) na nie wytarte ścieżki. Ale powinien spasować TPS od Rovera, na Alledrogo za 20-40 zł.

Napięcie przy zamkniętej przepustnicy musi być stabilne, niezależnie jak szybko ją zamykamy. Zazwyczaj od 0,6 do 0,8 V. Przy max otwartej około 4,2 do 4,6 V.

No i jak wiadomo, częste mycie skraca życie ... silnik myjemy ropą a nie wodą :-P !

pablo19 - |21 Lip 2016|, 2016 08:16

Grześ napisał/a:
Ale powinien spasować TPS od Rovera, na Alledrogo
Jakiś przykład? Od jakiego modelu?
Grześ - |21 Lip 2016|, 2016 08:28

pablo19 napisał/a:
Grześ napisał/a:
Ale powinien spasować TPS od Rovera, na Alledrogo
Jakiś przykład? Od jakiego modelu?


http://allegro.pl/show_item.php?item=6282400197

Wymiarowo pasuje, rezystancje też takie same, na dniach włożę do Groszka.

A tutaj to co mnie "natchnęło" :

http://www.ebay.de/itm/OR...ts=Make%3ARover|Type%3A1.4&hash=item5b1f28c846:g:ec4AAOSwT~9Wl~bu

i w liście modeli Forda jest to co jest.

Ten model nie ma sprężyny kasującej luz, ale powinien wejść na wałek z wciskiem. Jak nie to coś się podłoży.

Jak pisałem, spróbuję toto na dniach, na razie czasu nie było.

[ Dodano: |21 Lip 2016|, 2016 11:41 ]
I jeszcze :

http://www.autoczescionli...r-1811115.html#

Kamil - |21 Lip 2016|, 2016 20:17

Mam dobre wieści!
Scorpio śmiga jak F16
Mieliście racje, walnięty był TPS.. byłem dziś z nim u mnie na wiosce w zakładzie mechanicznym wmawiali mi, że to nie od tego.. wciskali na siłę oryginalny silniczek krokowy za 450zł, TPS tez mi wciskali ale nie tak jak ja mówiłem 20-30zl tylko kazał dodać jedno zero. Z nerwem odpowiedziałem mu "Do widzenia!!" i postanowiłem zaufać wam, wiec po przyjeździe do domu TPS przeszedł operację.
Chciał bym bardzo podziękować wszystkim osobą które zaangażowały się by mi pomóc, podnieść na duchu bo już pomału chciałem w cholerę dać sobie z tym wszystkim spokój ale teraz gdy udało sie zrobić scorpia... czuje się niebiańsko! Ta satysfakcja.... boshe cud!
Jeszcze raz ogromne DZIĘKUJE!

[ Dodano: |21 Lip 2016|, 2016 20:21 ]
Lecz chciał bym zadać jeszcze jedno malutkie pytanko, mianowicie...

To się działo już dobry rok temu jak jeszcze scorpiem operował Ojciec yyy...
Gdy zapale samochód i delikatnie pulsacyjnie lecz szybko wciskam pedał gazu(Takie wiecie szybkie pukanie w pedał gazu) to zaczyna się delikatnie dławić i też trochę te obroty traci.

Grześ - |21 Lip 2016|, 2016 21:35

Kamil napisał/a:
udało sie zrobić scorpia


A nie mówiłem :-) !!!

To są bardzo wdzięczne autka ... Dopóki nie przerdzewieją, niestety MK1 były pod tym względem słabawe.

Kamil napisał/a:
Gdy zapale samochód i delikatnie pulsacyjnie lecz szybko wciskam pedał gazu(Takie wiecie szybkie pukanie w pedał gazu) to zaczyna się delikatnie dławić i też trochę te obroty traci.


To może być wiele rzeczy. Na zimno bym się tym nie przejmował. Może być i marne paliwo, i zbyt bogata mieszanka, i nienajlepiej rozpylające wtryskiwacze.

Co to tego ostatniego - polecam preparat STP do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych - butelka tak na pół zbiornika. Czasem nieco pomaga.

Ale jeżeli na ciepło tego nie ma, to bym się nie przejmował !

