Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Silnik skorpiona TDI 2.5 97r 92KW

jakinos - |22 Sie 2007|, 2007 22:36
Temat postu: Silnik skorpiona TDI 2.5 97r 92KW
Podobno silnik tej skorupki pochodzi z ALFY.Czy ktos wie czy to prawda?Skoro tak jest to czemu na pokrywie zaworów jest napis ford a nie alfa?Kto zna prawde?A jesli to prawda to jaki model i rocznik alfy ma ten silnik i czy wszystkie podzespoły silnika sa takie same?
Tomek Z - |22 Sie 2007|, 2007 22:41

jakinos napisał/a:
Podobno silnik tej skorupki pochodzi z ALFY

tak to prawda, jest to silnik włoskiej firmy VM, reszty dowiesz się na tymże forum i w tym dziale
miłej lektury ya'su file (sorki za gramatyke)

slawektg - |22 Sie 2007|, 2007 23:15

Kochany,a czemu kupujac lozyska SKF do alfy,bedzie na nich napis alfaromeo,a do forda te same lozyska bedo mialy napis ford?no comment.alfa 165 2.5tdVM
Tomek Z - |22 Sie 2007|, 2007 23:18

to tak jak z napinaczem paska wielorowkowego, od forda kosztuje 350 PLN a taki sam od omegi 170 PLN. Super??
pozdro :-d

Waldi_L_N - |22 Sie 2007|, 2007 23:44

Cytat:
od omegi 170 PLN.

83 PLN

Tlukas - |22 Sie 2007|, 2007 23:58

A resztę informacji o tych silnikach znajdziesz na http://www.vmmotori.it/it/index.jsp
Jak to zresztą pisałem już ze 3 razy. Poza tym użyj szukajki a znajdziesz kopalnię wiedzy na temat vm.

Tomek Z - |23 Sie 2007|, 2007 05:29

Waldi_L_N napisał/a:
83 PLN

o, prosze...

k0al4 - |23 Sie 2007|, 2007 06:55

sa jeszcze chyba w jeepach 2,5 tdi? chryslerach hmm niewiem czy nie w fordach galaxy? jeszcze w czym jak tak to prosze o poprawienie :D
Waldi_L_N - |23 Sie 2007|, 2007 07:11

k0al4 napisał/a:
sa jeszcze chyba w jeepach 2,5 tdi? chryslerach hmm niewiem czy nie w fordach galaxy? jeszcze w czym jak tak to prosze o poprawienie :D

W starych (kanciatych) voyagerach, ford galaxy to wspólny projekt z VW.
Po za tym przeszukaj dział Diesla taki temat już jest.

Srebrny - |23 Sie 2007|, 2007 07:33

Wszechstronne zastosowanie, czyli dobry silnik ;)
lukaszek77 - |23 Sie 2007|, 2007 07:41

Trochę informacji na temat alfy i innych wynalazków z tym silnikiem:
W modelu 155 był on produkowany od 1993r. i posiadał następujące parametry:
pojemnośc 2499ccm 125KM/4200 obr. oraz 294Nm/2000obr.
Prędkośc maksymalna 198km/h oraz 10,2 s do setki
W 1995 roku była modyfikacja (inna pokrywa zaworów i świece żarowe montowane w innym miejscu), oraz zmiana pompy wtryskowej na EDC (elektroniczne sterowanie, elektroniczny pedał gazu).
W alfie 155 tak samo jak w modelu 164 (a nie w modelu 165 jak ktoś wcześniej napisał... nie ma takiego auta jak 165!!!) po 1993r. moc została podniesiona do 125KM oraz wprowadzona elektronika do silnika (brak linki gazu, zawór EGR itp.), przez co trudniej ustalic usterke, zmieniono także wtryskiwacze na wkręcane (wcześniej były wkładane i dociskane blachami), a także pompę wtryskową (elektronika)
W modelu 164 przed 1993r. silnik miał następujące parametry:
pojemnośc 2499ccm 117KM/4200obr. oraz 258Nm/2500obr.
Prędkośc maksymalna 200km/h oraz 10,8s do setki

