Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

LPG - GAZ - Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6

piotrf - |8 Paź 2010|, 2010 21:55
Temat postu: Strzela, dusi, gaśnie BINGO M 2,4 12V6
Witam

jak w temacie - motor 2.4 12V6 + Bingo M + Emulator E6

Wszystko zaczęło się po wymianie silnika parę miesięcy temu ... (z 2.9 na 2.4) tak jak wcześniej silnik łapał 10* i jechał na lpg to zaczął pracować przy 40* od niedawna przy 60* na niskich obrotach zimny gasł, nagrzany do 90* dusił się, powyżej 1100 nie było problemów.

Zmieniłem gazownika, wymienił reduktor z lovato super (140km) na nie pamiętam co ale optycznie ze 3 razy większy. Pół dnia ustawiał i nie ustawił, mam wrócić w poniedziałek. Na tą chwilę strzelił mi jak parę sekund jechałem na 3000 i jak przygazowałem do 1500 dwa razy z rzędu, czasami się dusi (obroty spadają do 500-600 ale nie gaśnie), już mam rozerwaną pokrywę filtra :/ Generalnie jestem podłamany

Koleś po wymianie filtra paliwa stwierdził że jest kaszana, sonda cały czas uboga i nie wiadomo dla czego strzela, obstawia lewe powietrze.

Przewody WN+cewka+palec wymienione w okolicy stycznia 2010, świece wiosną.

Jutro wymienię cewkę (leży w garażu), świece, sprawdzę dolot samostartem ... co jeszcze?

warto może dodać że mam odczucie gubienia zapłonu na niskich obrotach (bardziej na beni niż lpg)

gufer-posepny - |8 Paź 2010|, 2010 22:02

Jak ubogo to będzie strzelał .
piotrf - |8 Paź 2010|, 2010 22:05

mogłem pokręcić co jest ubogie a co bogate :/ sorry
pepi - |8 Paź 2010|, 2010 22:18

a zapłon się nie przestawił ? a lewizne się sprawdza zatykając dolot
piotrf - |8 Paź 2010|, 2010 22:56

zapłon jest wielkim znakiem zapytania - niema w okolicy nikogo kto wie jak to do końca zrobić dobrze, ustawiłem go na znaki i z korygowałem lampą, ale nie jest to chyba precyzyjne ustawienie

co do dolotu to jak? zdjąć pokrywę i na głucho zatkać? jak sprawdzę w ten sposób szczelność? chyba od razu zgaśnie

pepi - |9 Paź 2010|, 2010 12:58

tak zgaśnie , zapłon się się ustawia w trybie serwisowym ucinasz 2 kabelek od aparatu od góry chyba niebieski z czerwonym paskiem i wtedy sie ustawia

[ Dodano: |9 Paź 2010|, o 12:59 ]
potem się ten kabelek spina po ustawieniu

piotrf - |9 Paź 2010|, 2010 14:34

tak właśnie robiłem (odcięcie kabelka), ale po ustawieniu na lampę było gorzej niż na znaczki :/
Darek_Police - |9 Paź 2010|, 2010 15:03

stary indiański sposób mówi, żeby przyspieszać zapłon co trochę i testować silnik pod obciążeniem (pod górkę na 4 lub 5 biegu) i słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego) i powinno być gitarra. Ustawiłem tak w scorpio i w uno. Nie ma zastrzeżeń co do dynamiki (adekwatnie do silników ;) ) i spalania.

Bo cały pic polega właśnie na tym, by zapłon był możliwe wczesny, ale żeby nie było spalania stukowego. Ot co.

Nawet, jak się na LPG lata, to można tak ustawić, że na beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan.

pepi - |9 Paź 2010|, 2010 21:54

tylko ze akurat w 2,9 nie jest tak łatwo to ustawić ;) jakby się wydawało
Mysza - |10 Paź 2010|, 2010 07:54

Darek_Police napisał/a:
słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego)
a co ma spalanie stukowe do rzęrzenia klawiatury? :d

[ Dodano: |10 Paź 2010|, o 07:56 ]
Darek_Police napisał/a:
beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan.
po ierwsze to nie zadne klepanie zaworow, a po drugie to co to znaczy ze ma wiecej oktan? :d
Darek_Police - |10 Paź 2010|, 2010 09:36

Mysza napisał/a:
Darek_Police napisał/a:
słuchać czy klawiatura nie rzęzi. Jak zacznie rzęzić, to wtedy zapłon deczko opóźnić (żeby przestało rzęzić - czyli brak spalania stukowego)
a co ma spalanie stukowe do rzęrzenia klawiatury? :d


No tak się właśnie objawia spalanie stukowe.