No i ... wyreguluj jak najszybciej zawory !!! Czujnikiem zegarowym !!! Uszczelki pod pokrywy zaworów nowe trzeba, ale nie są drogie, coś chyba ok. 20 zł sztuka. Regulacja jest bardzo wygodna, żadnych kontr czy innych cudów, są specjalne śruby samo-zaciskające. I nietypowy klucz, bodajże 11. Potrzebny jest dobry nasadowy.

Poza tym ... kiedy sprawdzałeś olej w skrzyni i w tylnym moście ??? Jak chcesz, to jeszcze z 20 punktów do sprawdzenia Ci podeślę !!!

Kamil - |21 Lip 2016|, 2016 22:45

Grześ, słuchaj... Rodzice mieli Scorpia 9lat i przez ten okres wymieniane były z tego co wiem i pamiętam tylko klocki hamulcowe, przewody do świec, chyba dwie świece i nic więcej :C (Tak rdza go wpierdziela ale nie jest źle, dostają tylko tylne nadkola jak na razie.

W tej chwili kupiłem 6 nowych świec dwu elektrodowe(wiem mogły by byc cztero ale zbyt drogie), nowe przewody zapłonowe i kopułka.
Chciał bym ogarnąć troche ten silnik bo z tych 125koni w tej chwili może 70 zostało.
Bardzo bym prosił Cie o te "20 punktów do sprawdzenia hehe"
Z góry brdzo dziękuje.

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 01:15 ]
A i kluczowe pytanie do poprzedniej wypowiedzi. Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów i czy to będzie się wiązało z wymianą innych obowiązkowych części?

Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 08:04

Kamil napisał/a:
wymieniane były z tego co wiem i pamiętam tylko klocki hamulcowe, przewody do świec, chyba dwie świece i nic więcej


Oleju też nie wymieniali ??? :-D

Kamil napisał/a:
6 nowych świec dwu elektrodowe(wiem mogły by byc cztero ale zbyt drogie)


Wystarczyłyby zwykłe ... Ale jak piszesz 2-elektrodowe, to chyba te z jedną boczną ? Bardzo dobre są Briski po ... ok. 8 zł sztuka !!! Nawet w Cosworcie dobrze się sprawowały !

Tylko ustaw odstęp elektrod na 1 mm albo nawet 1,1 mm !!!

Kamil napisał/a:
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów


Jak sam umiesz, to niewiele.

Do wymiany są tylko uszczelki pod pokrywami. Bezproblemowo do kupienia, dokładnej ceny nie pamiętam. A czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną - gdzieś pożyczyć musisz. Bo na szczelinomierz od biedy też się da, ale to dużo mniej dokładne. Ssące 0,35, wydechowe 0,4 mm. Według instrukcji raz na 20 tys km, ale można raz na 30 tys.

Aha - do tylnych nadkoli są reparaturki, ale trzeba je wspawać i pomalować. Ja kiedyś dobrze zakonserwowałem i dałem takie ozdobne czarne listwy (są i chromowane). Chyba jeszcze gdzieś są dostępne.

A check-listę przygotuję, z doświadczeń z MK1 - dwoma takimi autkami. wyślę Ci na PW. Albo lepiej podaj mi maila, bo niestety na tym forum przestały działać powiadomienia ...

trzypion - |22 Lip 2016|, 2016 09:00

Kamil napisał/a:

W tej chwili kupiłem 6 nowych świec dwu elektrodowe(wiem mogły by byc cztero ale zbyt drogie)


Niepotrzebnie. NGK Vline dają radę spokojnie.

Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 09:14

trzypion napisał/a:
Kamil napisał/a:

W tej chwili kupiłem 6 nowych świec dwu elektrodowe(wiem mogły by byc cztero ale zbyt drogie)


Niepotrzebnie. NGK Vline dają radę spokojnie.


Potwierdzam, na Alledrogo po ... a raczej od ok. 5 zł :-) ! I na co najmniej 15 tys km wystarczają. Tylko minimum 1 mm odstępu.

