Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - ASB brak IV biegu

czeressnia - |28 Lip 2010|, 2010 14:26
Temat postu: ASB brak IV biegu
Witam wszystkich serdecznie.
Na poczatku chcialbym powiedziec, ze jestem kompletnie zielony jezeli chodzi o mechanike.
Probowalem znalezc rozwiazanie mojego problemu za pomoca opcji "szukaj", ale nie znalazlem odpowiedzi, ktore by mnie zadowolily.
Postaram sie krotko opisac moj problem i bardzo licze na wasza pomoc.

Jakis czas temu bylem w tatrach i jak to bywa w gorach czesto uzywalem O/D oraz drugiego biegu.
Kiedy wracalem juz do domu przy zapietym D i wylaczonym O/D zaczela migac zielona kontrolka O/D i stracilem IV bieg.
Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka juz sie nie pali, ale dalej nie ma czworki.
Teraz na III biegu obroty przy ok. 80km/h spadja o jakies 200-300rpm (zdaje sie ze dziala lockup?)
Wszystkie wiazki i skrzynki z bezpiecznikami byly niedawno wymienione.
Na forum znalazlem ze powinienem wyczyscic "MAF" i sprawdzic "TPS".
Bede bardzo wdzieczy za rozwiniecie tych skrotow i i dokladniejsze instrukcje gdzie i co powinienem zrobic.. Nie znam sie kompletnie na mechanice wiec bede wdzieczny rowniez za fotki elementow ktore moga byc uszkodzone/do sprawdzenia.

Mam bardzo zle doswiadczenia z mechanikami w warszawie. Moze moglibyscie mi polecic jakis warsztat/mechanika, ktory sprawdzi moja skrzynie biegow?

Moje auto to Scorpio rocznik 1995 2,0 136KM Automat, sedan

Licze na wasza pomoc i uwagi.

Kevin Xy - |28 Lip 2010|, 2010 18:24

zglos sie do Grzeska gw21
http://ford-scorpio.pl/fo...wprofile&u=2051

gufer-posepny - |28 Lip 2010|, 2010 19:27

wygląda że się olej przegrzał .
gw21 - |28 Lip 2010|, 2010 21:42

czeressnia napisał/a:
"MAF" i sprawdzic "TPS".

MAF-przepływomierz
TPS-czujnik położenia przepustnicy