Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Problem ze Scorpiem 2.5 TD 1996

Karasewicz0 - |6 Maj 2006|, 2006 09:49
Temat postu: Problem ze Scorpiem 2.5 TD 1996
Witam, mam taki problem z moim Fordem Scorpio. Silnik działa bez problemów ale nie ma swojej fabrycznej mocy. Jeździ i zachowuje się normalnie ale przy wciśnięciu gazu przyśpiesza jakby miał z 60 KM! Fabrycznie ten silnik ma 125 KM. Czy może mi ktoś pomóc bo nie wiem co mu jest? Słyszałem różne wersje,że może to być TURBINA jak również MIESZACZ POWIETRZA.Nie wiem nawet jak on wygląda żeby porównać do innego lub kupić nowy.Jeśli ktoś jeździ z takim silnikiem to proszę o pomoc.Może ktoś w pobliżu Gorzowa Wlkp. mógłby się ze mna spotkać i wstawić na chwilę swój mieszacz do mojego auta i będę wiedział bo szanse nie będą już 50/50.Nie wiem teraz co wymienić. Różni mechanicy mówią różne rzeczy. Proszę o pomoc
Matth - |6 Maj 2006|, 2006 12:35

hmm.. jak pada turbina to czesto pojawiaja sie wielkie chmury czarnego dymu przy mocnym depnieciu.. bo idzie duzo paliwa a nie ma powietrza z czego powstaje sadza.. jak turbina dobrze pracuje to w okolicach 2000-2300obr powinienes slyszec lekkie psss.. i powinien dostac kopa.. ale skoro masz tak zamulonego to mozliwe ze pracuje w trybie awaryjnym.. sprawdzales kompa? ktos robil diagnostyke? moze masz cos padniete z elektroniki i komp ogranicza dawake w pompie.. tam jest pompa wtryskowa sterowana elektronicznie.. no i moze bys sama pompa padnieta.. musisz znalezc dobrego goscia od diesli.. taki mechas to podstawa niestety.. czy to sie stalo nagle? nie jestem pewien ale w tym silniku chyba jest przeplywomierz.. jak padaniety tez moze dawac taki efekt.. jest troche mozliwosci szukaj i powodzenia zycze ale pierwsze co to dobra diagnostyka silnika pod wzgledem czujnikow i innych elektronicznych bajerow
Karasewicz0 - |6 Maj 2006|, 2006 20:15
Temat postu: Scorpio
Dziękuję za szybką odpowiedź. Auto już takie kupiłem dwa tygodnie temu. Może i faktycznie chodzi w trybie serwisowym ale nie wiem jak się go wyłącza, czy tylko diagnostyką czy może jakimiś stykami. Ja osobiście podejrzewam właśnie przepływomierz tylko nie mogę go znaleść pod maską i nie wiem czy on takowy posiada. Fktycznie to dostaje kopa przy 1900 obr./min. ale nie ma wcale kopa rzedu jego mocy. Teraz zostaje mi znaleść mechanika i dobrego elektryka żeby zdiagnolizowali mi silnik. Jest możliwość, że zalana jest skrzynka z bezpiecznikami bo rzaży mi się lampka oleju a jeszcze kilka dni temu przed deszczami tego nie było i migają mi poduszki powietrzne. 4 mignięcia i krótka przewa. Stało się to podeszczu jak jechałem w trase. A silnik pracował już tak jak go kupiłem. Może orientujesz się ile kasuje serwis za taką diagnostykę?

[ Dodano: 2006-05-06, 20:30 ]
Zapomniałem napisać, że jak się wciśnie porządnie na gaz to nie kopci porządnie tylko jak normalny diesel czyli przy depnięciu troszkę zadymi a jak już wchodzi na wyższe obroty to przestaje i jak się trzyma gaz na wysokich obrotach w jednej pozycji to też nie dymi. Wkońcu ma tylko 145 tyś. km.

