|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Silnik + przeniesienie napędu - OBD-II On Board Diagnostic
Adam_2000 - |23 Paź 2005|, 2005 17:51 Temat postu: OBD-II On Board Diagnostic UWAGA :
Dotyczy wszystkich Scorpio - wielorybów ('94- 98 ) oprócz aut z silnikami :
- 2.9 12V
- 2.5 TDI
Wymienione pojazdy wyposażone są w układ EEC-IV, który nie ma możliwości diagnostyki OBD-II.
Aby podłączyć się komputerem PC do układu EEC-V (dalej zwanym PCM), potrzebujemy :
1. interfejsu OBD (PWM) to RS232C z okablowaniem
2. komputera PC z oprogramowaniem.
Co do sprzętu (interfejs), przetestowaliśmy na razie jeden model. Jest to układ oparty na układzie scalonym ELM320. Kit do samodzielnego montażu w cenie ok. 50 euro, kupiliśmy w jednej z niemieckich firm wysyłkowych dzięki pomocy COSSY-ego.
W zestawie jest wszystko, co potrzebne : płytka drukowana, zestaw części, komplet kabli i płyta z instrukcją i oprogramowaniem (OBD-II ScanMaster Freeware, ScanTool).
Uruchomienie.
Po podłaczeniu interfejsu do 16-pinowego gniazda diagnostycznego w samochodzie (lewy schowek, klapka od góry):
podłączamy drugi kabel do portu szeregowego RS232C.
- Uruchamiamy komputer
- włączamy zapłon i uruchamiamy silnik
- odpalamy program np. OBD-II ScanMaster
Z lewego menu wybieramy DTCs (kody błędów zapisane w PCM)
Jak widać na powyższym obrazku, komputer sczytał kod P0141, który opisany jest po prawej stronie - uszkodzony obwód grzania 2-giej sondy lambda.
... C.D.N.
[ Dodano: 01-11-2005, 17:55 ]
W następnej lekcji poruszymy sprawę poszczególnych czujników
fiebik - |18 Lis 2005|, 2005 01:18
Adam_2000 napisał/a: | Dotyczy wszystkich Scorpio - wielorybów ('94- 98 ) oprócz aut z silnikami :
- 2.9 12V
- 2.5 TDI
Wymienione pojazdy wyposażone są w układ EEC-IV, który nie ma możliwości diagnostyki OBD-II. |
no właśnie, a u mnie w 2.9 12V niby jest taka możliwość.
Struna - |18 Lis 2005|, 2005 15:31
wątpliwe - u Ciebie raczej diodka lub inny tester ale do EEC4 a nie 5
Rafał A.(antek) - |18 Lis 2005|, 2005 17:54
no ale moze np ABS i poduchy sie tym testuje znaczy podpieciem w schowku
Adam_2000 - |18 Lis 2005|, 2005 20:30
fiebik - |18 Lis 2005|, 2005 21:47
coś podobne gniazdo mam w schowku.
Adam_2000 - |18 Lis 2005|, 2005 21:51
fiebik napisał/a: | coś podobne gniazdo mam w schowku. |
Zgadza się, masz wszystko oprócz diagnostyki samego silnika
irek - |19 Lis 2005|, 2005 11:53
Ja także mogę potwierdzić idzie ładnie diagnozować, u mnie diagnostyka wypadła bardzo pozytywnie
Niebawem podeślę Adamowi zrzuty ekranów do weryfikacji i aby stanowiły co dla niektórych punkt odniesienia i ewentualnej weryfikacji róznic
Rafał A.(antek) - |6 Gru 2005|, 2005 02:01
czekamy i czekamy z zniecierpliwością
irek - |6 Gru 2005|, 2005 07:40
Sorry ale się poprostu nie wyrabiam, wogóle przez najblizsze 2 tygodnie mam wycięte z życia bo mam szkolenie z serwera Exchange - wysadziłbym Microsoft na księżyc za ten durny serwer pocztowy
Struna - |6 Gru 2005|, 2005 08:51
no nie gadaj - fajny jest.
COSSY - |10 Gru 2005|, 2005 11:49
Może nie na temat, ale jak na tym zdjęciu Adamie, Scorpio pomyka 240 mająć pustki w baku?
Struna - |12 Gru 2005|, 2005 09:30
nie pomyka wcale - stoi w miejscu
ssobie - |8 Sty 2006|, 2006 13:50
No a jak można w takim razie zdiagnozować silnik 2.5 TD czyli EEC-IV. Wiem, że ten silnik to u nas ewenement, ale może ktos się bawił i bedzie wiedział.
Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj
[ Dodano: 2006-01-08, 14:02 ]
A już znalazłem w archiwum. Pozostaje diodka. A gdzie ją wpinam? Koło akumulatora? To po co mi w takim razie złącze typu OBD w schowku?
Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj
kamil.76 - |1 Lut 2006|, 2006 21:32
Nareszcie znalazlem to cudo za wspomniana powyzej sume i moze warto podpowiedziec wlascicielom Scorpio gdzie to cudo sie znajduje. Bo na Polskich stronach nie sposob tego znalesc. A i tak musialem sie trudzic ze dwa dni przekopujac internet. Wiec moze ludziom warto oszczedzic trudu??? Wiec cudo jest tu
http://www.kds-online.com...roducts_id/1207
bigdaaddy - |1 Lut 2006|, 2006 21:41
kamil.76 napisał/a: | dwa dni przekopujac internet |
Wystarczylo zapytac. Kupilem interfejs u Tego allegrowicza. Co prawda drozszy troche, ale za to z mozliwoscia rozbudowy na inne protokoly.
ORION - |1 Lut 2006|, 2006 21:46
Wystarczylo poszukac u nas na forum tez sa linki albo na allegro.
Ja kupilem taki bardziej uniwersalny : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83512600
mozna tez kupic same scalaki : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82146433
ssobie - |2 Lut 2006|, 2006 07:44
tutaj macie interfejsy:
http://obd2.pl/obd2/index.php
Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj
kamil.76 - |3 Lut 2006|, 2006 20:58
No i swietnie ze teraz post jest bardziej pelny i posiadacze Scorpio beda mieli wybor. Ja szukalem przez dwa dni, chociaz moglem zapytac to fakt.
Rafał A.(antek) - |4 Lut 2006|, 2006 12:11
kto pyta nie błądzil.
ja jednak potrzebuje intefejsa co z czyta ABS , poduszke i ASB (skrzynie)
i co wy na takie zapotrzebowanie?
bigdaaddy - |4 Lut 2006|, 2006 15:50
Rafał A.(antek) napisał/a: | ja jednak potrzebuje intefejsa co z czyta ABS |
Mam interfejs ktory jest podwojny tzn PWM i ISO i wedlug Adama2000 i forum angielskiego to powinienem nim zdiagnozowac ABS. Niestety albo cos zle robilem, albo nie mam odpowiedniego oprogramowania.
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 15:53
Speedo napisał/a: | a ja poczebuje interfejsa zastepujacego diodke, czyli uklad ktory "czyta" blyski i po kablu rzuca na laptopa gotowe cyfry no i progs ktory wyswietla potem co jest nie tak, i nie mowcie ze sie nie da bo bylem kiedys w takim zakladzie i za 50zl robili. W serisie forda pewnie jak znam zycie tez sie nie bawia dioda tylko maja jakis kabel i progsa |
Przecie jest kilka takich programów
Porzebny jest tylko port LPT w komputerze
[ Dodano: 04-02-2006, 15:55 ]
bigdaaddy napisał/a: | Mam interfejs ktory jest podwojny tzn PWM i ISO i wedlug Adama2000 i forum angielskiego to powinienem nim zdiagnozowac ABS. Niestety albo cos zle robilem, albo nie mam odpowiedniego oprogramowania. |
Sebastian, spróbuj odpalić na tym fejsie Vehicle Explorera.
bigdaaddy - |4 Lut 2006|, 2006 16:17
Adam_2000 napisał/a: | Sebastian, spróbuj odpalić na tym fejsie Vehicle Explorera. |
Probowalem, ale albo nie chodzi z VE, albo zle cos ustawilem. Jest tam duzo opcji i probowalem robic tak jak na angielskim forum ale program nie komunikowal sie z interfejsem.
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 22:26
No tak, ale nie przesadzaj z EUROSCAN-em za 450,-
Właśnie przekopuję swoje zasoby pod kątem softu do EEC-IV.
Trochę cierpliwośco proszę
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:00
Speedo napisał/a: | oglosilem sie tez na obd2, moze maja jakis kablowodzik na ozynke |
Taa... obd2.pl... zobaczysz, co Ci tam napiszą
To jest forum, które ma wszystkie fora pod sobą !
