Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Wolne obroty dohac mk2

lukas2 - |23 Gru 2014|, 2014 15:30
Temat postu: Wolne obroty dohac mk2
Mam problem z obrotami w dohacu. Jak stoi i sie nie rusza elegancko trzyma kolo 900, jak sie nim jedzie i puści na luz (obojętnie jaka prędkość) obroty spadają do jakiś 400-500. Zatrzyma się i od razu wskakują na normalne.
Wczoraj założyłem nowego krokowca i zmieniło się że po jego odłączeniu auto gaśnie czyli prawidłowo, lewizny brak.
Po wykręceniu trochę tej śrubki bocznikowej w przepustnicy obroty w miarę trzyma podczas jazdy na luzie.
Na czym polega adaptacja ebj??? Bo może samo odłączenie klemy to za mało podczas montażu

pablo19 - |23 Gru 2014|, 2014 19:17

odłącz na 10-15 minut i nie podkręcaj śruby, to nie UAZ
lukas2 - |23 Gru 2014|, 2014 20:55

pablo19 napisał/a:
odłącz na 10-15 minut i nie podkręcaj śruby

Tak właśnie zrobiłem tylko przy całkowicie wkręconej śrubie w przepustnicy objaw jest taki jak powyżej. Jak ją wykręcę to jest ok. Czemu tylko podczas toczenia się kół obroty spadają tak nisko?

pepi - |23 Gru 2014|, 2014 21:25

masz podtlenek ?
lukas2 - |23 Gru 2014|, 2014 21:51

Nie mam.
pablo19 - |23 Gru 2014|, 2014 23:18

lukas2 napisał/a:
...Czemu tylko podczas toczenia się kół obroty spadają tak nisko?

Coś jakby nie tak z EBJ-otem. Jesteś pewny, że jest sprawny?
Ja obserwowałem/obserwuję w Scorach z manualami, że jak się toczysz to komp trzyma nieco wyższe obroty, jak się zatrzymasz to dopiero wtedy spadają i są na poziomie <1000 w V6. U Ciebie jest coś nie tak w momencie gdy obroty powinny być nieco zawyżone ponad 1000.
Warto jeszcze skontrolować TPS-a i wymigać kody błędów :)

lukas2 - |24 Gru 2014|, 2014 05:40

pablo19 napisał/a:
Coś jakby nie tak z EBJ-otem. Jesteś pewny, że jest sprawny


Sprawny. Po odpięciu wtyczki auto gaśnie a jak stoi pracuje idealnie. Na starym ebj miałem podobnie (zresztą chyba ze 4 już przerobiłem zanim kupiłem nówkę) Problem z obrotami zaczął sie jakieś 4 lata temu jeszcze przed kapitalką i jak miał lpg wsadzone. Wtedy bujał wolnymi podczas jazdy a po postoju 30 sekund obroty się normowały i było ok.
Z tego co pamiętam to mrugałem go i nic nie pokazało,
Jakby coś mu przeszkadzało że jedzie ;-) TPS-a też podmieniałem (z tym że nie wiem czy na sprawnego) nic sie nie zmieniało

A i wczoraj po odłączeniu EBJ na zluzowanej śrubie w przepustnicy (obr koło 400) i po odłączeniu w tym momencie TPSa bydle zgasło więc jakaś reakcja na niego jest

trzypion - |24 Gru 2014|, 2014 07:12

Sprawdź, czy sygnał z VSS dochodzi do EEC - bo to wygląda tak, jakby EEC nie wiedział, że auto jedzie.
pepi - |24 Gru 2014|, 2014 07:57

bardziej coś z przepustnicą
trzypion - |24 Gru 2014|, 2014 08:54

Pepi, ale co mogłoby taki efekt dawać? TPS raczej odpada, jakby był uwalony, to silnik by dziwnie pracował, a tego nie ma.
pablo19 - |24 Gru 2014|, 2014 10:36

Było LPG i zostało wywalone, a zasilenie EBJ-ota jest dobre? Może na próbę podłącz go bezpośrednio nowym kablem z jakiegoś +12V po stacyjce, abo prześwietl, jak zostało odtworzone stare zasilanie.
lukas2 - |24 Gru 2014|, 2014 12:15

trzypion napisał/a:
Sprawdź, czy sygnał z VSS dochodzi do EEC

Dochodzi. Podłączony przy samym EEC jest trip komp i idelanie pokazuje kiedy auto jedzie a kiedy pali na godzinę

pepi napisał/a:
bardziej coś z przepustnicą

Przepustnica też podmieniona cały czas to samo

pablo19 napisał/a:
Było LPG i zostało wywalone, a zasilenie EBJ-ota jest dobre? Może na próbę podłącz go bezpośrednio nowym kablem z jakiegoś +12V po stacyjce, abo prześwietl, jak zostało odtworzone stare zasilanie.

