Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + przeniesienie napędu - OBD-II On Board Diagnostic

Adam_2000 - |23 Paź 2005|, 2005 17:51
Temat postu: OBD-II On Board Diagnostic
UWAGA :
Dotyczy wszystkich Scorpio - wielorybów ('94- 98 ) oprócz aut z silnikami :
- 2.9 12V
- 2.5 TDI
Wymienione pojazdy wyposażone są w układ EEC-IV, który nie ma możliwości diagnostyki OBD-II.

Aby podłączyć się komputerem PC do układu EEC-V (dalej zwanym PCM), potrzebujemy :

1. interfejsu OBD (PWM) to RS232C z okablowaniem
2. komputera PC z oprogramowaniem.

Co do sprzętu (interfejs), przetestowaliśmy na razie jeden model. Jest to układ oparty na układzie scalonym ELM320. Kit do samodzielnego montażu w cenie ok. 50 euro, kupiliśmy w jednej z niemieckich firm wysyłkowych dzięki pomocy COSSY-ego.
W zestawie jest wszystko, co potrzebne : płytka drukowana, zestaw części, komplet kabli i płyta z instrukcją i oprogramowaniem (OBD-II ScanMaster Freeware, ScanTool).

Uruchomienie.
Po podłaczeniu interfejsu do 16-pinowego gniazda diagnostycznego w samochodzie (lewy schowek, klapka od góry):

podłączamy drugi kabel do portu szeregowego RS232C.
- Uruchamiamy komputer
- włączamy zapłon i uruchamiamy silnik
- odpalamy program np. OBD-II ScanMaster


Z lewego menu wybieramy DTCs (kody błędów zapisane w PCM)


Jak widać na powyższym obrazku, komputer sczytał kod P0141, który opisany jest po prawej stronie - uszkodzony obwód grzania 2-giej sondy lambda.

... C.D.N. :))

[ Dodano: 01-11-2005, 17:55 ]
W następnej lekcji poruszymy sprawę poszczególnych czujników :))

fiebik - |18 Lis 2005|, 2005 01:18

Adam_2000 napisał/a:
Dotyczy wszystkich Scorpio - wielorybów ('94- 98 ) oprócz aut z silnikami :
- 2.9 12V
- 2.5 TDI
Wymienione pojazdy wyposażone są w układ EEC-IV, który nie ma możliwości diagnostyki OBD-II.

no właśnie, a u mnie w 2.9 12V niby jest taka możliwość.

Struna - |18 Lis 2005|, 2005 15:31

wątpliwe - u Ciebie raczej diodka lub inny tester ale do EEC4 a nie 5
Rafał A.(antek) - |18 Lis 2005|, 2005 17:54

no ale moze np ABS i poduchy sie tym testuje znaczy podpieciem w schowku
Adam_2000 - |18 Lis 2005|, 2005 20:30


fiebik - |18 Lis 2005|, 2005 21:47

coś podobne gniazdo mam w schowku.
Adam_2000 - |18 Lis 2005|, 2005 21:51

fiebik napisał/a:
coś podobne gniazdo mam w schowku.

Zgadza się, masz wszystko oprócz diagnostyki samego silnika :)

irek - |19 Lis 2005|, 2005 11:53

Ja także mogę potwierdzić idzie ładnie diagnozować, u mnie diagnostyka wypadła bardzo pozytywnie :)
Niebawem podeślę Adamowi zrzuty ekranów do weryfikacji i aby stanowiły co dla niektórych punkt odniesienia i ewentualnej weryfikacji róznic

Rafał A.(antek) - |6 Gru 2005|, 2005 02:01

czekamy i czekamy z zniecierpliwością
irek - |6 Gru 2005|, 2005 07:40

Sorry ale się poprostu nie wyrabiam, wogóle przez najblizsze 2 tygodnie mam wycięte z życia bo mam szkolenie z serwera Exchange :( - wysadziłbym Microsoft na księżyc za ten durny serwer pocztowy
Struna - |6 Gru 2005|, 2005 08:51

no nie gadaj - fajny jest.
COSSY - |10 Gru 2005|, 2005 11:49

Może nie na temat, ale jak na tym zdjęciu Adamie, Scorpio pomyka 240 mająć pustki w baku? :lol: :lol:
Struna - |12 Gru 2005|, 2005 09:30

nie pomyka wcale - stoi w miejscu ;)
ssobie - |8 Sty 2006|, 2006 13:50

No a jak można w takim razie zdiagnozować silnik 2.5 TD czyli EEC-IV. Wiem, że ten silnik to u nas ewenement, ale może ktos się bawił i bedzie wiedział.

Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj

[ Dodano: 2006-01-08, 14:02 ]
A już znalazłem w archiwum. Pozostaje diodka. A gdzie ją wpinam? Koło akumulatora? To po co mi w takim razie złącze typu OBD w schowku?

Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj

kamil.76 - |1 Lut 2006|, 2006 21:32

Nareszcie znalazlem to cudo za wspomniana powyzej sume i moze warto podpowiedziec wlascicielom Scorpio gdzie to cudo sie znajduje. Bo na Polskich stronach nie sposob tego znalesc. A i tak musialem sie trudzic ze dwa dni przekopujac internet. Wiec moze ludziom warto oszczedzic trudu??? Wiec cudo jest tu
http://www.kds-online.com...roducts_id/1207

bigdaaddy - |1 Lut 2006|, 2006 21:41

kamil.76 napisał/a:
dwa dni przekopujac internet

Wystarczylo zapytac. Kupilem interfejs u Tego allegrowicza. Co prawda drozszy troche, ale za to z mozliwoscia rozbudowy na inne protokoly.

ORION - |1 Lut 2006|, 2006 21:46

Wystarczylo poszukac u nas na forum tez sa linki albo na allegro.

Ja kupilem taki bardziej uniwersalny : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83512600

mozna tez kupic same scalaki : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82146433

ssobie - |2 Lut 2006|, 2006 07:44

tutaj macie interfejsy:

http://obd2.pl/obd2/index.php

Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj

kamil.76 - |3 Lut 2006|, 2006 20:58

No i swietnie ze teraz post jest bardziej pelny i posiadacze Scorpio beda mieli wybor. Ja szukalem przez dwa dni, chociaz moglem zapytac to fakt. :shock:
Rafał A.(antek) - |4 Lut 2006|, 2006 12:11

kto pyta nie błądzil.

ja jednak potrzebuje intefejsa co z czyta ABS , poduszke i ASB (skrzynie)

i co wy na takie zapotrzebowanie?

bigdaaddy - |4 Lut 2006|, 2006 15:50

Rafał A.(antek) napisał/a:
ja jednak potrzebuje intefejsa co z czyta ABS

Mam interfejs ktory jest podwojny tzn PWM i ISO i wedlug Adama2000 i forum angielskiego to powinienem nim zdiagnozowac ABS. Niestety albo cos zle robilem, albo nie mam odpowiedniego oprogramowania.

Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 15:53

Speedo napisał/a:
a ja poczebuje interfejsa zastepujacego diodke, czyli uklad ktory "czyta" blyski i po kablu rzuca na laptopa gotowe cyfry no i progs ktory wyswietla potem co jest nie tak, i nie mowcie ze sie nie da bo bylem kiedys w takim zakladzie i za 50zl robili. W serisie forda pewnie jak znam zycie tez sie nie bawia dioda tylko maja jakis kabel i progsa

Przecie jest kilka takich programów :)
Porzebny jest tylko port LPT w komputerze :)

[ Dodano: 04-02-2006, 15:55 ]
bigdaaddy napisał/a:
Mam interfejs ktory jest podwojny tzn PWM i ISO i wedlug Adama2000 i forum angielskiego to powinienem nim zdiagnozowac ABS. Niestety albo cos zle robilem, albo nie mam odpowiedniego oprogramowania.

Sebastian, spróbuj odpalić na tym fejsie Vehicle Explorera.

bigdaaddy - |4 Lut 2006|, 2006 16:17

Adam_2000 napisał/a:
Sebastian, spróbuj odpalić na tym fejsie Vehicle Explorera.

Probowalem, ale albo nie chodzi z VE, albo zle cos ustawilem. Jest tam duzo opcji i probowalem robic tak jak na angielskim forum ale program nie komunikowal sie z interfejsem.

Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 22:26

Speedo napisał/a:
czyli rozumiem ze jak to http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84300204 kupie i ustawie na "0" to dam rade?

