Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Wyciek spod kolektora 2.3 DOHC

trzypion - |8 Maj 2016|, 2016 22:48
Temat postu: Wyciek spod kolektora 2.3 DOHC
Po załataniu zbiorniczka okazało się, że mi płyn dalej ucieka. Metodą słuchową wyczaiłem posykiwanie z okolic kolektora, a potem namierzyłem:

Wygląda , że puszcza pomiędzy głowicą, a uszczelką, czyli kolektor nie strzelił. Natomiast zastanawia mnie to, czy czasem przez to, że gniazdo śruby jest pęknięte, to kolektor ma w tym miejscu za mały docisk i dlatego puszcza? No i co zrobić, z tym uchem w takim razie? Dać po prostu dużą podkładkę, żeby docisnęła z góry?

Rafał A.(antek) - |9 Maj 2016|, 2016 09:18

kolektor cieknie
lukas2 - |9 Maj 2016|, 2016 11:04

Wymień część wodną. Hleb też kombinował jak mu puszczał kolektor i skończyło się na wyrwaniu gniazda czujki temperatury. Zadne podkladki ani kleje nie rozwiążą ci problemu
Jankes - |9 Maj 2016|, 2016 11:15

I dlatego Ci zbiorniczki pekaja.
DANEK1403 - |9 Maj 2016|, 2016 12:29

A to nie jest problem za wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia
sobolaqe - |9 Maj 2016|, 2016 12:38

DANEK1403 napisał/a:
A to nie jest problem za wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia


Nieszczelny kolektor moze to powodowac

Typowa awaria w tych silnikach i cos co sie w sumie powinno zrobic od razu zamiast czekac na pojawiajace sie problemy.
Metalowa czesc wodna zalatwia problem dozywotnio :-d

trzypion - |9 Maj 2016|, 2016 13:18

Pytanie, czy to pęknięty kolektor, bo woda podcieka spod uszczelki. Na metalową część wodną (od explo) poluje juz jakiś czas ;)
I prosiłbym o dyskusje, a nie powtarzanie 'rad powszechnie znanych', bo te znam. Niemniej chciałbym najpierw zdiagnozować co się dzieje, zamiast wymieniac pół auta tak, jak to było w wypadku niepotrzebnego wyrywania wiazki podłuznicy z auta.

Wracając do meritum - jesli kolektor byłby pęknięty, to dlaczego wyciek jest od strony głowicy, a nie z pęknięcia, którego niegdzie nie widać?

levy - |9 Maj 2016|, 2016 13:21

Trzypion mam 2.0 a Ty 2.3 ta woda szybko ubywala?
sobolaqe - |9 Maj 2016|, 2016 13:26

levy napisał/a:
Trzypion mam 2.0 a Ty 2.3 ta woda szybko ubywala?


od 2.0 pasuje tylko nie pamietam czy 16v czy 8v, zaraz ktos przypomni :)
Zreszta na forum do znalezienia bo opisywane nie raz
Ja mialem zmieniana wlasnie od 2.0 w moim 2.3

I wcale nie musi ubywac duzo wody, szczegolnie ze tego tak nie widac bo najczesciej nic nie kapie bo paruje od razu. To nie wyciek z weza :)
A cisnienie sie potrafi zrobic(patrz pekajace zbiorniczki :)

U mnie ubywalo malo, poprzedni wlasciciel dolewal 0,5-1l raz na 1-2 tys km.

trzypion - |9 Maj 2016|, 2016 13:28

levy napisał/a:
Trzypion mam 2.0 a Ty 2.3 ta woda szybko ubywala?

Litr leci na 300km ;)
I z tego co pamiętam, to 2.0 pasuje do 2.3. tak jak Sobolaque pisze.
Ktos z praktyków mógłby potwierdzić?

levy - |9 Maj 2016|, 2016 13:32

mam webasto i rury chyba się pocą dolewam co 6 miesięcy z tond zapytanie ,przepraszam 3pion za ot w twoim temacie
sobolaqe - |9 Maj 2016|, 2016 13:33

trzypion napisał/a:
Litr leci na 300km ;)


To juz bardzo duzo, nie ma na co czekac


trzypion napisał/a:

I z tego co pamiętam, to 2.0 pasuje do 2.3. tak jak Sobolaque pisze.
Ktos z praktyków mógłby potwierdzić?