LPG zostało założone w 2004 roku i przez jakieś 5 lat nie było problemu z obrotami. Zaczęły się po tych 5 latach z tym że na początku jak pisałem to falowały przy jeździe po czym jak się zatrzymałem normowały się. Prześwietlę to zasilanie EBJ.

Dzisiaj na szybko podmienię ECu moze ono sobie w kulki leci bo jest właśnie tak jak Trzypion napisał: samochód nie widzi że jedzie

pepi - |24 Gru 2014|, 2014 22:50

no tak ten sygnał jest potrzebny :)
PiotrekGran - |24 Gru 2014|, 2014 23:03

Wsadź 2.9 :)
lukas2 - |24 Gru 2014|, 2014 23:23

PiotrekGran napisał/a:
Wsadź 2.9 :)


I przyczepkę z dystrybutorem ;-)

YaKuZ - |25 Gru 2014|, 2014 10:32

lukas2 napisał/a:
I przyczepkę z dystrybutorem


tak tak :P bo 2,9 to paaanie ze 30 lytry musi spalić :P

ford2fast - |25 Gru 2014|, 2014 12:39

lukas2 napisał/a:
pepi napisał/a:
bardziej coś z przepustnicą

Przepustnica też podmieniona cały czas to samo

Wymieniałeś przepustnicę czy potencjometr ? :)
Przepustnica może być brudna , może przyda jej się porządna kąpiel z szorowaniem ? :)

zibi8556 - |25 Gru 2014|, 2014 13:55

YaKuZ napisał/a:

lukas2 napisał/a:
I przyczepkę z dystrybutorem


tak tak bo 2,9 to paaanie ze 30 lytry musi spalić

Właśnie podobne durne myślenie powstrzymało mnie przed zakupem cosa , czego teraz żałuje ale to nic , jeszcze wszystko może się zdarzyć :)

lukas2 - |26 Gru 2014|, 2014 10:03

Romek przepustnica tez była wymieniana i przy okazji wykąpana kompleksowo została. Jest czysta bo patrzałem ostatnio.

A i dajcie se na luz z wyższością 2.9 nad dohacem. Każdy jeździ czym mu pasuje. Ja jestem zadowolony ze swojego dohacyka.

DANEK1403 - |26 Gru 2014|, 2014 10:08

Ja też :) w szczegulności jak smarze kapcia :)
Tomasz czechy - |27 Gru 2014|, 2014 15:12
Temat postu: Re: wolje obroty dohac mk2
lukas2 napisał/a:

Wczoraj założyłem nowego krokowca i zmieniło się że po jego odłączeniu auto gaśnie czyli prawidłowo, lewizny brak.

za 100 razy pisalem, po odłączeniu krokowca musi silnik dzialac na wolnych obrotach
ok 750-850 rpm !!!! Tak bylo ustawiane we fabryce, jak gasnie to zle, nawet potem niemozna zrobic diagnostyke v trybie dynamicznym ....

YaKuZ - |27 Gru 2014|, 2014 17:47

Tomasz czechy napisał/a:
za 100 razy pisalem, po odłączeniu krokowca musi silnik dzialac na wolnych obrotach
ok 750-850 rpm


hmmm jakieś nowości...a skąd będzie brał tlen skoro przepustnice zamknięte i zawór ebj będzie zamknięty?

Tomasz czechy - |27 Gru 2014|, 2014 18:16

Od tego jest wlasnie ten By-pass okolo przepustnicy ( ta srubka obok przepustnicy )
ford2fast - |27 Gru 2014|, 2014 19:30

YaKuZ napisał/a:
a skąd będzie brał tlen skoro przepustnice zamknięte i zawór ebj będzie zamknięty?

