Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Drobne ale wkurzające:-)

wegus - |4 Paź 2004|, 2004 14:28
Temat postu: Drobne ale wkurzające:-)
Pomału zaczynaja mi sie pojawiac drobne wkurzające przypadlości:
- brak oswietlenia górnej czesci "komputera" :-) , tej gdzie jest pokazywana temp. i godzina, data - jest tam do wymiany jakas zarowka czy dioda ? jak sie dobrac ?
- osłona filcowa nad pedałami - gazownik jak robil instalacje to oczywiscie pogubil zaczepy, macie jakis patent czym to dobrze zamocowac?
- zamek elektryczny w tylnej klapie /kombi/ - nie moge otworzyc recznie bo się wcisnał cycek jeden i ciul, jak otwieram samochod to od razu otwiera sie bagaznik, jak chce otworzyc gdy jest zakmniety a samochod otwarty to musz zamknac samochod aby go otworzyc :-)

a na reczny ciagle nie mam czasu.....

COSSY - |4 Paź 2004|, 2004 16:07

Wyciag komputer, jest tam zaroweczka jak w zegarach, tylko mniejsza. Wymien ja i bedzie cacy. Zaczepy, groszowa sprawa.
Domel - |4 Paź 2004|, 2004 16:09
Temat postu: Re: Drobne ale wkurzające:-)
wegus napisał/a:

- osłona filcowa nad pedałami - gazownik jak robil instalacje to oczywiscie pogubil zaczepy, macie jakis patent czym to dobrze zamocowac?

Witaj! U mnie dokladnie to samo stalo sie po wizycie u gazownikow. Niestety jeszcze nie zrobilem tego u siebie ale widzialem u kumpla nastepujacy patent: kupujesz w sklepie rzep (taki to ubran czy toreb). Mozna kupic w pasmanterii ale w Castoramie (itp) widzialem od razu z jedna strona przyklejana. Montaz dziecinnie prosty a w kazdym momencie odrywasz i przyklejasz na nowo (oczywiscie rzep od rzepa a nie cala tasme od plastyku czy filcu). Musisz to zrobic dokladnie bo niedokladna praca nie poplaca-chyba wiadomo o co mi chodzi :) Do plastyku nie bedzie problemu przkleic ale do filcu proponuje przyszyc.
Pozdrawiam!!
Domel

COSSY - |4 Paź 2004|, 2004 20:53

Tak jak opisales zdejmiesz
wegus - |4 Paź 2004|, 2004 21:13

komputer - wszystko jasne
pomysł z rzepem - rewelacja
zamek - cycek czyli wystajaca czesc zamka na zewnatrz (ten metal co wystaje z klapy) sie wcisnal, a jak wloze kluczyk to nie moge przekrecic-zreszta tak bylo chyba od poczatku, trza zrobic tak jak piszesz- wykrecic, rozebrac, przeczyscic i zobaczyc co sie bedzie działo !

thx

mmmk - |5 Paź 2004|, 2004 19:30

ja z zamkiem mam chyba to samo. wd-40 nie pomoglo. No i mam niezly problem. bagaznik jest otwierany elektrycznie a z kluczyka nie dziala :( . wiec jak przypadkiem okazalaby sie,ze wlaczylem zabezpieczenia przeciwko skladaniu oparcia i przelaczylem magiczny przycisk w bagazniku to mam bagaznik do ktorego sie juz nie dostane :shock: . cos trzeba bedzie wykombinowac/no moze wysedanowac :lol: :lol: :lol: /
pozdrawiam
maciek

Pershing - |5 Paź 2004|, 2004 23:32

Ja mialem tak ze z dnia na dzien nagle nie moglem otworzyc klapy z kluczyka. Tez kombinowlalem z roznymi specyfikami ale okazalo sie ze kluczyk mialem na tyle wytarty :shock: ze nie byl w stanie otworzyc zamka. Pojechalem dorobilem nowy (50zl) i po klopocie
TCQ - |7 Paź 2004|, 2004 15:40

wegus tak się zastanawiam masz napisane w tytule "DOHC 8V" :?:
wegus - |7 Paź 2004|, 2004 23:07

TCQ napisał/a:
wegus tak się zastanawiam masz napisane w tytule "DOHC 8V" :?:


no a ile chciałbys miec zaworów ? 16 V pojawiło sie w wielorybie ...
tak sobie napisałem :-)

Domel - |8 Paź 2004|, 2004 00:30

wegus napisał/a:

no a ile chciałbys miec zaworów ? 16 V pojawiło sie w wielorybie ...
tak sobie napisałem :-)

