Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + przeniesienie napędu - Schemacik testerka

hryniak - |22 Kwi 2004|, 2004 13:25
Temat postu: Schemacik testerka
jak obiecałem,
schemacik testerka do komputerka skorpiona



lancer - |22 Kwi 2004|, 2004 15:10

czyli tester to taka skomplikowana maszyna ???? :shock: aż wierzyć mi się nie chce
A na alegro za te diodę i kawałek kabla zdzierają 70 PLN

Gość - |22 Kwi 2004|, 2004 17:43

Witam!!!
Ostatnio zmajstrowałem sobie to niezwykle skomplikowane urządzenie diagnostyczne...
No i oczywiście podłączyłęm i zapisałem zachowanie diody ale nie mam gdzie tego odczytać, więc jaśli ktoś będzie na tyle uprzejmy i pomoże mi w tym to z góry bardzo dziękuję...
Tak więc:
- szybka seria mignięć - 4 s przerwy
- 5 mignięć - 2 s przerwy
- 2 mignięcia - 4 s przerwy
- 5 mignięć - 2 s przerwy
- 3 mignięcia - 4 s przerwy
- 5 mignięć - 2 s przerwy
- 5 ---II--- - 4 s ---II---
- 5 ---II--- - 2 s ---II---
- 2 mignięcia - 4 s przerwy
- 5 mignięć - 2 s przerwy
- 3 mignięcia - 4 s przerwy
- 5 mignięć - 2 s przerwy
- 5 ---II--- - 4 s ---II---
- 1 mignięcie - i koniec
Pozdrawiam!!!

Arvin - |22 Kwi 2004|, 2004 17:56

Hehe :D post piętro wyżej należy do mnie... zapomniałem włączyć funkcji samologowania :wink:
Pozdrawiam!!!

Ps. coś mi nie chce odpalić tej tebeli kodów podanej przez MarcinK i stąd moja prośba...

maup - |22 Kwi 2004|, 2004 18:44

Opis czytnika (ang) i kodów błędów (pl) znajduje się tu:
http://www.md.in.tarnow.pl/scorpio

A propos, nie orientuje się ktoś, co się dzieje ze Struną i strunim serwerem? Nie mogę się tam dobić :(

hryniak - |22 Kwi 2004|, 2004 18:47

jeszcze dziś (mam nadzieję) udostępnię kody błędów w postaci tekstowej
(pdf'y niestety miają duże rozmiary)

Gość - |22 Kwi 2004|, 2004 20:06

tabele marcina są podane w PDF ie ale nowszym trzeba acrobata nowszego ściągnąć i wszytkie pdfy można oglądać
hryniak - |22 Kwi 2004|, 2004 20:11

Struna żyje i właśnie się dziś zarejestrował :-)
a "struni" :-) serwerek nie mam pojęcia ale cierpliwości zaraz napewno cósik napisze :-)

MarcinK - |22 Kwi 2004|, 2004 22:54

Kody udostepnilem na mojej stronie : http://www.marcinku.republika.pl/.
lancer - |23 Kwi 2004|, 2004 12:30

czy ta dioda ma mieć jakieś szczególne właściwości ???
hryniak - |23 Kwi 2004|, 2004 15:18

OWSZEM
MA ŚWIECIĆ

a poważnie to powinna być 12 Voltowa
jeśli masz mniejszą np 3 V to trzeba wlutować (albo jakoś tam inaczej wsadzić w obwód) oporniczek (np 100 Ohm)

DaraZ - |25 Kwi 2004|, 2004 09:24

Ja teraz nie pamietam i nie chce mi sie sprawdzac, ale chyba mam inna wtyczke do kompa. 2 pinowa.. ale nie jestem pewien... hm... wszyscy maja taka jak na zdjeciu ?
Pershing - |25 Kwi 2004|, 2004 12:31