Matth - |6 Maj 2006|, 2006 21:12

no to wyglada na objawy elektroniki.. jak turbina zywa i nie dymi za bardzo..
no teraz juz wiecej nie pomoge niestety..
tu masz troche informacji o tym silniku http://www.fordscorpio.co.uk/engdatadiesel.htm
poza tym dobry mechanik.. na diagnostyke mozesz wpasc do aso forda

Karasewicz0 - |6 Maj 2006|, 2006 22:32

Ile taka diagnostyka kosztuje u Forda?
Tlukas - |7 Maj 2006|, 2006 11:58

Witam! Na Twoim miejscu to bym zaczoł od wymiany filtra paliwa i oględzin/wymiany filtra powietrza. U mnie przy brudnym filtrze paliwa były bardzo podobne objawy do Twoich. Co do trybu awaryjnego to wkońcu zwykły (no prawie :)) turbodiesel i u mnie nie ma czegoś takiego, przynajmniej przez 4 lata eksploatacji i przy 2gim silniku nigdy go nie zaobserwowałem. Sprawdź też czy gdzieś nie pospadały lub nie są uszkodzone przewody od intercoolera (gdyby tak było słyszałbyś syk ale nie koniecznie). W dalszej kolejności trzeba by pewnie sprawdzić pompę paliwa. Co do diagnostyki to słyszałem kiedyś że taka usługa to koszt koło 200zł ale nie wiem na pewno. Powodzenia
kapselek47 - |7 Maj 2006|, 2006 14:15

przyjacielu zgadzam się z tukasem zacznij od filterków potem sprawdz takie cosik od recylkulaci spalin jak to jest przypchane to tez bedzie muł dalej może być jeszcze mębranka podsisnienia na pąpie paliwa a do serwisu forda nie jedz bo cie skasują jak za zboże nie majac pojęcia o tych motorach dla nich to wloski wynalazek , jesli chodzi o tryb awaryjny to czegoś takiego w tych motorach nie ma ....chyba że ten silnik to jeden wielki "tryb awaryjny" daj znać bedziemy radzić co dalej .pozd
Tlukas - |7 Maj 2006|, 2006 14:58

Eee no tak źle to nie jest:) odrobina wiedzy jak dbać o motorek a potrafi się odwdzięczyć:) A to cudo od recyrkulacji to zdaje sie jest EGR czy jakoś tak. Podobno można to wyczyścić
Karasewicz0 - |8 Maj 2006|, 2006 17:30

Dobra panowie powiedźcie mi gdzie szukać filtra paliwa i oleju. Wymienie olej wraz z filtrem oraz filtr paliwa. Nie wiem czy po odkręceniu filtra paliwa muszę mieć pusty zbiornik czy nie? Filterek powietrza zmienie jeszcze dzisiaj bo jak sprawdziłem to jest strasznie brudny i troszkę przypchany.Czy samodzielnie mogę zmienić filterek paliwa czy trzeba mieć do tego jakieś specjalne narzędzia?Proszę o pomoc bo pierwszy raz mam diesla. W Mondeo 1.8 16V to wiem gdzie znajduje się wszystko ale tutaj jest całkiem odwrotnie.Podpowiedzcie mi jeszcze jaki najlepiej lać olejek do tego silnika i ile go tam wchodzi. Chciałbym wymieniać w moim aucie wszystko sam na ile będę miał odpowiednie narzędzia bo nigdy za mało wiedzy o silnikach aut którymi jeździsz. Takie moje zdanie, proszę o pomoc osoby mające do czynienia z tym silnikiem. Filterki i olej jak dowiem się może dzisiaj gdzie się znajdują to jutro wymieniam na nowe i napisze jaka jest reakcja auta, czy to samo czy lepiej. Jeden mechanik powiedział mi że może to być katalizator przypchany. Proponuje mi wycięcie katalizatora i wspawanie na chwilę kawałka rury aby sprawdzić czy jest to katalizator. Nie wiem co o tym myśleć. Zakupiłem już wszystkie filterki więc zaczne od nich ale czekam na wypowiedzi co z tym katalizatorem. Ostatnie moje pytanie dotyczy łańcuszka rozrządu. Ile można przejechać na takim łąńcuszku średnio kilometrów. Ja mam 145000 km. i nie wiem czy go wymieniać czy nie?
Tlukas - |8 Maj 2006|, 2006 18:06

