Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + przeniesienie napędu - Wymiana filtra paliwa

kuba - |2 Wrz 2005|, 2005 13:43
Temat postu: Wymiana filtra paliwa
dawno nie wymieniałeś filtra - no to przygotuj się na niespodziankę:
Nadszedł dzień wymiany filtra - masz już nowy filtr , kładziesz sie pod auto, chcesz odłączyć króćce od filtra a tu .... nic z tego, są one zapieczone/ zasfione/nie dają się zdjąć.
Wściekły wstajesz i mówisz że masz wszystko w d..pie.
A teraz zrób tak:
weź piwo, pociagnij solidny łyk, idź do sklepu i zakub 20cm węża do benzyny, czarnego, ciśnieniowego i 6 opasek.
Połuż się pod autem, utnij stare węże jak najbliżej filtra. Ostrożnie bo na pewno trochę benzyny wypłynie, chyba że ktoś lubi sobie popić benzynki. :D
Odkręć stary filtr i wywal go do kosza, zamontuj nowy, zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa.
Na ucięte końce nasuń gumowy wąż który przecież nie dawno kupiłeś, skręć to 2 opaskami, drugi koniec nałuż na filtr, zamocuj opaską, na wylocie z filtra zrob dokładnie to samo. Spraedź szczelność połączeń, w razie konieczności dociągnij opaski. I już się bedziesz cieszył z czystego paliwka i bedziesz miał satysfakcję z samodzielnie wykonanej naprawy :mrgreen:

Przed dokonaniem napraw należy BEZWZGLĘDNIE obniżyć ciśnienie w układzie zasilania!!!!

kuba - |2 Wrz 2005|, 2005 13:51

Soooorry - no zdarza sie najlepszym - może z wrażenia, bo dzis jadę Scorka obejrzeć i aż sie ślinię z radośći :mrgreen:
zztop2 - |2 Wrz 2005|, 2005 14:03

z nieba mi kolega spadł jutro bede to robił.
Pozdrawiam i dzieki za poradę.

Rafał A.(antek) - |2 Wrz 2005|, 2005 14:13

jakiego daj linka :)
kuba - |2 Wrz 2005|, 2005 14:18

2.0 OHC 87. Nie z ogłoszenia, taki za 1700 pln, ale zawsze to Scorpio
irek - |2 Wrz 2005|, 2005 14:26

eee no bez przesady aby taką fuszerkę odpierdzielać, nie ma takiej rzeczy aby nie odkręcić, dobry klucz i do przodu, a te śruby aż tak się nie zapiekają.
Rafał A.(antek) - |2 Wrz 2005|, 2005 14:29

ale nie gażnik?
Marcin - |2 Wrz 2005|, 2005 14:40

chyba jednak był

http://www.fordscorpio.ee/eng/?page=engines

Rafał A.(antek) - |2 Wrz 2005|, 2005 14:51

musial moc byc bo ja mialem 88 na gazniku speedo :)
kuba - |2 Wrz 2005|, 2005 14:54

Speedo nie masz racji, w 87 był jeszcze gaźnik, sam miałem 88 na gaźniku. Ten jest EFI. Zobaczymy, jesli nie jest za bardzo zgnity to go wezme.
Rafał A.(antek) - |2 Wrz 2005|, 2005 17:27

no bo gaznik wymiatał :) wtrysk sie howa przy gazniku :)
Marcin - |2 Wrz 2005|, 2005 18:08

Rafał A.(antek) napisał/a:
no bo gaznik wymiatał wtrysk sie howa przy gazniku


czyli z tego by wynikało, że wtrysk jest tylko przez normy ekologiczne :?:

lancer - |2 Wrz 2005|, 2005 19:02

co do tych śrób to jak założysz te nasadki na króciec kątowy na filtrze bynajmniej ja taki filtr miałem (złącze kątowe) a ze śrobami kłopotu nie miałem większy kłopot to ćiśnienie paliwa tak mnie sypło po oczach etyliną że taścio mnie za nogi wyszarpał z pod Forda piecze jak cholera .... taki pomysł to bym przeniósł do działu PROWIZORKI
kuba - |3 Wrz 2005|, 2005 22:26

Ze niby coooo? :mrgreen:
Struna - |7 Wrz 2005|, 2005 09:52

heh - a w knidze pisze żeby ostrożnie bo jak układ szczelny to niezłe ciśnienie zostaje i trzeba delikatnie żeby włąsnie po gałach nie zarobić :)
Struna - |7 Wrz 2005|, 2005 10:06

u mnie nic nie polecialo bo wcześniej się poszło jebać ponad 10 literków beny w glebę jak pompa cieknąć zaczęła.
irek - |7 Wrz 2005|, 2005 15:48

Generalnie ucieknie tyle ile będzie trochę w przewodzie i w filtrze ale od strony samej pompy nie powinno nic przeciekać, gdyż ona blokuje wypływ z baku
buku - |7 Wrz 2005|, 2005 16:56

Struna napisał/a:
bo wcześniej się poszło jebać ponad

qrde...nasi są :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group