Znalazlem u siebie cos podobnego (gniazdko i wtyczka z 3 bolcami) przy akumulatorze z tym ze ta wtyczka jest polaczona z jakims gniazdkiem i kabelek gdzies tam sobie pomyka pod maska. To jest to czy mam dalej szukac ?? :lol:
MarcinK - |25 Kwi 2004|, 2004 12:38

To powinna byc sama wtyczka, zaslepiona czerwonym plastikiem obok akumulatora.
DaraZ - |25 Kwi 2004|, 2004 17:19

Rownie dobrze moze to byc sama wtyczka bez zaslepki :D Jedno jest pewne.. musi być stanu wolnego :)
Pershing - |25 Kwi 2004|, 2004 18:49

Zaraz zaraz w koncu to ma byc wtyczka czy gniazdko ? Bo ze zdjecia w temacie wnioskuje ze gniazdko z 3 dziurkami. :)
zbyszek - |25 Kwi 2004|, 2004 18:55

Zdecydowanie gniazdo :D u mnie jest kolo akumulatora.
Pershing - |25 Kwi 2004|, 2004 19:04

No wlasnie ja mam takie cos kolo akumulatora z tym ze w tym gniazdku 3 dziurkowym siedzi 3 dziurkowa wtyczka i ten kabelek dalej leci gdzies pod maska. Moze jest jeszcze jedno takie zlacze gdzies za akumulatorem. Ale to musze wymontowac akumulator bo nic takiego na wierzchu nie widze oprocz wspomnianego gniazdka z wtyczka
Pozdrawiam

DaraZ - |25 Kwi 2004|, 2004 21:59

Sprawdz gdzie on dalej leci. Moze ktos zrobił sobie jakis przedłużacz do tego :D
zbyszek - |25 Kwi 2004|, 2004 22:17

I może masz już diodę gdzieś zainstalowaną na stałe :) może na desce?
DaraZ - |25 Kwi 2004|, 2004 22:38

Wkoncu to jest Ghia :D
hryniak - |26 Kwi 2004|, 2004 00:34

Są jeszcze gniazdka 5-cio pinowe z tym, że podłączone są do nich tylko 3 kabelki.
A sprawdzić czy znalezione gniazdeczko to złącze diagnostyczne bardzo łatwo,
dioda podpięta (jak na rysunku) przy wyłączonej stacyjce powinna świecić. Jeśli świeci to zwieramy przez jakiś słabiutki bezpiecznik (np 5) (na wypadek gdyby gniazdo służyło do czegoś innego) pozostałe dwa piny. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce dioda powinna zgasnąć i po chwili zacząć mrugać. Jeśli nie zgasła to na 100 to nie jest złącze diagnostyczne. Aaa i podpinając zworkę dobrze jest dokładnie przeczyścić piny bo często bywają zasyfione.

Struna - |26 Kwi 2004|, 2004 00:42

Hello

Co do rezystorka do diody 3v to wydaje mi się że powinno to być 1000 ohm

hryniak - |26 Kwi 2004|, 2004 01:07

bardzo możliwe, cienki jestem w tym temacie a znaczenia kolorków na rezystorkach niegdy nie udało mi się zapamiętać :-)
Struna - |26 Kwi 2004|, 2004 01:15

Mi tez nei do konca ale musze przyznac ze jakos samo mi sie zaczyna zapamietywac pomimo ze sie nie uczylem ale troche uzywam ostatnio to sie wpaja
Pershing - |26 Kwi 2004|, 2004 11:26

Witam
Wyjalem akumulator w poszukiwaniu zlacza testowego i cos znalazlem :) Opis sprawcy : :wink: szerokosc ok.1 cm, dlugosc jakies 1.5 cm ale ma 5 dziurek :shock: ulozone sa jak trojkat 3 zajete a dwie pomiedzy sa wolne. Czyzby to byl moj poszukiwany ?:)
Pozdrawiam

hryniak - |26 Kwi 2004|, 2004 12:07

Dokładnie to powinien być ten
Niemniej jednak polecał użycie bezpiecznika w zworce :-)

skorza - |27 Kwi 2004|, 2004 16:11

Panowie
Rozumiem, ze najpierw trzeba rozgrzać silnik, następnie wyłączyć, podłączyć diodkę, uruchomić ponownie i zczytać kod???