No tak, ale nie przesadzaj z EUROSCAN-em za 450,- :)
Właśnie przekopuję swoje zasoby pod kątem softu do EEC-IV.
Trochę cierpliwośco proszę ;) :)

Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:00

Speedo napisał/a:
oglosilem sie tez na obd2, moze maja jakis kablowodzik na ozynke

Taa... obd2.pl... zobaczysz, co Ci tam napiszą :))))
To jest forum, które ma wszystkie fora pod sobą ! ;)

Znalazłem Ci cóś takiego na razie (tylko 250,-) : CZYTNIK KODÓW

Rafał A.(antek) - |4 Lut 2006|, 2006 23:03

ale warto by ten czytnik czytał tez kody ABSu i Podusi
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:06

Rafał A.(antek) napisał/a:
ale warto by ten czytnik czytał tez kody ABSu i Podusi

Do naszych mam już upatrzonego fejsa i progsa :))
... kostet 145 USD.

bigdaaddy - |4 Lut 2006|, 2006 23:09

WDS ??? :)))
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:10

bigdaaddy napisał/a:
WDS ??? :)))

Taa... chciałbym za 140$ WDS-a kupić ! ;)

bigdaaddy - |4 Lut 2006|, 2006 23:12

A ile kosztuje to urzadzenie?
Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:17

bigdaaddy napisał/a:
A ile kosztuje to urzadzenie?

Widziałem kiedyś na eBay-u WDS-2000 za 1.800 $ :)

A wracając do sprawy fejsu i programu do EEC-IV.
Jestem w stanie zrobić fejsa do komputera, ale potrzebny jest zdolny programista, coby to ubrał w jakieś ubranko.

Adam_2000 - |4 Lut 2006|, 2006 23:28

Nie wiem... brak tam jakiegoś bardziej szczegółowego opisu.
Chociaż widać wtyczki od RS-a... trzaby przedzwonić do nich i wypytać.

Odnośnie softu, to ja jestem w stanie zrobić to pod DOS-a, w Basic-u :)
Sprawa jest w grunie rzeczy prosta - trzeba czytać port, znaleźć w tablicy odpowiednik i wyrzucić opis :)

BC_Leszcz - |12 Lut 2006|, 2006 22:54

Szczerze mówiąc mam mętlik w głowie po przeczytaniu tego postu. Tyle różnych czytników i nie wiadomo który kupić ...

Rozważam kupno czytnika bo pewnie nie raz będę się nim bawił ale jaki mam wybrać ???

Czy ktoś mógłby zebrać informacje o tycz czytnikach "do kupy" - jaki soft do jakiego czytnika i co on potrafi.

Mogę wydać i 450zł na ten EUROSCAN ale czy potem znajdę soft? Facet od razu zastrzega, że sprzedaje to bez softu ...

Z innej beczki: może ktoś z Warszawy już zaiwestował w taki czytnik i chciały uzyskać niewielki zwrot z inwestycji ... potrzebuje stestować mój nowy nabytek.

Rafał A.(antek) - |12 Lut 2006|, 2006 23:15

sęk w tym ze nie posiadamy narazie czytnika i softu ktory by zczytywał to co chcemy i niebardoz mozna dostac, szczegolnie soft :( tak wiec wydanie nawet 500zł niewiele zmieni
Adam_2000 - |12 Lut 2006|, 2006 23:29

BC_Leszcz napisał/a:
Mogę wydać i 450zł na ten EUROSCAN ale czy potem znajdę soft?

A dlaczego akurat EUROSCAN ? ... akurat do Twojego nowego autka się nie nada, bo nie czyta Forda z EEC-V.
Do diagnostyki silnika wystarczy fejs na ELM-320, taki jakim się własnie bawimy.
Koszt - ok, 250-300 zł., soft do tego jest.

[ Dodano: Pią 17 Lut, 06 ]
Dzięki Irkowi mamy zrzuty z diagnostyki oczatego, któren to pali poniżej 10l/100 :)
Możemy więc chyba przyjąć, że są to wzorcowe wartości poszczególnych parametrów pracy silnika.
Dane dotyczą Scorpio '97 z silnikiem 2.3 z manualną skrzynią.
Zacznijmy od ScanMaster-a :



Ponieważ wieloryby chyba od 06-96 mają zmieniony soft w EEC-V, w programach diagnostycznych pojawia się dużo więcej informacji i czujnikow niż w modelach '95.

Zaczyna w końcu działać w pełni ProSCAN :


Na powyższych obrazkach mamy piekny wykres działania sondy lambda.
Na pierwszym, przy stałych obrotach biegu jałowego, a na drugim podczas "przygazowania" (mogłeś go trochę potrzymać na 3 tys. Irku).

Poniżej widać jak reaguje MAF przy dodaniu gazu i jak zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.