Julek napisał/a:
Jedynym sposobem na uniknięcie ściągania kolektora jest właśnie montaż aluminiowej części wodnej z 2.0 16v. Zawsze tak robię, ale ja jestem bardzo leniwy i nie lubię bawić się w odkręcanie zbędnych rzeczy. Brzeszczocik, ostry gruby nóż i jadę kolektor na skos, tak by mieć do czego przykręcić śruby uciętej wcześniej cześci wodnej. Dwie godziny roboty na spokojnie i gra i buczy.


watek
http://ford-scorpio.pl/fo...hlight=kolektor

Jest tego sporo wiecej na forum ale to bylo pierwsze co znalazlem

pablo19 - |9 Maj 2016|, 2016 14:03

Rozumiem trzypion, że te dwa tematy: Pierwszy i Drugi znasz?
Jak byś naprawiał swój to przy okazji możesz cyknąć kilka zdjęć ;) , bo tamte wygasły.

trzypion - |9 Maj 2016|, 2016 14:17

Znam. Na razie muszę zrobić diagnozę co się stało, czyli zdjąć przepustnicę, żeby mieć widok na gada. Natomiast to, że wyciek nie jest na kolektorze, a między uszczelką, a silnikiem wskazuje, że rozsypało się ucho tej śruby. Tam też zacznę oględziny ;)
lukas2 - |9 Maj 2016|, 2016 14:21

Od 2.0 16v część wodna pasuje
trzypion - |9 Maj 2016|, 2016 14:24

Tylko ja już nic nie kumam, bo popatrzyłem na alledrogo i od 2.0 też są kolektory plastikowe, z plastikowa częścią wodną. Zamieniac plastik na plastik? To już wole cały nowy kolektor od 2.3 kupic ;)
Jankes - |9 Maj 2016|, 2016 14:38

I nawet caly nowy jest dostepny w aso, cos 2100 z hakiem
trzypion - |9 Maj 2016|, 2016 14:41

Na allegro nówka za 450 ;)
lukas2 - |9 Maj 2016|, 2016 14:46

2.0 8v ma plastikowy kolektor a 2.0 16v ma aluminiowy.
trzypion - |9 Maj 2016|, 2016 15:31

Hm... http://allegro.pl/scorpio...4888827982.html <- to jest jaki?
A to to jakiś kosmos: http://allegro.pl/ford-sc...5074617765.html

Natomiast metalowe to były na pewno do DOHC 2.0 8V, ale sierra/Mk2, np. takie:
http://olx.pl/oferta/kole...html#87e83139d5

gufer-posepny - |9 Maj 2016|, 2016 16:51

Nie zapomninaj że na 90 % "mechanikuff" dwa wałki rozrządu to odrazu 16V jest i z Katem nie jedną skrzynkę piwa już wygraliśmy przy dohcu ze sierry . To z 8V jest i w wielorybie też takie silniki były . 16V ma alu cały .

Sierra / scorpio mk2/mk1 ma inny kolektor tak coś pamiętam .

DANEK1403 - |9 Maj 2016|, 2016 17:08

Dobrze pamiętasz nie pasują przymierzałem kiedyś
trzypion - |9 Maj 2016|, 2016 23:06

No dobrze ;) Okazuje się, że pod gruuubą warstwą farby na części wodnej mam, dziwnym trafem, aluminium. I tak, jak pisałem, po prostu ktoś zrobił 'dobrze', podcinając plastik tak, że ucho starej części wodnej zostało i zachodziło nad ucho kawałka aluminiowego, tyle, że się to pierwsze rozleciało i na skutek braku docisku (alu wisiało tylko na dolnej śrubie) po prostu ciekło pod uszczelką.

Po zaaranżowaniu przenośnego warsztatu

ucho plastikowe zostało zlikwidowane,

zaś jego brak został skompensowany kilkoma podkładkami.

I trzyma.

