Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Ogólne - Rekord spalania w moim 2.9

irek - |15 Sie 2004|, 2004 09:02
Temat postu: Rekord spalania w moim 2.9
Witam

Jak wiadomo z tematu wcześniejszego przyjechałem na północ Polski z samego południa pierwszy odcinek przed Grudziądzem wyniosł 458 km.
Oczywiście jechałem na gazie i jak wiecie nieraz pisałem że mój 2,9 pali 12 litrów LPG.

Ale ostatnio wymieniłem na nowy szybki i duży reduktor i po przejechaniu tej trasy doznałem szoku autko spaliło mi w trasie 10.4 litra LPG oczywiście zaznaczam że prędkość moja na trasie to zazwyczaj 110 km/h.

Napewno wasza reakcja będzie dziwna jak całą Polskę można przejechać z taką prędkością - ano można poprostu samodyscyplina :) oczywiście korciło mi przywalić mocno na autostradzie w kierunku Łodzi ale się powstzrymałem, a było to ciężkie bo na tym nowym reduktorze autko jeździ i przyśpiesza jak wariat :)

Jak będę wracać to już tak wolno nie będę jechać - choć powiem, że trzeba uważać nastawiali tyle fotoradarów, że szok...

Pozdrawiam

Dzisiaj po południu jadę do Gdańska

COSSY - |15 Sie 2004|, 2004 09:12

Mój były 2.9 z 94r. palił równe 10 litrów na gazie. Tankowałem na stacji BP. Na innych stacjach zawsze mi wychodziło od 1,5-5 l więcej.
lancer - |15 Sie 2004|, 2004 11:42

opowiedz więcej o tym reduktorze ..... to jakieś cudo chyba
irek - |15 Sie 2004|, 2004 13:15

Witam

Nowy reduktor który mam założony to jakiś OMVL typ R90/E i powiem, że jest niesamowity pod każdym względem jeśli chodzi o spalanie i przyśpieszanie - można mu wdepnąć gaz do końca a on nawet się nie zastanowi tylko od razu reaguje.

Pozdrawiam

qantan - |15 Sie 2004|, 2004 13:39

OMVL R 90 E potocznie jest zwany REG
lancer - |15 Sie 2004|, 2004 21:25

no ja mam instalke LOVATO starego typu bez sekwencji czy to cudo znajdzie u mnie zastosowanie.

A gdzie to cudo siedzi chyba na butli??

Szuler - |17 Sie 2004|, 2004 09:56
Temat postu: Re: Rekord spalania w moim 2.9
irek napisał/a:
doznałem szoku autko spaliło mi w trasie 10.4 litra LPG

Mi spalił jeszcze lepiej :) . Wracałem z gór i już jadąc na prostym zatankowałem. I po przejechaniu 340km zatankowałem 34litry gazu... :) . Więc spalanie równo 10 ale jechałem raczej koło 130km/h i do tego szaprana jazda bo sporo wyprzedzałem i duż o zwalniania bo żniwa i co chwilę ciągnik na trasie... I co więcej, przed jazdą odkręciłem nieco śrubę bo mi się za duży muł wydawał.. A wiem, że jak ją przykręcę o pół obrotu to spala jeszcze mniej :) . Instalacje mam zwykłą na śrubę, żadnych rewelacji. Silnik oczywiście 2.9.