No to teraz przejdźmy do Digimoto :



Na ostatnim zrzucie Irek trochę źle złapał lambdę, więc tym się nie sugerujcie :)

Jakby ktoś miał jakieś pytania, będziemy starali się odpowiedzieć :)

irek - |17 Lut 2006|, 2006 12:05

Witam
Jak tylko zrobi się lepiej na drogach to porobię zrzuty podczaj normalnej jazdy samochodem co by wyeksponować wszystkie wykresy programów.

Adam_2000 - |17 Lut 2006|, 2006 12:08

irek napisał/a:
Witam
Jak tylko zrobi się lepiej na drogach to porobię zrzuty podczaj normalnej jazdy samochodem co by wyeksponować wszystkie wykresy programów.

I zrób wykresy mocy i momentu w ProScanie !
Tylko pamiętaj, żeby wpisać wszystkie potrzebne dane jak ciężar, rozmiar kół i przełożenie mostu :)

BC_Leszcz - |19 Lut 2006|, 2006 01:06

Jaki interfejs został wykorzystany?

Zbieram się do zakupu, ale nie ma pewności co wybrac. Link zapodany przez biggdady jest do interfersju na ELM323 z obłsugą protokołu ISO, w linku do obsługiwanych samochodów jest informacja że Scorpio używa ISO ??

Czy ELM 323 się nie nadaje - trzeba potem kupić scalaka ELM 320 lub ELM 327 (ponoć obsługuje wszystkie trzy protokoły) ???

Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 01:16

Wystarczy fejs na ELM-320 (taki ma Irek i nasza Trójca ;) ).
327 jest najnowszy i szybszy od 320, ale i tak więcej nie potrafi jeżeli chodzi o Forda :)

trawnik - |19 Lut 2006|, 2006 09:26

właśnie chciałem stestować moje auto i coż nie mogę się połączyć z komputerkiem samochodu mam masę programów ( wtym i te podane na forum) i nic...
posiadam 2 interfejsy jeden 232 drugi na opto i nic a nic
może macie jakieś sugestie co może być nie tak a nadmieniam że ostatno podpinałem golfa 3 z 93r i nic nie poszło oprócz systemu do sprzegła ecomatic więc stawiam że interfejsy są sprawne
w moim autku się nic nie dzieje ale po przetrzepaniu foru właśnie natknełem się na taką samą kostkę i po prostu z ciekawości chciałem się połączyc
a cha autko z 97r 2.3 16V kombi ghia prawdziwa ghia

bigdaaddy - |19 Lut 2006|, 2006 09:56

BC_Leszcz napisał/a:
Link zapodany przez biggdady jest do interfersju na ELM323 z obłsugą protokołu ISO

Sprostowanie, link jest do aukcji goscia ktory sprzedaje takie interfejsy, oczywiscie trzeba u niego zamowic interfejs na ELM 320 z protokolem PWM (w opisie jest blad), jezeli ktos u niego kupil z koscia 323 to mysle ze nie bedzie problemu z wymiana gdyz gosciu jest wporzadku, a wystarczy wymienic tylko kosc. Lub inne wyjscie dokupic u niego kosc ELM 320 i miec podwojny interfejs ktory ponoc potrafi odczytywac bledy ABS i poduszek, ale jeszcze nie doszedlem do tego jak to zrobic.
trawnik napisał/a:
posiadam 2 interfejsy jeden 232 drugi na opto i nic a nic

Aby zdiagnozowac silnik w scorpio z kompem EEC V potrzebny jest interfejs na ELM 320 lub inny obslugujacy protokol PWM.

trawnik napisał/a:
prawdziwa ghia

:))) po 97 to kazda scorupa jest conajmniej dzija

BC_Leszcz - |19 Lut 2006|, 2006 11:24

Tak też sobie pomyślałem i dlatego wysłałem do sprzedającego zapytanie czy może mi sprzedac ten intefejs od razu z ELM 320, bo wymiana scalaka to praktycznie koszt taki sam jak komplet interfejsu ze scalakiem.
bigdaaddy - |19 Lut 2006|, 2006 11:27

BC_Leszcz napisał/a:
koszt taki sam jak komplet interfejsu ze scalakiem

Za dodatkowy scalak dalem 70 zl, a wymienia sie bardzo szybko gdyz sa podstawki a jak masz 2 to nie musisz wymieniac bo kazdy ma swoja podstawke i tylko przelaczasz protokoly.

BC_Leszcz - |19 Lut 2006|, 2006 11:45

Gdzie można go dostać za 70zł? Na allegro nie ma.

