Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Nietypowy Problem z odpalaniem

scorpio_sc - |30 Lis 2016|, 2016 01:06
Temat postu: Nietypowy Problem z odpalaniem
Samochód Ford Scorpio 96 rok 2.0 DOHC + LPG nie zapala na zimnym silniku na benzynie. Jeśli uda mu się zapalić z LPG to po zagrzaniu do temperatury roboczej chodzi prawidłowo na PB i LPG. Problem w tym że ECU widzi "zamrożone" wartości ze wszystkich czujników dla ciepłego silnika. FoScan wywala na każdym czujniku zbyt wysokie napięcie wyjściowe. Ecu na wszystkich liniach sygnałowych z czujników ma 4-5V. Wiązka silnika nowa, wiązka podłużnicy nowa. Jakieś pomysły ?
DANEK1403 - |30 Lis 2016|, 2016 05:39

A czujniki podmieniałeś ?
scorpio_sc - |30 Lis 2016|, 2016 09:34

Tak wszystkie są sprawdzone według Autodaty, działają prawidłowo
Jankes - |30 Lis 2016|, 2016 09:48

Podmien kompa na poczatek skoro wiazki i skrzynki ok.
scorpio_sc - |30 Lis 2016|, 2016 09:59

Komputer też już został podmieniony i właśnie brakuje pomysłów do robić dalej
trzypion - |30 Lis 2016|, 2016 09:59

Ja bym sprawdził masy jeszcze - prawy słupek na przykład?
DANEK1403 - |30 Lis 2016|, 2016 12:08

Jeszcze zależy jak ta wiązka jest zrobiona
scorpio_sc - |30 Lis 2016|, 2016 14:02

Masy sprawdzone, 5 kabli wszystkie przykrecone.

Wiazka zrobiona 1:1. Wszystkie kable nowe wiązki przemierzone teoretycznie wszytko wydaje się być ok a jednak :(

Jankes - |30 Lis 2016|, 2016 14:04

wszystkie wiazki czyli które??
scorpio_sc - |30 Lis 2016|, 2016 14:11

Wiazka silnika i wiazka podluznicy
Jankes - |30 Lis 2016|, 2016 14:22

Zrobione w calosci czy po kawalku??

Skrzynki tez zrobione??

DANEK1403 - |30 Lis 2016|, 2016 15:46

Nie martw się nie jesteś sam z problemem ja mam problem z skrzynia niby wszystko dobrze a jednak
scorpio_sc - |30 Lis 2016|, 2016 20:18

Wiazki zrobione w całości i skrzynka od strony pasażera.

A może ktoś ma możliwość sprawdzenia poprawnosci działania kompa bez samochodu?

[ Dodano: |30 Lis 2016|, 2016 23:42 ]
Jeszcze kilka informacji, które może pomogą objaśnić mój problem. Może nasuną się nowe wnioski.

W kontekście ECU, PIN 89 po wyjęciu przewodu z kostki ecu i sprawdzeniu miernikiem w kompie wisi na pinie 89 stałe 5V, jeśli dobrze się orientuję to pin 89 jest INPUT'owy więc nie powinno być na nim napięcia od strony ecu. na drugim sterowniku to samo. pech że oba uwalone ?

Dodatkowo jeden sterownik widzi ciągle ECT 99stopni i wiatraki ciągle kręcą a IAT ma minus 45 stopni, drugi sterownik ma ECT 90 stopni IAT 30 stopni. a sygnały mierzone na kablach od czujników przy ecu są dobre czyli czujniki działają bo zmienia się napięcia względem zmiany warunków pracy czujnika, jakby komputer miał zamrożone wartości lub źle interpretował sygnały input.

trzypion - |1 Gru 2016|, 2016 09:40

Zależy jakie to wejście - jesli czujnik oporowy i do masy, to EEC musi podac tam napięcie, żeby popłynął prąd, więc na odpiętym obciążeniu +5V jest całkiem sensowne.
Reader - |1 Gru 2016|, 2016 09:54

scorpio_sc napisał/a:
Dodatkowo jeden sterownik widzi ciągle ECT 99stopni
A jak go odepniesz to jaki jest odczyt?
scorpio_sc - |1 Gru 2016|, 2016 22:44

trzypion napisał/a:
Zależy jakie to wejście - jesli czujnik oporowy i do masy, to EEC musi podac tam napięcie, żeby popłynął prąd, więc na odpiętym obciążeniu +5V jest całkiem sensowne.



Pomóżcie mi zrozumieć jak w EEC na pinie 89 powinno być napięcie 5V skoro na tym pinie EEC ma odbierać napięcie? Może czegoś nie rozumiem ale skoro na tym pinie jest INPUT to jakim sposobem u mnie w tym miejscu po odpięciu owego 89 pinu EEC pokazuje wartość 5V?

Jankes - |1 Gru 2016|, 2016 22:46

No to babl w wiazce masz
scorpio_sc - |1 Gru 2016|, 2016 22:51

W której wiązce w takim przypadku według Ciebie jest błąd?
Reader - |1 Gru 2016|, 2016 23:27

89 to wejscie sygnału TPS
scorpio_sc - |1 Gru 2016|, 2016 23:45

Dokładnie tak, dlatego też EEC interpretując te 5V uważa przepustnicę otwartą w 100%. Jest to tak samo problematyczne jak "ciągła" temperatura 99 stopni Celciusza. Reasumując na tym sterowniku (EEC) czy to z podpiętymi czy też bez podpiętych czujników samochód nieprzerwanie "widzi" stałe wartości TPS'a, ECT, IAT, które uniemożliwiają prawidłowy rozruch silnika.

Wizualizacja:
No bo jak ma odpalić skoro widzi but w podłodze, 99 stopni i -40 stopni na dworze?

Reader - |2 Gru 2016|, 2016 07:58

scorpio_sc napisał/a:
Dokładnie tak, dlatego też EEC interpretując te 5V uważa przepustnicę otwartą w 100%. Jest to tak samo problematyczne jak "ciągła" temperatura 99 stopni Celciusza. Reasumując na tym sterowniku (EEC) czy to z podpiętymi czy też bez podpiętych czujników samochód nieprzerwanie "widzi" stałe wartości TPS'a, ECT, IAT, które uniemożliwiają prawidłowy rozruch silnika.

Wizualizacja:
No bo jak ma odpalić skoro widzi but w podłodze, 99 stopni i -40 stopni na dworze?

TPS ma osobną masę "czujnikową" , zasilany jest z napięcia referencyjnego +5V, sygnał nawet na max otwartej przepustnicy nie osiąga pełnego 5V.
Aby wykluczyć przewody, należy wypinać je bezpośrednio na wtyczce ECU i dopiero sprawdzać.
No i schematy elektryczne będą bardzo pomocne.
SCHEMATY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group