mam jeszcze pytanko!
Byłem kiedyś na badaniu diagnostycznym w ASO i oni podłączali się przez WDS takie kilkunastopinowe wejście w schowku po lewj stronie kierownicy!
Jak ma się jedno zczytywanie do tego drugiego?
pozdrawiam

hryniak - |27 Kwi 2004|, 2004 16:14

jeśli chodzi o zczytywanie "diodką" to są dwie metody
na wyłączonym silniku (podłaczasz tester, przekręcasz kluczyk dopozycji zapłon i rozpoczyna się test)
i na pracującym silniku i tutaj fakczynie silnik powinien mieć optymalną temperaturę

skorza - |28 Kwi 2004|, 2004 07:59

...mam lepszy problem, bo tej wtyczki nie mogę znaleźć! w weekend wyjmę akumulator może się podwinęła!
pozdrawiam

...A co to jest ten WDS w schowku po lewej stronie kierownicy?

hryniak - |28 Kwi 2004|, 2004 10:40

gdzieś czytałem, że istnieje program "vehikul explorer" i
WDS to prawdopodobnie złącze diagnostyczne podłączane do RS'a kompa

skorza - |28 Kwi 2004|, 2004 12:51

czy w wielorybie tez powinna być ta wtyczka z tematu???
hryniak - |28 Kwi 2004|, 2004 15:17

w zasadzie na stronce na której o tym czytałem pisali o modelach od 95 czyli tylko w wielorybach
skorza - |28 Kwi 2004|, 2004 16:46

będe szukał, dzięki!

..a czy któryś z kolegów odczytał już sam poprawnie kody!?

hryniak - |28 Kwi 2004|, 2004 16:55

no ja np. :-)
zresztą u Struny w furce tez odczytaliśmy
trza wykonać kilkanaście testów, potem staje się wszystko jasne

Pershing - |28 Kwi 2004|, 2004 17:04

I ja musze ten tescik zaliczyc i dowiem sie o wszystkich bolaczkach mojej furki bo cos najwyrazniej jej dolega...
hryniak - |28 Kwi 2004|, 2004 17:32

wszystki niestety nie (a szkoda) tylko tych co to z nimi komp umie się dogadać :-)
DaraZ - |30 Kwi 2004|, 2004 00:15

No np jak ktos ci banana wepchnie w wydech to dioda nie pokaze :P
Pershing - |30 Kwi 2004|, 2004 00:20

Nie bylbym taki pewien ... zawsze mozesz sprawdzic :lol:
skorza - |20 Maj 2004|, 2004 10:59

Witam!
W koncu udało mi się zdjagnozować moją furkę!
KODY na pracującym silniku ( ale na LPG)! 12, 41, 91,
KODY na pracującym silniku ( ale na benzynce)! tylko 12
a na samym zapłonie: 11 i 11 - czyli ok!

Mam prośbę o interpretację tych kodów

12 - to czujnik krokowy wolnych obrotów!
41 i 91 _ to zbyt uboga mieszanka na obu sondach!- ale tylko na LPG!
Czy to oznacza, że coś jest nie tak z instalacją LPG, czy na gazie tak po prostu ma być!
Proszę o pomoc i pozdrawiam!

ps.
...a i najważniejsze! Udało mi się połączyć przez złącze 16 pinowe, które znajduje się w "schowku na rękawiczki"
Zadsada ta sama 5 i 11 - to zworka
16 to + diody
3 to minus!