Interfejs na ELM 327 kosztuje 350zł (u tego samego gościa), interfejs na ELM 323 +scalak ELM 320 wychodzi za 310zł Jeśli ELM 327 będzie chodził z tym samym oprogramowaniem co ELM 320 to chyba warto dać te 350zł za bardziej uniwersalny interfejs.

bigdaaddy - |19 Lut 2006|, 2006 11:51

Dodatkowy scalak kupilem u tego samego faceta, ale jak ELM 327 jest za 350 to wlasciwie nie warto. Tylko zeby dzialal. ELM 320 jest sprawdzony i dziala, a ELM 327 to niewiem.
Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 11:56

Panowie, nie ma najmniejszego sensu kupowanie ELM-323, bo informacje, że dzięki tej kostce można czytać ISO (ABS, poduchy, skrzynia) są nieprawdziwe !
ELM-y to są interpretery OBD/RS232 i służą tylko do diagnostyki silnika !
A do tego jak wiemy potrzebny jest protokół PWM, który obsługuje 320.

A ELM-327 zrobi dokładnie tosamo co 320, tylko szybciej (320-9600b/s, 327-38400b/s).

BC_Leszcz - |19 Lut 2006|, 2006 13:32

Wszystko jasne. Potrzebny interfejs z obsługa PWM, a ponieważ ELM 320 jest obecnie trudno dostępny to warto dodać że jego ekwiwalentem jest ELM 327 który można kupowac bez zastrzeżeń, natomiast ELM 323 jest do naszych celów bezużyteczny.
Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 13:53

BC_Leszcz napisał/a:
Wszystko jasne. Potrzebny interfejs z obsługa PWM, a ponieważ ELM 320 jest obecnie trudno dostępny to warto dodać że jego ekwiwalentem jest ELM 327 który można kupowac bez zastrzeżeń, natomiast ELM 323 jest do naszych celów bezużyteczny.

Dokładnie tak :)
Tylko jak będziesz kupował fejsa na 327, to zamów już złożony i przetestowany, bo ostatnio próbujemy razem z ORION-em zmusić takiego jednego do współpracy z autem, ale jak na razie totalnie bez sukcesu ! :))

__Robert__ - |19 Lut 2006|, 2006 22:00

A panowie, jakie urządzenie jest potrzebne do diagnostyki silnika w moim aucie ( EEC IV ) . Za informacje będę wqdzięczny.
Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 22:04

Dioda LED Robercie... ;)
Marcin - |19 Lut 2006|, 2006 22:05

__Robert__ napisał/a:
A panowie, jakie urządzenie jest potrzebne do diagnostyki silnika w moim aucie ( EEC IV ) . Za informacje będę wqdzięczny.


dioda z rezystorem i spinacz do papieru

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=1694

Rafał A.(antek) - |19 Lut 2006|, 2006 22:14

Speedo napisał/a:
urzadzenie AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389


zrobiłeś bład w nazwie i opisie
to urzadzenie to FORD AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389

a sklada sie z w/w zworki z koncowkami pasujacymi do wtyczki, kalba zakonczonego tez koncowka i kabla z krokodylkiem

Adam_2000 - |19 Lut 2006|, 2006 22:17

Speedo napisał/a:
bardzozaaawansowane urzadzenie AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389

Rafał A.(antek) napisał/a:
urzadzenie to FORD AR1239083560756XCVGTDDS/4329857389

Razem cos piliście ?
Odstawcie to... źle działa ! ;) :688:

Rafał A.(antek) - |19 Lut 2006|, 2006 22:23

jak my pilismy?
a moj ABS to czym naprawialismy, rowniez podobnym, zobacz numer katalogowy jaki napisalem jaki mialo

__Robert__ - |19 Lut 2006|, 2006 22:33

O diodzie to ja wiem, ale przecież te silniki też podłącza sie do kompa i sie je diagnozuje. W ASO chyba nie używają diodki, tylko podłączaja do kompa>
__Robert__ - |19 Lut 2006|, 2006 23:36

No to w takim układzie pozostaje nadal diodka, ok, dziękuję za informacje.
Pozdrawiam serdecznie

Struna - |20 Lut 2006|, 2006 11:39

jak Ci się chce to można napisać aplikację liczącą kody i będzie czytać ;)
Adam_2000 - |20 Lut 2006|, 2006 13:49

Speedo napisał/a:
konstrukcja kabla po rs-ie i aplikacja liczaca kody

Speedo... prościej jest wejść na LPT :)
Ten port jest stworzony do takich rzeczy właśnie :)
Zamiast diody LED stosujemy transoptor, a wyjście tego transoptora steruje jednym z bitów na LPT (niskim poziomem).
Teraz wystarczy tylko założyć małą pętlę programową, w której będą zliczane impulsy i już mamy kod błędu :)

