Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - 2.0 DOHC 17L gazu na 100 km.

olo - |9 Paź 2005|, 2005 19:45
Temat postu: 2.0 DOHC 17L gazu na 100 km.
witam
spala 17 l lpg na 100 km w cyklu mieszanym i nie jest wazne cz jezdze spokojnie czy pedal w podlodze. instalacja jest nowiutka a gosciu co mi to zalozyl najwyrazniej nie moze sobie

poradzic z tym problemem, zwala na sonde lambda wiec wymienilem na nowa, na jego kompie napiecie sondy jest stale 0,38V ( z tego co wiem powinno sie zmieniac od 0 do 1V )

moze jest uszkodzona instalacja elektryczna ale on nie potrafi tego sprawdzic. do tego przy takim spalaniu auto nie powinno miec problemow z przyspieszaniem a jezdzi jak poldek. w

dole obrotow jest jeszcze w miare ale powyzej 4 tys juz jazdy nie ma. moze ktos zna dodrego gaziaza w okolicy co by mogl zagladnac i pomoc. ja rozkladam rece i zastanawiam

sie jak by BLOS zaradzil temu problemowi ( nie potrzebuje on elektroniki i to moglo by byc lekarstwo ) . na beni jest ok. nie wiem ile dokladnie pali ale gdzies od10 do 12 i przyspiesza tak jak trzeba. pozdrawiam

tomi503 - |9 Paź 2005|, 2005 20:45

Jak na benzynie ci pali tyle ile napisałeś to sonda powinna być dobra. Ale skoro gaziarz mówi ze na jego kompie wychodzi że sonda stoi to trzeba by to sprawdzić i wymienić sondę. Co do blosa to napewno by pomógł na sonde i na mułowatość w wyrzszym zakresie obrotów.
bigdaaddy - |9 Paź 2005|, 2005 20:53

Jesli to pomoże to w Częstochowie jest facet, który gaz zakłada i do niego przyjeżdżają ludzie aby im poprawiał instalacje po innych partaczach, zakład znajduje sie na ulicy Podkolejowej. Na razie nie mam telefonu ale mogę zdobyć. Sam sie do niego wybieram żeby mi założył LPG do Coswortha
olo - |9 Paź 2005|, 2005 21:03

sonda jest funkiel nowka. a gdzie moge kupic takie cudo jak blos? powiem szczerze ze oczka mi sie swieca jak czytam jak to dziala i jakie zmiany powoduje. ja bym sie chetnie dal namowic.
tomi503 - |12 Paź 2005|, 2005 20:49

Blosa szukaj tutaj w dziale sprzedam i na allegro. W tej chwili cięrzko będzie dostać ale musisz pytać a może coś trafisz.
Kevin Xy - |12 Paź 2005|, 2005 22:50

jesli gaziarz twierdzi ze to przez lambde to wyciagnij silnik krokowy gazu, wstaw tam zwykly register i zobacz jak to chodzi na gazie I generacji
Lisu - |13 Paź 2005|, 2005 01:17

Co do spalania..., ja mam 2,0 DOHC 93' w automacie, mi spala w miescie 18-20l w trasie 12-15l. Normalka. Jak masz manual to moze ciut przy duzo Ci ciagnie gazu.
Ja uwazam moje spalanie za normalne. Taka jest domena FORDA.
A odnosnie znalezienia dobrego gaziarza, nie jest latwo, kazdy zaklad jest ustawiony na zainstalowanie a nie na serwis i optymalizacje pracy instalcji.

Lisu

KARLLL - |13 Paź 2005|, 2005 08:50
Temat postu: Spalanie
Do kwietnia tego roku, moja skorupka spalala 13-14l /100 w miescie w korkach zima.
Na trasie spadalo do 10l /100. Automat. Az podkusilo mnie na wymiane parownika. 18/100 na trasie. Nadal walcze. juz coraz lepiej, ale i tak pewnie skonczy sie na wymianie parownika. Co do Blosa. Zainteresowany dam namiar na faceta ktory sprowadza.
pozdrawiam serdecznie

Zysio - |14 Paź 2005|, 2005 08:39

Lisu, gdybym miał takie spalanie jak u Ciebie to już dawno z torbami bym poszedł :? Dla mnie normalne spalanie to 13 l w mieście, 11 w mieszanym a na trasie da się zejść na poziom ok. 9 litrów, jadąc dość dynamicznie (jak na DOHC ;) ). Mówię tu o LPG.
Struna - |17 Paź 2005|, 2005 11:57

Jak założyłes niowy parownik to przez jakiś 1000-2000 km będzie więcej palić - potem regulacja i powinno być OK - no chyba, że założyłeś parownik o jakiejś niewielkiej mocy.
olo - |19 Paź 2005|, 2005 08:50

parownik ma 100kw. wczoraj bylem w serwisie forda i to co od nich uslyszalem. " instalacja gazowa jest zle zalozona, wolne obroty sa zrealizowane poprzez uchylona przepustnice a

elektrozawor biegu jalowego zostal zaslepiony." poradzcie mi lepiej jak mam wyegzekwowac od gaziarza poprawne zalozenie instalacji i czy wogole jest sens

interweniowac i gdzie. moze przez jakis urzad? pozdrawiam

TCQ - |19 Paź 2005|, 2005 11:49

Lisu napisał/a:
Co do spalania..., ja mam 2,0 DOHC 93' w automacie, mi spala w miescie 18-20l w trasie 12-15l. Normalka. Jak masz manual to moze ciut przy duzo Ci ciagnie gazu.
Ja uwazam moje spalanie za normalne...

