Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Ogólne - Kilka pytań o Scorpio

Khazar - |2 Wrz 2014|, 2014 10:15
Temat postu: Kilka pytań o Scorpio
Witam.
Mam kilkla pytń z różnych dziedzin dlatego pisze na ogólnym.
Pytania dotyczą Scorpio MK III.

Pierwsza sprawa to spryskiwacze. Fabrycznie jest tak że odpalając spryskiwacze jednocześnie uruchamiają się wycieraczki. Da się to jakoś łatwo przerobić tak żeby uruchamiały się tylko spryskiwacze ?

Druga, jak działa pamięć foteli ? Jak się to ustawia ?

Trzecie pytsnie dotyczy licznika spalania. Czy podczas hamowania silnikiem spalanie chwilowe powinno pokazywać 0,0 czy jakąś inną wielkość ? Załóżmy że rozpędzam się na 3 do odcięcia, potem zdejmuję nogę z gazu i zwalniam aż do momentu w którym silnik zacznie napędzać auto. Czy w takiej sytuacji licznik powinien pokazać spalanie chwilowe 0,0 czy np. 2-3 litry ? Wg mojej wiedzy podczas hamowania silnikiem paliwo nie jest spalane, czy liznik powinien to pokazać ?

WieSiu - |2 Wrz 2014|, 2014 10:31

Khazar napisał/a:
Da się to jakoś łatwo przerobić tak żeby uruchamiały się tylko spryskiwacze ?


na pewno sie da,ale jak to powiedza Ci co dokladnie wiedzia. Z tego co pamietam,to jak sie na krotko nacisnie to wycieraczki nie zdarzą wystartowac,ale moze mi sie wydaje,bo kilkoma autami w ostatnim czasie jezdzilem i nie wiem w ktorym tak bylo.

Khazar napisał/a:
Druga, jak działa pamięć foteli ? Jak się to ustawia ?



ustawiasz fotel tam gdzie chcesz, naciskasz duzy przycisk,a nastepnie numerek pod ktorym chcesz zaprogramowac, wywolujesz tylko numerkiem.

Khazar napisał/a:
Czy podczas hamowania silnikiem spalanie chwilowe powinno pokazywać 0,0 czy jakąś inną wielkość ?


roznie bywa w przypadku boba, ale na pewno pokazuje 0,0 jak jedziesz z duza predkoscia na 4 biegu i puscisz gaz.

PiotrekGran - |2 Wrz 2014|, 2014 10:54

Khazar, ale ten BOB ma nadal skrzynię automatyczną ?
Khazar - |2 Wrz 2014|, 2014 10:57

[quote="WieSiu"]

na pewno sie da,ale jak to powiedza Ci co dokladnie wiedzia. Z tego co pamietam,to jak sie na krotko nacisnie to wycieraczki nie zdarzą wystartowac,ale moze mi sie wydaje,bo kilkoma autami w ostatnim czasie jezdzilem i nie wiem w ktorym tak bylo.

włąsnie chciałbym mieć tak żebym mógł sobie porządnie spryskać szybę zanim załącze wycieraczki a nie pstrykać ileśtam razy żeby po kropelce nakapać.

WieSiu napisał/a:


roznie bywa w przypadku boba, ale na pewno pokazuje 0,0 jak jedziesz z duza predkoscia na 4 biegu i puscisz gaz.


Mam boba w manualu, nie wiem czy to ma wpływ, ale jak mocno bym nie hamował silnikiem to i tak zawsze spalanie się trzyma na poziomie co najmniej 3 litrów. Podejrzewam że mam dojechane wtryski ale czy to możliwe żeby aż taką różnicę to robiło ? Czy to by znaczyło że mi tyle paliwa ucieka ??