VIK - |20 Maj 2004|, 2004 18:50

Na LPG-kody odnosnie sondy-norma, a 12-przeczyść krokówkę
Struna - |22 Maj 2004|, 2004 12:12

Czy ja wiem czy taka norma, jak masz instalację z kompem i emulatorem sond lambda to powinno pokazywać OK
VIK - |22 Maj 2004|, 2004 22:40

Byłoby OK, gdyby gazem sterował CAŁKIEM inny kom, nie ten, od Pb, który-mimo wszystko zbiera i daje sygnaly z większości czujników, oza tym, na LPG jest uboższa mieszanka, czasem 10x, więc sonda ma prawo głupieć, zeby ją nie wiem jak zemulował :wink:
skorza - |25 Maj 2004|, 2004 09:10

... A jak jest u innych kolegów!
Czy jak zczytujecie kody na pracującym silniku na LPG, to wyskakują błędy związane z ubogą mieszanką ( umnie nr 41 i 91)
Pozdrawiam

Struna - |25 Maj 2004|, 2004 09:22

Tak naprawdę to nawet nie powinienes robić testu na LPG. Jak pisał VIK na gazie zawsze będzie lipa bo skład spalin na gazie jest zupełnie inny od spalin z benzynki. Test należy wykonywać na benzynie.
skorza - |25 Maj 2004|, 2004 11:14

OK! Na benzynce z sondami jest OK!
dzieki

Struna - |25 Maj 2004|, 2004 11:45

No to znaczy ze wszystko OK. Jak ci jakos średnio na gazie biega to podjedź do gazowników niech wyregulują instalacje i sprawdza filter gazu. Może byc zapchany i wtedy autko na gazie strasznie mulaste jest.
Pershing - |25 Maj 2004|, 2004 16:47

Witam
Wlasnie zrobilem zdjecie czegos co mi wyglada na zlacze testowe tylko jakos tak niestandardowo wyglada .... ma 5 dziurek ale tylko 3 wydaja sie byc czynne

Struna - |25 Maj 2004|, 2004 17:12

To jest TO. tylko dwie dziurki tak jak piszesz są nieaktywne/poste. Podpinasz do tych, w których widać styki i diagnozujesz.

Powodzenia.

IBOL - |27 Lip 2004|, 2004 12:33

Hej.

Skoro juz jestesmy przy wykonywaniu testu komputera, to napiszcie prosze jak wykonac jego reset?

Szukalem na forum ale nie udalo mi sie odnalezc konkretnej wypowiedzi stwierdzajacej ten fakt. Jak nastepnie wyglada proces uczenia sie komputera? Jak nalezy postepowac po resecie?

Czy wykonanie resetu moze miec jakis negatywny wplyw na prace silnika?

Kiedy / czy wogole komputer przejdzie w TRYB AWARYJNY? (czy istnieje takie cos)
Jesli tak, to czy wiaze sie to z wieksza dawka paliwa dostarczana przez niego oraz czy analogicznie jest w przypadku gazu? (slyszalem ze o 20%)

U mnie przez pewien czas odlaczony byl TPS i nadal jest silniczek krokowy i ABS. Czy to wszytko moze sie przyczynic do przejscia w tej tryb?

Na jakiej zasadzie komputer "uczy sie"?

Z gory dzieki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.
Igor

Struna - |27 Lip 2004|, 2004 12:58

Uszkodzenie/niedziałanie jakiegokolwiek czyjnika czy urządzenia współpracującego z kompem powoduje jego przejście w tryb awaryjny - co skutkije większym zużyciem paliwa i mało wydajną praca silnika. Reset kompa wykonyje się przez odpięcie klemy z akumulatora na około 5 minut. Zapinasz z powrotem i komp diagozuje wszystko od nowa. Jeśli znowu stwierdzi usterkę jednego lub więcej elementów to znowu przechodzi w awaryjny. Można też błędy skasować testerem a raczej same się kasują po odczytaniu tzw. "twardych" błędów.
IBOL - |27 Lip 2004|, 2004 13:30

