|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
DIESEL: D, TD, TDI, - zaślepianie zaworu recyrkulacji spalin EGR 2.5 VM
Superbolek - |10 Lip 2009|, 2009 12:23 Temat postu: zaślepianie zaworu recyrkulacji spalin EGR 2.5 VM Mam takie pytanko, czy ma ktoś doświadczenie z zaślepianiem EGR, chodzi mi o to czy ktoś to robił i czy nie ma z tym jakichś problemów?
Adam_2000 - |10 Lip 2009|, 2009 12:26
W benzyniakach nie ma z tym najmniejszych problemów. Nie wiem jak wygląda sprawa z dizlem.
slawektg - |10 Lip 2009|, 2009 20:12
zaslepiaj smialo,jesli nie zalezy ci na atmosferze i matce ziemi bla,bla...
Superbolek - |13 Lip 2009|, 2009 18:35
zaślepiłem, zresztą tak jak w busie,
trochę odżył ale mam wrażenie że powinien się trochę lepiej zbierać
slawektg - |13 Lip 2009|, 2009 21:02
Superbolek napisał/a: | ale mam wrażenie | coz....moze to tylko wrazenie.ciesz sie,ze jeszcze jezdzi.Nasi sie powoli wykruszaja.....
Waldi_L_N - |14 Lip 2009|, 2009 07:27
Kiedyś zaślepiłem w Felicji 1,9D bo był walnięty zawór. Pomogło i spalanie spadło o 1,5l/100km
juran_k - |14 Lip 2009|, 2009 11:12
a EGR ni steruje po części turbiną??
I w ogóle jak to wygląda od strony prawnej? Misiaki się nie czepią czegoś takiego??
Superbolek - |14 Lip 2009|, 2009 12:33
to może przy okazji podpowiecie mi gdzie znajdę MAP sensor, bo miałem z tym ustrojstwem przygody przy okazji innego auta.
gdzieś przeczytałem że przepływomierz w VM jest poto żeby był i nie ma znaczenia czy podpięty czy nie, u mnie faktycznie nie ma znaczenia. szukać nowego czy olać ?
juran_k - |14 Lip 2009|, 2009 13:10
A analiza spalin przy przeglądzie?
Adam_2000 - |14 Lip 2009|, 2009 13:45
Analizę spalin robi się na biegu jałowym, a wtedy EGR nie działa.
slawektg - |14 Lip 2009|, 2009 20:49
Speedo napisał/a: | mam powazne watpliwosci | Sa rzeczy o ktorych sie fizjologom nie snilo.Map jest niezbedny przy pompie na EDC,zastepuje on membrane przy starej pompie.jest on za prawym reflektotem.
Superbolek - |14 Lip 2009|, 2009 21:09
dzięki, jutro sobie z nim pogadam, mam nadzieję że nie trzeba zdejmować lampy
[ Dodano: |16 Lip 2009|, o 08:35 ]
slawektg, za reflektorem mam dwa podobnie wyglądające zaworki i mnóstwo przewodów podciśnienia czy ciśnienia, map który miałem to było jedno podciśnienie i dwa kabelki, nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, jak sprawdzić czy to ustrojstwo działa ?
slawektg - |18 Lip 2009|, 2009 18:18
A czy Ty przyjacielu masz aby EDC? a moze jakis miszmasz i pompa jest na linke?MAP sensor to faktycznie pudeleczko do ktorego dochodzi jedno podcisnienie i kostka elektryczna.mnogosc wezykow i zaworkow jest w 115tce ze wzgledu na sterowanie EGR,ktore u Ciebie jest przez przeplywke.
Superbolek - |21 Lip 2009|, 2009 07:49
Nie, faktycznie znalazłem pod tymi wężykami MAPa i jest podłączony jak należy, ale jak zdejmę wężyk to nc się nie zmienia, czy to znaczy że nie działa
slawektg - |21 Lip 2009|, 2009 20:31
Ale odlaczasz i jezdzisz?czy na postoju?
Superbolek - |22 Lip 2009|, 2009 08:57
jeździłem na odłączonym i nie było żadnej różnicy, powyżej 2200 obrotów słabiutko się kręci, czuć przez chwilę jak dostaje powera od turbiny, ale za chwilę słabnie.
[ Dodano: |22 Lip 2009|, o 18:07 ]
dodatkowo zauważyłem że na końcu wężyka MAPa pojawił się olej, w czasie jak był odłączony
krzycho_s - |22 Lip 2009|, 2009 18:26
Superbolek napisał/a: | jeździłem na odłączonym i nie było żadnej różnicy, powyżej 2200 obrotów słabiutko się kręci, czuć przez chwilę jak dostaje powera od turbiny, ale za chwilę słabnie. |
Tak,to chyba pora sprawdzic opornosc na wtrysku sterujacym.
Superbolek - |23 Lip 2009|, 2009 08:42
a jakieś bliższe wytyczne, jaka powinna być?
krzycho_s - |26 Lip 2009|, 2009 11:40
Nie jestem pewien ale chyba cos powyzej 100,przeszukaj forum byl temat o braku mocy w VM.
Waldi_L_N - |26 Lip 2009|, 2009 15:49
Tak, około 100 ohm. Odpinasz wtyczkę, miernik do końcówek i tyle.
Superbolek - |3 Sie 2009|, 2009 15:43
Waldi_L_N, rozumiem że wtyczka o której mówisz to takie czarne coś na wtrysku, trochę się z tym mocowałem, ale za cholerę nie chce zejść, a nie chciał bym nic urwać.
Jest tam jakaś zapinka lub inny patent, czy w grę wchodzi jedynie wariant siłowy?
Waldi_L_N - |3 Sie 2009|, 2009 16:13
Nie na wtrysku, tylko jakieś 15 cm dalej po kablu Jak uda się Tobie wypiąć to czarne na wtrysku, to szukaj nowego.
mass44 - |4 Sie 2009|, 2009 00:45
Waldi_L_N napisał/a: | Jak uda się Tobie wypiąć to czarne na wtrysku, to szukaj nowego. | hehe :]
Superbolek - |4 Sie 2009|, 2009 13:09
no to pomierzyłem i wyszło 123,4 ohma
i teraz powiedzcie czy to dobrze czy nie?
Waldi_L_N - |4 Sie 2009|, 2009 14:58
Raczej OK. Jeżeli by cewkę szlak trafił, to nie przewodziłaby prądu.
Superbolek - |11 Sie 2009|, 2009 08:22
tymczasem skończyły się mojee problemy z VMem, wziął się i sprzedał i to nie bez zysku.
jak trafię jakąś okazję to odkupię skorupę bo fajnie się tym lata, a narazie pozdrawiam serdecznie Szanowne Grono, do następnego scorpia.
Waldi_L_N - |11 Sie 2009|, 2009 08:48
Następny Były Właściciel VM-a
Superbolek - |11 Sie 2009|, 2009 19:54
raczej następny nowy posiadacz VMa, nie poszedł w końcu na złom.
a ze swojej strony dzięki za wszelką pomoc .
arturrrr - |18 Lis 2009|, 2009 12:08
slawektg napisał/a: | zaslepiaj smialo,jesli nie zalezy ci na atmosferze i matce ziemi bla,bla... |
i na katalysatorze
slawektg - |18 Lis 2009|, 2009 18:59
Temu to akurat to zwisa.
|
|