Jankes - |2 Wrz 2014|, 2014 11:00

Pytanie jak przerobione to na manual.
WieSiu - |2 Wrz 2014|, 2014 11:03

Zajechane wtryski nie mają nic do tego, komp tyle pokazuje bo sam kaze te wtryski otwierać, pewnie coś jest nie tak zrobione przy przeróbce na manual
YaKuZ - |2 Wrz 2014|, 2014 12:13

na automacie mi chyba minimum 2 pokazuje ale na manualu w boa odcina cały czas.....do 1600 obrotów...
Khazar - |2 Wrz 2014|, 2014 12:41

W sumie to nie wiem jak przerobione bo kupilem juz w manualu. Skoro komp otwiera wtryski i wlewa paliwo to nie powinno to byc odczuwalne ? Strzalow w wydechu nie slychac wiec co wlane jest spalane.
gufer-posepny - |2 Wrz 2014|, 2014 13:32

jak jest wszystko ok to bob często te 0.0 pokazuje i to wcale nie trzeba pałować jakoś . wskazanie takie jest do chyba 1200 ob a potem rozpina locka i utrzymuje obroty . odcinka w bobie to gdzieś 6500 tak coś pamiętam .
bingo - |2 Wrz 2014|, 2014 13:55

od. 3 - komp od BOBa jest skonfigurowany z pracą skrzyni automatycznej i tu pewnie masz problem, że komp nie widzi hamowania silnikiem, bo nie ma sygnału, na którym biegu jest załączona skrzynia.

od. 2 - programowanie: ustawiasz fotel kierowcy i lusterka , naciskasz duży przycisk, a następnie odpowiedni numerek z małych .
ustawianie - naciskasz odpowiedni mały przycisk i fotel się ustawia
automatyczne ustawianie - programujesz piloty i po otwarciu pierwszym pilotem fotel ustawi się do 1, a drugim do 2, trzeci do 3.

od. 1 - musiałbyś rozerać manetkę od wycieraczek i i fizycznie usunąć styk podający sygnał na bimbadełko. usunięcie kabla spowoduje zanik również okresowych wycieraczek - komunikacja wykorzystuje te same dwa przewody.

aviator - |2 Wrz 2014|, 2014 14:10

Khazar napisał/a:

włąsnie chciałbym mieć tak żebym mógł sobie porządnie spryskać szybę zanim załącze wycieraczki a nie pstrykać ileśtam razy żeby po kropelce nakapać.
.


Załóż sobie spryskiwacze mglowe z focusa i będziesz miał pożądany efekt.

Jankes - |2 Wrz 2014|, 2014 14:16

Khazar, a co za auto kupiłes, znane nam??
Khazar - |2 Wrz 2014|, 2014 19:30

Kupiłem auto od użytkownika Stachu, z Włocławka, nie wiem w jakim stopniu udzielał się on na forum.
Jak powinna być rozwiązana kwestia manuala żeby hamowanie silnikiem odcinało paliwo ? Ja nałogowo hamuje biegami, mam nadzieję że dawka paliwa nie zależy od obrotów tylko jest zawsze taka jak na idlu ? Inaczej mam lipe

Vaux - |2 Wrz 2014|, 2014 19:46

Co do psiukacza to nie wiem jak w mk3 ale w mk2 sprawę załatwia pokombinowanie z czerwonym przekaźnikiem wycieraczek, jak znajde dłuższą chwilkę to potestuję u siebie jak się sprawuje założony przekaźnik z mk1
Jankes - |2 Wrz 2014|, 2014 20:29

A Stachu kupił go od Pepiego.
Kamil_Scorpio_ - |2 Wrz 2014|, 2014 20:40

Jankes napisał/a:
A Stachu kupił go od Pepiego.


i długo nim nie najeździł :):

Uderz do Pepiego :)

pepi - |2 Wrz 2014|, 2014 21:35

ze dwa lata ;)
czy ja wiem czy nie długo

[ Dodano: |2 Wrz 2014|, 2014 21:38 ]
ile to ci pali ?

