Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - olej przekładniowy

Marcin - |9 Lip 2004|, 2004 08:10
Temat postu: olej przekładniowy
cześć! słuchajcie, ile wchodzi oleju przekładniowego do dyfera i do skrzyni mt 75. bo zamierzam wymienić i nie wiem ile tego oleum kupić. aha i czy ktoś ma jakiś patent na ukręconą śrubę od spuszczania oleju z silnika?? bo jak kupiłem scorpiaka to ojciec pokazywał mi jak sie zmienia olej........................ i muszę jeździć teraz na odsysanie, ma ktoś jakis pomysł jak tę śróbę wykręcić??
Struna - |9 Lip 2004|, 2004 09:17

Są takie specjalne wykrętaki, coś jak śruba tylko z lewym gwintem .... A z tego co słyszałem raz w ASO Ford to olej w skrzyni jest ponoć na cały jej żywot - trochę mi się to dziwne wydaje no ale tak mówili w serwisie autoryzowanym forda
MarcinK - |9 Lip 2004|, 2004 10:18

Przy niedawnej reperacji skrzyni dowiedzialem sie ze olej nalezy wymieniac co ok 60tys km.
Do calej skrzyni wchodzi bodaj 11 litrow, ale jezeli wymieniasz spuszczajac olej, to wlejesz nie wiecej niz 7 litrow, bo reszta zostaje w tzw. gruszce (czyli chyba module hydro-kinetycznym).

Struna - |9 Lip 2004|, 2004 10:35

Autorowi postu chodziło raczej o skrzynie manualną MT75 - w automacie to koniecznie trzeba zmieniać.
irek - |9 Lip 2004|, 2004 12:18

Witam
Panowie ile litrów 11 chyba się ktroś pomylił ??? do manuala wchodzi 1,25 L a do dyfra gdzieś też koło tego.

Struna - |9 Lip 2004|, 2004 12:24

11 litrów to do automatu.
irek - |9 Lip 2004|, 2004 12:44

Hej
A to nie wiedziałem, że do automatu aż tyle wchodzi

Marcin - |9 Lip 2004|, 2004 16:15

dzięki chłopaki, a co do spuszczania oleju z silnika, to spróbuję kluczem do rur, jak zadziała to dam znać. czy tak gdzieć w sierpniu
lancer - |9 Lip 2004|, 2004 16:53

11 litrów to chyba do automatu do mojego weszło tylko 1,5 litra a i kup orginalny olej FORDA kosztuje 49 zł za literek ale musi być orginał. OLEJ nazywa się MT75 ford transmision fluid. wcześniej nalałem innego i straciłem jedynkę i wsteczny po wymianie na orginał wszystko wróciło do normy
Marcin - |9 Lip 2004|, 2004 19:18

a do silnika też kupować oryginalny forda, czy mogę lać orlenowski półsyntetyk??
qantan - |9 Lip 2004|, 2004 20:30

ja przyspawałem (półautamatem)nakrętkę m 10 do korka i odkręciłem bez problemu
lancer - |9 Lip 2004|, 2004 21:27

eee no co ty kosiarki szkoda hehe
olej rodzimej produkcjii to ja lałem jak na trasie silnik mi gubił olej i tak np wyjechałem z siedlec a to w dojlidach 170 km na CPN orlen musiałem kupić 2 litry bo się kontrolka właczała. czasem także śrubki smaruję i łańcuch w rowerzea do silnika to nieeeee

A co do skrzyni to kolega Tranzitem poleciał do włoch ale przed wyjazdem coś go tkneło żeby olej wymienić w skrzyni zmienić i naleli mu w skrzynkę Hipolu tranzit austrii nie zobaczył w czechach skrzynia się rozleciała podobno właśnie od oleju. Olej do skrzyni powinien być czerwony tak jak do AUTOMATU. Ja jak Pojechałem na wymianę Oleju to musiałem podpisać oświadczenie że wlewam olej na włsną odpowiedzialność (orginalny Olej oczywiście). Bo jeszcze kierownik serwisu mi pukał w głowę że to olej do automatu a tu trzeba wlać zwykły przekładniowy i że skrzynię zarżnę. Może tak powinno być że do Manuala trzeba wlać zwykły olej ale Ford jest Wyjątkiem ale pewnie nie tylko