Adam_2000 - |20 Lut 2006|, 2006 14:02

Speedo napisał/a:
no to czekam na reultaty :P :P :P kiedy koniec konstrukcji ? :P

Mogę Ci to zrobić od ręki i wysłać... tylko se programa napisz, ok ? :)

Rafał A.(antek) - |20 Lut 2006|, 2006 15:00

program moge komus zlecic do napisania jak dacieinfojakie beda sygnały wejsciowe i ich interpretacje.
Struna - |20 Lut 2006|, 2006 17:33

kto jak kto ale chyba Ty to powinieneś wiedzieć co ze złączki diagnostycznej wychodzi i jak to interpretować ;)
Rafał A.(antek) - |20 Lut 2006|, 2006 17:43

noo ze złaczki to tak, ale nie wiem jakie sygnału bedzie dalwal tnterpreter do kompa a o to mi chodziło - czy li co dostanie komp i jak, zeby wiedziec jak pisac programa
Struna - |20 Lut 2006|, 2006 19:06

no skoro błysk diody to poziom wysoki to interpreter powinien z niego zrobić też poziom wysoki czyli logiczną 1 ( no chyba, że inverter to da logiczne 0 )
Adam_2000 - |28 Lut 2006|, 2006 22:11

No i znalazłem cóś dla wszystkich, którzy mają EEC-IV w swoim autku :)
Popatrzcie :


Jak tylko ktoś ma wolne 479 dularów, to może się bawić do woli :)
Tutaj można zanabyć to cacko : SNECC

qantan - |14 Mar 2006|, 2006 20:10

właśne o taki mi chodzi ale ta cena :zdziw:troszkę powala.inter do OBD jest tańszy
Wojti - |16 Mar 2006|, 2006 22:18

Witam

Jestem tu nowy i na wstępie wszystkich pozdrawiam.

Co do tematu to nikt tu nie wspomniał o KTS-ie ( wiem to urządzenie nie na nasze kieszenie :(( ) Ale jestem szczęśliwcem i mam dostęp do tego cuda w pracy (jestem mechanikiem).
Co do gniazda OBDII za schowkiem po lewej stronie to jak narazie udało mi się zczytać ABS za pomocą kabli jakie posiadam w zestawie, poduszek i klimy jeszcze nie próbowałem - za jakiś czas będę kontynuował testy i dam znać z jakim wynikiem.

Mam wielką prośbę Czy ktoś może wie jak wykonać kabel do połączenia KTS z moim autkiem wyposażonym EECIV i wtyczkę 3 pinową ??? bo okazuje się że do komunikacji ze sterownikiem silnika bez takiego kabelka ani rusz :(( orginał bosha nie na moją kieszeń a szefostwa jeszcze nie mogę namówić.

Co do pozostałych sterowników jakie mogą być w naszych autkach niemam jeszcze doświadczenia bo nie było chętnych do podłączenia ale w miarę możliwości będę sprawdzał.

Adam_2000 - |16 Mar 2006|, 2006 22:28

Witaj Wojti, fajnie, ze masz dostęp do KTS-a (który to model ? 300, 500?)
Przyda się ktoś taki jak Ty :)
Wojti napisał/a:
Co do gniazda OBDII za schowkiem po lewej stronie to jak narazie udało mi się zczytać ABS za pomocą kabli jakie posiadam w zestawie, poduszek i klimy jeszcze nie próbowałem

No i chyba więcej nic nie zdziałasz, no... może jeszcze poduchy.
Szkoda, że masz 12V z A4LDe i EEC-IV :( (wiele się tutaj nie podiagnozuje).
Natomiast co do KTS-a i EEC-IV, to on i tak czyta tylko kody migowe - tylko podane w ładniejszej formie na monitorku z opisem błędu.
Podobno lepszy do nich jest Euroscan, ale na razie jesteśmy na etapie budowy, więc tak na prawdę nic o nim nie wiemy :)

Wojti - |16 Mar 2006|, 2006 23:04

KTS 550

racja co do 12V wielu możliwości niema ale zawsze to milej popatrześ jak coś liczy za ciebie kod migowy i podaje jak nadłoni rozwiązania (ESI tronic 1/2006)

Rafał A.(antek) - |16 Mar 2006|, 2006 23:20

cos dla speeda ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group