Khazar - |3 Wrz 2014|, 2014 10:27

Na dobrą sprawę to ciężko powiedzieć ile pali. Jeżdżę praktycznie tylko na gazie, najczęściej na krótkich trasach (10-15 min) ale z w miarę dużymi prędkościami. Miasto, ale 2 pasmówki przy małym ruchu. Jeśli wierzyć kompowi to średnie spalanie ok 12 l/100 km, a nogę mam raczej ciężką, więc nie jest to chyba zły wynik. Nie wiem w jakim stopniu komp jest wiarygodny.
bingo - |3 Wrz 2014|, 2014 12:54

Vaux napisał/a:
Co do psiukacza to nie wiem jak w mk3 ale w mk2 sprawę załatwia pokombinowanie z czerwonym przekaźnikiem wycieraczek, jak znajde dłuższą chwilkę to potestuję u siebie jak się sprawuje założony przekaźnik z mk1
- tyle, że w MK3 przekaźnik jest normaly, a sterowanie idzie z bimbadełka, a w MK2 sterowanie robi właśnie przekaźnik.
ford2fast - |4 Wrz 2014|, 2014 02:47

Khazar napisał/a:
Nie wiem w jakim stopniu komp jest wiarygodny.

W tym egzemplarzu bierze wskazania z Jowisza :)

pepi - |4 Wrz 2014|, 2014 06:45

polemizował bym z tobą akurat za moich czasów pokazywało miarodajnie plus coś tam
ale to było dawno i już mi wyleciało
coś w trasie do zakopanego 11 lpg może 12 ;)
na kompie pokazywało coś koło 10 l

Reader - |4 Wrz 2014|, 2014 08:14
Temat postu: Re: Kilka pytań o Scorpio
Khazar napisał/a:
Pierwsza sprawa to spryskiwacze. Fabrycznie jest tak że odpalając spryskiwacze jednocześnie uruchamiają się wycieraczki. Da się to jakoś łatwo przerobić tak żeby uruchamiały się tylko spryskiwacze ?
Aby na stałe odłączyć spryskiwacze od wycieraczek to trzeba albo przeciąć ścieżkę drukowaną w Timerze albo wypiąć przewód.
Ewentualnie spróbuj wstawić zaworek zwrotny w przewód od pompki spryskiwacza aby płyn się nie cofał do zbiorniczka bo pewnie w tym masz problem.

Khazar - |4 Wrz 2014|, 2014 10:02

ford2fast napisał/a:

W tym egzemplarzu bierze wskazania z Jowisza :)


Jak komp liczy spalanie ? Ilosć wlanej wahy bierze z ecu ? W danej chwili dla zassanej ilości powietrza komp oblicza ile wahy musi wlać, ale jeśli np. padnięte wtryski nie wyrabiają i leją mniej to komp wie że wlał mniej czy myśli że poszło tyle ile chciał ?


Aby na stałe odłączyć spryskiwacze od wycieraczek to trzeba albo przeciąć ścieżkę drukowaną w Timerze albo wypiąć przewód.
Ewentualnie spróbuj wstawić zaworek zwrotny w przewód od pompki spryskiwacza aby płyn się nie cofał do zbiorniczka bo pewnie w tym masz problem.

Reader napisał/a:
Aby na stałe odłączyć spryskiwacze od wycieraczek to trzeba albo przeciąć ścieżkę drukowaną w Timerze albo wypiąć przewód.


Trzeba do tego zdejmować deksę ? Tak aż strasznie mi nie przeszkadzają te spryskiwacze żeby jakieś grubsze rozbiórki robić, ale jak w miarę łatwo da się to zrobić to bym wolał to przerobić.


Reader napisał/a:

Ewentualnie spróbuj wstawić zaworek zwrotny w przewód od pompki spryskiwacza aby płyn się nie cofał do zbiorniczka bo pewnie w tym masz problem.


Nie chodzi o to że jakoś słabo leci płyn czy coś, chodzi mi o to że wycieraczki startują do razu i jadą na sucho zanim ten płyn zdąży spłyńąć po szybie. W sierrze miałem tak że sobie najpierw odpalałem spryskiwacze, nalałem porządnie na szybę i wycieraczka jechała od początku już po mokrym, w skorpiaku jest tak że wycieraczka zdąży przejechać tam i z powrotem na sucho.