Struna - |10 Lip 2004|, 2004 12:30

No jak już pewnie wielu doświadczyło - rzeczywistość niejednokrotnie różni sie od teorii książkowej. I tak np. Jak wymienialiśmy z Hryniakiem płyn we wspomaganiu to do jego 2.0 DOHC weszło ponad 0,75 litra a do mojej V6 zaledwie nieco ponad 0,5 - a tu kolega speedo z książki sugeruje, że powinno być na odwrót - i co wy na to :D
Struna - |12 Lip 2004|, 2004 09:04

Nie no nawet silnik odpaliłem i krętoliłem kierownicą w prawo i lewo - co miało wylecieć to wyleciało a potem weszło może 0,55 - sam się mocno zdziwiłem - ale cóż ile wlazło tyle wlazło i działa.
Marcin - |15 Sie 2004|, 2004 08:15

No! tak jak mówiłem napisze jak sobie poradziłem z wykręcaniem tego ukręconego korka od spuszczania oleju. a więc tak: najpierw się oczywiście przejechałem, żeby był ciepły olej, następnie wziąłem klucz do rur, zacisnąłem i.......... i dupa, ani drgnie, potem przyszedł mój ojciec i też nic nie wskurał i kazał mi iść po WD-40, a sam wziął młot [1.5kg] i przecinak, i tak napier...niczał kilka razy w tą śrubę i odkręcił, i olej wraz z całym syfem spłynął do wiadra [i pójdzie do kuźni jako olej do hartowania], potem już wkręciłem nowy korek [10 zeta w sklepie forda], a że zapomniałem kupić uszczelkę to założyłem małego oringa [jakoś jeszcze nic nie zleciało], a jak to kogos interesuje, to do 2.0 DOHC wchodzi 4.3 litra oleum [razem z filtrem oczywiście]. to tyle
remi - |19 Mar 2006|, 2006 14:19

witam to ja sie dołacze do waszego postu bo mam dylemat nie moge dostac orginalnego oleju do skrzyni mam skrzynie N9 i wiem ze do niej przychodzi olej o takiej specyfikacji półsyntetyczny Forda ESD-M2C175-A (80EP) tylko gdzie teraz go dostac czy moze teraz sa zmienione nazwy specyfikacji moze ktos z was sie orientuje lepiej w tym


dzieki pozdrawiam

irek - |19 Mar 2006|, 2006 14:28

zalej oryginalnym olejem takim jak do MT75, a ten napewno dostaniesz litr cos koło 60 zł kosztuje
remi - |19 Mar 2006|, 2006 14:34

czyli mowisz ze wymienic na olej do mt75 bodolac jego nie moge
irek - |19 Mar 2006|, 2006 14:38

mozesz zmieszać one się nie pogryzą :)
remi - |19 Mar 2006|, 2006 16:06

o własnie to chciałem usłyszec bo mam 0,5l własnie tego oleju ESD M2C186-A i jest koloru czerwonego a chyba jak sie nie myle to ten w skrzyni jest innego koloru bardziej złoty ale jesli nic sie nie stanie to doleje :688:
Struna - |20 Mar 2006|, 2006 11:27

irek napisał/a:
zalej oryginalnym olejem takim jak do MT75


otóż nic bardziej mylnego - do N9 jest inny olej, np. DureBlend GL-4 75W-90

irek - |20 Mar 2006|, 2006 12:28

Jurek ale one się nie gryzą te oleje
Struna - |20 Mar 2006|, 2006 12:30

irek napisał/a:
Jurek ale one się nie gryzą te oleje
a tego to nie wiem - ale podają, że do MT-75 ATF a do N9 taki jak podałem.

zresztą polecam stronkę http://www.valvoline.pl/index_jaki_olej.html

wybiera się auto i podaje jakie oleje do czego stosować.