Lisu


Raczej nie jest to normalne moje Scoprio z ASB paliło 9l/100km bez łaski na trasie i 11.5l/100km w mieście, mojego ojca pali 10l/100km trasa i 12.5l/km w mieście więc raczej przesadnie dużo Ci Pali a z tego co wiem fordy nie palą dużo.

Vaux - |19 Paź 2005|, 2005 12:04

Heheh...mój teraz też pali 15-17 literków bo zachciało mi się odkręcić śrubki;) Odejście jest lepsze ale chyba będę musiał znowu przykręcić bo z torbami pójdę...Zanim odkręciłem normą było spalanie w granicach 12 litrów. Tak jak koledzy sugerują możesz spróbować założyć register i wtedy wyjdzie na jaw skąd takie spalanie jak nim trochę pokręcisz.
Pozdro!

megalith - |19 Paź 2005|, 2005 16:10

Lisu napisał/a:
ja mam 2,0 DOHC 93' w automacie, mi spala w miescie 18-20l w trasie 12-15l. Normalka.

Muszę zęby pozbierać po podłodze. :shock: Niesamowite... i Ty to tolerujesz?


olo napisał/a:
" instalacja gazowa jest zle zalozona, wolne obroty sa zrealizowane poprzez uchylona przepustnice a elektrozawor biegu jalowego zostal zaslepiony."


Heh, tak wyglądała moja pierwsza próba z BLOSem (żeby tylko jeździło), ale to jest bez sensu, i na pewno nie powinno tak być. To jest ewidentnie skopana instalka.

olo napisał/a:
poradzcie mi lepiej jak mam wyegzekwowac od gaziarza poprawne zalozenie instalacji i czy wogole jest sens


Jak mu już zapłaciłeś to marnie to widzę, ewentualnie możesz postraszyć rzecznikiem konsumentów, teleexpresem, sądem, kilofem w masce jego samochodu... Ale raczej niech on Ci tego już nie poprawia, a zwróci kasę za montaż i idź do kogoś innego.

Ja oferuję przyzwoitego faceta w Jaworznie, ale to kawałeczek od Ciebie.

Vaux napisał/a:
Heheh...mój teraz też pali 15-7 literków bo zachciało mi się odkręcić śrubki;)


Ty wogle musisz tego swojego wynalazka szerzej na forum przedstawić, bo generalnie wygląda bardzo zajefajnie DeOHaC z deklem u góry :)

Vaux - |19 Paź 2005|, 2005 17:20

E, chyba nie ma co przedstawiać...tak jak Struna powiedział, pewnie wcześniejszemu właścicielowi padł oryginalny silnik i wstawił deohaca na gazniku od sierki ( N8 ) wywalając wszystko co było związane z wtryskiem - dowodem na to są chociażby te przewody wiszące luzem pod kolektorem ssącym i pompa paliwa wewnątrz zbiornika (podobno oryginalne gaźnikowe 2.0 miało ją na zewnątrz w/g mojej książki). Podobnie zrobił mój szwagier w escorcie jak mu po raz kolejny Bosh K-Jetronic dopiekł: wywalił wszystko i wstawił gaźnik. Mi to nie przeszkadza, nawet się ciesze bo jest mniej rzeczy które mogą sie zepsuć i wystarczy mu też instalacja I-generacji;) Muszę tylko sprawdzić czemu pompa paliwa nie podaje benzyny ale to już inna sprawa...


VIK - |19 Paź 2005|, 2005 19:33

Oryginalne DOHC gaźnik mialo pompę WEWNĄTRZ, a Twój wygląda na całkiem fabryczny :wink:
Vaux - |19 Paź 2005|, 2005 19:46

Struna oglądał i pokazał mi na tabliczce znamionowej "Eng. type - N9" a na silniku jest N8 i poza tym z boku wisi kilka wtyczek wolnych podobno do wtryskiwaczy.
VIK - |19 Paź 2005|, 2005 20:10

może co "stuningowali", ale pompa jest w zbiorniku na bank, reszty nie widziałem :wink: :arrow:
Struna - |20 Paź 2005|, 2005 09:41

wisza wtyczki od wtryskiwaczy no i VIN mówi że powinno być N9 a jest N8 - sprawa oczywista ;) poza tym top auto MK1 po facelifcie więc no way żeby tam był gaźnikowiec fabrycznie. Ale jest i śmiga a to najważniejsze.
Vaux - |21 Lis 2005|, 2005 21:36

Heh...jednak w innych skorpiaczkach tez wsadzali taki silnik z gazniolem jak u mnie...tylko wczesniej:) Więc nie tylko sierra...

http://www.otomoto.pl/ind...show&id=C655122

Pozdro

VIK - |22 Lis 2005|, 2005 07:44

No, ale alternator masz od DOHC EFI, ma zwykle mniejsze koło pasowe niż gaźnikowy, pewnie więc grzebane coś było, najważniejsze, że śmiga.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group