Reader - |4 Wrz 2014|, 2014 10:15

Khazar napisał/a:
Trzeba do tego zdejmować deksę ? Tak aż strasznie mi nie przeszkadzają te spryskiwacze żeby jakieś grubsze rozbiórki robić, ale jak w miarę łatwo da się to zrobić to bym wolał to przerobić.
Nie trzeba, TIMER jest nad prawym kolanem kierowcy. Czarne prostokątne plastikowe pudełko.

Khazar napisał/a:
Nie chodzi o to że jakoś słabo leci płyn czy coś, chodzi mi o to że wycieraczki startują do razu i jadą na sucho zanim ten płyn zdąży spłyńąć po szybie. W sierrze miałem tak że sobie najpierw odpalałem spryskiwacze, nalałem porządnie na szybę i wycieraczka jechała od początku już po mokrym, w skorpiaku jest tak że wycieraczka zdąży przejechać tam i z powrotem na sucho.
Właśnie dlatego jest ta zwłoka w dostarczaniu płynu ponieważ się cofa. Ale jeśli nadal nie jest to czego szukasz to można rozłączyć.
Ja u siebie mam rozłączone bo poczyniłem pewne prace nad wykonaniem opóźnienia załączenia, ale z braku czasu temat mam nadal otwarty.
Wcześniej wkurzało mnie to, że wycieraczki latały na sucho, teraz mnie wkurza że nie startują automatycznie ze spryskiwaczem. ;-D

Khazar - |4 Wrz 2014|, 2014 11:03

Ok to w takim razie będę musiał się za to zabrać. Dziękki za info.
trzypion - |4 Wrz 2014|, 2014 11:14

Khazar napisał/a:

Jak komp liczy spalanie ? Ilosć wlanej wahy bierze z ecu ?

Tak, dostaje dane o czasie otwarcia wtrysków i z tego liczy.

Khazar napisał/a:

W danej chwili dla zassanej ilości powietrza komp oblicza ile wahy musi wlać, ale jeśli np. padnięte wtryski nie wyrabiają i leją mniej to komp wie że wlał mniej czy myśli że poszło tyle ile chciał ?

W takim przypadku komp zobaczy, że nalał mniej, ale nie po ilości paliwa, tylko sondy lambda mu powiedzą, że mieszanka jest za uboga, wiec skompensuje to zwiekszeniem czasu otwarcia wtryskiwaczy. I poda, że wlał więcej, niż rzeczywiście wlał.

Reader - |4 Wrz 2014|, 2014 12:16

trzypion napisał/a:
Khazar napisał/a:

Jak komp liczy spalanie ? Ilosć wlanej wahy bierze z ecu ?

Tak, dostaje dane o czasie otwarcia wtrysków i z tego liczy.
Nie trzypion, ECU udostępnia zakodowaną informację o już wyliczonym przepływie paliwa.
trzypion - |4 Wrz 2014|, 2014 12:25

Rader, ale ECu (też komp ;) ) wylicza własnie z czasu otwarcia wtrysków - nie ma czujnika przepływu benzyny.
Reader - |4 Wrz 2014|, 2014 12:40

trzypion napisał/a:
Rader, ale ECu (też komp ;) ) wylicza własnie z czasu otwarcia wtrysków - nie ma czujnika przepływu benzyny.
Dobrze wiesz o czym napisałeś.
Pisałeś o "TRIP-kompie" bo odpowiadałeś dokładnie na cytat Khazara:
Cytat:
Jak komp liczy spalanie ? Ilosć wlanej wahy bierze z ecu ?


I swoją odpowiedzią ukazałeś nieznajomość sygnału Fuel Flow Rate udostępnianego przez Data Output Link z ECU, ale zupełnie nie rozumiem po co robisz zamieszanie i próbujesz odwracać kota do góry worem?