Pozdrawiam
Szuler

irek - |19 Sie 2004|, 2004 20:45

Witam

Lancer u Ciebie też to wejdzie i siedzi w komorze silnika toż to tylko reduktor

aha i ja też mam zwykłą instalację


Pozdrówka

Hubert - |20 Sie 2004|, 2004 13:13

Cześc,

pierwsze pytanie,
czy mówice o automatycznych skrzyniach w scorpiakach ? Ja od kilku miesięcy mam 2,9 `93 wcześniej 2,0 ohc. Oczywiście w 2,9 od razu po srowadzeniu załozyłem LPG, najpierw na reduktorze Lovato i sterowniku Bingo. Niestety samochód dławił się przy próbie ruszenia. Gazownik zmniejszył miksery (mniejszy przelot powitrza) co zminimalizowało dławienie, ale zaczął palić bardzo dużo (od 22 do 45 l na 100 km). W końcu wymienił mi reduktor na jakiś duży BRC, zostawił mniejsze miksery i bardzo przykręcił krokowy(maksymalne otwarcie).Efekt: trasa 15-19 l, miasto ponad 20l/100 km, ale dużo słabiej chodzi niż niegdyś na benzynie. Jednej rzczey nie zrobiłem. Nie ustawiałem zapłonu co podobno może pomóc, gdyz potrafi mi się zdławic na benzynie również co potęguje się na gazie. Pytanie:
1. Czy ktoś miał podobne objawy
2. Potrzebuję spcyfikacji instalacji, które dobrze się sprawują (reduktor, sterownik, średnica mikserów)

Pozdrawiam

Hubert
2,9 ghia auto `93

Pershing - |20 Sie 2004|, 2004 16:36

Ja w swoim 2.9 ustawialem zaplon :mrgreen:
Hubert - |20 Sie 2004|, 2004 16:38

z tym maluchem i polonezem to ciekawe spostrzeżenie......

przeglądałeś materiały techniczne na (http://www.ford-scorpio.prv.pl/) ?
Wynika z nich, że wyprzedzenie zapłonu jest regulowalne....

pozdrawiam

Pershing - |20 Sie 2004|, 2004 16:40

Oczywiscie ze jest regulowane ja przed wyjazdem na wakacje regulowalem bo byl strasnie wolowaty.
Hubert - |20 Sie 2004|, 2004 16:42

domyślam się, że nie wszystkim znana jest możliwość ustawiania wyprzedzenia zapłonu w rozdzielaczu elektronicznym. Żeby zapłon był ustawialny nie musi mieć przrywacza mechanicznego.

Odezwę sie w poniedziałek to powiem jak mi poszło z zapłonem,

pozdrawiam i dzięki za ewentualne rady

Hubert
2,9 ghia `93 auto

Pershing - |20 Sie 2004|, 2004 17:07

Mądra ksiazka H.R.Etzold "Ford Scorpio" str.83-84 :D Tylko w silnikach DOHC nie da rady przestawic wyprzedzenia zaplonu bo jest to dokonywane automatycznie.
Pershing - |20 Sie 2004|, 2004 17:19

Podane sa punkty wyprzedzenia zaplonu dla poszczegolnych silnikow oraz sposob regolacji zaplonu. Jest wlasnie napisane ze tylko silniki DOHC nie maja regulacji.
irek - |20 Sie 2004|, 2004 21:09

Witam

Panowie jeśli się mylę to powiedzcie

Z tego co wiem to w 2.9 można regulować zapłon, mapa zapłonu jest do czego innego. Nasze silniki mają elektroniczny wtrysk paliwa więc na podstawie zbieranych informacji z czujników sond lambda, przepływomierzy, czujnika obciążenia wału korbowego, położenia przepustnicy i wielu innych, porównuje je z mapą zapłonu bo ona ma zaprogramowane parametry pracy przy różnych czynnikach i decyduje o momencie wtrysku czasie i innych...

Przecież jakby ktoś porozkręcał silnik albo zmieniał rozrząd i chciałby odpalić to, życzę sukcesów, musi iskra pójść w odpowiednim momencie i dlatego ręczna regulacja musi być..

Chyba, że jestem w błędzie

Irek

Pershing - |20 Sie 2004|, 2004 22:23

Nie jestes w bledzie... tak wlasnie jest w silnikach OHC. Wg madrej ksiazki w silnikach DOHC regulacja jest dokonywana przez mogul regulacji silnika (cokolwiek to jest ;)) i nie ma potrzeby ingerencji w to ustrojstwo
irek - |22 Sie 2004|, 2004 08:52

WItam

Speedo a powiedz mi czy można otworzyć kopułkę aby sprawdzić w jakim jest stanie oraz sprawdzić w jakim jest stanie palec rozdzielacza. Jak to się rozbiera bo powiem szczerze boję się tego dotknąć. Wokół jest tych siedem kabli zapłonowych a na samym środku chyba przykręcona śrubka czy można to otworzyć bez problemów że spieprzę zapłon ??? nie wiem sam, jak kiedyś miałem autko marki Zastawa to była pestka a teraz w Scorpiaczku jakoś mam cykora :) .