Z powietrza :):

pepi - |27 Gru 2014|, 2014 20:56

może masz jakość bezczelność :-d
YaKuZ - |27 Gru 2014|, 2014 21:13

chyba "bezszczelnośc" :P
pepi - |27 Gru 2014|, 2014 21:21

bardziej od szczelności :)
pablo19 - |27 Gru 2014|, 2014 21:34
Temat postu: Re: wolje obroty dohac mk2
Tomasz czechy napisał/a:
lukas2 napisał/a:

Wczoraj założyłem nowego krokowca i zmieniło się że po jego odłączeniu auto gaśnie czyli prawidłowo, lewizny brak.

za 100 razy pisalem, po odłączeniu krokowca musi silnik dzialac na wolnych obrotach
ok 750-850 rpm !!!! Tak bylo ustawiane we fabryce, jak gasnie to zle, nawet potem niemozna zrobic diagnostyke v trybie dynamicznym ....

Gdzie takie bajki puszczają?

lukas2 - |28 Gru 2014|, 2014 03:17

Też pierwsze słyszę że bez krokowca silnim pracuje... w oczatym gaśnie od raxu po odłączeniu ebj....u mnie w mk2 też jak mu śrubę wkręcę ;-) więc lewizny żadnej nie ma
Tomasz czechy - |28 Gru 2014|, 2014 10:27

A dlaczego jest u przepustnicy by-pass?
Jak zrobisz test dynamiczny jak po kodu 60 ecu odlacza krokowiec i silnik gasnie ....???
Prawidlowe ustawienie biegu jalowego trzeba robic v trybie diagnostycznym 60, i ustawia sie o 100-150 rpm mniej niz trzyma krokowiec.
Jak sie nieznasz na diagnostce to mozna wyregulowac bieg jalowy tym zposobem:
1. Umyta czysta przepustnica ( wymyta i dziurka dla by-pass, za 20-25 lat jest napewno zaklejona, dlatego gasnie po odlaczenie krokowca )
2. Podgrzany silnik ( min 80°C )
3. wszystko z el. wylaczone ( swiatla, dmuchawa, radio ... )
4. odlaczasz krokowiec i szrubka regulujesz obroty na 750 rpm
5. podpinasz zpowrotem krokowiec
6. koniec
Tym zposobem sie regujuje obroty na dohc 8V, ohc efi, Ohv 6V efi ( u ohc i ohv sie ustawia szrubka ktora podpiera klape przepustnicy )
Tak robia wszystkie serwisy forda na zachodzie, polska to nie zachod :-D

ford2fast - |28 Gru 2014|, 2014 13:16

To ja to przetłumaczę na język polski :)
Jak zrobisz test dynamiczny jak do kodu 60 ecu odłącza EBJ (elektrozawór biegu jałowego) i silnik gaśnie ....???
Prawidłowe ustawienie biegu jałowego trzeba robić w trybie diagnostycznym 60, i ustawia się o 100-150 obr/minutę mniej niż trzyma EBJ
Jak się nie znasz na diagnostyce to można wyregulować bieg jałowy tym sposobem :
1. Umyta czysta przepustnica ( dziurka dla by-pass, za 20-25 lat jest na pewno zaklejona, dlatego gaśnie po odłączeniu EBJ )
2. Podgrzany silnik ( min 80°C )
3. wszystkie odbiorniki prądu wyłączone ( światła, dmuchawa, radio ... )
4. odłączasz EBJ i śrubka regulujesz obroty na 750
5. zabezpieczasz śrubkę nakrętką kontrującą
6. podpinasz ponownie EBJ
7. koniec
8. cieszysz się z prawidłowej pracy :)
Tym sposobem reguluje się obroty w dohc 8V, ohc efi, Ohv 6V efi
Tak robią wszystkie serwisy Forda na zachodzie, Polska to nie zachod :-D

Tomasz czechy - |28 Gru 2014|, 2014 13:41

:-d
Dzieki

ford2fast - |28 Gru 2014|, 2014 15:07

Tomasz czechy napisał/a:
:-d
Dzieki

Nie ma za co :)
Trochę skiepściłem , ale wieczorem postaram się poprawić i rozdzielić opis na dwa osobne tak aby wszystko było jasne :roll:

Tomasz czechy - |28 Gru 2014|, 2014 15:17

Ok, potem podamy instrukcje na sciskanie napinacza lancucha na dohc zeby bylo wesolo :-d
ford2fast - |28 Gru 2014|, 2014 15:51

Tomasz czechy napisał/a:
Ok, potem podamy instrukcje na sciskanie napinacza lancucha na dohc zeby bylo wesolo :-d