ECU nie musi od nikogo dostawać żadnych informacji o czasach otwarcia wtrysków bo to on wylicza i generuje. :D

pepi - |4 Wrz 2014|, 2014 12:57

tylko że f2f chodziło pewnie że to manual i o to że to ledwo co jedzie :-d
i pewnie ma 120 km i ....
Jeden drut wielki :)
najlepiej wlać do pełna lpg a butla za moich czasów butla 60 ;
i zrobić 200km i do pełna wyjdzie samo

Reader - |4 Wrz 2014|, 2014 13:05

Jak był u Ciebie to wskazywał 0.0 przy hamowaniu silnikiem?
trzypion - |4 Wrz 2014|, 2014 14:15

O ile pamiętam, to EEC IV odcina przy hamowaniu dopiero po dośc długim czasie tego hamowania, zreszta EEC V też.
WieSiu - |4 Wrz 2014|, 2014 18:03

Źle pamiętasz, mam eec IV w escorcie i odcina od razu
ford2fast - |4 Wrz 2014|, 2014 23:15

Khazar napisał/a:
Jak komp liczy spalanie ?

Spalanie benzyny a nie alpagi :)
Przy prawidłowo wyregulowanej instalacji elpegie NIGDY nie będzie pokazywał rzeczywistego zużycia paliwa :)

pablo19 - |4 Wrz 2014|, 2014 23:39

WieSiu napisał/a:
Źle pamiętasz, mam eec IV w escorcie i odcina od razu
Moje też od razu tną, wystarczy mieć ponad 1500 rpm na budziku :)
gt500 - |5 Wrz 2014|, 2014 00:15

w EEC V też odcina momentalnie. Nawet jak tam na kompie coś sobie skoczy to tak czas wtrysku zero wynosi.
WieSiu - |5 Wrz 2014|, 2014 06:16

Haaa.trzypion nie mial racji,oczywiscie sie do tego nie przyzna ze wprowadza ludzibw blad
Reader - |5 Wrz 2014|, 2014 07:54

Khazar napisał/a:
Ok to w takim razie będę musiał się za to zabrać. Dziękki za info.
No to jak chcesz odłączyć, to najłatwiej wypiąć przewód z wtyczki modułu Timer.
Pin19 - przewód żółto-czarny.
Tylko zaizoluj bo normalnie jest na nim +12V a w momencie spryskiwania pojawia się masa.

bingo - |5 Wrz 2014|, 2014 08:51

odcięcie wtrysku następuje zaraz po puszczeniu gazu. Jest tylko ten defekt, że przy cosie jest to uzależnione od aktualnego biegu i załączonej blokady sprzęgła, a że nie masz automaa, to i tych informacji komp nie dostaje.
pablo19 - |6 Wrz 2014|, 2014 15:58

Dziś obserwowałem tripa, wtryski były odcięte przy hamowaniu dopóki był zapięty Lock-Up to jakby oczywiste, obrotów miałem 1200, Lock-Up zmienia stan przy 70 km/h.
W manualu wtyski są odcięte tylko powyżej 1500 rpm, to też jakby oczywiste :)

sobolaqe - |6 Wrz 2014|, 2014 21:51

WieSiu napisał/a:
Haaa.trzypion nie mial racji,oczywiscie sie do tego nie przyzna ze wprowadza ludzibw blad


przeciez to norma u niego :-d

WieSiu - |7 Wrz 2014|, 2014 09:32

Jak widać zostawił temat bez sprostowania, milknie gdy nie ma argumentów
zibi8556 - |7 Wrz 2014|, 2014 16:23

WieSiu napisał/a:
Jak widać zostawił temat bez sprostowania, milknie gdy nie ma argumentów

A może szykuje się do ataku? :P

aviator - |7 Wrz 2014|, 2014 16:55

Googluje jakas madra odpowiedz z pogranicza NASA
gufer-posepny - |7 Wrz 2014|, 2014 18:48

trzypion napisał/a:
O ile pamiętam, to EEC IV odcina przy hamowaniu dopiero po dośc długim czasie tego hamowania, zreszta EEC V też.


miałem to w 12V .... źle ustawiona przepustnica i kalibracja .

pepi - |7 Wrz 2014|, 2014 19:24

bingo napisał/a:
aktualnego biegu i załączonej blokady sprzęgła,
- a właśnie że ma
no chyba że coś się zmieniło od mich czasów


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group