Z częściami nie jest najgożej chociaż jest ich mało, a silnik był montowany w następujących autach:
- Ford Scorpio chyba od 1993 roku - Wy wiecie najlepej. ;-)
- Rover 825
- Jeep Cherokee
- Chrysler Voyager
- Land Rover i Range Rover
- Opel Frontera
- Oraz Toyota Landcruiser od 1986 do 1992
W tych autach silnika miały trochę inne moce (przeważnie ok. 115KM)

Tu macie wszystko na temat silnika VM....

Modele autek w których był montowany:

http://www.vmmotori.it/en/01/02/index.jsp

I modele w których jest montowany do dzisiaj:

http://www.vmmotori.it/en/01/01/index.jsp

Dodam tylko, jako ciekawostkę, że głowice np. do mojej Alfy z 1996 roku są identyczne jak głowice z Chryslera Voyagera z 2007 roku. Silnik Chryslera Voyagera, Jeepa Cherokee i Wranglera, który ma pojemność 2,8L To "Nasz silnik z dołożoną piątą głowicą i wtryskiem Common Rail.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-08-23, 07:48 ]
Aha i jeszcze jedno.... VM nigdy nie miał nic wspólnego z silnikiem TDI... Jest to zwkły Turbo Diesel z elektroniczną pompą i elektronicznym sterowaniem. NIe wiem czym ludzie chcą się dowartościować naklejając do każdego Diesla znaczek "I" i podając gdzie się da że mają TDI... TDI VW też się psują i to czasami bardziej od naszych VMek... Pozdrawiam.

lukaszek77 - |23 Sie 2007|, 2007 09:11

Hehehe... Jestem ciekawy jak w takim razie tłumaczą skrót TDS... bo też sie spotkałem z taką interpretacją silników TD.

Pozdrawiam.

lukaszek77 - |23 Sie 2007|, 2007 09:29

Speedo powiem tak... przeglądając ogłoszenia często spotykam się również z interpretacją Twojego TD jako TDI, TDS, i inne wynalazki...

P.S. Mam do CIebie malutkie pytanie... Jak sprawuje sie Twoje TD w Mondeo... Mam zamiar w jesienią zmienić auto bo potrzebuję jakieś kombi i pod uwagę biorę Mondeo po 96 roku. Moja żona jeździ Fiestą z 97 roku z fordoskim dieselkiem... jestem zadowolony z autka bardzo... silniczek ma 180.000 km i chodzi jak złoto... pali w zimie i średnio pali 6 litrów ropy... Wiem, że silnik w Mondeo to ta sama konstrukcja tylko z turbiną i "I" jak Intercooler... Jak z trwałością tego silnika, bo słyszałem i czytałem różne opinie (zresztą tak jak o VM). Byłbym wdzięczny za odpowiedz... Jeżeli w złym miejscu jest temat... to przepraszam...

Pozdrawiam.

Waldi_L_N - |23 Sie 2007|, 2007 09:48

A ja zrobiłem testy spalania mojego niepokonanego VM-a :): 50/50 trasa i jazda podmiejska 8.2/100. Po remoncie spalanie spadło mu średnio o 1l/100km. :one:
lukaszek77 - |23 Sie 2007|, 2007 09:52

Z "kosłortami" się nie ścigam...:-) Przy Mondeo biorę pod uwagę 1.8 16v, 2.0 16v lub 1.8 TD. Fiesta którą czasami jeżdze ma "tylko" 60 koników... a i tak w zupełności wystarcza to do sprawnego poruszania się po mieście... fakt w trasie jej troszkę brakuje mocy... kiedyś nawet zastanawiałem się nad przełożeniem silnika TD do niej... w Fordzie podoba mi się najbardziej jeden wynalazek jak podgrzewana przednia szyba... jest to po prostu coś cudownego... Z tego co przeglądam ogłoszenia to ciężko znaleźć zadbany egzemplarz z przyzwoitym wyposażeniem...
Pozdrawiam...

