Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - zaślepianie zaworu recyrkulacji spalin EGR 2.5 VM

Superbolek - |10 Lip 2009|, 2009 12:23
Temat postu: zaślepianie zaworu recyrkulacji spalin EGR 2.5 VM
Mam takie pytanko, czy ma ktoś doświadczenie z zaślepianiem EGR, chodzi mi o to czy ktoś to robił i czy nie ma z tym jakichś problemów?
Adam_2000 - |10 Lip 2009|, 2009 12:26

W benzyniakach nie ma z tym najmniejszych problemów. Nie wiem jak wygląda sprawa z dizlem.
slawektg - |10 Lip 2009|, 2009 20:12

zaslepiaj smialo,jesli nie zalezy ci na atmosferze i matce ziemi bla,bla...
Superbolek - |13 Lip 2009|, 2009 18:35

zaślepiłem, zresztą tak jak w busie,
trochę odżył ale mam wrażenie że powinien się trochę lepiej zbierać :027:

slawektg - |13 Lip 2009|, 2009 21:02

Superbolek napisał/a:
ale mam wrażenie
coz....moze to tylko wrazenie.ciesz sie,ze jeszcze jezdzi.Nasi sie powoli wykruszaja.....
Waldi_L_N - |14 Lip 2009|, 2009 07:27

Kiedyś zaślepiłem w Felicji 1,9D bo był walnięty zawór. Pomogło i spalanie spadło o 1,5l/100km
juran_k - |14 Lip 2009|, 2009 11:12

a EGR ni steruje po części turbiną??

I w ogóle jak to wygląda od strony prawnej? Misiaki się nie czepią czegoś takiego??

Superbolek - |14 Lip 2009|, 2009 12:33

to może przy okazji podpowiecie mi gdzie znajdę MAP sensor, bo miałem z tym ustrojstwem przygody przy okazji innego auta.

gdzieś przeczytałem że przepływomierz w VM jest poto żeby był i nie ma znaczenia czy podpięty czy nie, u mnie faktycznie nie ma znaczenia. szukać nowego czy olać ?

juran_k - |14 Lip 2009|, 2009 13:10

A analiza spalin przy przeglądzie?
Adam_2000 - |14 Lip 2009|, 2009 13:45

Analizę spalin robi się na biegu jałowym, a wtedy EGR nie działa.
slawektg - |14 Lip 2009|, 2009 20:49

Speedo napisał/a:
mam powazne watpliwosci
Sa rzeczy o ktorych sie fizjologom nie snilo.Map jest niezbedny przy pompie na EDC,zastepuje on membrane przy starej pompie.jest on za prawym reflektotem.
Superbolek - |14 Lip 2009|, 2009 21:09

dzięki, jutro sobie z nim pogadam, mam nadzieję że nie trzeba zdejmować lampy

[ Dodano: |16 Lip 2009|, o 08:35 ]
slawektg, za reflektorem mam dwa podobnie wyglądające zaworki i mnóstwo przewodów podciśnienia czy ciśnienia, map który miałem to było jedno podciśnienie i dwa kabelki, nie bardzo wiem jak się do tego zabrać, jak sprawdzić czy to ustrojstwo działa ?

slawektg - |18 Lip 2009|, 2009 18:18

A czy Ty przyjacielu masz aby EDC? a moze jakis miszmasz i pompa jest na linke?MAP sensor to faktycznie pudeleczko do ktorego dochodzi jedno podcisnienie i kostka elektryczna.mnogosc wezykow i zaworkow jest w 115tce ze wzgledu na sterowanie EGR,ktore u Ciebie jest przez przeplywke.
Superbolek - |21 Lip 2009|, 2009 07:49

Nie, faktycznie znalazłem pod tymi wężykami MAPa i jest podłączony jak należy, ale jak zdejmę wężyk to nc się nie zmienia, czy to znaczy że nie działa
slawektg - |21 Lip 2009|, 2009 20:31

Ale odlaczasz i jezdzisz?czy na postoju?
Superbolek - |22 Lip 2009|, 2009 08:57

jeździłem na odłączonym i nie było żadnej różnicy, powyżej 2200 obrotów słabiutko się kręci, czuć przez chwilę jak dostaje powera od turbiny, ale za chwilę słabnie.

[ Dodano: |22 Lip 2009|, o 18:07 ]
dodatkowo zauważyłem że na końcu wężyka MAPa pojawił się olej, w czasie jak był odłączony :shock:

krzycho_s - |22 Lip 2009|, 2009 18:26

Superbolek napisał/a:
jeździłem na odłączonym i nie było żadnej różnicy, powyżej 2200 obrotów słabiutko się kręci, czuć przez chwilę jak dostaje powera od turbiny, ale za chwilę słabnie.

Tak,to chyba pora sprawdzic opornosc na wtrysku sterujacym.

Superbolek - |23 Lip 2009|, 2009 08:42

a jakieś bliższe wytyczne, jaka powinna być?
krzycho_s - |26 Lip 2009|, 2009 11:40

Nie jestem pewien ale chyba cos powyzej 100,przeszukaj forum byl temat o braku mocy w VM.
Waldi_L_N - |26 Lip 2009|, 2009 15:49

Tak, około 100 ohm. Odpinasz wtyczkę, miernik do końcówek i tyle.
Superbolek - |3 Sie 2009|, 2009 15:43

Waldi_L_N, rozumiem że wtyczka o której mówisz to takie czarne coś na wtrysku, trochę się z tym mocowałem, ale za cholerę nie chce zejść, a nie chciał bym nic urwać.
Jest tam jakaś zapinka lub inny patent, czy w grę wchodzi jedynie wariant siłowy?

Waldi_L_N - |3 Sie 2009|, 2009 16:13

Nie na wtrysku, tylko jakieś 15 cm dalej po kablu :): Jak uda się Tobie wypiąć to czarne na wtrysku, to szukaj nowego.
mass44 - |4 Sie 2009|, 2009 00:45

Waldi_L_N napisał/a:
Jak uda się Tobie wypiąć to czarne na wtrysku, to szukaj nowego.
hehe :]
Superbolek - |4 Sie 2009|, 2009 13:09

no to pomierzyłem i wyszło 123,4 ohma

i teraz powiedzcie czy to dobrze czy nie?

Waldi_L_N - |4 Sie 2009|, 2009 14:58

Raczej OK. Jeżeli by cewkę szlak trafił, to nie przewodziłaby prądu.
Superbolek - |11 Sie 2009|, 2009 08:22

tymczasem skończyły się mojee problemy z VMem, wziął się i sprzedał i to nie bez zysku.
jak trafię jakąś okazję to odkupię skorupę bo fajnie się tym lata, a narazie pozdrawiam serdecznie Szanowne Grono, do następnego scorpia.

Waldi_L_N - |11 Sie 2009|, 2009 08:48

Następny Były Właściciel VM-a :/
Superbolek - |11 Sie 2009|, 2009 19:54

raczej następny nowy posiadacz VMa, nie poszedł w końcu na złom.
a ze swojej strony dzięki za wszelką pomoc .

arturrrr - |18 Lis 2009|, 2009 12:08

slawektg napisał/a:
zaslepiaj smialo,jesli nie zalezy ci na atmosferze i matce ziemi bla,bla...

i na katalysatorze

slawektg - |18 Lis 2009|, 2009 18:59

Temu to akurat to zwisa.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group