Znalazłem Ci cóś takiego na razie (tylko 250,-) : CZYTNIK KODÓW
Rafał A.(antek) - |4 Lut 2006|, 2006 23:03
ale warto by ten czytnik czytał tez kody ABSu i Podusi
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:06
Rafał A.(antek) napisał/a: | ale warto by ten czytnik czytał tez kody ABSu i Podusi |
Do naszych mam już upatrzonego fejsa i progsa
... kostet 145 USD.
bigdaaddy - |4 Lut 2006|, 2006 23:09
WDS ???
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:10
bigdaaddy napisał/a: | WDS ??? |
Taa... chciałbym za 140$ WDS-a kupić !
bigdaaddy - |4 Lut 2006|, 2006 23:12
A ile kosztuje to urzadzenie?
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:17
bigdaaddy napisał/a: | A ile kosztuje to urzadzenie? |
Widziałem kiedyś na eBay-u WDS-2000 za 1.800 $
A wracając do sprawy fejsu i programu do EEC-IV.
Jestem w stanie zrobić fejsa do komputera, ale potrzebny jest zdolny programista, coby to ubrał w jakieś ubranko.
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:28
Nie wiem... brak tam jakiegoś bardziej szczegółowego opisu.
Chociaż widać wtyczki od RS-a... trzaby przedzwonić do nich i wypytać.
Odnośnie softu, to ja jestem w stanie zrobić to pod DOS-a, w Basic-u
Sprawa jest w grunie rzeczy prosta - trzeba czytać port, znaleźć w tablicy odpowiednik i wyrzucić opis
BC_Leszcz - |12 Lut 2006|, 2006 22:54
Szczerze mówiąc mam mętlik w głowie po przeczytaniu tego postu. Tyle różnych czytników i nie wiadomo który kupić ...
Rozważam kupno czytnika bo pewnie nie raz będę się nim bawił ale jaki mam wybrać ???
Czy ktoś mógłby zebrać informacje o tycz czytnikach "do kupy" - jaki soft do jakiego czytnika i co on potrafi.
Mogę wydać i 450zł na ten EUROSCAN ale czy potem znajdę soft? Facet od razu zastrzega, że sprzedaje to bez softu ...
Z innej beczki: może ktoś z Warszawy już zaiwestował w taki czytnik i chciały uzyskać niewielki zwrot z inwestycji ... potrzebuje stestować mój nowy nabytek.
Rafał A.(antek) - |12 Lut 2006|, 2006 23:15
sęk w tym ze nie posiadamy narazie czytnika i softu ktory by zczytywał to co chcemy i niebardoz mozna dostac, szczegolnie soft tak wiec wydanie nawet 500zł niewiele zmieni
Adam_2000 - |12 Lut 2006|, 2006 23:29
BC_Leszcz napisał/a: | Mogę wydać i 450zł na ten EUROSCAN ale czy potem znajdę soft? |
A dlaczego akurat EUROSCAN ? ... akurat do Twojego nowego autka się nie nada, bo nie czyta Forda z EEC-V.
Do diagnostyki silnika wystarczy fejs na ELM-320, taki jakim się własnie bawimy.
Koszt - ok, 250-300 zł., soft do tego jest.
[ Dodano: Pią 17 Lut, 06 ]
Dzięki Irkowi mamy zrzuty z diagnostyki oczatego, któren to pali poniżej 10l/100
Możemy więc chyba przyjąć, że są to wzorcowe wartości poszczególnych parametrów pracy silnika.
Dane dotyczą Scorpio '97 z silnikiem 2.3 z manualną skrzynią.
Zacznijmy od ScanMaster-a :
Ponieważ wieloryby chyba od 06-96 mają zmieniony soft w EEC-V, w programach diagnostycznych pojawia się dużo więcej informacji i czujnikow niż w modelach '95.
Zaczyna w końcu działać w pełni ProSCAN :
Na powyższych obrazkach mamy piekny wykres działania sondy lambda.
Na pierwszym, przy stałych obrotach biegu jałowego, a na drugim podczas "przygazowania" (mogłeś go trochę potrzymać na 3 tys. Irku).
Poniżej widać jak reaguje MAF przy dodaniu gazu i jak zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
No to teraz przejdźmy do Digimoto :
Na ostatnim zrzucie Irek trochę źle złapał lambdę, więc tym się nie sugerujcie
Jakby ktoś miał jakieś pytania, będziemy starali się odpowiedzieć
irek - |17 Lut 2006|, 2006 12:05
Witam
Jak tylko zrobi się lepiej na drogach to porobię zrzuty podczaj normalnej jazdy samochodem co by wyeksponować wszystkie wykresy programów.