Filtr paliwa masz po prawej stronie silnika (patrząc od przodu) na dole pod pompą paliwa. Co do wymiany to nic trudnego tylko możesz mieć kłopot z odpowietrzeniem układu paliwowego. U mnie jest tam taki króciec przy pompie na który zakładam wężyk potem tylko wdech:) łyk ropy i po sprawie:) Ale nawet gdybyś nie miał takiego króćca to i tak powinien zapalić po chwili kręcenia (tak za 2, 3 razem myśle) tylko odpalaj z gazem w podłodze to powinien raz dwa pociągnąć. W każdym razie jak mi wachy brakło to odpalił potem bez problemów chyba za 3 razem. Co do flitra oleju to mam chwilowe zaćmienie ale zdaje się że jest po lewej stronie silnika (patrząc od przodu) też tak bardziej na dole. Może Ci być potrzebny taki specjalny klucz do odkręcenia filtra bo czasem ciężko jest odkręcić. Dokręcasz go normalnie ręką z wyczuciem (posmaruj uszczelke filtra świerzym olejem przed przykręceniem i najlepiej zalej filtr olejem). Ja olej wymieniam tak co 7 - 8 tys. km i leje dobry minerał ( Mobil, Shell).
Katalizator może być faktycznie przypchany. U mnie katalizator się w środku cały rozsypał i kawałki tego wkładu po prostu wyleciały z wydechu:) a po wymianie całego wydechu na nowy nie było żadnej odczuwalnej różnicy w mocy czy osiągach.
Uff to chyba tyle:)
Powodzenia

Karasewicz0 - |8 Maj 2006|, 2006 18:47

Właśnie zmieniłem filterek powietrza i żadnej różnicy. Jutro jak dobrze pójdzie to biore się za filtr paliwa i oleju.Jakoś sobie poradze. Będę się męczył, aż zrobie, nie ma innego wyjścia.Wole to zrobić sam bo będę na przyszłość wiedział co i jak i następna wymiana będzie już pewnie szybsza od pierwszej bo już będę wiedział gdzie ręce najpierw wsadzić. Nie wiem ile oleju wchodzi do silnika jak ktoś może niedawno zmieniał to proszę o podpowiedź.
Matth - |8 Maj 2006|, 2006 19:16

tu zobacz: http://www.valvoline.pl/index_jaki_olej.html
masz podane jaki olej i ile :) tylko nie pomyl silnika :) td intercooler 94-99 (wedlug valvoline) mi pokazalo tak:
Engine SB. (VM) Capacity 6,6 liter
FilterCap 0,6 liter
Use: Normal
Products:
Turbo V 15W-40
VR1 Racing Oil 5W-50
Check/Change:
Change 10000 km or 12 months

Tlukas - |8 Maj 2006|, 2006 20:22

Do mnie wchodzi 6 litrów tak około.
kapselek47 - |9 Maj 2006|, 2006 12:57

jeśli czodzi o łancuszek rozrządu to takowego nie ma tam sa koła zębate i tego się nie wymienia w moim modelu mam przy filterku paliwa pompkę ręczną i po kazdej wymianie wystarczy podpompować i załatwione jeśli chodzi o oliwę to jak najbardziej mineralny 15 w na 40 i żeby klasa była dobra na API CG i wymiana max co 8 tyś ,lublin naprzykład (też silnik vm
) ma podane w instrukcj co 5tyś olej w tych maszynach to podztawa są bardzo czułe na jego ciśnienie przy codziennej eksploataci dbaj o temperaturkę bo lubią trzaskać głowice pisałem o tym ) jesli będziesz potrzebował jakiś gratów do motorku to daj znać coś poradzimy a ważne można nim śmiało jeżdzić na opale i innych alternatywnych aczkolwiek nie obiętych akcyzą paliwach