Lepiej nie , prowadzić to może do wielu kłopotów :roll:
Są na tyle tanie że nie warto paprać się i rydzykować :)

lukas2 - |5 Sty 2015|, 2015 20:46

Dlaczefo ta gnida nie widzi ze jadę??? W sensie widzi tylko reaguje odwrotnie niż powinien czyli jak sie koła toczą to obniża obroty a jak się zatrzymam to je podnosi... na innym ecu to samo

jak montuje sie alpage 2 generazji to gdzie sie podpinamy z kabelkami pod maska? Ja mialem : 1 do cewki, 1 przy tpsie, plus z aku i przecieli mi dwa brązowe (jakby masowe) kable przy jednej z kostek po prawej stronie na lapie silnika. Może te dwa kabelki są zamienione ze sobą?
Nie pamiętam jak wyciągałem podtlenek żebym coś gdzieś jeszcze odłączał. Rozplotłem większość wiązki silnikowej pod maską itylko te 4 miejsca noszą ślady ingerencji w okablowanie.

Amenda jak jedzie na luzie trzyma stabilne jak drut 500 obrotów. Nawet światła nie przygasają

trzypion - |5 Sty 2015|, 2015 23:38

Żeby dobrze sie podpiąć z LPG trzeba rozszyć nieco wiązkę silnika i wybebeszyć połaczenie dwóch gałęzi wtrysków do plusa, gdzie wskakuje odcięcie wtrysków. Nawet jak są zamienione, to nic sie nie powinno dziać.
ford2fast - |5 Sty 2015|, 2015 23:59

lukas2 napisał/a:
przecieli mi dwa brązowe (jakby masowe) kable przy jednej z kostek po prawej stronie na lapie silnika

To przewody sterujące wtryskami :)

lukas2 - |6 Sty 2015|, 2015 21:46

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Po czterech próbach coś takiego mi się wymigało i miga za każdym razem nawet po odpięciu i ponownym podłączeniu aku. Kod 19? Dobrze interpretuję?

[ Dodano: |11 Lip 2016|, 2016 07:56 ]
Wracamy do tematu. Jak podnieść wolne obroty w dohacu??? Po wymianie, zamianie, podmianie już chyba wszystkich czujników po za czujnikiem wału korbowego, różnych form adaptacji i bóg wie czego jeszcze gnida na luzie jak się toczy trzyma około 650 -700 obr/min. Jak się koła zatrzymają to obroty wchodzą na 800 -850.

trzypion - |11 Lip 2016|, 2016 08:04

Szczerze mówiąc, to nei wiem, czy to nie jest norma dla tego silnika ;)
toomcat - |11 Lip 2016|, 2016 08:05

Up
pablo19 - |11 Lip 2016|, 2016 08:38

Tego EBJota jeszcze oglądałeś?
trzypion - |11 Lip 2016|, 2016 08:54

Wątpie, żeby to byl EBJ. W ścierce z DOHC miałem tak samo - na luzie obroty w czasie jazdy spadały nieco ponad 600, dopiero po zatrzymaniu EBJ je zaczynał stabilizować. Nie przeszkadzało mi to zreszta, bo nie dojeżdżam na luzie, tylko redukuje biegi zazwyczaj.
lukas2 - |11 Lip 2016|, 2016 08:57

Pablo ebjot inny założojy po gruntownym czyszczeniu specjalnym preparatem. Mam dokładnie tak ja Trzypion w sierze czyli po zatrzymaniu ebj podbija obroty do normalnych
trzypion - |11 Lip 2016|, 2016 09:10

To jedyne wyjście jakie widzę, to odcięcie EEC IV od sygnału z Vss ;) Albo też - niedojeżdżanie na luzie, bo IMO ten typ tak ma ;)
Ew. Podkręcenie obrotów na by-pasie przy przepustnicy, ale wątpie, czy uda się je na tyle podciągnąć.

lukas2 - |11 Lip 2016|, 2016 12:40

Baypas na przepustnicy też kręcony był ale nie puści bokiem tyle powietrza co by podbić obroty. Właśnie myślałem nad wyjęciem z wtyczki ECU na próbę sygnału od VSSa tylko czy przez ten manewr nic mu sie nie pomiga jeszcze bardziej?
Seb - |11 Lip 2016|, 2016 15:24

Ja mialem podobny problem z wolnymi obrotami i wymiana czujnika polozenia walu korbowego ( koszt okolo 100 pln ) zalatwil sprawe. Jezeli masz mozliwosc to podmien sobie na chwile ten czujnik.
trzypion - |11 Lip 2016|, 2016 15:56

Wątpię, żeby to była przyczyna. Raczej przy okazji wymiany CPWK cos sie ruszyło, bo ten czujnik albo działa, albo nie działa i nijak na wolne obroty nie może wpłynąć.
Natomiast nei wiem, czy Lukas nei walczy z wiatrakami, bo cos mi sie tak wydaje, że to jest normalne zachowanie dla DOHC 8V.