Pozdrawiam

Pershing - |22 Sie 2004|, 2004 10:07

Bez problemu mozesz zdjac kopulke nic nie spieprzysz. Odkrecasz srybencje i zdejmujesz, potem nakladasz w takiej samej pozycji w jakiej zdjales (w innej sie chyba nawet nie da) :D
lancer - |22 Sie 2004|, 2004 18:33

irek napisał/a:
WItam

nie wiem sam, jak kiedyś miałem autko marki Zastawa to była pestka a teraz w Scorpiaczku jakoś mam cykora :) .



No scorpio to też pestka tylko że większa taka na przykład od brzoskwini

Hubert - |23 Sie 2004|, 2004 09:43

Witam po weekendzie, mam nadzieje, że wszystkim się udał.
Co do zapłonu. Ustawiłem zgodnie z instrukcją wyprzedzenie na 15 stopni. Jednak to nie jest przyczyna moich problemów. Auto wciąż pali mi w trasie 16-19 l, w mieście 32 l.
Ponawiam prośbę o informację jakie dokładnie macie pozakładane instalcje w 2,9 AUT ?

Pozdrawiam

Hubert 2,9 `93 lpg

Pershing - |23 Sie 2004|, 2004 09:48

Ja mam zwykla TOMASETTO 1.generacji (na srobke) i pali w trasie ok.15L cykl mieszany wychodzi 17L a miasto 20L. Niedawno byla regolowana i to chyba max oszczednosci jaki mozna z niej wycisnac bez uszczerbku na osiagach :D
Hubert - |23 Sie 2004|, 2004 09:56

to sa juz wartości mozliwe do zaakceptowania dla mnie, szczególnie, że u jednego mojego znajomego (LOVATO równiez na "śrubkę") średnio wychodzi 17, w trasie nawet 10 przy skrajnie niskiej równej prędkości.

U mnie wciąż mnóstwo dławienia, i wysokie spalanie ograniczone mcnym pogorszeniem osiągów (wcześniej palił 25-40 l)

Wciąz nei wiem czy szukac w zapłonie, czy w błędach gazownika , który notabene juz wymienił wszystko (paqrownik, miksery itp..)

2,9 `93 lpg aut

Pershing - |23 Sie 2004|, 2004 10:10

Z tego co slyszalem jesli jezdzisz na gazie to wyprzedzenia nie reguluje sie wg. wartosci podanych przez producenta tylko "na oko" bo gaz ma inna specyfikacje spalania i to co dobre na benzynie nie bedzie dobre na gazie. X tąd wlasnie maga sie pojawic dlawienia, brak mocy i wysokie spalanie o ktorych mowiles. Sproboj najpierw wyregolowac zaplon "na sluch" i zobaczysz jak bedzie. Jesli dalej bedzie żarł jak smok wtedy zajmij sie gazem :)
PS. Ile Ci pali na benzynie ?

Hubert - |23 Sie 2004|, 2004 10:33

Właśnie to zrobiłem w sobotę, zanim zostawiłem ustawienia fabryczne próbowałem na oko kilka ustawień, ale na każdym sie coraz bardziej dławił.

Jeździłem na benzynie ponad miesiąc, palił 9,5 - 11 w trasie, dość dynamicznej, w mieście jakieś 15-18 , ale jazda raczej nieekonomiczna.

Z gazem raczej wszystko ok, bo tak jak pisałem, wszystko było sprawdzane, regulowane, wymieniane. Szczególnie, że nawet ciepły silnik potrafi mi się przydławić na benzynie jak przełączam na gaz. Z tąd mniemam, że jak by coś nie tak było z wtryskami to na gazie chodziłby dobrze, ale jak cos nie tak jest zapłonem, to gaz to uwydatnia.

jakiś pomysł .... ???

Hubert 2,9 ` 93 lpg auto

zbyszek - |23 Sie 2004|, 2004 11:47

Ja poleciłbym Ci inaczej jak Pershing 8) wyregulować właśnie wszystko dobrze na benzynie, z tego co piszesz coś jest nie tak również na benzynie (dławi się), choć spalanie dobre. Dopiero później zająć się gazem.
Ja mam parownik BRC mały ale o dużej wydajność (bo pod maską ciasno 8) ). Komputer Autronic AL700. Spalanie 10-11 w trasie przy spokojnej jeździe :D .