mmmk - |23 Sie 2007|, 2007 10:15

znalezc sie znajdzie ale jak np pasuje wszystko z wygladu i stanu technicznego to trafiasz na wersje robiona na wlochy i o podgrzewanej przedniej szybie czy fotelach mozesz zapomniec :( i tak obojetnie czego bys nie znalazl zawsze jest nie do konca zgodne z tym czego sie szukalo.
slawektg - |23 Sie 2007|, 2007 20:36

lukaszek77 napisał/a:
a nie w modelu 165 jak ktoś wcześniej napisał.
Ja to napisalem,ale nie jestem Alfą ,moze troche Omega?ale bylem blisko... ;)
jakinos - |24 Sie 2007|, 2007 22:50

Dziekuje wszystkim co do mnie napisali w szczegolnosci Lukaszkowi za wyczerpujace informacje.Tak naprawde to moj pierwszy samochod i jeszcze nie wiem co z nim grane.Co do TD, TDI ,TDS.Nie do pisalem sobie literki "I"Albo zle zrozumialem slowa Lukaszka.Na prawym błotniku widnieje napis TDI.Znowu w dowodzie mam napisane 2.5D TCI i 92KW czyli 125KM.Z innej strony mam ksiazke FORD SKORPIO "SAM NAPRAWIAM SAMOCHOD"Są tam wszystkie typy benzyniaki i dizle od 85 do 98r.O moim TDI 97r 92KW ani wzmianki.Sam juz nie wie czy ten silnik ma interkuler.A moze zrobili błąd w dowodzie rejestracyjnym i ktos przylepił znaczek TDI na moim samochodzie.W Grecji nie ma skorupek chyba ze ktos sobie sprowadzi skorupke z zagranicy.Mało tego nie ma tu dużo dizli osobowych.Ale są tu ALFY ROMEO pewnie będe mógł coś zakombinować z częściami.Kalinihta Tomek Z.
lukaszek77 - |25 Sie 2007|, 2007 07:25

Ja w dowodzie rejestracyjnym mam wbite Alfa Romeo 2,5 D... Gdy zapytałem się Pani w okienku czemu tak... i czemu samo "D", to Pani z uśmiechem odpowiedziała..."bo taki mamy program komputerowy".. :-))) NIe przejmuj się tym co pisze w dowodzie i co jest naklejone na aucie...masz tak jak i My wszyscy "TD". Intercooler pod warunkiem że ktoś nie wymontował posiadasz na 100%, możesz to sprawdzić "śledząc" rurę od turbo do kolektora dolotowego... po drodze powinna być chłodniczka powietrza.
Kiedyś gdzieś wyszperałem w intenecie, czytając na temat naszego silnika, że podobno najlepszy i najmniej awaryjny osprzęt posiadał na pierwsze wyposażenie Chrysler i Jeep... a najgorszy Rover... Ford i Alfa znajdowały się gdzieś pośrodku tego rankingu. Tak więc wszyscy użytkownicy VM... Jak używki to od "amerykanów"... ;-))) Fakt nie wszystko pasuje... niektóre marki miały specyficzny osprzęt, ale podejżewam, że 70 % części jest identycznych... Ja np. jeżdzę teraz na kole pasowym wydartym prosto z Forda Scorpio....

