Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - kupiłem parownik BRC

lancer - |6 Maj 2005|, 2005 17:28
Temat postu: kupiłem parownik BRC
kupiłem nowy parownik BRC AT90E piękne wielkie bydle z 2 razy większy od mojego lovato jak go założe to do filtra oleju się chyba nie dostane łatwo. Dzisiaj montuję zobaczymy jak bedzie cykał
lancer - |6 Maj 2005|, 2005 20:37

i założyłem ledwo się zmieściło ale pięknie chodzi na tym. dodtkowo znajomy gazownik powiedział mi żebym śrubkę wzbogacania mieszanki zamontować jak najbliżej miksera podobno tak lepiej. Powera dostał takiego że nadążyć nie mogę za nim
Rafał A.(antek) - |6 Maj 2005|, 2005 22:43

dobrze radzil
krokówka czy sruba powinna byc jak najblizej mixera.
parownik jak parownik... są lepsze :)

lancer - |7 Maj 2005|, 2005 07:11

jakie lepsze ?
VIK - |7 Maj 2005|, 2005 10:34

Landi, Renzo Landi
megalith - |7 Maj 2005|, 2005 11:18

VIK napisał/a:
Landi, Renzo Landi


Popieram, popieram....

marcys - |7 Maj 2005|, 2005 14:30

Landi?? fuuuujjj.... newer ever.
VIK - |7 Maj 2005|, 2005 19:11

najlepsze reduktory
z jakimi sie spotkałem
ale każdy chwali swoje

marcys - |8 Maj 2005|, 2005 13:45

moze trafilem na kiepski egzemplarz :cry:
Rafał A.(antek) - |8 Maj 2005|, 2005 14:36

moze to nie byl landi renzo
pozatym, Landi Renzo to tak, ale samo LANDI to juz nie bo to czeskie bodaj, podrobka landiego renzo.

no i LOVATO jeszcze ma dobre.

marcys - |8 Maj 2005|, 2005 15:11

nie bylo to napewno landi renzo ale landi niby wloskie.
Rafał A.(antek) - |8 Maj 2005|, 2005 16:03

no to lipa landi nie jest dobre

moze cos pomylilem i czesi podrabiaja lovato, juz nie pamietam tego teraz jest tyle :(

5zymon - |10 Gru 2005|, 2005 10:21

Pojecia o gazie nie mam wiec pytam :-)

Odgrzeje troche temat :) . Te parowniki sa na allegro za 280 zł, moj jest bardzo stary i chyba przydalaby mu sie wymiana. Mam pytanko, czy to bedzie pasowac rowniez do silnika 2.0 ale na gazniku ?? Rozumiem ze moc jest wystarczajaca, ale czy ten zakichany gaznik nie jest problemem,??


Generalnie, jakich parownikow , do jakiej mocy, szukac do mojego silnika?

Rafał A.(antek) - |10 Gru 2005|, 2005 10:47

jest o tyle ze kupujesz parownik podcisnieniowy nie elektroniczny
5zymon - |10 Gru 2005|, 2005 10:53

yhym, jest duza roznica w cenie takiego parownika?Czy pytac o konkretna moc? Z tego co widze to BRC nie jest zla firma. Znalazlem tez serwis gazownika ze sprzetem brc, musze tam podjechac zeby zamontowac ten taki palniczek na gazniku co jest u gory, bo go nie mam - mam dwie rury wcisniete. To spytam od razu o parownik, ale chcialbym wiedziec orientacyjnie, jakiej mocy potrzebuje i ile to kosztuje :) .

[ Dodano: 2005-12-10, 12:51 ]
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76493573

rozumiem ze potrzebuje cos takiego? I 100KW styka do 2.0? :)

bigdaaddy - |10 Gru 2005|, 2005 13:43

Rafał A.(antek) napisał/a:
kupujesz parownik podcisnieniowy nie elektroniczny

... a dlaczego?

Rafał A.(antek) - |10 Gru 2005|, 2005 14:06

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74863964
raczej cos takiego

a dlatego ze w instalacjach do gażnika nie ma elektroniki do sterowania reduktorem.