Karasewicz0 - |9 Maj 2006|, 2006 22:43

Panowie dzisiaj wymieniłem wszystkie filterki i olej w aucie tak jak zalecaliście. Okazało się że NIC to nie dało. Ale wymiana napewno się przydała. Pojechałem jeszcze do jednego mechanika który odczepił przewód od intercoolera prowadzący do silnika(ten z góry). Zatkał go ręką i zaczął gazować. Powiedział, że jest nieszczelny intercooler bo jak zatka ręką rurę to nie na za dużego ciśnienia ze sprężarki i można spokojnie utrzymać ją zatkaną co nie powinno się stać ze względu na bardzo duże ciśnienie jakie daje sprężarka. Powiedział następnie żeby ominąć intercooler i połączyć przewód zasilający intercooler i przewód wychodzący do silnika razem. Wtedy ominiemy interooler i sprężarka będzie dawać bezpośrednio w silnik bez chłodzonego powietrza. Zrobiłem jak kazał na próbę i NIC. Dalej nic. Powiedział żebym wyciągnął turbinę (4 śrubki) i ją wyczyścił. Nie wiem czy to da coś ale szukam teraz gdzie można tanio kupić i w stanie najlepiej idealnym. Proszę o info jak ktoś wie kto może mieć turbinkę. Michał 506 134 868, mail: [email protected], GG: 5683897
krzysztof - |10 Maj 2006|, 2006 07:55

A moze tylko ci sie tak zdaje ze jest slaby .W koncu to nie rakieta.Jakbys podal cos konkretnego np. ile sekund potrzeba ci aby rozpedzic autko do 100 km/h to wtedy porownalibysmy z innymi .
Pozdr. krzysztof

Karasewicz0 - |10 Maj 2006|, 2006 18:37

Ano właśnie dzisiaj miałem pisaćdowas jakiete silniki w kombi mają osiągi. Z nerwów rozebrałem dzisiaj turbinkę i wyczyściłem komore zawirowania bo była strasznie brudna. Okazało się, że turbinę już słychać i świszczy jak należy jednak tylko troszkę dało to mocy więcej. Co do sekund w jakich auto przyśpiesza do 100 km/h to są następujące: 23 sekundy !!!!!!!!! Chyba troszkę za dużo jak na 125 KM?

[ Dodano: 2006-05-10, 18:48 ]
Może silnik jest jakoś ograniczony? Jak go kupiłem w briefie miał wpisane 85 kW i była podbita pieczątka od rejestracji. Można ten silnik ograniczyć jakoś. Przy jeździe pod górkę przy 120 auto traci tyle mocy, że spada na prędkość 90 km/h jeśli górka jeszcze trwa i wyłancza mu tempomat bosilnik nie wydaje więcej Powera aby go pod tą górkę ciągnąć.

kapselek47 - |10 Maj 2006|, 2006 19:17

a co z mębranką podciśnienia i z tym diabelstwem od spalin to też ma wielki wpływ
Karasewicz0 - |10 Maj 2006|, 2006 21:53

Nie wiem gdzie jej szukać i jak wygląda tak samo nie wiem gdzie szukać komory EGR - też chętnie bym ją wyczyścił. Turbinka chałasuje jak należy ale te osiągi mnie jeszcze zastanawiają. Zaraz poszukan na necie jakie powinien mieć przyśpieszenie.

[ Dodano: 2006-05-10, 22:00 ]
Dziwne bo tu jest napisane http://www.ford-scorpio.pl/fst/silniki.htm ,że ten scorpio z silnikiem 2.5 TD ma mieć 115 kW a w książce nie ma takiego silnika tylko jest jeden silnik 2.5 TD 125KM (92 kW) NIe wiem o co w tym chodzi. Może mmi ktoś wyjaśnić?