Hubert - |23 Sie 2004|, 2004 11:58

Słusznie, jeżeli chodzi o regulację na benzynie to tylko mogłem zapłon ustawić. Nie bardzo wiem co teraz sprawdzić i w jaki sposób.
Wciąż zastanawiam się, czy może to byc wina cewki zapłonowej (moze zbyt słaba iskra) lub modułu zapłonu.

Tak przy okazji kolega skapitulował z Cosworthem`91 (sprzedaje go) a pali przy LPG na "srubkę" od 15 do 20 l, ale ma bardzo wysokie (na moje oko) zasysanie - jeden okrągły mikserek oblany dookoła metalem tak żeby pasował w przelot....

Czy tak czy inczej, czy ktos ma pomysł jak sprawdzić sprawność podzespołów silnika, tak, żeby byc pewnym co wymienić

irek - |23 Sie 2004|, 2004 12:58

Witam

Hubert ja miałem dokładnie tak samo palił mi jak smok , pojechałem na elektronikę i zostało wszystko sprawdzone włącznie z luzem zaworów, ja mam przypływomierze i jeden był uwalony i on to powodował wogółe przepływomierz może dawać różne objawy między innymi dławienie, więć jeśli masz takie coś to dobrze by było je sprawdzić gdyż na przepływomierzach ustawia się skład mieszanki.

Pozdrawiam
Irek

Hubert - |23 Sie 2004|, 2004 13:16

OK,
ale palił Ci tyle na gazie ?

bo mi na benzynie pali ok, tylko się CZASEM zadławi, teraz tylko przy przełączaniu na gaz.
Na gazie natomiast właśnie pali nawet jak dwa smoki, i się strasznie dławi przy wchodzeniu na obroty, gdyby nie automat to by cięzko było ruszyć.

irek - |23 Sie 2004|, 2004 13:33

Witam

Dokładnie mi tak samo palił dużo gazu ale nie dławił się - objawy za każdym razem mogą być inne. Tak czy owak proponowałbym zrobić całą diagnostykę silnika, ustawienie mieszanki benzyny itp... bo bez dobrze wyregulowanej benzyny nie uzyskasz dobrych efektów poźniej na gazie, wszystko idzie w parze. Ja mam sprawdzonego elektronika za Opolem w Bierkowicach.

Irek

Hubert - |23 Sie 2004|, 2004 13:44

to właśnie zamierzam zrobić, ale jedyne co mi przychodzi do głowy, to podpiecie do komputera diagnostycznego..... jestem ze skierniewic (między Łodzią a Waw) więc opole odpada.

Nie licząc innych samochodów w międzyczasie przez rok miałem 2,0 CL 1988 i sprawowało się idealnie wręcz.
Stąd moje zdziwienie, gdy zafundowałem nieco lepszy gaz obecnemu SC i na razie mocna kicha , a tydzien temu wróciłem z Belgii ( 3000 km... )

Ile tego gazu palił Ci jak miałes popsuty przepływomierz ?

irek - |24 Sie 2004|, 2004 08:45

Witam

Przy uwalonym przepływomiwrzu palił mi 20L /100 KM benzyny łykał tak samo. Generalnie skład mieszanki miał tak bogaty bo zawartość tlenku węgla wynosła aż ponad 4% gdzie w scorpio norma powinna wynosić od 0,2 - 0,4 więc dlatego tak dużo łykał, elektronik trochę się zdziwił, że samochod mi nie gasł przy tej mieszance. A mieszankę ustawiasz właśnie na pierwszym przypływomierzu o ile takowe posiadasz. Przepływomierz może także siąść poprzez strzał gazu w kolektor. Co najciekawsze nowy przepływomierz musi posiadać identyczne numery seryjne jak zepsuty, bo inny to efekt może być taki, że autko nawet nie zechce zapalić. Dziwne to wszystko ale tą informację mam potwierdzoną od dwóch elektroników samochodowych.