Seb - |11 Lip 2016|, 2016 16:07

Do watpiacego kolegi: kolego piszac takie rzeczy pokazujesz ze nie masz pojecia o czujnjku polozenia walu korbowego i chyba o sterowaniu DOHCem w ogole. Ja nie opisuje historii mchem i trawą utkanych tylko tematy ktore sam osobiscie przerobilem.
trzypion - |11 Lip 2016|, 2016 17:01

To w takim razie, poprosze o podanie mechanizmu, w jaki sposób uszkodzony czujnik połozenia wału korbowego wpływa na sterowanie EBJ. Chętnie się dowiem o czyms, o czym nie mam pojęcia.
pablo19 - |11 Lip 2016|, 2016 20:05

trzypion napisał/a:
To w takim razie, poprosze o podanie mechanizmu, w jaki sposób uszkodzony czujnik połozenia wału korbowego wpływa na sterowanie EBJ. Chętnie się dowiem o czyms, o czym nie mam pojęcia.

Zapraszam do stworzenia nowego tematu o ww. zagadnieniu, a tymczasem nie prowokuj bałaganu w temacie lukasa.

Jacek12 - |11 Lip 2016|, 2016 23:55

Tutaj może być również przepływomierz.Lukas,zmieniałeś go?
Oczywiście jeździsz na benzynie ok?

lukas2 - |12 Lip 2016|, 2016 00:36

MK2 nie posiada przepływomierza ;-)

[ Dodano: |12 Lip 2016|, 2016 00:38 ]
Jeżdźe od 5 lat tylko na pb. Ostatnie co zostało do wymiany to czujnik położenia wału i cewka WN bo reszta juz zamieniana była i to w różnych konfiguracjach.

trzypion - |12 Lip 2016|, 2016 07:36

CPWK bym wykluczył. Gdyby był na krawędzi działania, czyli pojawiały sie dziury w impulsach i EEC by to jeszcze kompensował, to objawiałoby się to w całym zakresie pracy, a nie tylko poprzez zmiane obrotów przy dojeżdżaniu na luzie.

Pablo napisał/a:
Zapraszam do stworzenia nowego tematu o ww. zagadnieniu, a tymczasem nie prowokuj bałaganu w temacie lukasa.

Usiłuję własnie zapobiec bałaganowi, jaki się stworzy, gdy miast rozważań nad przyczyną problemu zacznie sie opisywanie homeopatii i doświadczeń w stylu 'miałem, dopompowałem lewe koło i przeszło'. Według mojej wiedzy o EEC IV dowolne uszkodzenei CPWK nie wpływa na to, w jaki sposób jest sterowany EBJ, aczkolwiek mogę się mylić - stąd prośba o wyjasnienie tego zagadnienia, być może pozwoli to na rozwiązanie problemu, jaki ma lukas.


Lukas, a może taki mały eksperymencik - dwa przewody podłączone do EBJ przeprowadzone do kabiny i do nich podłączaony analogowy woltomierz (cyfrowe odpadają) i sprawdzenie jakie napięcie na EBJ podaje EEC kiedy obroty spadają.
Chodzi mi o ustalenie, czy to EEC tak steruje silnikiem, czy też może EEC próbuje podnieśc, a z jakiegoś powodu silnik nie reaguje.

Seb - |12 Lip 2016|, 2016 12:02

Ostatnia moja wypowiedz w tym temacie bo nie ma sensu zasmiecac. Do kolegi Trzypion: zauwazylem ze lubisz "rozwazac" problemy. Ja lubie je poprostu rozwiazywac. Do autora tematu: jezeli sprawdziles juz wszystko to podmien czujnik o ktorym pisalem, u mnie to zalatwilo temat przygasania silnika po wrzuceniu luzu i silnik odzyskal wolne obroty.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group