skuter - |21 Mar 2006|, 2006 21:55

gdzie na skrzyni można zobaczyc jaki to typ , bo ja miałem wczesnej automata,i koles od którego kupiłem założył manuala.
Oli - |22 Mar 2006|, 2006 09:57

Cytat:
dzie na skrzyni można zobaczyc jaki to typ


jak wsteczny przy 1-ce (do góry) N9, jak podciagany dzyndzel i do tyłu (za 4) MT-75

skuter - |22 Mar 2006|, 2006 10:17

no to ja nie mam żadnej z tej wsteczny wbijam normalnie bez podnoszenia dzyndzla,tylko normalnie jak np.Polonezie
Struna - |22 Mar 2006|, 2006 10:44

Cytat:
no to ja nie mam żadnej z tej wsteczny wbijam normalnie bez podnoszenia dzyndzla,tylko normalnie jak np.Polonezie
to masz MT-75 ale ze zdjętym pierścieniem zabezpieczającym.
adamussco - |22 Mar 2006|, 2006 10:54

Jeśli wolno podać swoje doświadczenia z olejem to kupiłem do skrzynki MT 75 manual syntetyk Midllanda o identycznej specyfikacji jak oryginał i nie mam problemów kumpel ze sklepu powiedział tylko, że ford barwi olej do skrzynki tak, że w pierwszym momencie myślałem, że to ATF Jeszce pojechałem do kumpla mechaniora i powiedział mi, że występują 2 rodzaje oleum syntetyk i minerał oczywiście syntetyk jest rzadszy tak wyglądają moje doświadczenia ważne żeby olej był dobry jakościowo, bo w zimą przy -30 to różnie bywa a jak poszukam butelkę to wam podam dokładną nazwę
skuter - |22 Mar 2006|, 2006 11:51

Transmission, manual, MT 75 Capacity 1,2 liter


Use: Normal
Products:
DuraBlend ATF
Check/Change:
Check 15000 km or 12 months

a jaki moge dac zamiennik bo mi duzo to nie mówi DuraBlend ATF czy to klasa oleji ATF???
CZy może to taki sam olej co wlewa sie do automatu?

Struna - |22 Mar 2006|, 2006 12:00

taki jak do wspomy.
skuter - |22 Mar 2006|, 2006 13:10

http://www.fotosik.pl/pok...yqo1a4hfd2.html
Czy w tym miejscu wlewa sie olej do skrzynki zaznaczona strzałka??

Struna - |22 Mar 2006|, 2006 13:19

dokładnie
skuter - |22 Mar 2006|, 2006 13:24

Dzięki
adamussco - |23 Mar 2006|, 2006 08:41

to ja nie kumam do skrzynek manualnych MT 75 daje się olej ATF czyli taki do wspomagania?? czy ktoś może mnie oświecić? chyba że inny mopdel skrzynki czy co.
irek - |23 Mar 2006|, 2006 08:55

nie to nie jest olej do wpomagania do skrzyń manualnych jest o innych parametrach o wiele gęściejszy i wieksza lepkość
skuter - |23 Mar 2006|, 2006 10:25

To jaki jest do skrzynki biegów MT75 ????
Tylko że strony ValVolina to wglada na taki sam jak do wspomagania ,


Ford (EU)
Scorpio / Granada
Scorpio / Granada 2.9i V6 (1992-1994)


--------------------------------------------------------------------------------


Engine BR. Capacity 4,25 liter
FilterCap 0,25 liter


Use: Normal
Products:
MaxLife 10W-40
MaxLife 15W-40
SynPower 5W-30
DuraBlend FE 5W-30
Motor Oil 10W-40
Check/Change:
Change 15000 km or 12 months



Transmission, manual, type N Capacity 1,25 liter


Use: Normal
Products:
DureBlend GL-4 75W-90
Check/Change:
Check 15000 km or 12 months