Pozdrawiam

Hubert - |24 Sie 2004|, 2004 09:27

o u mnie na pewno nie przepływomierz, na benzynie pali tak jak powinien, czasem tylko się przydławi przy wchodzeniu na obroty z wolnych obrotów.
Wszystko bardzo złe dzieje się na gazie.....

Hubert - |27 Sie 2004|, 2004 10:37

Może jednak ktoś przed weekendem (czas kiedy moge pogrzebać) da mi znać czy nie wynmieniał cewki zapłonowej, modułu, lub czegokolwiek przy problemach z nierówną pracą i dławieniu.

Pozdrawiam wszystkich, a tych od 2,9 zapraszam do interwencji...

skorza - |14 Wrz 2004|, 2004 13:21

witaj Hubert i inni koledzy!
Rozwiązałeś sprawę swojego wysokiego spalania?
Mam kilka pytań!
-czy w 2,9 macie tylko jedną srubę, czy na kazdą stronę silnika po jednej czy przed trójnikiem! u mnie na jednej (jednym silniku krokowym) nie chciał chodzić(dziwne drgania przy 1800obr/min)) i musiałem założyć dwie ( a dokładnie dwa niezalezne silniki krokowe-bo mam elektronikę)! probowałem na dwoch srubach i palił gaz jak dziki! teraz na elektronice i tez kiepsko! srednio 16.7 (15,5-19) na setke w cyklu mieszanym!!!
a dodam, ze mam tez ten magiczny parownik REGA!
Muszę coś z tym zrobić, bi jak nie to pewnie będe musiał sie rozstac ze skorupką!
Proszę o pomoc!

ps. dodam, ze jezeli chodzi o ins to robiłem juz chyba wszystko!

Hubert - |14 Wrz 2004|, 2004 13:33

Witam ...
całość mojego problemu opisałem w poście pod tytułem "dyskusja o 2,9 i lpg i nie tylko..."
do tego na forum PROBLEM/problemy z 2,9 , lpg i chyba nie tylko....

tam sa wszystkie szczegóły. Po zmianie elektroniki na śrubkę (jedną, za nią trójnik) średnia wyszła 25 l/100 (pół trasa, pół miasto).Srubka wyeliminowała dławienie prawie całkowicie, ale jak juz się zadłwił przyruszaniu to strzelił. Zmieniłem miksery na jeszcze inne, przestawiłem zapłon na nieco wcześniejszy i mój gazownik właśnie walczy z autem.
Zobaczymy czy na elektronice sie dławi czy nie.... i ile pali...

irek - |14 Wrz 2004|, 2004 13:49

Hej

No bo u mnie sa dwie śruby ale na przypływomierzach silnik i jest super

Pozdrówka

skorza - |14 Wrz 2004|, 2004 14:49

irek napisał/a:
Hej

ale na przypływomierzach silnik i jest super

Pozdrówka


JAKI SILINIK NA PRZEPŁYWOMIERZACH???

irek - |14 Wrz 2004|, 2004 14:51

Hej

No mój silnik posiada dwa przepływomierza powietrza tuż za filtrem a przed kolektorem, tam gdzie nie ma przepływomierzy są za to sondy Lambda

Irek

Hubert - |14 Wrz 2004|, 2004 14:56

u mnie sondy lambda, nie ma przepływomierzy..... przedźcie prosze na forum problem/problemy z 2,9 , lpg i chyba nie tylko....

tam jest szerzej o tym...

pozdro

qantan - |17 Wrz 2004|, 2004 06:04

u mnie też taka jest :D i dlatego chcę ustawić tak jak zaleciła to fabryka :wink:
irek - |17 Wrz 2004|, 2004 07:56

Witam

Też dokładnie to mam ale to chyba oznacza przy odkręcaniu nie kręcić aparatem a co do aparatu zapłonowego najpierw przeczytać instrukcję obsługi :) tak to sobie tłumaczę :)

Pozdrawiam

zbyszek - |17 Wrz 2004|, 2004 09:24

irek napisał/a:
Witam

Też dokładnie to mam ale to chyba oznacza przy odkręcaniu nie kręcić aparatem a co do aparatu zapłonowego najpierw przeczytać instrukcję obsługi :) tak to sobie tłumaczę :)