Kamil - |22 Lip 2016|, 2016 09:15

Cytat:
Oleju też nie wymieniali ??? :-D

Też ;//

Cytat:
Wystarczyłyby zwykłe ... Ale jak piszesz 2-elektrodowe, to chyba te z jedną boczną ? Bardzo dobre są Briski po ... ok. 8 zł sztuka !!! Nawet w Cosworcie dobrze się sprawowały !

http://www.opelastrag.seo...07/p1070900.jpg


Cytat:
Kamil napisał/a:
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów


Jak sam umiesz, to niewiele.


No niestety boje się sam tego tykać.

Co do nadkoli to na razie daje sobie z tym spokój, chcę doprowadzić na razie silnik do porządku.

A to mój Email: [email protected]

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 09:21 ]
Dodam jeszcze, że podczas hamowania telepie przodem najbardziej można to odczuć hamując jadąc na luzie z górki.

Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 09:22

Kamil napisał/a:

http://www.opelastrag.seo...07/p1070900.jpg


A jaki mają odstęp ?

W sumie to więcej elektrod na pewno nie przeszkadza ;-) !

Kamil napisał/a:
Cytat:
Kamil napisał/a:
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów

Jak sam umiesz, to niewiele.

No niestety boje się sam tego tykać.


Poszukaj kogoś kto to np. w starym Polonezie robił. Bardzo wiele starszych mechaniorów to robiło. Czujnik zegarowy też dobry mechanik ma, np. do ustawiania tarcz hamulcowych.

A tą listę w weekend postaram się przygotować.

A nadkola - dobrze oczyść i zakonserwuj, jak nie ma wielkich dziur, to się nie ma czym przejmować.

Kamil - |22 Lip 2016|, 2016 09:30

Cytat:

Kamil napisał/a:

http://www.opelastrag.seo...07/p1070900.jpg


A jaki mają odstęp ?


Oj powie ci, że nie wiem.. ustawiał mi je znajomy na warsztacie(chyba dobrze... później wykręcę i sprawdzę)

Cytat:
Poszukaj kogoś kto to np. w starym Polonezie robił. Bardzo wiele starszych mechaniorów to robiło. Czujnik zegarowy też dobry mechanik ma, np. do ustawiania tarcz hamulcowych.

Wiesz co, mojego znajomego ojciec jest bardzo dobrym mechanikiem, raczej bezproblemowo by mi to ustawili tylko kurcze dalej interesują mnie te koszta.. Wiem, że jemu nie będę musiał płacić tyle co w warsztacie ale coś na pewno.

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 09:31 ]
Listy będę wypatrywał na E-mailu, z góry bardzo dziękuję.

Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 10:19

Kamil napisał/a:
Wiesz co, mojego znajomego ojciec jest bardzo dobrym mechanikiem, raczej bezproblemowo by mi to ustawili tylko kurcze dalej interesują mnie te koszta.. Wiem, że jemu nie będę musiał płacić tyle co w warsztacie ale coś na pewno.


Dla mnie to godzina roboty. Max. Uszczelki chyba coś koło 60 zł.

A co do odstępu na świecach - jak na biegu jałowym chodzi raczej równo, to możesz zostawić. No i zły luz na zaworach też na ten jałowy wpływa niestety - czyli zawory najpierw !

Kamil - |22 Lip 2016|, 2016 10:31

Okej, okej!
W poniedziałek będę tam u nich na warsztacie to mi ustawią.

trzypion - |22 Lip 2016|, 2016 10:51

Kamil napisał/a:

Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów
No niestety boje się sam tego tykać.

Nie pękaj, to jedna z najprostszych operacji :D
http://trzypion.oldfield.org.pl/other/Zawory/

u Ciebie zaczyna sie od razu od zdjęcia pokryw (warto kupić nowe uszczelki)

Struna - |22 Lip 2016|, 2016 11:04

Grześ napisał/a:
Tylko minimum 1 mm odstępu.
nie
Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 11:09

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Tylko minimum 1 mm odstępu.
nie


A jednak ... Parę tygodni temu szukałem przyczyny nierównej pracy na jałowym, właśnie w 2,4 (2,9 zachowuje się duuużo lepiej).

No i okazało się, że po zmniejszeniu odstępu elektrod na 0,8 pogorszyło się znacznie ! Po ustawieniu na nowo ok. 1 - 1,1 mm - już "normalnie".