Adam_2000 - |17 Lut 2006|, 2006 12:08
irek napisał/a: | Witam
Jak tylko zrobi się lepiej na drogach to porobię zrzuty podczaj normalnej jazdy samochodem co by wyeksponować wszystkie wykresy programów. |
I zrób wykresy mocy i momentu w ProScanie !
Tylko pamiętaj, żeby wpisać wszystkie potrzebne dane jak ciężar, rozmiar kół i przełożenie mostu
BC_Leszcz - |19 Lut 2006|, 2006 01:06
Jaki interfejs został wykorzystany?
Zbieram się do zakupu, ale nie ma pewności co wybrac. Link zapodany przez biggdady jest do interfersju na ELM323 z obłsugą protokołu ISO, w linku do obsługiwanych samochodów jest informacja że Scorpio używa ISO ??
Czy ELM 323 się nie nadaje - trzeba potem kupić scalaka ELM 320 lub ELM 327 (ponoć obsługuje wszystkie trzy protokoły) ???
Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 01:16
Wystarczy fejs na ELM-320 (taki ma Irek i nasza Trójca ).
327 jest najnowszy i szybszy od 320, ale i tak więcej nie potrafi jeżeli chodzi o Forda
trawnik - |19 Lut 2006|, 2006 09:26
właśnie chciałem stestować moje auto i coż nie mogę się połączyć z komputerkiem samochodu mam masę programów ( wtym i te podane na forum) i nic...
posiadam 2 interfejsy jeden 232 drugi na opto i nic a nic
może macie jakieś sugestie co może być nie tak a nadmieniam że ostatno podpinałem golfa 3 z 93r i nic nie poszło oprócz systemu do sprzegła ecomatic więc stawiam że interfejsy są sprawne
w moim autku się nic nie dzieje ale po przetrzepaniu foru właśnie natknełem się na taką samą kostkę i po prostu z ciekawości chciałem się połączyc
a cha autko z 97r 2.3 16V kombi ghia prawdziwa ghia
bigdaaddy - |19 Lut 2006|, 2006 09:56
BC_Leszcz napisał/a: | Link zapodany przez biggdady jest do interfersju na ELM323 z obłsugą protokołu ISO |
Sprostowanie, link jest do aukcji goscia ktory sprzedaje takie interfejsy, oczywiscie trzeba u niego zamowic interfejs na ELM 320 z protokolem PWM (w opisie jest blad), jezeli ktos u niego kupil z koscia 323 to mysle ze nie bedzie problemu z wymiana gdyz gosciu jest wporzadku, a wystarczy wymienic tylko kosc. Lub inne wyjscie dokupic u niego kosc ELM 320 i miec podwojny interfejs ktory ponoc potrafi odczytywac bledy ABS i poduszek, ale jeszcze nie doszedlem do tego jak to zrobic.
trawnik napisał/a: | posiadam 2 interfejsy jeden 232 drugi na opto i nic a nic |
Aby zdiagnozowac silnik w scorpio z kompem EEC V potrzebny jest interfejs na ELM 320 lub inny obslugujacy protokol PWM.
trawnik napisał/a: | prawdziwa ghia |
po 97 to kazda scorupa jest conajmniej dzija
BC_Leszcz - |19 Lut 2006|, 2006 11:24
Tak też sobie pomyślałem i dlatego wysłałem do sprzedającego zapytanie czy może mi sprzedac ten intefejs od razu z ELM 320, bo wymiana scalaka to praktycznie koszt taki sam jak komplet interfejsu ze scalakiem.
bigdaaddy - |19 Lut 2006|, 2006 11:27
BC_Leszcz napisał/a: | koszt taki sam jak komplet interfejsu ze scalakiem |
Za dodatkowy scalak dalem 70 zl, a wymienia sie bardzo szybko gdyz sa podstawki a jak masz 2 to nie musisz wymieniac bo kazdy ma swoja podstawke i tylko przelaczasz protokoly.
BC_Leszcz - |19 Lut 2006|, 2006 11:45
Gdzie można go dostać za 70zł? Na allegro nie ma.