Transmission, manual, MT 75 Capacity 1,2 liter


Use: Normal
Products:
DuraBlend ATF
Check/Change:
Check 15000 km or 12 months



Differential, rear Capacity 1,3 liter


Use: Normal
Products:
HP GL-5 90
Check/Change:
Check 15000 km or 12 months



Transmission, automatic AL4D Capacity 8,5 liter


Use: Normal
Products:
DuraBlend ATF
Check/Change:
Check 15000 km or 12 months



Power steering Capacity 0,75 liter


Use: Normal
Products:
DuraBlend ATF
Check/Change:
Check 15000 km or 12 months



Hydraulic Brake System

Use: Normal
Products:
Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Check/Change:
Change 36 months



Cooling system Capacity 9,3 liter


Use: Normal
Products:
Coolant AF Extreme
Check/Change:
Change 48 months

marcys - |23 Mar 2006|, 2006 11:29

jak w pysk szczelil wychodzi ze to samo. Pytanie czy ktos to moze ostatecznie potwierdzic/zaprzeczyć?
irek - |23 Mar 2006|, 2006 11:36

Własnie niech ktos raz a dobrze potwierdz bo ja będe upierac się przy swoim , że olej do wspomagania a olej do skrzyni manualnej jest inny !!!
Adam_2000 - |23 Mar 2006|, 2006 11:40

A ja już kiedyś wspominałem, że dobry ATF badzo dobrze się sprawdza w dobrej skrzyni manualnej :706:
Nie ma problema z biegami przy -30 st. i w ogóle jest lepiej :)

Struna - |23 Mar 2006|, 2006 13:07

Cytat:
A ja już kiedyś wspominałem, że dobry ATF badzo dobrze się sprawdza w dobrej skrzyni manualnej :706:
Nie ma problema z biegami przy -30 st. i w ogóle jest lepiej


jeżeli chodzi o MT-75 to zgadzam się jak najbardziej.

irek - |23 Mar 2006|, 2006 13:09

no ale orginalny olej Fordowski jest inny
Struna - |23 Mar 2006|, 2006 13:10

pewnie nalepka inna tylko ;)
irek - |23 Mar 2006|, 2006 13:11

nie no rózni się kolorem i zapachem i gęstością :)
Rafał A.(antek) - |23 Mar 2006|, 2006 14:35

jedzenie tez sie rozni zapachem kolorem i gestoscia, a to tylko zalezy od dodatkow koloryzujaco - zapachowych i zageszczacza :P
adamussco - |24 Mar 2006|, 2006 12:03

Myślę, że powinniśmy udać się do rzeczoznawcy, choć pan Jacek z Lawinowej w łodzi zaprzeczył jakoby do skrzynek MT75 lało się ATF, w serwisie forda też
powiedzieli, że nie ATF( choć oni akurat nie są ci w serwisie żadnym autorytetem)

Struna - |24 Mar 2006|, 2006 14:52

powiem tak - wyjmowałem kiedyś N9 i wylał się z niej bordowy olej - dokładnie taki jak ATF
Adam_2000 - |24 Mar 2006|, 2006 14:57

adamussco napisał/a:
Myślę, że powinniśmy udać się do rzeczoznawcy, choć pan Jacek z Lawinowej w łodzi zaprzeczył jakoby do skrzynek MT75 lało się ATF, w serwisie forda też

Toć ja nie mówię, że fabrycznie lany jest ATF :)
Chodzi mi tylko o to , że ATF badzo dobrze sie sprawuje w manualach, szczególnie jak ktoś lubi sobie poszaleć :)
Ze względu na swoją specyfikę, bardzo szybko smaruje całą skrzynkę, jest bardzo płynny nawet w bardzo niskich temperaturach.
Ułatwia bardzo szybką zmianę biegów bez szkody dla synchronizatorów... itp, itd..

PiotrekGran - |22 Wrz 2013|, 2013 21:07

Dzień dobry :D
Znalazłem u dziadka w garażu takie oleum http://allegro.pl/olej-pr...3515523596.html

Mogę to zalać bez większych obaw do dyfra ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group