5zymon - |10 Gru 2005|, 2005 14:19

no a ten http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76493573 nie jest podcisnieniowy?

A ten co ejst na allegro nie ma nic podanego, jeszcze raz spytam czy 100kW jest ok?? :) I jakiej mocy parownika szukac, teraz mam taki jak do poloneza, podobno jest zdecydowanie za slaby.

Rafał A.(antek) - |10 Gru 2005|, 2005 15:51

100KW starczy to 136KM do 115 DOHC styknie
5zymon - |10 Gru 2005|, 2005 16:02

ja mam 105 OHC, wiec chyba tym bardziej styknie, tego bylem ciekaw :) .
Matth - |10 Gru 2005|, 2005 17:52

a co powiedzie o sprzecei ZAWOLLI czy cos takeigo?? ostatnio dozwnilem od jednego gaziarza i mowil ze tylko zawoli zaklada a jak sie zapytalem co sadzi o parownikach BRC to powiedzial ze nigdy nie zamontuje i nie naprawia takich i najwiecej ma zlomu w brc... no a na koniec rozmowy zapytal z jakiej firmy konkurencyjnej dzwonie... 8)
Struna - |12 Gru 2005|, 2005 09:25

ja tam bym wsadził mocniejszy - od przybytku głowa nie boli ;)
lancer - |12 Gru 2005|, 2005 10:25

a ja słyszałem że z mocniejszym nie należy przesadzać i tak jest nadmiar zazwyczaj są do 100 KW a scorpio ma 88 KW
kJoFoL - |12 Gru 2005|, 2005 10:27

popieram Strune, u mnie parownik 100kW do silnika nieco ponizej 100kW pasowal jak swini siodlo nedza z bryndza,
nikt mi nie powie ze to sie da wyregulowac, reduktor musi miec zapas mocy
A jak Tobie Lancer ktos takie rzeczy opowiada to "musi być dobry gazownik"
ktos kiedys na forum napisal ze najlepsza metoda doboru reduktora to moc silnika x 1,5
i to tez popieram

Struna - |12 Gru 2005|, 2005 10:29

dlaczego nie - z mocą parownika jest jak z zasilaczem a raczej jego amperażem - jak np. odbiornik prądu ( porównajmy to do silnika w aucie ) pobiera prąd max np. 10A to jak jest zasilacz 11A jest ok ale pracuje on już przy końcowej wydajności i sporo się męczy ale jak zapodamy np. zasilacz 25A to nadal pobierane będzie 10A ale dla zasilacza będzie to jakby pikuś i w razie jakby co mna sporą rezerwę - więc zdecydowanie lepsza sytuacja.
kJoFoL - |12 Gru 2005|, 2005 10:33

chcialem jeszcze dodac ze BRC to dobry wybor Lancer.
Wiadomo ze sa lepsze reduktory, ale sa tez lepsze samochody od naszych
wiec polemika uwazam zbedna zupelnie, typowe marudzenie polakow
ja mam brc i nie narzekam, dodam ze 190kW
samochod lata jak rakieta :D

Matth - |12 Gru 2005|, 2005 10:51

nie odlec czasem :P :P ja mam 100kW i daje rade chociaz szybciej pokazuje ze sie zuzywa.. i na krocej wystarcza takze jakbym pewnie sam robil teraz to 140 by bylo z zapasem w sam raz i na pewno bylby trwalszy a na pewno wiecej by nie palil.. ciezko zmusic parownik zeby dawal blisko maxa a latwo gdy ten maks jest w polowie mocy 8) 8)
Chłodny Ar - |12 Gru 2005|, 2005 11:17

kJoFoL napisał/a:
chcialem jeszcze dodac ze BRC to dobry wybor Lancer.
Wiadomo ze sa lepsze reduktory, ale sa tez lepsze samochody od naszych
wiec polemika uwazam zbedna zupelnie, typowe marudzenie polakow
ja mam brc i nie narzekam, dodam ze 190kW
samochod lata jak rakieta :D