Interfejs na ELM 327 kosztuje 350zł (u tego samego gościa), interfejs na ELM 323 +scalak ELM 320 wychodzi za 310zł Jeśli ELM 327 będzie chodził z tym samym oprogramowaniem co ELM 320 to chyba warto dać te 350zł za bardziej uniwersalny interfejs.
bigdaaddy - |19 Lut 2006|, 2006 11:51
Dodatkowy scalak kupilem u tego samego faceta, ale jak ELM 327 jest za 350 to wlasciwie nie warto. Tylko zeby dzialal. ELM 320 jest sprawdzony i dziala, a ELM 327 to niewiem.
Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 11:56
Panowie, nie ma najmniejszego sensu kupowanie ELM-323, bo informacje, że dzięki tej kostce można czytać ISO (ABS, poduchy, skrzynia) są nieprawdziwe !
ELM-y to są interpretery OBD/RS232 i służą tylko do diagnostyki silnika !
A do tego jak wiemy potrzebny jest protokół PWM, który obsługuje 320.
A ELM-327 zrobi dokładnie tosamo co 320, tylko szybciej (320-9600b/s, 327-38400b/s).
BC_Leszcz - |19 Lut 2006|, 2006 13:32
Wszystko jasne. Potrzebny interfejs z obsługa PWM, a ponieważ ELM 320 jest obecnie trudno dostępny to warto dodać że jego ekwiwalentem jest ELM 327 który można kupowac bez zastrzeżeń, natomiast ELM 323 jest do naszych celów bezużyteczny.
Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 13:53
BC_Leszcz napisał/a: | Wszystko jasne. Potrzebny interfejs z obsługa PWM, a ponieważ ELM 320 jest obecnie trudno dostępny to warto dodać że jego ekwiwalentem jest ELM 327 który można kupowac bez zastrzeżeń, natomiast ELM 323 jest do naszych celów bezużyteczny. |
Dokładnie tak
Tylko jak będziesz kupował fejsa na 327, to zamów już złożony i przetestowany, bo ostatnio próbujemy razem z ORION-em zmusić takiego jednego do współpracy z autem, ale jak na razie totalnie bez sukcesu !
__Robert__ - |19 Lut 2006|, 2006 22:00
A panowie, jakie urządzenie jest potrzebne do diagnostyki silnika w moim aucie ( EEC IV ) . Za informacje będę wqdzięczny.
Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 22:04
Dioda LED Robercie...
Marcin - |19 Lut 2006|, 2006 22:05
__Robert__ napisał/a: | A panowie, jakie urządzenie jest potrzebne do diagnostyki silnika w moim aucie ( EEC IV ) . Za informacje będę wqdzięczny. |
dioda z rezystorem i spinacz do papieru
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=1694
Rafał A.(antek) - |19 Lut 2006|, 2006 22:14
Speedo napisał/a: | urzadzenie AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389 |
zrobiłeś bład w nazwie i opisie
to urzadzenie to FORD AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389
a sklada sie z w/w zworki z koncowkami pasujacymi do wtyczki, kalba zakonczonego tez koncowka i kabla z krokodylkiem
Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 22:17
Speedo napisał/a: | bardzozaaawansowane urzadzenie AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389 |
Rafał A.(antek) napisał/a: | urzadzenie to FORD AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389 |
Razem cos piliście ?
Odstawcie to... źle działa ! :688:
Rafał A.(antek) - |19 Lut 2006|, 2006 22:23
jak my pilismy?
a moj ABS to czym naprawialismy, rowniez podobnym, zobacz numer katalogowy jaki napisalem jaki mialo
__Robert__ - |19 Lut 2006|, 2006 22:33
O diodzie to ja wiem, ale przecież te silniki też podłącza sie do kompa i sie je diagnozuje. W ASO chyba nie używają diodki, tylko podłączaja do kompa>
__Robert__ - |19 Lut 2006|, 2006 23:36
No to w takim układzie pozostaje nadal diodka, ok, dziękuję za informacje.
Pozdrawiam serdecznie
Struna - |20 Lut 2006|, 2006 11:39
jak Ci się chce to można napisać aplikację liczącą kody i będzie czytać
Adam_2000 - |20 Lut 2006|, 2006 13:49
Speedo napisał/a: | konstrukcja kabla po rs-ie i aplikacja liczaca kody |
Speedo... prościej jest wejść na LPT
Ten port jest stworzony do takich rzeczy właśnie
Zamiast diody LED stosujemy transoptor, a wyjście tego transoptora steruje jednym z bitów na LPT (niskim poziomem).
