Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

DIESEL: D, TD, TDI, - Wymiana uszczelki pod glowica

grigorios - |18 Gru 2009|, 2009 16:47
Temat postu: Wymiana uszczelki pod glowica
Witam. Mam pytanko. Czy wymiana uszczelki pod glowica dokladnie czwarta liczac od przodu auta w 2,5 VM to skomplikowana sprawa? Jestem samoukiem, taka "zlota raczka" wszystko przy swojej skorupie robie sam. Podejmowalem sie wymiany zimeringu pod kolem pasowym itp. Teraz czeka mnie wymiana uszczelki pod czwarta glowica bo scorpio juz chodzi tak glosno jak jakis stary ferguson a jak wloze reke za silnik to czuc jak dmucha powietrze spod glowicy. Chce sie za to wziasc tylko jak wyglada tam z walkiem rozrzadu itp? latwo cos przestawic? jakies niespodzianki, chaczyki sa? prosze o teoretyczna pomoc przed tym zabiegiem:D
Gaiger - |18 Gru 2009|, 2009 21:33

Tu masz temat o głowicach.
Generalnie to czeka cię wymiana uszczelek pod wszystkimi 4 głowicami.
Wałek rozrządu jest w bloku więc go nie ruszasz, tylko koniki zaworów.
I raczej nie jest to robota dla typowej "złotej rączki".

adamf - |18 Gru 2009|, 2009 21:34

mógł byś w ramach relaksu poczytać jest dużo :) :roll: powodzenia.......... :twisted:
Waldi_L_N - |18 Gru 2009|, 2009 22:58

"Chaczyków" nie ma. Powinno się wymienić komplet uszczelek. I trzeba mieć takie dziwne gwiazdki do odkręcania szpilek głowicy. Bodajże 10 i 12. Długie.
grigorios - |21 Gru 2009|, 2009 11:36

Otóż tak. Jest to dla mnie calkowicie nowa sprawa gdyz nie robilem tego nigdy. Ale jesli myslicie ze sie podejme tego to dobrze myslicie. Jednak w razie problemów dwie ulice dalej mam zaufanego mechanika ktory zawsze przyjdzie mi z pomoca za jakies piwo czy dwa:D hehe
Oczywiscie ze bede wymienial uszczelki pod wszystkimi glowicami oraz dam je do splanowania a czy dac je do sprawdzenia to sie jeszcze zastanowie. Tylko mam pytanie czy kazda glowica jest identyczna czy ma znaczenie ktora jest na ktorym miejscu. Oraz czy konieczne jest zastosowanie klucza dynamometrycznego przy dokrecaniu glowic. Pozdrawiam.

Gaiger - |21 Gru 2009|, 2009 11:50

grigorios napisał/a:
Tylko mam pytanie czy kazda glowica jest identyczna czy ma znaczenie ktora jest na ktorym miejscu

Są identyczne ale powinieneś zamontować je w tej samej kolejności.
grigorios napisał/a:
Oraz czy konieczne jest zastosowanie klucza dynamometrycznego przy dokrecaniu glowic

Bezwzględnie konieczne. Oraz dodatkowo kątomierza :) .
I koniecznie przestrzegaj procedury montażu i dociągania.
Koniki zaworów też koniecznie dokręcaj kluczem dynamometrycznym.
Jak zresztą wszystko w tym silniku :-d

grigorios - |21 Gru 2009|, 2009 12:15

OK. Dziekuje za pomoc. I jeszcze jedno... Jaka jest kolejnosc dokrecania?
Gaiger - |21 Gru 2009|, 2009 12:54

grigorios napisał/a:
OK. Dziekuje za pomoc. I jeszcze jedno... Jaka jest kolejnosc dokrecania?

1. położyć wszystkie glowice na bloku
2. przykręcić lekko kolektor ssący bez uszczelki
3. dokręcić śruby M14 w kolejności siłą 30 Nm
4. dociągnąć śruby M14 w kolejności o kąt 70 stopni
5. dociągnąć śruby M14 w kolejności o kolejne 70 stopni
6. dokręcić śruby M12 w kolejności siłą 30 Nm
7. dociągnąć śruby M12 w kolejności o kąt 85 stopni
8. zdjąc kolektor ssący i zamontować ponownie z nową uszczelką - dokręcić na 32 Nm
9. założyć koniki zaworów i dokręcić na 33 Nm
10. wtryskiwacze 69 Nm
11. kolektor wydechowy 32 Nm
12. odpalić silnik, rozgrzać do temp roboczej 90 stopni
13. pozostawić do ostygnięcia, najlepiej przez noc
14. dociągnąć głowicę w następujący sposób:
Działamy na śrubach w kolejności takiej jak podczas przykręcania ale od A do C i dopiero przeskakujemy do następnej śruby.
Śruby M14
A. poluzować o kąt 180 stopni
B. dokręcić z siłą 30 Nm
C. dociągnąć o kąt 130 stopni
Śruby M12
D. dociągnąć z siłą 90 Nm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group