Tlukas - |10 Maj 2006|, 2006 22:05

Kurde 23 sek to chyba jak drugie Scorpio na sznurku ciągniesz :) a tak poważnie to obstawiam:
a) EGR ale nie mam pojęcia gdzie tego cholerstwa szukać
b) zapchany katalizator
c) pompa paliwa

Karasewicz0 - |10 Maj 2006|, 2006 23:52

Katalizator czysty bo spaliny wylatują normalnie. Dmucha z rury porządnie. Szukam tego EGR i nie wiem jak to wygląda. Czy to jesttaka puszeczka plastikowa po prawej stronie silnika z tyłu? Co do pompy to nie wiem co mogło się jej stać i czy to może ona bo auto na jedynce rwie do przodu porządnie ale już 2-3-4-5 ijest inne przyśpieszenie całkiem słabsze ale jest. Po wyczyszczeniu turbiny słychać już ją od 1500 obr./min. więc chyba chodzi prawidłowo bo jak by miala wytrzepane łopatki to bynie było takiego świstu moim zdaniem.
kapselek47 - |11 Maj 2006|, 2006 13:29

mębranka podciśnienia jest na pompie ( taki wystający grzybek) sam tam nie grzeb , egr to przynajmniej u mnie po lewej stronie silnika takie cosik plastikowego odchodzą od tego małe gómowe przewodyi idą do kolektora ssącego otwierając i zamykając zawór to plastikowe ma doprowadzone przewody możesz je wypiąć i sprawdż czy będzie inaczej
ssobie - |12 Maj 2006|, 2006 19:24

O jakim Wy katalizatorze mówicie (piszecie)??
23 sekundy do setki to faktycznie dużo nawet na 115 koni. Co do mocy właśnie jeśli masz auto z 96 roku to były dwa rodzaje silników - 115 koni i 125 - do 09/96 był 115 koni 4 głowicowy, a od 09/96 125 koni z jedną głowicą. Sprawdź kiedy był robiony i bedziesz wiedział ile masz mocy (powinieneś mieć). Poza tym Diesel 96 z przebiegiem 140 tyś jakoś mi się nie chce wierzyć jak jeszcze ze 100 tyś dodasz to wtedy będzie całkiem realnie.


Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj

Tlukas - |12 Maj 2006|, 2006 21:05

O normalnym katalizatorze mówimy. Taka blaszana pucha pod podłogą:)
ssobie - |13 Maj 2006|, 2006 19:40

no tak tylko, że w dieslu nie ma katalizatora może być tylko filtr cząstek stałych


Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj

Tlukas - |13 Maj 2006|, 2006 20:47

No to dziwne widocznie mam jakiegoś super diesla bo u mnie jest i w samochodzie z którego mam silnik drugi też był. Jak rok temu wymienaiłem cały wydech to mi facet proponował wywalenie kata i wstawienie rury ale sie na to nie zdecydowałem i cały czas jeżdże z katalizatorem.
ssobie - |17 Maj 2006|, 2006 06:50

A w którym miejscu niby masz ten katalizator??



Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj

[ Dodano: 2006-05-17, 07:11 ]
A nawiązując ponownie do tematu kolegi ze słabym silnikiem polecam poniższą lekturę - może się przyda:

http://www.fordscorpio.co.uk/replacemap.htm



Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj

Tlukas - |17 Maj 2006|, 2006 08:54

A mam go "niby" mniej więcej na wysokości końca przednich drzwi pod podłogą. Dodam jeszcze że katalizator w dieslu to żadna nowość ani ewenement. Jest stosowany od lat z tym, że w odróżnieniu od silników benzynowych w dieslu kat wyłapuje tylko tlenki azotu. Dopiero w nowoczesnych dieslach pojawiły sie filtry cząstek stałych o których piszesz ale w przypadku Scorpio raczej nie ma o nich mowy, przynajmniej nic o tym nie wiem. Pozdro.
kapselek47 - |17 Maj 2006|, 2006 19:58

tlukas nie chcę się mądrować ale jeśli masz na myśli tę kwadratową puszkę to z pewnoscią przynajmniej u mnie nie był to katalizator wymieniałem to dziś to zwykły przelotowy tłumik w katalogu tez jest oznaczony jako tłumik
Tlukas - |17 Maj 2006|, 2006 22:46

Ja też nie mam najmniejszego zamiaru się wymądrzac ale do licha wiem co mam we własnym samochodzie zamontowane. Z tego co tu piszą :
http://www.fordscorpio.co.../exhausttdi.pdf
to by można wnioskowac że to różnie bywało albo tłumik centralny albo kat. W każdym razie u mnie na 10000% jest kat. I na tym bym proponował zakończy to OT bo w sumie ciekawe czy kolega Karasewicz0 już sie uporał z problemem. Daj zna kolego co tam z tym Twoim motorkiem.

