Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Zawieszenie i układ jezdny, hamulce - konsultacji trzeba miiiii

Jacek EL - |1 Kwi 2005|, 2005 18:34
Temat postu: konsultacji trzeba miiiii
Panie i Panowie potrzebuje wymienić z wami parę myśli, bo mam pustke we łbie. Cieszyłbym się cudem jazdy moim cossim (96) gdyby nie jeden problemik, który spac mi nie daje. Otóż zaobserwowałem że podczas zwalniania, gdy jade juz tylko parę kilosów na godzinę od czasu do czasu - raz tak, raz nie- następuje walnięcie w podłogę od strony mostu.
1. Kupiłem podporę wału nowiutką - bez efektu
2. Dałem do naprawy główke mostu - bez efektu
3. Kupiłem "nową" ( przebieg około 120 000) główkę - niby zero luzów a bez efektu!
Ki diabeł!!!!! Walniecie mam wrażenie jest identyczne jak ze stara główką. Co za cholera może byc odpowiedzialna za toto bo ja juz nie mam pomysłu! :cry:

BC_Leszcz - |1 Kwi 2005|, 2005 22:15

Ja stawiam na most - u mnie tak wali most - szczególnie gdy jedziesz na niskim biegu wtedy nieco nierówna praca silnika przekłada się na te stuki w tylnym moście.

Czy przy wrzucaniu biegu, ruszaniu itd. tylny most juz stuka ?

Jacek EL - |1 Kwi 2005|, 2005 22:18

raczej nie, jest lekkie szarpniecie ale chyba to normalny objaw
COSSY - |1 Kwi 2005|, 2005 22:28

Masz automat ?
Jacek EL - |2 Kwi 2005|, 2005 01:14

oczywiście, i to po remoncie generalnym - pracuje ładnie
Struna - |3 Kwi 2005|, 2005 13:04

dyfer z pewnością. No ale w sumie moga być też przeguby ale zakładam, że masz sprawne.
Jacek EL - |3 Kwi 2005|, 2005 14:20

kurcze, po wymianie dyferka mam identyczne walenie (powiedziałbym, źe to ten sam co byl gdym nie widział) jaka to część w środku mostu jest odpowiedzialna za takie zachowanie - może idzie to jakos naprawić..
Struna - |3 Kwi 2005|, 2005 14:23

luzy sa na kołach zębatych. podobno daje się to jakoś bardziej ciasno spasować - tak słyszałem.
wpgulin - |3 Kwi 2005|, 2005 22:19

słóchaj ja bym stawiał na przegóby bo jest ich cztery i sumując luzy na każdym z nich to może dawać w sumie taki efekt lub jest nad mostem taki cienki drążek i tam może być coś luźne a najlepiej wejdź do kanału i na ręcznym lekko w przud i w tyl niech ktoś rusza a wszystko się pokaże tylko ostrożnie żeby nie zmieżyć głebokości kanału autem a czy krzyżaki są dobre sprawdź 8)
Jacek EL - |4 Kwi 2005|, 2005 10:02

Sprawdziłem i wychodzi na to że to przegub - lewa ośka ma luzy przy kole i mocowaniu flanszy dyfra ile tam jest przegubów wiecie?
Struna - |4 Kwi 2005|, 2005 10:05

dwa na półośkę idą - jeden przy dyfrze i jeden przy piaście.
Jacek EL - |4 Kwi 2005|, 2005 10:25

no, tak sie zgadza....czyli dyferek mam dobry - na to wychodzi- na szczęście znalazłem półośkę z przegubami uzywkę bo nowa po rabacie kosztuje 2200!!! sam przegub 650 !miło..nie? ale jak zrobię i pomknę katowicką to mu wybaczę wszystko... :wink:
marcys - |4 Kwi 2005|, 2005 11:23

jak sie policzy ilosc roznych polaczen przy dyfrze to tam chyba MUSI byc maly luz.
Jacek EL - |4 Kwi 2005|, 2005 12:51

u mnie z przegubu wewnętrznego dobiegały jakies chroboty, a półoś przy zewnetrznym zataczała elipsę. Mam nadzieję że prawidłowo zdiagnozowałem to co mnie wkur :lol: dopiero gdy podniosłem tylną oś wyszło na jaw ...
Struna - |4 Kwi 2005|, 2005 13:03

przeguby wydają bardzo ciekawe dźwięki - jakby młotkiem w karoserię przypierdzielić od spodu.
Jacek EL - |4 Kwi 2005|, 2005 14:42

Struna, jak byś siedzial u mnie pod podwoziem...!!!!!
Struna - |4 Kwi 2005|, 2005 15:19

autopsja :D
Jacek EL - |4 Kwi 2005|, 2005 16:20

ciekawe, że żródłosłów słowa autopsja brzmi jakos znajomo..

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group