|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Problem z odpowietrzeniem hamulcy mk1
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 13:26 Temat postu: Problem z odpowietrzeniem hamulcy mk1 Pisze bo juz sam nie wiem. Odpowietrzyłem hamulce zgodnie jak książka mówi. Z odpowietrzników leci czysty płyn bez pęcherzyków. A pedał nadal mięki i hamulcy zero. Jak się po naciska hamulec parę minut to robi się twardy. Ale jak się puści i naciśnie znów masło. Pompuje i pompuje i płyn wciąga ale dalej nic....
kat - |8 Mar 2017|, 2017 13:50
w jakim stanie masz wężyki hamulcowe?
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 13:53
Wszystkie gumowe są nowe.
trzypion - |8 Mar 2017|, 2017 14:55
Gumki w pompie hamulcowej na tłoczkach? I jak właczysz zapłon, to co sie dzieje z pompą ABS - chodzi i milknie, czy zasuwa długo?
Struna - |8 Mar 2017|, 2017 15:13
grucha może już zużyta
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 15:14
No pompuje po zapłonie około 5-10 i cichnie. Najlepsze jest to ze przed wymiana przewodów gumowych wszystko działało.
gufer-posepny - |8 Mar 2017|, 2017 16:33
zapowietrzony cały moduł ... to się kiepsko odpowietrzało .
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 16:37
Czyli co zostaje mi chyba pompowanie do skutku, czy jest jakaś lepsza metoda ?
Struna - |8 Mar 2017|, 2017 16:38
jawasaki napisał/a: | Odpowietrzyłem hamulce zgodnie jak książka mówi. | czyli tak dokładniej, to jak to odpowietrzałeś ? bo w układzie z pompą elektryczną to nieco inaczej przebiega.
jawasaki - |8 Mar 2017|, 2017 16:46
No najpierw przód lewe potem prawe na wyłączonym zapłonie. Potem tył lewy odkręcam odpowietrznik, hamulec naciskam i odpalam pompę i czekam aż zacznie wylatywac czysty płyn. A potem tak samo prawy tył. Najlepsze jest to ze na zakręconych odpowietrznikach jak pompuje jakiś czas to systematycznie wciąga płyn ze zbiornika. Tak jakby gdzieś powietrze w pompę było.
Struna - |8 Mar 2017|, 2017 17:04
no niby kolejność właściwa - może faktycznie powietrze na pompie i trzeba sporo więcej przepompować żeby poszło.
YaKuZ - |8 Mar 2017|, 2017 17:28
A moze rzeczywiscie grucha padla i zaciaga jakas uszczelka membranka czy czyms powietrze?
gufer-posepny - |8 Mar 2017|, 2017 18:01
wymieniałem płyn to w sumie robota na jedną osobę i szybka bo samo pompuje . byle nie brakło w zbiorniczku płynu .
jawasaki - |9 Mar 2017|, 2017 13:01
Chyba mam winnego. To zacisk, mimo nowego odpowietrznika puszcza płyn. Miałem założony przewód i był cały w płynie. Oczywiście nie cieknie jak się normalnie pompuje, dopiero jak pedał zrobi się twardy to chyba wtedy ucieka. Cóż zaciski do regeneracji
YaKuZ - |9 Mar 2017|, 2017 13:26
Nie tył przypadkiem a cieknie przy dzwigni recznego?
jawasaki - |9 Mar 2017|, 2017 14:33
Raczej przód. Ale leci komplet do regeneracji i zobaczymy
Kasia - |12 Mar 2017|, 2017 09:10
gufer-posepny napisał/a: | zapowietrzony cały moduł ... to się kiepsko odpowietrzało . |
Możesz powiedzieć jak sobie z tym poradzić ? Mam ten sam problem co kolega z tym, że u mnie wszystkie zaciski zregenerowane. Pozostaje mi tylko wymienić przewody hamulcowe bo juz ich pora i czas.
Zabawa zaczęła się od sytuacji: podjeżdżam do skrzyżowania, wciskam hamulec a pedały sobie wpadł w podłogę. Po chwili hamulce juz działały tak aby dojechać do domu. I od tego się zaczęło. Regeneracja zacisków, nowe klocki, nowy płyn a problem został.
gufer-posepny - |12 Mar 2017|, 2017 09:49
no to pompa nabijajaca ciśnienie albo taka stalowa gruszka umiera . bo skoro działa raz tak a raz inaczej to by właśnie na to wskazywało . nie pamiętam jak odpowietrzyć tyle że jest to trudne . można próbować wymienić tak rurki żeby nie doszło do zapowietrzenia czyli trochę płynu na dół poleci .
może ktoś przerabiał ten układ na zwykły podciśnieniowy ?