Tak na marginesie, bardzo dziękuję wszystkim powtarzającym prawdy 'wszystkim znane' za potwierdzenie mojego przekonania, że to, iż ktoś przeczytał coś kiedyś o czymś nie oznacza, że się na tym zna, a do tego rozpozna na pokazanym zdjęciu, że nie do końca jest tak, jak owa 'prawda objawiona' mówi.
Na szczęście są osoby, które kolektory od 2.3 DOHC miały w rękach ;)

gufer-posepny - |10 Maj 2016|, 2016 00:04

ja tlko kolektory z dizla znam :P
a ten też plastikowy i się zaraz zesra .

trzypion - |10 Maj 2016|, 2016 00:47

Znaczy ten alu co wygląda jak plastik? ;)
jaroz - |10 Maj 2016|, 2016 06:46

trzypion napisał/a:
tyle, że się to pierwsze rozleciało i na skutek braku docisku
ja myślę, że jednak to się rozleciało (w przeciwieństwie do DSa :P ) na skutek brawurowej jazdy po terenach zielonych Kęszycy :d ;)
trzypion - |10 Maj 2016|, 2016 08:46

Nie ma zakazu myśleć dowolnych bzdur i głupot ;) ;) ;)
A na serio - w tym uchu normalnie jest tulejka z kołnierzem, która zapobiega pękaniu. Przy wymianie części wodnej z plastikowej na alu ktoś wymyslił, że zostawi ucho, tylko podetnie je, ale tulejkę usunął, zamiast również ją podciąć. Nic dziwnego, że ucho nie wytrzymało bezpośredniego nacisku.

gufer-posepny - |10 Maj 2016|, 2016 09:45

mnie to na plastik wygląda :D
trzypion - |10 Maj 2016|, 2016 09:58

Mnie też wyglądało, ba, nawet dziabałem to śrubokrętem kilka razy i cały czas byłem przekonany, że plastik. Ale Vik mnie z błedu wyprowadził i sprawdziłem dogłębnie, faktycznie ALU ;)
jaroz - |10 Maj 2016|, 2016 10:33

trzypion napisał/a:
Nic dziwnego, że ucho nie wytrzymało bezpośredniego nacisku.
to zmienia postać rzeczy :D Wybroniłeś się :d
gufer-posepny - |10 Maj 2016|, 2016 14:36

ALe widzisz dzięki temu że wprowadziłem garść niepewności uchroniłem od zbędnego zakupu jak się okazało :P
trzypion - |11 Maj 2016|, 2016 09:46

Niewątpliwie. Kilka innych osób również, zauważając, że na pierwszym zdjęciu to nie wygląda jak rozleciany kolektor, co prowadziło do konkluzji 'weź to obadaj dokładnie, bo masz tam coś nakombinowane' - co zaoszczędziło kilka stówek. Do tego pokrycie tego aluminiowego kawałka czymś, co w dotyku, stukaniu, a także w 'dziabaniu' zachowywało sie jak plastik (byc może farba do podwozi?) nie pomagało, ba, nawet po tym, jak Vik mi dał cynk, że to alu (wszak przy wymianie silnika miał to w ręce) jeszcze raz sprawdziłem i mi wyszło, że plastik jednak, tak był dobrze zamaskowany (wszak Wiktor też człowiek i może po prostu nie pamiętać). Zresztą tuż obok stoi drugie 2.3 (wystaje z garażu na zdjęciu), też z alu i zupełnie inaczej wyglądało ;)
Dopiero jak solidnie wgryzłem sie pod warstwę masy plastycznej wyszedł metal, a mi na mordę uśmiech ;)

Inna sprawa, że dorwanie metalowej części wodnej nie jest łatwe, zaczyna się chyba bardziej opłacać dorobienie dwóch flansz (do głowicy o termostatu) i wyrzeźbienie reszty z rur miedzianych....

Jacek12 - |11 Maj 2016|, 2016 20:52

Metalowa część wodna jest łatwo dostępna,(sam miałem do sprzedania w dobrej cenie prawie rok),tutaj masz przykład rzemiosła,które zostało źle zrobione i oto efekty tego.Zrobiłeś to widzę należycie i będziesz miał spokój na długo.Wytknąłeś błędy niektórym na forum i na tym powinieneś zakończyć temat.Dalsza dyskusja nie wniesie nic nowego.
trzypion - |11 Maj 2016|, 2016 21:55

Rok temu może i miałeś. Obecnie już nie masz, a patrząc po rynku jest to rarytas.
pablo19 - |12 Maj 2016|, 2016 11:02

Jeśli ktoś ma nerwy ze stali i za mało seriali w telewizji to może zajrzeć do wydzielonej dyskusji: Klik

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group