Teraz wystarczy tylko założyć małą pętlę programową, w której będą zliczane impulsy i już mamy kod błędu
Adam_2000 - |20 Lut 2006|, 2006 14:02
Speedo napisał/a: | no to czekam na reultaty :P kiedy koniec konstrukcji ? |
Mogę Ci to zrobić od ręki i wysłać... tylko se programa napisz, ok ?
Rafał A.(antek) - |20 Lut 2006|, 2006 15:00
program moge komus zlecic do napisania jak dacieinfojakie beda sygnały wejsciowe i ich interpretacje.
Struna - |20 Lut 2006|, 2006 17:33
kto jak kto ale chyba Ty to powinieneś wiedzieć co ze złączki diagnostycznej wychodzi i jak to interpretować
Rafał A.(antek) - |20 Lut 2006|, 2006 17:43
noo ze złaczki to tak, ale nie wiem jakie sygnału bedzie dalwal tnterpreter do kompa a o to mi chodziło - czy li co dostanie komp i jak, zeby wiedziec jak pisac programa
Struna - |20 Lut 2006|, 2006 19:06
no skoro błysk diody to poziom wysoki to interpreter powinien z niego zrobić też poziom wysoki czyli logiczną 1 ( no chyba, że inverter to da logiczne 0 )
Adam_2000 - |28 Lut 2006|, 2006 22:11
No i znalazłem cóś dla wszystkich, którzy mają EEC-IV w swoim autku
Popatrzcie :
Jak tylko ktoś ma wolne 479 dularów, to może się bawić do woli
Tutaj można zanabyć to cacko : SNECC
qantan - |14 Mar 2006|, 2006 20:10
właśne o taki mi chodzi ale ta cena :zdziw:troszkę powala.inter do OBD jest tańszy
Wojti - |16 Mar 2006|, 2006 22:18
Witam
Jestem tu nowy i na wstępie wszystkich pozdrawiam.
Co do tematu to nikt tu nie wspomniał o KTS-ie ( wiem to urządzenie nie na nasze kieszenie ) Ale jestem szczęśliwcem i mam dostęp do tego cuda w pracy (jestem mechanikiem).
Co do gniazda OBDII za schowkiem po lewej stronie to jak narazie udało mi się zczytać ABS za pomocą kabli jakie posiadam w zestawie, poduszek i klimy jeszcze nie próbowałem - za jakiś czas będę kontynuował testy i dam znać z jakim wynikiem.
Mam wielką prośbę Czy ktoś może wie jak wykonać kabel do połączenia KTS z moim autkiem wyposażonym EECIV i wtyczkę 3 pinową ??? bo okazuje się że do komunikacji ze sterownikiem silnika bez takiego kabelka ani rusz orginał bosha nie na moją kieszeń a szefostwa jeszcze nie mogę namówić.
Co do pozostałych sterowników jakie mogą być w naszych autkach niemam jeszcze doświadczenia bo nie było chętnych do podłączenia ale w miarę możliwości będę sprawdzał.
Adam_2000 - |16 Mar 2006|, 2006 22:28
Witaj Wojti, fajnie, ze masz dostęp do KTS-a (który to model ? 300, 500?)
Przyda się ktoś taki jak Ty
Wojti napisał/a: | Co do gniazda OBDII za schowkiem po lewej stronie to jak narazie udało mi się zczytać ABS za pomocą kabli jakie posiadam w zestawie, poduszek i klimy jeszcze nie próbowałem |
No i chyba więcej nic nie zdziałasz, no... może jeszcze poduchy.
Szkoda, że masz 12V z A4LDe i EEC-IV (wiele się tutaj nie podiagnozuje).
Natomiast co do KTS-a i EEC-IV, to on i tak czyta tylko kody migowe - tylko podane w ładniejszej formie na monitorku z opisem błędu.
Podobno lepszy do nich jest Euroscan, ale na razie jesteśmy na etapie budowy, więc tak na prawdę nic o nim nie wiemy
Wojti - |16 Mar 2006|, 2006 23:04
KTS 550
racja co do 12V wielu możliwości niema ale zawsze to milej popatrześ jak coś liczy za ciebie kod migowy i podaje jak nadłoni rozwiązania (ESI tronic 1/2006)
Rafał A.(antek) - |16 Mar 2006|, 2006 23:20
cos dla speeda
|
|