Kasia - |12 Mar 2017|, 2017 10:35
O gruszczce nie pomyśleliśmy ale też braliśmy pod uwagę pompę. Dzięki.
Aro - |12 Mar 2017|, 2017 20:13
Kevin wymieniał gruchę - niech się wypowie bo sam jestem ciekaw.
Ja ma taki objaw, że przy każdym, każdziusieńkim naciśnięciu pedału włącza się pompa. Podejrzewam właśnie akumulator ciśnienia.
Poza tym hamownia działa bez zarzutów.
A odpowietrzanie?
Ja się nie bawię w pedałowanie - poluźniam odpowietrzniki i się sobie pomału odpowietrza. Z kilka razy w życiu musiałem prosić drugą osobę o popedałowanie.
Zresztą jutro będę wiedział jak się odpowietrzyło po wymianie tarcz i regeneracji zacisków.
gufer-posepny - |12 Mar 2017|, 2017 20:21
przy elektrycznej to tylko naciskasz pedał i czekasz ....
YaKuZ - |12 Mar 2017|, 2017 21:53
To Aroniuszu masz gruche do wymiany
Aro - |13 Mar 2017|, 2017 06:39
YaKuZ napisał/a: | To Aroniuszu masz gruche do wymiany | no to jak potwierdziłeś, to wymienię. Jakieś sztuczki trzeba z tym robić, czy tylko imbus i heja?
YaKuZ - |13 Mar 2017|, 2017 09:43
Tak bo gadalem na zlocie z Kevinem o tym jak to wymienic jak wszyscy grali w siatkowke trzeba oblozyc szmatami dookola bo wali plynem na prawo i lewo
Struna - |13 Mar 2017|, 2017 10:22
Aro napisał/a: | Ja ma taki objaw, że przy każdym, każdziusieńkim naciśnięciu pedału włącza się pompa. Podejrzewam właśnie akumulator ciśnienia. | dobre podejrzenie - to jest właśnie objaw kończącej się gruszki
Aro napisał/a: | Jakieś sztuczki trzeba z tym robić, czy tylko imbus i heja? | Jak Yakuz napisał - obłożyć szmatami, choć jak masz już słabą gruszkę to aż tyle nie wywali, ale zawsze coś.
Uszczelkę ( zdaje się miedzianą ) warto mieć w zanadrzu.
BTW - te gruszki można zregenerować. Póki membrana nie pęknie to można dobić azotu.
YaKuZ - |13 Mar 2017|, 2017 11:40
Wczoraj Hubert wzial ode mnie druga pompe wiec zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie.
jawasaki - |14 Mar 2017|, 2017 13:12
Powiadacie ze można ta gruche zregenerować ? A gdzie tak to bym sobie odrazu kilka na zapas zrobił ;p ?
pablo19 - |14 Mar 2017|, 2017 13:34
Myśmy chyba zawsze odpowietrzali z włączoną pompą, zarówno przód jak i tył.
Struna - |14 Mar 2017|, 2017 13:46
jawasaki napisał/a: | Powiadacie ze można ta gruche zregenerować ? A gdzie tak to bym sobie odrazu kilka na zapas zrobił ;p ? |
pytaj w zakładach zajmujących się regeneracją gruch do zawieszeń hydroaktywnych ( citroeny głównie )
To działa dokładnie na takiej samej zasadzie.
Aro - |14 Mar 2017|, 2017 19:07
Potwierdzam to co napisałem kilka postów wyżej. Po rozebraniu i złożeniu zacisków tylko poodkręcałem odpowietrzniki i jest cacy. Dzisiaj się musiałem przed jednym idiota ratować i stwierdzam, że hamownia działa równo i na 100%.
A gruchę chciałem samodzielnie odkręcić z luźnego modulatora ale jednak trzeba jeszcze jednej reki.
jawasaki - |15 Mar 2017|, 2017 05:15
Dzisiaj dalej będę próbował. Na razie efekt jest mierny coś tam hamuje ale ledwo co. Jak pompa się uruchomi wciąga płyn j jest równo z max. Jak się zacznie pompować noga rośnie płyn aż pod korek.
|
|