Pozdrawiam

Też tak to bym tłumaczył nie kręcić, robić to co pisze w książce (a co jest w instrukcji? str. 82 i 83)

kJoFoL - |23 Wrz 2004|, 2004 08:45

A ja moi drodzy też mam taką naklejkę i ustawiłem sobie wczoraj w swoim 2.4 EFI ARD wyprzedenie zapłonu na słuch bo jak kupiłem auto (które rzekomo serwisowane było w Fordzie) to mi się silnik na obroty nie wkręcał i do tego źle przepalał mieszankę. Wystarczyło lekko obrócić aparat i jak ręką odjął.
Pozdrowionka

kJoFoL - |23 Wrz 2004|, 2004 08:48

A po drugie to ta naklejka jest chyba z Poloneza bo są na niej tylko cztery cylindry, a zasilanie aparatu w iskrę to chyba jest z Marsa bo nie ma gniazda na kabel z cewki :)
Taka mała dygresja dla humoru :D

Pershing - |23 Wrz 2004|, 2004 08:58

kJoFoL - w ktorym miejscu sa te sroby ktore trzeba poluzowac aby dokonac regulacji ?
kJoFoL - |23 Wrz 2004|, 2004 09:06

Pershing - zaraz pod kopula w sumie tak jak na tym rysunku :)
Najlepsze dojscie z lewej strony kopuly (jak patrzysz na silnik)
Przynajmniej u mnie.

Hubert - |23 Wrz 2004|, 2004 09:07

Widze, ze caly czas dyskutujecie czy ustawia sie zaplon czy nie. naklejka moim zdaniem ostrzega zeby ktos przez przypadek nie przestawil wyprzedzenia zaplonu. Poza tym cewka jest podlaczona jest do palca rozdzielacza, ktory obracajac sie podaje iskre na odpowiednie cylindry. Ja widzicie nigdzie w tym ukladzie nie ma modulu , ktory moglby opoznic lub przyspieszyc zaplon. Szczegolnie , za kilkakrotnie przestawialem zaplon, przyspieszajac go lub opozniajac.

Pozdrawiam

irek - |23 Wrz 2004|, 2004 09:16

Hejka

a może by ktoś napisał krok po kroku jak sciągnąć kopułkę i np: przeczyścić ją lub zobaczyć w jakim jest stanie palec rozdzielacza bez rozregulowania zapłonu. Bo kurdę ja tak jeżdzę i jeżdzę a może palec jest ku końcowi a ja nie wiem o ty :) choć na razie wszystko działa na dotyk sprężyny :)

Pozdrówka
Irek

qantan - |23 Wrz 2004|, 2004 18:48

chłopy obok na nalepce jest ostrzeżenie żeby zaworów NIE REGULOWAĆ są hydrauliczne.byłem we wtorek w serwisie na ustawienie zapłonu i niestety w 2,9 12v ZAPŁONU NIE USTAWIA SIĘ .ustawia się tylko punkt bazowy zapłonu ,żeby go ustawić podpieli się kompem i lampą stroboskopową.10 minutek roboty a 4dychy wzieli :shock:
irek - |24 Wrz 2004|, 2004 08:03

Hej
No to w końcu sprawa rozwiązana :) a jeśli chodzi o zawory to na tej na klejce to tak nie są regulowane ręcznie, a ja w swoim 2.9 mam regulację na śrubę tyle, że na naklejce oczywiście nie są przekreślone tylko podane odpowiednie wartości co do luzu

Pozdrówka

jasam - |22 Lis 2004|, 2004 09:47

jedni mówia że sie reguluje zawory w 2.9 inni zaś twierdza przeciwnie. Książka Etholtza i naklejka na pasie mówi że NIE. Ja zaś ze wzgledu na problemy z nierówną praca etc. i po zasięgnięciu opinii na tym forum regulowałem je z dobrym skutkiem (do czasu).
Teraz jednak jestem mądrzejszy i przy okazki zmiany głowicy chce ustawić "luz" we właściwy sposób. Jest jednak problem że nikt nie pisze jak powinno być. Osobiście uważam że luzu nie powinno być a nawet szklanki hydraulicze powinny być lekko zciśnięte(zeby nie łomotało). Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo bym prosił o przelanie jej na klawiaturkę ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group