Struna napisał/a:
Uszkodzenie/niedziałanie jakiegokolwiek czyjnika czy urządzenia współpracującego z kompem powoduje jego przejście w tryb awaryjny - co skutkije większym zużyciem paliwa i mało wydajną praca silnika. Reset kompa wykonyje się przez odpięcie klemy z akumulatora na około 5 minut. Zapinasz z powrotem i komp diagozuje wszystko od nowa. Jeśli znowu stwierdzi usterkę jednego lub więcej elementów to znowu przechodzi w awaryjny. Można też błędy skasować testerem a raczej same się kasują po odczytaniu tzw. "twardych" błędów.


Jeszcze pare dni temu mialem nie sprawny TPS i elektrozawor od wolnych obrotow. W tej chwili TPS jest juz sprawny i podlaczony, zatem pozostal elektrozawor, ktory zostal ominiety przy montowaniu instalacji gazowej.
Znam sposob, zeby podlaczyc go znowu ale bedzie mnie to kosztowalo 50zl, przy czym w chwili obecnej nie mam najmniejszego problemu z wolnymi obrotami zatem poki co nie chcialbym tego robic.
Czy mam rozumiec, ze przez te jedna nie podlaczona czesc (przy zalozeniu, ze w tescie nie wykaze innych bledow) komputer zresetowany powroci znow do trybu awaryjnego?
O co chodzi z tymi "twardymi" bledami i ich kasowaniem?

Czy jest dla mnie jakas inna rada?

IBOL - |27 Lip 2004|, 2004 14:26

Speedo napisał/a:
trzeba było sobie przeczytać manuala od tego testerka, tam wszystko jest opisane.


Mozesz mi go przeslac na priv?
Nie wiedzialem nawet ze cos takiego istnieje, choc przeczytalem cala instrukcje do Scorpio.

CU.

Struna - |27 Lip 2004|, 2004 15:53

No to się wbij na mój serwerek www.waxpol.net/test znajdziesz tam ponad 600MB danych o Scorpio.
IBOL - |27 Lip 2004|, 2004 15:59

Struna napisał/a:
No to się wbij na mój serwerek www.waxpol.net/test znajdziesz tam ponad 600MB danych o Scorpio.

Bardzo chetnie pochlone wszytko co zwiazane ze Scorpio, jednak nie moge dostac sie na Twoja strone. Po prostu nie chce sie zaladowac.
Daj znac jak sie cos zmieni.

Struna - |27 Lip 2004|, 2004 16:10

Może się machnąłem w adresie - bo mi się otwiera. Oto pełny link http://www.waxpol.net/test/ Problem w tym, że jak masz łącze od TPSA to będzie Ci strasznie kisić bo ten serwer stoi na łączu Cyfronetu, który to ostro walczy z TPSA za co nasz ulubiony potentat przycina mu transfer na routerach. :(
IBOL - |4 Sie 2004|, 2004 14:31

Moze sie myle ale logika mi mowi, ze przejscie komputera w tryb awaryjny i zwiekszenie spalania o 20% nijak sie ma jesli jezdze na gazie ...
Rafał A.(antek) - |4 Sie 2004|, 2004 14:49

ma sie bo komputer dalej steruje chocby zaplonem, a w awaryjnym nie :)zreszta zobaczysz sprawdzisz :)
Martin Vícha - |13 Wrz 2004|, 2004 13:43

...co neco zdobylem,jest to na 2.9i 6v 1985-1992 http://martin.vicha.cz/EEC_diag/
__Robert__ - |24 Mar 2005|, 2005 21:35

Struna Twoja stronka rzeczywiście się nie otwiera
Rafał A.(antek) - |25 Mar 2005|, 2005 01:50

o ktrej stonie mowisz. Wszytko masz tez na www.ford-scorpio.prv.pl
Struna - |25 Mar 2005|, 2005 13:03

drobna modernizacja serwerka jest - ale spoko będzie z powrotem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group