Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - Tuleje poliuretanowe

Larix - |14 Sty 2015|, 2015 20:09
Temat postu: Tuleje poliuretanowe
Czy ktoś to pakował do Scorpio ?
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/ford_scorpio
Sprawdza się ?
Duży problem z montażem ?
Kupować żółte czy czerwone ?

VIK - |14 Sty 2015|, 2015 20:22

Nie ma problemu. Miałem u siebie żółte 5lat na pewno.
Larix - |14 Sty 2015|, 2015 20:25

A które są twardsze ?
Żółte czy czerwone ?

VIK - |14 Sty 2015|, 2015 20:29

Żółte są twardsze.
Zysio - |14 Sty 2015|, 2015 20:30

Warto założyć w każdym razie.
ford2fast - |14 Sty 2015|, 2015 21:19

Larix napisał/a:
A które są twardsze ?

Te gorsze :)

kat - |14 Sty 2015|, 2015 21:24

ładuj czerwone,na kilka lat spokoj bedziesz miał
Larix - |14 Sty 2015|, 2015 22:41

Dzięki za info. Jutro tam zadzwonię czy długo realizacja trwa.
Gruber - |14 Sty 2015|, 2015 22:44

Miałem żółte w Discovery II przy moście. 100kkm i zero problemów.
kat - |14 Sty 2015|, 2015 23:12

Larix napisał/a:
Dzięki za info. Jutro tam zadzwonię czy długo realizacja trwa.

wysyłaja z dnia na dzien,bo maja na stanach magazynowych

pablo19 - |16 Sty 2015|, 2015 07:53

Zakładaj poli i się nie zastanawiaj. Ja w jednym aucie przelatałem 3 lata, a potem te same przełożyłem do drugiego :)
YaKuZ - |16 Sty 2015|, 2015 08:09

Ja mam czerwone w kombi :)
Struna - |16 Sty 2015|, 2015 08:12

Tylko smarem silikonowym pomaziaj bo potem będzie szukanie - co to tak skrzypi :)
Larix - |16 Sty 2015|, 2015 10:11

Zakupiłem czerwone. Zobaczę co będzie jak założę.
Struna napisał/a:
Tylko smarem silikonowym pomaziaj bo potem będzie szukanie - co to tak skrzypi :)

A nie może być zwykły towot ? Pytam z ciekawości (nie z oszczędności ) :)

Gaiger - |16 Sty 2015|, 2015 12:55

Larix napisał/a:
Pytam z ciekawości (nie z oszczędności )

Smar jest w kpl z tulejami.

kat - |16 Sty 2015|, 2015 12:56

powinien byc,nie wszyscy dają
Aro - |16 Sty 2015|, 2015 20:50

Mi Olkusz do MK1 na stab/wahacz nie dał; w tych dystrybuowanych przez keva też nie było - a coś zaczyna czeszczeć - mam nadzieję, że to to, choć wydaje mi się że czymś to smarowałem, choć może tylko ludwikiem dla lepszego wślizgu...
Kevin Xy - |16 Sty 2015|, 2015 23:04

do mk1 mialem jakies mazidlo
a do mk3 przed zalozeniem utopilem w towocie

Zysio - |17 Sty 2015|, 2015 08:12

Kevin Xy napisał/a:
a do mk3 przed zalozeniem utopilem w towocie


Nawet całkiem skutecznie, bo w sumie nie skrzypi... Chyba, że coś się zmieniło ;)

Kevin Xy - |6 Lut 2015|, 2015 13:49

nie nie, wszystko ok :)
Larix - |6 Lut 2015|, 2015 16:11

A te podkładki to dawaliście te od gumowych (a la cosworth) ?
I dawaliście tak )=( czy tak (=) ?
Bo na sierrafan to zdania są podzielone : że jakieś płaskie podkładki itp.

pablo19 - |6 Lut 2015|, 2015 18:01

Podkładki traktuję młotkiem, żeby miały trochę mniejszy łuk i wsio. Ja zawsze montowałem i będę montował tak: )=( w MKI
kat - |6 Lut 2015|, 2015 20:42

i tak ma byc jak Pablo napisal
,ja tami nic nie traktuje mlotkiem ,zakladam jak jest w gumach a la cossowych

Struna - |6 Lut 2015|, 2015 22:48

A powinieneś naprostować. To nie jest guma, zupełnie inaczej pracuje.
kat - |6 Lut 2015|, 2015 22:51

4 czy 5 lat na aucie bez wymiany
pablo19 - |6 Lut 2015|, 2015 23:12

Czasami trafiają się dość mocno wypukłe podkładki i po skręceniu mocno rozpychają na zewnątrz gumy/poli co nie jest pożądane w tym miejscu.
Struna - |7 Lut 2015|, 2015 10:16

W ogóle powinny być płaskie.
Larix - |7 Lut 2015|, 2015 20:42

Struna napisał/a:
W ogóle powinny być płaskie.

To mogę np w metalowym kupić odpowiednio grube i duże i założyć ?

Gaiger - |7 Lut 2015|, 2015 21:15

Larix napisał/a:
Struna napisał/a:
W ogóle powinny być płaskie.

To mogę np w metalowym kupić odpowiednio grube i duże i założyć ?

Ja do sierry założyłem płaskie podkładki od tylnych amorków.