[ Dodano: 2006-05-17, 23:08 ]
Tu widac że katalizator występuję co prawda nie produkowany przez Walkera ale jest:) Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pok...5a29f4e909.html

ssobie - |18 Maj 2006|, 2006 06:34

Tukas - chyba masz rację. Sprawdziłem u siebie i też mam coś takiego - i jak sprawdzam w dokumentacji to wszystko wskazuje, że to jest katalizator. Zdziwiony jestem -byłem przekonany, że w dieslu nie ma katalizatorów ( chociaż uważam, że nie jest to typowy katalizator).



Pozdrawiam
Sławek Sobiegraj

kapselek47 - |18 Maj 2006|, 2006 20:44

ale na tym rysunku są trzy puszki a u mnie w orginale były tylko dwie i jak sam zauważyłeś napis ; z katalizatorem i bez ... prawda leży zawsze posrodku.
mds - |26 Maj 2006|, 2006 09:56

... O jakim Wy katalizatorze mówicie (piszecie)??
23 sekundy do setki to faktycznie dużo nawet na 115 koni. Co do mocy właśnie jeśli masz auto z 96 roku to były dwa rodzaje silników - 115 koni i 125 - do 09/96 był 115 koni 4 głowicowy, a od 09/96 125 koni z jedną głowicą. ...


Ja też mam "kilka" diesel'ków i każdy ma katalizator, zwłaszcz nowe (almera 1,5dci, x-trail 2,2dci) :690:

mam też scorupe z 98r z silnikiem vm'a i też mam 4 głowice, inna jest tylko uszczelka głowicy, w silnikach 125KM w całości, a w 115 w 4 kawałkach. Inne są głowice - miejsce mocowania świecy żarowej, także tzw konik w 115 jest na jednej szpilce a w 125 na 2szpilkach.
Różnica mocy wynika z zastosowania innej pompy wtryskowej - zmienili dostawcę :688:

ktw - |7 Cze 2006|, 2006 10:42

jesli silnik ma 125 koni to powinien miec oznaczenie "scd" jesli ma oznaczenie "scc"to ma 115 koni. brak mocy moze byc spowodowany uszkodzeniem membrany na pompie wtryskowej ale te modele maja dwa rodzaje pomp jest tez pompa bez membrany sterowana w pelni elektronicznie .ja posiadam pompe z membrana i mialem taki sam objaw
turbina po remacie pedal do dechy a on jak wolnossacy.zaczolem drazyc temat rozkrecilem obudowe membrany i okazalo sie ze jest peknieta .dodaje ze membrana steruje dodatkowa dawka paliwa przy zalaczaniu sie turbiny.koszt uzywanej membrany 6 zl
i jaka radosc z jazdy pelna moca.

Tomek Z - |7 Cze 2006|, 2006 18:51

Witam wszystkich użytkowników super motorka VM!!. Mimo wszystko ja też go jeszcze lubię. Do sprawy Karasewicza nic dodać nic ująć, wyjaśniliście chyba wszystko. Skorzystam zatem z okazji i poruszę swój problem. Chodzi o zawór EGR i tę puszeczkę która nim steruje, tzn. jeden przewodzik idzie z puszeczki do zaworu a drugi pod spodem na drugą stronę silnika w okolice "łysej" rolki prowadzącej pasek. Przechodzę do rzeczy u mnie zawór EGR jest otwarty po odpaleniu silnika a dopiero przy lekkim gazie zamyka się. Podczas przyśpieszania lepiej za mną nie jechać, chmura dymu i muł, przy około 2000 obr wszystko wraca do normy i przyśpiesza normalnie. Ten przewodzik który dochodzi do
EGR-a wytwarza podciśnienie a nie powinien tak odrazu, prawda?? jak uda mi się zrobić zdjęcie to je wyślę.
Pozdro :DDDD D

