Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Ogólne - Było ładnie opisane i nie mogę znaleźć

irek - |12 Paź 2004|, 2004 11:34
Temat postu: Było ładnie opisane i nie mogę znaleźć
Witam

Panowie i Panie przesuzukałem forum ale jakoś nie znalazłem a chodzi mi , że któryś z naszych kolegów raz ładnie opisał regulację zaworów w 2.9 chciałem to wydrukować i dać koledze aby sobie poczytał bo mi nie wieży :) jeśli autor tej regulacji przeczyta to super a może ktoś wie gdzie ominołem ten post.
Bo chodzi mi o to, że w mądrej książce "Sam naprawiam" jest opis ale 2.8 a tam jest inaczej niż w 2.9


Pozdrawiam
Irek

irek - |12 Paź 2004|, 2004 11:55

hej

Faktycznie Speedo Ty to pisałeś teraz sobie przypomniałem, to normalnie jakbyś mugł to opisz w chwili wolnego :)

Pozdrówka

irek - |12 Paź 2004|, 2004 12:06

Dzięki wielkie
Szuler - |12 Paź 2004|, 2004 13:01

A ja mam takie pytanie, które 2.9 mają ustawiane, a które hydrauliczne zawory?

Pozdrawiam
Szuler

Struna - |12 Paź 2004|, 2004 16:53

BRC mają mechaniczne a BRD hydraulikę - przełom montaży był w 1989 roku coś koło chyba października albo września - tego dokładnie nie pamiętam.
Struna - |12 Paź 2004|, 2004 16:55

W 2.4 ta sama historia - tylko że nazwa kodowa to odpowiednio ARC i ARD
Gierap - |13 Paź 2004|, 2004 07:00

No i wyszło że mój Scorpiaczek to biały kruk :D bo 2.8 :lol:
Szuler - |13 Paź 2004|, 2004 08:02

Sprawdziłem i mam BRD :) . Więc jednak hydraulika.. Jak kupiłem scorpio to strasznie waliły zawory. Nie wiedzieliśmy, że są one hydrauliczne, zresztą pośednik, który nam go sprzedał mówił, że trzeba ustawić mu zawory.. No i ojciec z wujem ustawili je, choć za pierwszym razem jak to zrobili to podobno coś im się kompletnie zablokowało.. Jednak za drugim razem było ok i w silniku przestało już tak strasznie walić. Teraz tylko gdy jest zimny to po od paleniu przez pół minuty słychać zawory. No więc skoro one są hydrauliczne to co oni do cholery mogli ustawić? :)

Pozdrawiam
Szuler

Struna - |13 Paź 2004|, 2004 09:51

Dokładnie - w hydraulicznych są śrubki do wstępnej regulacji.
kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 13:35

Struna, a powiedz jak regulowac zawory w silniku 2.4 ARD, czyli w sumie jak ustawic wstepna regulacje bo u mnie zawory tez napier... myslalem ze jak olej wymienie to ucichna ale nie....
Struna - |13 Paź 2004|, 2004 13:41

To się tylko ustawia w odpowiedniej pozycji po wymianie popychaczy lub wałka itp. Nie służy do kasowania luzów - tak jak napisał Speedo - wymiana popychaczy Cię ratuje ( jak i mnie zresztą ) Coprawda możnaby nieco doraźnie poregulowac tymi śrubami ( regulacja jak w manualnych ) ale tak doraźnie i na krótka metę - niestety docelowo trzeba wymienić popychacze na nowe a to troszke boli finansowo :(
kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 13:50

Struna, a orientowałeś się na jaki ból trzeba by się przygotować?
Wogóle to ostatnio mam taki dziwny objaw dopalania mieszanki w tlumiku.
Jest taki efekt pukania w wydechu i silnik na wolnych obrotach lekko kuleja, tzn szarpie nim co chwilke. Nie gasnie silnik ale to wkurza. Czy mozliwe jest ze zawiesil sie jakis zawor albo ma juz taki luz?

kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:00

Łoooo matko.... tylko nie dorznieta hydraulika, nie zalamuj mnie Speedo
Tez mysle ze to podparty zawor (marzenie scietej glowy :D )
Jest jakies niebezpieczenstwo zwiazane z eksploatacja silnika z takimi objawami
Oczywiscie mowie o dorznietej hydraulice, bo jezeli to podparty zawor to zas to zlikwiduje

Struna - |13 Paź 2004|, 2004 14:02

Może masz walnięte sondy lambda i komp działa w trybie awaryjnym podając niewłaściwy skład mieszanki - wtedy wybuchy w tłumiku są wielce prawdopodobne ( niewłasciwe spalanie ) Co do kosztów to podróbki około 50 zeta sztuka w dobrym hurcie X 12 no to masz koszt samych cześci - wymienić sie ponoć nie da bez zdejmowania głowicy więc koszt uszczelki pod głowicę i jej planowanie dochodzi - jak już masz głowicę na wierzchu to warto gniazda zaworów podocierać itp - uczczelniacze zaworów tez warto wymienić przy tej operacji ( to akurat tanie jest ) docelowo to tak koło 900 zeta chyba sie uzbiera z robocizną :(
kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:03

Wogole moze to dziwny zbieg okolicznosci, ale wszystkie fordowskie silniki 2.4, czy to te w Capri czy Scorpio mialy problem z klekoczacymi zaworami. W 2.9 juz tego nie ma.
kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:13

wlasnie mi chlopaki z warsztatu oddali auto po mierzeniu cisnienia.
w 5-ciu garach ma po 9 a na trzecim garnku mam cisnienie 4.
przeciez mozna sie wkur... czyzby pierscien?

kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:16

do Speedo: pomyslalem wlasnie o tym dzisiaj i zostawilem rano auto w warsztacie do pomiarow. Juz nie wiem co o tym myslec. Jak sobie pomysle o zdjemowaniu glowicy, brrr
Struna - |13 Paź 2004|, 2004 14:16

Nie no nie opowiadaj że 2.4 maja jakiś problem z zaworami - 2.9 mają to samo bo to dokładnie taki sam silnik tylko ma mniejsze cylindry i tłoki - reszta dokładnie to samo. Więc jeśli 2.4 ma jakis problem to tak samo ma 2.9
kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:18

No to widocznie Struna to jakis zbieg okolicznosci, ale faktycznie moj szwagier mial capri z tym problem, kuzyn i kumpel z osiedla ze skorpio i wszystkie mialy silniki 2.4
Struna - |13 Paź 2004|, 2004 14:19

To może musisz poznać kumpli z 2.9 i zapytac :D Pewnie powiedzą to samo co Ci z 2.4 ;)
kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:27

Pewnie tak :)
Kurde, zmartwilem sie tym cisnieniem na 3-cim cylindrze

Struna - |13 Paź 2004|, 2004 14:32

Qrcze - może ja też zmierzę sobie - to drogi zabieg?? A masz jakieś widoczne objawy tego niskiego ciśnienia ?? ubytek mocy albo coś ??
kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:38

Sluchaj Struna, nie wiem ile to kosztuje bo mam to szczescie ze u nas w firmie mamy warsztat samochodowy (mamy swoj dzial transportu ok. 70 samochodow) i zrobili mi to za 10PLN czyli "za piwo". Ale ja wogole nie czuje zadnego spadku mocy, silnik idzie jak burza tylko na wolnych i niskich (tak do 1000-1100) obrotach kuleje i to nie tak ze caly czas, tylko chodzi chodzi elegancko i nagle spadek obrotow do 500 i wraca i znowu chwile dobrze chodzi. Wogole to zauwazylem ze jak silnik schodzi z wysokich obrotow (np dojezdzam do skrzyzowania i wrzucam na luz) to chodzi xtra, tylko po chwili jak pokreci na wolnych to zaczyna swirowac, normalnie nie przepala mieszanki chyba.
A z ta olejowa proba Speedo to cenna porada, dzieki bede musial sprobowac.

kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:41

Ale skoro za odczyt komputera chcieli mi wziac w warsztacie 80PLN (dlatego mysle o zakupie diody LED) t podejrzewam ze za pomiar cisnienia to z 50PLN minimum.
Przynajmniej u mnie w Trojmiescie.

kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 14:44

do Speedo: mam do Ciebie takie pytanie poza konkursem
Czy Ty jestes mechanikiem z zamilowania czy z wyksztalcenia. I wogole jak dlugo masz scorpio?

kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 15:13

Jaka jest Twoja opinia Speedo na temat silnika 2.8, jak wg Ciebie wypada w rankingu w stosunku do 2.9. Moj kumpel jak uslyszal jak mi klepia zawory to zaproponowal mi 2.8 ktore mial kiedys w capri ale wymienil na 2.0 bo mu chlalo benzyny za duzo. Chce mi go sprzedac za 700PLN. Kiedys slyszalem jak ten silnik chodzil. On poprostu szumial.
NIe wiem jak teraz i nie wiem na ile ta "wymowka" ze spalaniem jest prawdziwa ale jezeli to jest "ten sam" silnik jaki widzialem chetnie bym go kupil. Tylko czy to prawda ze skrzynia biegow ktora obecnie posiadam w 2.4 bedzie pasowac do 2.8. Ten kolega mowi ze ta skrzynia pasuje do wszystkich V - 2.4, 2.8 i 2.9
pozdrawiam

kJoFoL - |13 Paź 2004|, 2004 15:19

Nie chce pisac nowego tematu wiec spytam tu, jesli to nie tajemnica to powiedz Speedo czy swojego scorpio lakierowales czy polerowales. Jesli to drugie to czym. Na zdjeciu tak ladnie wyglada. Moj lakier jest tez ladny, srebrny ale nie ma juz polysku, a chcialbym zeby mial.
pozdrawiam

Struna - |13 Paź 2004|, 2004 15:39

Święte słowa speedo - a co do skrzyni biegów to są zamienne - tylko potem jest myk z wałem bo różnią się długością więc trzeba dokupić wał do danej skrzyni :)
irek - |14 Paź 2004|, 2004 08:41

HEj

No a umnie w 2,9 ciśnienie mam wspaniałe po 12 ATM na baniak - więc super, co do zaworów to mam mechanicznie ustawiane i raz do roku je ustawiam, i zawsze jest co korygować ale minimalnie ale później efekt jest (cichszy). Chociaż faktycznie 2.9 ma swój specyficzny klang zaworów poprostu cykają. Ale na wiosnę chyba będe robić wymianę łańucha rozrządu i od razu dam do zrobienia głowice i wymienię wszystkie zawory na nowe - ciekawe jaki będzie efekt ? czy będzie jeszcze ciszej ? chyba że na cichość skladają się jeszcze drążki popychaczy, krzywki oraz wałek ???


Pozdrawiam
Irek

Struna - |14 Paź 2004|, 2004 09:03

Czy ja wiem czy same zawory cykają - cykanie jest odgłosem pracy popychaczy i koników - a w V6 są one baaardzo dłuugie ( w końcy wałęk jest na środku silnika ) Ja sobi ewiele V6 słuchałem w celach porównawczych i dochodzę do wniosku, że V6 chodzi specyficznie ale jak jest wszystko sprawne i dobrze wyregulowane to praktycznie zero cykania ( i tu jako przykład podam autko Speedo - słuchałem i słuchałem i kurcze nic - normalnie przktycznie zero cykania )
irek - |14 Paź 2004|, 2004 09:16

Hej

No właśnie silnik mam żyletę ale cykaneczko jest :) SPEEDO więc sądzisz że lepszy efekt dało by wymiana krzywek które są zamocowane na wałku i które naciskają na zawory ???


Irek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group