Te silniki są jakieś dziwne, 2,9 zachowywały się dużo lepiej.

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 11:12 ]
trzypion napisał/a:
Kamil napisał/a:

Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów
No niestety boje się sam tego tykać.

Nie pękaj, to jedna z najprostszych operacji :D
http://trzypion.oldfield.org.pl/other/Zawory/

u Ciebie zaczyna sie od razu od zdjęcia pokryw (warto kupić nowe uszczelki)


Chyba że tak jak w Twojej galerii, któś zapomni o ... przekręcaniu wału !!!

No i jeszcze raz - zdecydowanie czujnik zegarowy. Szczelinomierz tylko w ostateczności - jako że dźwigienki i zawory lekko się wycierają.

Tak dla informacji - jak przywieźliśmy Groszka w Monachium, to miał luzy zaworów w przedziale ... od 0,30 do 0,65 !!! Klepał jak stara maszyna do szycia.

trzypion - |22 Lip 2016|, 2016 11:25

Jak sie samemu ustawia, to zegarówka to overkill. Przy klasycznych szczelinomierzach co najwyżej sie ustawi luz nieco za duży, co poza klekotaniem nie jest szkodliwe.
Można też, przy takiej okazji po prostu zdjąc wałki z konikami i je przeszlifować uzuwając wyklepania od trzonków zaworów i problem znika.

Struna - |22 Lip 2016|, 2016 12:09

Grześ napisał/a:
A jednak .
jak na gazie, to proszenie się o kłopoty. 0,9 wystarczy
Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 13:25

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
A jednak .
jak na gazie, to proszenie się o kłopoty. 0,9 wystarczy


Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km :-) !!!

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 13:26 ]
trzypion napisał/a:
Jak sie samemu ustawia, to zegarówka to overkill.


Dla mnie dużo wygodniejsza od tych blaszek :-D !!!

trzypion - |22 Lip 2016|, 2016 14:04

Wszystko fajnie, tylko trzeba czujnik mieć. A przeciętny cżłowiek nei ma warsztatu, a kupowanie zegarówki tylko do ustawienia luzów troche mija sie z ekonomia ;)
Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 14:07

trzypion napisał/a:
Wszystko fajnie, tylko trzeba czujnik mieć. A przeciętny cżłowiek nei ma warsztatu, a kupowanie zegarówki tylko do ustawienia luzów troche mija sie z ekonomia ;)


Ale posiadacz tego autka do jakiegoś warsztatu i tak pojedzie ..... Jak będzie czujnik, to należy go użyć. Jak nie - wtedy szczelinomierz.

Struna - |22 Lip 2016|, 2016 14:23

Grześ napisał/a:
Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km !!!
jedna jaskółka wiosny nie czyni, ponad to - zalecana przerwa do tego silnika nie jest taka jak podałeś.
Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 14:30

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km !!!
jedna jaskółka wiosny nie czyni, ponad to - zalecana przerwa do tego silnika nie jest taka jak podałeś.


A ostatnimi laty zaleca się wymianę oleju co 30 tys km .....

Mnie interesuje poprawna i niezawodna praca silnika. I może skończmy wątek odstępu elektrod ...

Struna - |22 Lip 2016|, 2016 14:39

Grześ napisał/a:
Mnie interesuje poprawna i niezawodna praca silnika
bardzo dobrze, jednak porada o ustawieniu tak dużej przerwy jest trochę słaba - samemu, na swoim "podwórku" to sobie można eksperymentować.
Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 14:43

Struna napisał/a:
tak dużej przerwy


Duża to jest powyżej 1,1 mm ... Niestety w tym konkretnym silniku poniżej 0,9 mm (szczególnie na gazie) na biegu jałowym wypadają zapłony. Taki jego urok. A przed zmianą świec miał na niektórych nawet pod 1,5 mm i nic się nie działo - te silniki mają naprawdę dobry układ zapłonowy, mimo że rozdzielaczowy. Tylko oryginalne kable szybko kruszały ...

Struna - |22 Lip 2016|, 2016 15:46

to ja mam zupełnie inne doświadczenia z tymi silnikami.
Grześ - |22 Lip 2016|, 2016 21:02

Struna napisał/a:
to ja mam zupełnie inne doświadczenia z tymi silnikami.