Pozdrawiam.

jakinos - |25 Sie 2007|, 2007 22:43

Dwa lata temu byłem w Polsce i odwiedziłem renomowany zakład samochodowy.Szef tego zakładu powiedział mi ze mój silnik jest taki sam jak w ALFA ROMEO.Ale powiedział mi tez ze w ALFIE ROMEO turbosprezarka jest wiekszych rozmiarów i daje wiecej koni mechanicznych niz mój silnik.Tu na forum narazie nie znalazłem takiego silnika.Moze miał na mysli nasz silnik w jakiejś nowszej generacji.Sam nie wiem.Nie miałem wtedy czasu na wnikanie szczegóły.Czy ktoś słyszał o takiej wersji silnika?Pozdrawiam wszystkich z palącej sie niestety Grecji.
Tomek Z - |25 Sie 2007|, 2007 22:58

z turbinami to różnie bywa. Masz scorupke to najlepsza jest od scorupki :DDDD
pozdro, a konkretnie gdzie się pali???. Moj brachol siedzi w sparcie i ostatnio nie dzwoni!! Nie wie co jest grane...

pablo19 - |25 Sie 2007|, 2007 23:06

Tomek Z napisał/a:
z turbinami to różnie bywa. Masz scorupke to najlepsza jest od scorupki :DDDD
pozdro, a konkretnie gdzie się pali???. Moj brachol siedzi w sparcie i ostatnio nie dzwoni!! Nie wie co jest grane...

Nie wiem czy to dobre określenie, ale wszędzie tam gdzie jest sucho czyli wszędzie i już sobie podobno nie radzą tamtejsi strażacy. W TV mówili już o 50 ofiarach.

lukaszek77 - |26 Sie 2007|, 2007 08:03

Silniki w Alfach z tego co wiem to miały oznaczenia VM07B przważnie w AR 164 i VM31B w AR 155. Występował jeszcze VM41B i jest on montowany z tego co pamiętam w Chryslerze...

Podam Wam stron katalogu części Fiata... jest tam też rozrysowany cały silnik... może Wam się przyda...

http://www.spangerum.com:...ID=1&GUI_LANG=6

Pozdrawiam

slawektg - |26 Sie 2007|, 2007 13:46

jakinos napisał/a:
ALFIE ROMEO turbosprezarka jest wiekszych rozmiarów i daje wiecej koni mechanicznych niz mój silnik.
Nieprawda.wstawienie wiekszej sprezarki nie da niczego po za wieksza turbodzura,ktora w scorpio i tak jest odczuwalna.zwiekszanie ilosci powietrza doprowadzanego do silnika powoduje zwiekszenie cisnienia doladowania,w konsekwencji wzrost temperatury powietrza,wzrost temp.spalania i calego silnika,wrazliwego badz co badz na takie procesy.kolejna sprawa jest max wydajnosc kolektora(ksztalt i profil),konstrukcja glowicy,kanalow dolotowych,zaworow,komory spalania,wydechu itd.silnik musi oddychac,bo tylko to umozliwia efektywne wykorzystanie dodatkowego sprężu bez termicznego obciazania silnika.mowiac,ze to taki sam silnik,tylko wieksza turbina wiec wieksza moc wykazujemy sie nieznajomoscia mechaniki silnikow.UFFFF,sorry,ale nie moglem.....
jakinos - |26 Sie 2007|, 2007 19:36

Witam wszystkich włascicieli skorupek i vm.Jestem tu nowy i nie wiem czy mozna pisać na tym forum o takich sprawach.Chciałem odpowiedziec Tomkowi Z.Grecja pali sie w okolicy OLIMPII.Zgineło już prawie 60 osób.Tutaj mówią ze ktoś specjalnie podpala.Dym dochodzi do Aten.Tutejsi strazacy nie dają sobie rady.Moze Polacy mogliby pomóc.Do usłyszenia.
Kevin Xy - |26 Sie 2007|, 2007 23:42

no to tragedia, rozumiem ze pogoda czy costam ale podpalacze ??
sam kiedys podpalalem ale "panowalem" nad pozarem

łukasz194 - |27 Sie 2007|, 2007 16:07

ja podpalam od 18 lat ale w piecu przez kilka latek w płucach tak z głupoty :P a tak wogule życze duzo deszczu zeby ognicho zalało

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group