Czegos chyba nie rozumiem...DOHC=Double Over Head Camshaft czyli po naszemu to dwa walki rozrzadu a co za tym idzie 4 zaworki/cylinder. Musialbys miec chyba 2-u cylindrowy silnik aby miec DOHC 8V :P .
Piszesz, ze 16V pojawilo sie w wielorybie...to dlaczego ja w takim jak Twoj (tyle, ze '92) mam 16V?
Pozdrawiam!!
Domel

mmmk - |8 Paź 2004|, 2004 05:24

ja tez jestem jednym z tych co uwaza ze ma dohc 8V.
pozdrawiam
maciek
p.s NAWET JESTEM TEGO PEWNY!!!

wegus - |8 Paź 2004|, 2004 08:00

może miałes wymieniany silnik ???
zgadza sie nr z końcówka nr nadwozia ?
nie w papierach tylko w naturze, na bloku, bez sladów szlifu....

a DOHC to poprostu zajebisty silnik i do gazu itp. - metalowy dolot, odporny na strzały, 8 zaworów = 1/2 kosztów wszelkich napraw niz przy 16 zaworowcu itd. , trwały, mocny, ma nisko max moment obrotowy, dobrze traktowany (nie katowany na zimno i takie inne podstawowe zasady) potrafi spoko dojechac do 400 -500.000 km, ekonomiczny, miałem go w sierce i następny wybrałem taki sam,

VIK - |8 Paź 2004|, 2004 19:12

Domel napisał/a:
wegus napisał/a:

no a ile chciałbys miec zaworów ? 16 V pojawiło sie w wielorybie ...
tak sobie napisałem :-)

Czegos chyba nie rozumiem...DOHC=Double Over Head Camshaft czyli po naszemu to dwa walki rozrzadu a co za tym idzie 4 zaworki/cylinder. Musialbys miec chyba 2-u cylindrowy silnik aby miec DOHC 8V :P .
Piszesz, ze 16V pojawilo sie w wielorybie...to dlaczego ja w takim jak Twoj (tyle, ze '92) mam 16V?
Pozdrawiam!!
Domel


DO KSIĄŻEK Domel-DOHC=DWA WAŁKI ROZRZĄDU, nie 16V. Moze ale nie musi.

Rafał A.(antek) - |8 Paź 2004|, 2004 23:30

domel rozczaruje cie chyba. o ile nie miałes przekłądki silnika, czyli masz pokrywe zaworow, taka czarna z paskami, to masz 8V nie 16 V dwa wałki ale 8 zaworków - zapraszamy do lektóry ksiązek. 16V raczej dopiero w wielorybach były czyli po 94
lancer - |9 Paź 2004|, 2004 09:55

u mnie też jest 8 wentylków sam sprawdzałem przy wymianie gumek zaworowych
CORS - |9 Paź 2004|, 2004 12:08

W poprzednim 1990 sedan miałem obok zamka bagażnika przełącznik (kluczyk - paluch) w wielorybku brak przełącznika i nie mogę otworzyć bagażnika paluchem (a bardzo lubię). Czy to tak ma być?
Domel - |10 Paź 2004|, 2004 19:31

VIK napisał/a:

DO KSIAŻEK Domel-DOHC=DWA WAŁKI ROZRZADU, nie 16V. Moze ale nie musi.

No prosze...przyznaje sie, ze do tej pory bylem przekonany, ze
DOHC jest rownoznaczne z 4 zaworami/cylinder. Moj blad i dzieki za uswiadomienie.
Niech ktos mi poda jakies namiary na sensowne materialy opisujace dlaczego stosuje sie DOHC do np.8V. Rozumiem, ze jeden napedzia zaworki dolotowe a drugi wydechowe, ale dlaczego nie mozna tego zrealizowac na jednym walku. Od razu mowie, ze nie widzialem "rozbebeszonego" silnika 2.0DOHC dlatego nie wiem, jak rozmieszczone sa zaworki.
Pozdrawiam!
Domel

lancer - |14 Paź 2004|, 2004 13:02

domel potraktuj to jak dobrą widomość wyobraź sobie naprawę silnika 16 zawrokowego to tak jak byś naprawiał dwa silniki 8 zawrowe. Masz 50 % promocję :mrgreen:
Domel - |14 Paź 2004|, 2004 17:48

lancer napisał/a:
domel potraktuj to jak dobrą widomość wyobraź sobie naprawę silnika 16 zawrokowego to tak jak byś naprawiał dwa silniki 8 zawrowe. Masz 50 % promocję :mrgreen:

Wiesz...mialem wczesniej Sierre (tez 8 wentylkow) i jak sie przesiadlem do Skorupki to sobie mysle "...zajebiscie chodzi mi furka, to pewnie dlatego, ze ma 16V" a teraz okazalo sie, ze jednak ma tylko 8 a autko i tak smiga 10x lepiej niz Sciera :)
Pozdrawiam!
Odi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group