krzysztof - |7 Lip 2006|, 2006 22:09

No i mnie wreszcie spotkalo to szczescie .Od 0 do 100 km/h 19,8 s.Pekla membrana przy pompie wtryskowej.Jak zapytalem w sklepie Forda czy maja takie cudo to nie bardzo wiedzieli o co mi chodzi.Powiem nawet byli kompletnie zaskoczeni.Tak przy okazji podaje prosty sposob na sprawdzenie membranki.
1. jezeli przy /nie wiem jak to sie fachowo nazywa/ nasadce gumowej odpowietrznika zobaczysz slady oleju to prawie pewne ze pekla membrana.
2. Chcesz byc pewny w 100 % to odkrec przewod przy pompie wtr. , ktory idzie od kolektora ssacego silnika do pompy wtryskowej zaloz inny krociec /nadaje sie np. od wtryskiwaczy Stara 28 , 200 lub 1142 lub inny /.
3. Podlacz do krocca przewod od pompki do pompowania kol / hahaha pewnie niektorzy nie wiedza ze byly kiedys takie pompki/ lub przewod od kompresora i podaj cisnienie .Wystarczy 1 -1,5 atmosfery.
4.Jak uslyszysz pssssssssss przy nasadce gumowej odpowietrznika to juz wszystko jasne.
5 .Jak niewiesz gdzie jest ta nasadka , o ktorej pisze to pilnie sluchaj gdzie syczy . Jak zatkasz te dziure gdzie syczy to od razu wyrwie ci nasadke i bedziesz jej szukal albo na silniku albo pod samachodem.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz gdzie to cudo kupic?To znaczy membrane.

[ Dodano: 2006-07-20, 22:52 ]
Juz po bolu. Jest membrana i nie ma mocnych.Cena membrany 18 pln.Przed wymiana membrany KONIECZNIE zaznacz polozenie / wzgledem obudowy/ "tego elementu" do ktorego przykreca sie membrane aby nie zmienic regulacji.
pozdr.krzysztof

tomczyslaw - |23 Lip 2006|, 2006 22:20

Witam serdecznie
Chciałbym conieco napisać o moim VMie. Trafiłem chyba bardzi źle, bo najprawdopodobniej silnik był przegrzany :( . Doprowadziłem autko do ładu i składu za niemałe pieniądze. Jeździło się nim pięknie.
Od pół roku mam dość denerwującą usterkę. Po odpaleniu autko jeździ pięknie.... do pierwszych świateł. Gdy samochód stoi włącza sie tryb awaryjny (moc silnika spada do ok. 60 KM, do ok 2100 obr/min ciągnie dobrze, a potem ciąg nagle się urywa). Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko ok, do pierwszego postoju. Teraz to ja już nie wiem jak go naprawić. Diagnostyka komputerowa wskazuje na jakieś statre błędy pompy wtryskowej, ale żadnych uszkodzeń aktualnych. Byłem u Boscha i mówią, że pompa jest w jaknajwiększym porządku.
Jestem już załamany, bo nie wiem jak to naprawić.
Dodam tylko że miałem awarię sterownika EGR i turbiny. To dwa takie same urządzonka koło wlewu płynu do spryskiwaczy. Ponieważ urządzonka są bardzo drogie, a używane się skończyły wstawiłem oporniki w obwód aby oszukać kompa. Działało przez 1.5 roku.
Proszę o pomoc!

I jeszcze notka informacyjna:
mam wersję 125KM, pełna elektrenika sterowania silnikiem, posiada 4 głowice na jednej stalowej uszczelce. Co do przyspieszeń, bo były nieporozumienia, to:
0 - 100 km/h 10.0 do 10.5 s
80 - 120 km/h IV bieg 9.0 do 10.0 s
80 - 120 km/h V bieg ok. 16 s.
Po przełączeniu się w tryb awaryjny przyspieszenie 0-100 rzeczywiście wynosi ok. 20 s.
Tomek

mizaj - |1 Sie 2006|, 2006 21:52
Temat postu: a gdzie to cudeńko znajde
Witam panowie mówicie o membranie w pompie, i że kosztuje nówka 22 zł .Będę wdzięczny za informację gdzie ją kupię .W Poznaniu tragedia nigdzie nie mogę tego dostać .
A w ASO chcą za całą pompę 11.000 zł . ,Mam pytanie czy nie wiecie gdzie można dostać uszczelki do wtrysków do VM też by się przydały chciałbym je obejrzeć w jakim są stanie a przy okażji sprawdzić kompresję .