...ze tak zapytam- skad masz, ile kosztowal, czy i o ile jest wiekszy od 140kW? bo do tej pory spotkalem sie tylko z 140kW

lancer - |12 Gru 2005|, 2005 11:41

a ja dodam że 100 kw to dobry wybór do 2,0 dohc ale do V6 to inny temat
Struna - |12 Gru 2005|, 2005 11:54

hmmm czy 100 kW to dobry wybór do DOHC to bym nie był taki pewien - nie można w wypadku gazu zastosować przelicznika 1:1 na KM bo niestety sprawność instalek gazowych jest o jakieś 20% gorsza niż instalki benzynowej ( oczywiście mowa tu o instalkach max II generacji ) więc 100 kW to prawie 136KM i od tego odjąć 20% strat to nam daje jakieś 109 KM a więc zdecydowanie za mało jak na 125 kM silnik DOHC.
5zymon - |12 Gru 2005|, 2005 14:51

To czy ktos moglby mi w koncu raz, jasno i wyraznie powiedziec o jaki parownik upominac sie do mojego 2.0 ale OHC, czyli jakies 105KM :-) . Bo zaczynam miec metlik w glowie...a chce jechac do gazownika i spytac ile bedzie kosztowala zmiana parownika,nie chce zeby mi wcisnal szajs.
lancer - |12 Gru 2005|, 2005 15:01

ja miałem BRC 100 KW i był swietny miałem także lowato 90 KW i też nie nażekałem chociaż BRC łatwiej było ustawić lowato był wrażliwy na wszystko.

ale ja miałem dohc bez katalizatora i bez zawężki czyli miał jakieś 125 KM

Struna - |12 Gru 2005|, 2005 15:38

powiem tak - 100 kW obleci do DOHC ale jak będzie 120 to będzie lepiej.
Matth - |12 Gru 2005|, 2005 15:41

ja mam 2.0 OHC 115KM i mam parownik 100kW i daje rade powiem tyle... zapytaj jaka jest roznica ceny miedzy 100 a 140 i wybierz 8) 8)
Struna - |12 Gru 2005|, 2005 15:45

a zresztą - zrobisz jak zechcesz. W zasadzie tekst typu miałem 100kW i było ok to co mówi - jeździło i się regulowało - ale ile mocy straciło, może mogło palić mniej itd - większej mozy parownik to dopłąta niewielkiego rzędu a z pewnością szybciej i więcej gazu odparuje i będzie miał w razie gwałtownego wdepnięcia pewne rezerwy i z pewnością się nie udławi. Jak się jeździ w miarę spokojnie to 100 kW wystarczy spokojnie - ale jak się ma tendencję do szybkiego przyspieszania itp to jednak chyba oczywiste że lepiej mieć delikatny zapas żeby w razie co z niego skorzystać.
Porównajmy np. 2.4 V6 z 2.0 DOHC - silniki zbliżone mocami do siebie ale 2.4 już na 100kW to się beznadziejnie zachowuje .

Wybór należy do Ciebie.

5zymon - |12 Gru 2005|, 2005 15:49

Ok, jak bede mial troche czasu to podjade do serwisow i spytam ile to bedzie kosztowalo, ten 100KW i wiekszy. Stwierdzicie czy duzo czy malo beda za to chcieli. PO nowym roku przydalaby sie taka wymiana :) . Dzieki serdeczne za pomoc.
Struna - |12 Gru 2005|, 2005 15:50

250 kosztuje OMVL do dużych silników- więc chyba nie taka tragedia.
Adam_2000 - |12 Gru 2005|, 2005 15:51

Nie znam sie na gazie, ale to co Jurek prawi ma sens. Porównanie do zasilacza jest tu chyba bardzo trafne... im większa wydajność prądowa (gazowa), tym większy zapas mocy i urządzenie nie musi pracować na maksa, a to na pewno odbija się też i na trwałości :)
Struna - |12 Gru 2005|, 2005 15:53

no w końcu ktoś logicznie do tego podszedł - oczywiście bez urazy do kogokolwiek.
Chłodny Ar - |12 Gru 2005|, 2005 22:09

a ja caly czas pytam o tego BRC 190kW??? :569:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group