Struna - |7 Lut 2015|, 2015 22:06

Cytat:
To mogę np w metalowym kupić odpowiednio grube i duże i założyć ?
jak najbardzej.
JacekM - |16 Mar 2015|, 2015 23:58

Ja kombinowałem z płaskimi, a w końcu stwierdziłem, że gumy w kształcie baryłek są najmniej rozpychane przez oryginalne podkładki od słoneczek. Tylko trzeba wyrzucić tą co jest z przodu (pod nakrętką) i dać taką samą jak tylna :-D

A pod te walcowate na logikę bardziej pasują płaskie, chociaż Powerflex sprzedaje z takimi jak oryginalne. ... Kurcze właśnie odkryłem że mnie zpapugowali - a mogłem to opatentować :-d

kaczmartom - |14 Cze 2015|, 2015 18:40

spytam bo kiedyś szukałem i nie znalazłem, wymieniłem na inne, używane ale w lepszym stanie ale dalej sobie puka...czy te tuleje tylnej belki ( 220zł )z olkusza do mojego bedą pasowały?
DANEK1403 - |14 Cze 2015|, 2015 18:50

Tuleje belki w nie każdym scorpio są takie same
Jankes - |14 Cze 2015|, 2015 18:53

DANEK1403 napisał/a:
Tuleje belki w każdym scorpio są takie same


nie prawda

pablo19 - |14 Cze 2015|, 2015 19:42

Jankes napisał/a:
DANEK1403 napisał/a:
Tuleje belki w każdym scorpio są takie same


nie prawda
Rozwiń od razu, a nie zachowuj się jak Romek :P
W MKI/II są inne niż w MKIII, czy mam rację Jankesie?

Jankes - |14 Cze 2015|, 2015 19:44

pablo19 napisał/a:
Jankes napisał/a:
DANEK1403 napisał/a:
Tuleje belki w każdym scorpio są takie same


nie prawda
Rozwiń od razu, a nie zachowuj się jak Romek :P
W MKI/II są inne niż w MKIII, czy mam rację Jankesie?


rozwinac to powinien kto inny...

MKI/MKII i wczesne MKIII, to jeden typ, drugi typ to MKIII po 95

Jacek12 - |14 Cze 2015|, 2015 19:59

Jankes napisał/a:
pablo19 napisał/a:
Jankes napisał/a:
DANEK1403 napisał/a:
Tuleje belki w każdym scorpio są takie same


nie prawda
Rozwiń od razu, a nie zachowuj się jak Romek :P
W MKI/II są inne niż w MKIII, czy mam rację Jankesie?


rozwinac to powinien kto inny...

MKI/MKII i wczesne MKIII, to jeden typ, drugi typ to MKIII po 95


nieprawda
ja miałem auto mk3 z końca 94r i tuleje mam te typowe do mk3
jak chcesz to mogę vina podać i tuleje te mam w ogłoszeniu na dowód mojego twierdzenia
a Ty podasz dowód swojego twierdzenia

Jankes - |14 Cze 2015|, 2015 20:06

wystarczy ze helmut zmienił belke i vin powie tyle ze auto jest z któregos tam roku, wiec takie twierdzenie to nie twierdzenie...
ja swoje opieram na tym co widziałem gdy rozbierałem auta z roznych miesiecy i roczników

w dalsze dyskusje na ten temat sie nie zagłębiam. dziekuje

kat - |14 Cze 2015|, 2015 20:07

a nie lepiej sie schylic pod auto?
DANEK1403 - |14 Cze 2015|, 2015 20:30

To widocznie ja trafiałem że miały belki wymieniane bo w swoich różnicy nie widziałem
Jacek12 - |14 Cze 2015|, 2015 20:32

Jak kupowałem tuleje to podałem nr vin i dopiero wtedy serwis ściągnął z Niemiec te tuleje,nie pytali się jak mają wyglądać,przyszły takie jak powinny,więc nie było w moim aucie żadnych adaptacji belek itp.,
być może Ty Jankes rozbierałeś auta po "modernizacjach",poniekąd taniej wychodzi założyć belkę(jeśli podejdzie) z MK1/2 z nowymi tulejami tanimi i ogólnie dostępnymi niż kupywać tuleje MK3,czekać na nie tydzień i zapłacić 500zł.

[ Dodano: |14 Cze 2015|, 2015 20:38 ]
DANEK1403 napisał/a:
To widocznie ja trafiałem że miały belki wymieniane bo w swoich różnicy nie widziałem
nie ty pierwszy różnic nie widziałeś,kilku innych też nie widziało

po resztą,jakby Romka nie zbanowali to mógłby wyjaśnić tą kwestię,ja jestem pewny na 99% iż Mk3 miało nowe tuleje

Gaiger - |14 Cze 2015|, 2015 22:13

Jacek12 napisał/a:
ja jestem pewny na 99% iż Mk3 miało nowe tuleje

To jesteś w błędzie.
MK 3 rocznik '94 do któregoś miesiąca miały tuleje starego typu, po tym miesiącu wszystkie miały już nowy typ.
Wiązało się to również z typem obudowy dyfra, zwykły czy koala.
Jak również z obecnością lub nie dodatkowego wzmocnienia pomiędzy mocowaniami wahaczy.

Wszystko w temacie.

JacekM - |15 Cze 2015|, 2015 10:51

Jacek12 napisał/a:
poniekąd taniej wychodzi założyć belkę(jeśli podejdzie) z MK1/2 z nowymi tulejami tanimi i ogólnie dostępnymi niż kupywać tuleje MK3,czekać na nie tydzień i zapłacić 500zł.
Niestety, wydaje się to bardzo proste, ale belka z MK1/2 nie podejdzie do MK3 z uwagi na inny rozmiar tulei wahaczy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group