POZDRAWIAM


Mizaj

krzysztof - |6 Sie 2006|, 2006 07:58

witam wszystkich
Moja podpowiedz dla mizaja.Ja kupilem membrane u pompiarza .Najlepiej podjedz na postoj taxi ,znajdz jakiegos dizelka i zapytaj gdzie naprawiaja pompy.Gdybys byl z kielc to dalbym ci adres , ale nie bedziesz jechal z poznania po czesc za 18 pln/ byly tez drozsze ok. 30pln./U nas w kielcach wielu jest pompiarzy ale tylko jeden mial membranke.
pozdr. i zycze szczescia w poszukiwaniach.

krzysztof

mizaj - |7 Sie 2006|, 2006 21:54

WItam
Dzięki Krzysztofie za info.Jak będę na koniec sierpnia w okolicy KIELC to się zdzownimy i dasz mi namiary na gościa. Nie mam veny by szukać w Poznaniu a ceny jak na BATORYM

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

Tlukas - |12 Sie 2006|, 2006 12:43

Cholera jasna chyba jakaś plaga z tymi membranami! U mnie też padła. Nowa u pompiarza - koszt 10zł + 20zł wymiana ale teraz za to auto asfalt zwija :-)
xart1 - |13 Sie 2006|, 2006 15:10

Witam wszystkich
ostatnio mialem okazje skladac takie urzadzenie jak vm 2.5 TD z 98 roku po wymianie calego dolu silnika
po odpaleniu pracuje nierowno i dymi na szaro po rozlaczeniu konektora na pierwszym wtryskiwaczu silnik zaczyna pracowac poprawnie ale w TRYBIE AWARYJNYM
wymiana wtrysku sterujacego pomogla

mizaj - |2 Paź 2006|, 2006 19:06
Temat postu: 2,5 td pytanie do krzystofa
Witajcie
Mam pytanie do Krzysztofa. Mam prośbę kolego jak byś opisał dokładniej wymianę membrany przy turbinie bo nie wiem jak się za to zabrać .A poznańscy mechnicy zaraz chcą wyciągać pompe i skasować 400 pln na start . Mam membrane orginalną boscha za 30 pln duża czarna z otworem na środku pytanie czy to ta. Jak się zabrać czy wystarczy podkręcać przewód z góry pompy i odkrecić przykrywkę pompy? Czy po zamontowaniu membrany musimy ją jakoś odpowietrzyć ?. Będę wdzięczny za każdą pomoc .


pozdrawiam

MIZAJ

Waldi_L_N - |4 Paź 2006|, 2006 20:08

mizaj napisał/a:
Nie mam veny by szukać w Poznaniu a ceny jak na BATORYM


Coś jest na rzeczy z cenami w stolicy Krainy Podziemnej Pomarańczy. Np. ceny w sklepie skody w Lublinie są dużo niższe i do tego występują zestawy naprawcze do rzeczy które w Poznaniu usiłują ci opchnąć w całości np. tryby tylnej wycieraczki 250 silnik i 20 zestaw naprawczy w Lublinie (w Poznaniu nie występuje, chyba że masz znajomego serwisanta)
Poza tym Mizaj jeśli coś potrzebujesz nowego w podróbce (nie mam wejścia bezpośrednio do Forda) to daj znać, Zobaczymy co da się zrobić.
Ukłony dla Małżonki
Ps.
A co do KPP to dlaczego nie mogę znaleźć zadnej sensownej informacji żeby Pyrlandczycy gdzieś się spotykali? Szkoda na paliwo? Wielkopolska gospodarność się odedzwała? Proponuję jakąś sobotę lub niedzielę wtedy parkowanie jest za free :690:

[ Dodano: 2006-10-06, 18:37 ]
No, Pyrlandia, co jest??? :twisted:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group