Mysza napisał/a:

[ Dodano: |10 Paź 2010|, o 07:56 ]
Darek_Police napisał/a:
beni będzie pod dużymi obciążeniami klepał zaworami, to dla LPG powinno być w sam raz, bo ma więcej oktan.
po ierwsze to nie zadne klepanie zaworow, a po drugie to co to znaczy ze ma wiecej oktan? :d


no jak to co? Im wiecej oktan tym paliwo odporniejsze na spalanie stukowe.

Mysza - |10 Paź 2010|, 2010 10:46

klawiatura ma z tym cos wspolnego? powaznie? :D

a co to te oktany są wogole? :D

darecki111 - |11 Paź 2010|, 2010 08:30

A to właśnie ;) http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
Mysza - |11 Paź 2010|, 2010 08:32

A to tez wlasnie :) LICZBA OKTANOWA a nie zadne magiczne oktany!
darecki111 - |11 Paź 2010|, 2010 08:36

"oktany" to pewnie taki skrót myślowy, ale i tak wszyscy wiedzą o co chodzi. Pozdrawiam.
Mysza - |11 Paź 2010|, 2010 09:36

tak jak i 'grające zawory' zamiast spalania stukowego... to tez skrot myslowy? takie skroty szerzą dyletanctwo i niefachowość.
Darek_Police - |11 Paź 2010|, 2010 09:52

Mysza napisał/a:
tak jak i 'grające zawory' zamiast spalania stukowego... to tez skrot myslowy? takie skroty szerzą dyletanctwo i niefachowość.


przepraszam

pablo19 - |13 Paź 2010|, 2010 08:11

Sprawdziłeś szczelność dolotu?
fotoretter - |16 Kwi 2011|, 2011 01:22

Wymieniłem 2 swieczki bo 2 nadal maja iskrę że konia powalą, teraz wiem ze wymienia się komplet by miec rowny zapołon na wszystkich swieczkach (ale jak się pytałem czemu cały komplet to nikt nie umiał odpowiedzieć, nie pytałęm na forum).
Przewody jeszcze MC ale juz powinny jechac cos lepszego bosh.

Bynajmniej dziwny objaw jest taki że jak odkrecałem wczesniej swieczki i po zakreceniu było spalanie stukowe, i tu dziwne odzywa sie gdy slink schodzi z obrotów na biegu jałowym poniżej 2500, stuknie ok 4 razy(4 tłoki) i spokój. Po jakimś czasie jakby zupełnie ustało:)

Teraz wymieniałem swiczczki objaw ten sam, w dodadku swice czerwone:/ za uboga mieszanka (ruszyłem bo zdychał przez swiece i kable).
PS jak domowym sposobem ustawić mieszanke kręcać tylko srubą na dolocie, parownik nie tykany gaziaź dawno temu ustawił i tego nie ruszam.

Zbyt bogato dusi sie, zbyt ubogo? i Pewnie gdzies posrodku czy jak?

gufer-posepny - |16 Kwi 2011|, 2011 09:15

z kablami WN to różnie bywa .tymi z BOSCH-a

no gdzieś w połowie ustawiasz . najlepiej to analizator spalin . pozatym jak tak świece wypala to gniazda zaworowe też średnio to znoszą ,

fotoretter - |16 Kwi 2011|, 2011 10:58

Jeden z forumowiczów na nich jedził rok, teraz auto na części idzie, ciepły on ma OHC ja mam DOHC więc troche więcej kucy i kable moga już mu nie pasować, no ale zobaczymy.
To moje pierwsze auto chodz latam nim juz ok 4 lata to dalej się ucze a on dzielnie to znosi:)

Wracając do palania stukowego wczoraj jak był ciepły było owe stukanie. Dzis jak jest zimny nie ma. Ale powie mi ktos dlaczego tylko 4 stuki sa? I dlaczego tylko jak schodzi z obrotów potem cicho.