Cóż, ja tylko 458.000 km na MK1 ale 2,9. I teraz dopiero 20.000 z 2,4 V6. I widzę jednak pewne różnice między nimi, oczywiście na niekorzyść 2,4.

Oryginalny niemiecki opis mówi do 2,9 AGR22, odstęp 0,75.

Polskie tłumaczenie niemieckiego Etzolda mówi :

2,4 12V Kat - odstęp w zależności od modelu od 0,75 do nawet 1,1 !!!
Dla 2,9 12V - od 1,0 do 1,1. Cossy 1,0.

Generalnie wersje z katalizatorem zalecają większy odstęp.

Hmm, i komu tu wierzyć ??? ;-)

gufer-posepny - |22 Lip 2016|, 2016 22:46

TPS- zrobione ,
to dalej jedziemy z tematem , może MAP też ubity ?
dalej diagnostyka by się przydała , może coś z ciśnieniem paliwa . obejrzeć świece czy nadal mokre . może by zmierzyć kompresję ? bo zaraz z 12V zrobimy prom kosmiczny pewnie .

Kamil - |22 Lip 2016|, 2016 23:50

Nie zaglądałem dziś do świec, jutro wszystko sprawdzę, jaką mają przerwę, czy dalej są mokre

Cytat:
dalej diagnostyka by się przydała , może coś z ciśnieniem paliwa . obejrzeć świece czy nadal mokre . może by zmierzyć kompresję ? bo zaraz z 12V zrobimy prom kosmiczny pewnie .

Jeżeli dobrze zrozumiałem to zapytałeś o pomiar ciśnienia sprężania, był robiony pomiar. 5 świec - 10 barów, 1 - 11 barów

Cytat:
to dalej jedziemy z tematem , może MAP też ubity ?

Wszystko spisuje na kartkę, w poniedziałek/Wtorek jadę do znajomego na warsztat i będziemy działać.

Grześ - |23 Lip 2016|, 2016 08:13

gufer-posepny napisał/a:
to dalej jedziemy z tematem


Gufer .... Sondy jakie pierwsze. To one mówią, czy skład mieszanki jest jak należy i czy ECU reguluje. Żadne tam oglądanie świec itd.

Jak pisałem - spiszę Kamilowi co ja bym sprawdził, i w kolejności takiej, aby obserwacje były logiczne.

I nie tylko skład mieszanki ... Kto ostatnio sprawdzał szczotki w alternatorze ????? :-D

A na razie miłego weekendu !!!

[ Dodano: |23 Lip 2016|, 2016 08:15 ]
Kamil napisał/a:
jutro wszystko sprawdzę, jaką mają przerwę, czy dalej są mokre


Możesz, ale ja bym poczekał, aż będą miały co najmniej tysiąc km. I NIGDY nie kontroluj świec po pracy na zimno - wtedy będą okopcone. Zresztą w necie jest trochę o wizualnej ocenie świec.

gufer-posepny - |23 Lip 2016|, 2016 08:51

bez nich też będzie jakoś regulował , ale tak z grubsza . a jak nei reguluje to niekoniecznie muszą być uszkodzone tylko coś uciekło tak daleko w kosmos że nie wie co z tematem zrobić .
Grześ - |23 Lip 2016|, 2016 12:58

gufer-posepny napisał/a:
bez nich też będzie jakoś regulował , ale tak z grubsza


Bez sond .... Ech Gufer, tylko wtedy, gdy ECU rozpozna że są padnięte. Ale gdy są "mułowate" lub dają już mniej prądu, to ECU wzbogaca mieszankę jak szalone. Zresztą - ktoś już o tym pisał. Z mojego doświadczenia - kontrola pracy sond to podstawa ...

Z ostatniej chwili - ten TPS z Rovera - za 15 zł + wysyłka - pasuje jak ulał. Napięcia identyczne jak na reanimowanym TPS Fordowskim :

przepustnica zamknięta : 0,54 V, max otwarta - 3,99 V.

Oidp na Fordowskim przed czyszczeniem na zamkniętej dawał ok. 0,65 do 0,75 V, zależnie od szybkości zamykania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group