W tym miesiącu przeglad ale musze dojechać i nie zniszyczyć nic.

bolus1 - |16 Kwi 2011|, 2011 14:15

Te stukanie to może być coś w luźnego.. np. wydech.. przy danych obrotach podczas schodzenia ma taki rezonans że majta się na lewo i prawo i uderza :> spróbuj obczaić przy jakiś obrotach są stuki a potem potrzymać go na tych obrotach i nasłuchuj czy nic nie ma :) Tata w Passacie tak miał :P
fotoretter - |16 Kwi 2011|, 2011 16:12

Stuki najlepiej słyszalen sa przy schodzeniu w przedziale 1600-1400 obrotów i sa 4 jeden za drugim, mają wydzwiek tempy jakby włąśnie małe strzały, jak schodzi z innych obotów jest 1-2 cichsze takie stuki, jak wchodzi na obroty pojawia sie czasmi 1 też lekko szłyszalny. Nagranie tego nie odda, jak ktos ma dosc dobre głosniczki to moze usłyszy nawet kilka tych dzwieków.
https://rapidshare.com/files/457712017/WS330291-3.mp3

Owe stuki sa bardziej słyszalne przy silniku po stronie wydechu, jakis 2 tyg temu zauwarzyłem ze silnik jest zauwarzalnie cieplejszy i szybciej sie nagrzewa (po ruszeniu sruby na dolocie).
Po dojechaniu do białęgo jade do gaziarza i byc moze na analizatro spalin tylko co lepiej najpierw?

Mieszanka nie jest uboga, przykreciłęm srube czyli zmniejszyłem ilosc powietrza tak 1-1,5 obortu by sie nie dusił od zbyt bogatej. Przewody sa średnim stanie leciutko po pekane. Ale też je chyba nie długo wymienie dla spokoju by nie było lewego powietrza.

Czekam na wiadomość od kolegi z forum i bede wiedział co z kabalami, no ale kable w spalaniu stukowym maja mniejsze znaczenie niz same swiece. Własnie swiece miały nalot czrewony i jakby korozja je jadła:/

gufer-posepny - |16 Kwi 2011|, 2011 20:38

aleś wrzucił plik że nikt go nie pobierze .

co do świec . to nie czerwony a lekko brązowy . czerwone to by się musiały świecić . ogólnie ten kolor świadczyłby o prawidłowym składzie paliwa spalanego . ale to bardzo nieprecyzyjna metoda określenia .

pepi - |16 Kwi 2011|, 2011 21:02

co do ustawienia lpg tak mniej więcej
ustawiasz 3tys obr -i śrubą kręcisz aż zaczynają spadać i od tego wykręca się jeden obr
a ty masz pewnie strzelanie w wydech

fotoretter - |16 Kwi 2011|, 2011 21:28

plik normalnie sie pobiera, jak to darmowy server trzeba chwile poczekac

przed regulacją sruby swiece były normalne (czarne i nie zjadałą ich korozja czy kwas bo tak to wyglada teraz), teraz maja czerwoany-brązowy zafarb ale blizej niepełnego czerwonego, natomiast dziwni mnie ze silnik sie bardziej grzeje (subiektywne) no i najdziwniejsze te stuki, wymienie reszte swiec i kable zobaczymy

zapominałem o tych 3k obrotów, ale kręcisz w którą przykręcajac czy odkręcając powietrze?? z tego co pamietam to w obie i gdzies posrodku lub 1-1,5 obrotu od i tu nie pamietam
mam jeszcze jedna srube fabryczna do wolnych obrotów tez byłą ruszana na ile ustawic wolne obroty ?? 1000 ??

PiotrekGran - |16 Maj 2013|, 2013 21:43

Połowa tytułu wątku jest OK, ale druga połowa już nie :)

Jak zrealizować odcięcie wtrysków przy silniku 2.4 v6 i sterowniku Bingo M ?
Proszę o opis jak "krowie na rowie" :-d

Struna - |16 Maj 2013|, 2013 23:38

jak zawsze - odcinasz zasilanie wtrysków, tylko trzeba bypas do EBJ zróbić
pablo19 - |17 Maj 2013|, 2013 08:17

Struna napisał/a:
jak zawsze - odcinasz zasilanie wtrysków, tylko trzeba bypas do EBJ zróbić
Rozwijając, to idziesz po kabelkach "plusowych" od wtrysków do miejsca, gdzie się spotyka 6 tych kabelków plus kabelek od EBJ-ota i kabelek zasilający to wszystko. Odcinasz tu kabelek od EBJ-ota i kabelek zasilający ten punkt zbiorczy następnie łączysz EBJ-ota z tym kabelkiem zasilającym. Podpinasz wtryski i całą resztę do przekaźnika tak jak na obrazku poniżej:

Chyba dobrze pamiętałem :D

Struna - |17 Maj 2013|, 2013 08:52

Zasilanie na ebj ma zostać niezależnie od odcięcia wtryskow - to jest bardzo istotne.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group