Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - Wysokie spalanie, dławienie na starcie, strzały w dolot, muł

Rafał A.(antek) - |10 Lut 2005|, 2005 04:40
Temat postu: Wysokie spalanie, dławienie na starcie, strzały w dolot, muł
Witajcie! Wciąż borykam się z problemem. Błagam bo już nie mam siły ani pomysłów...POMOCY!!. A jestem zielony w tym aucie (niedawno kupiony)

Pacjent: Astra F 1.4 16V 97'r. Silnik X14XE przebieg 216 000km
Objawy: Spalanie PB ok 14litrów na 100km, spalanie LPG ok 15-16 litrow na 100km. SIlnik na benzynie ewidentnie mułowaty, na LPG znacznie dynamiczniejszy. Gd silnik jest zimny, a tym bardziej gdy wilgotno strzela w DOLOT. Jak silnik sie rozgrzeje, przestaje strzelać, ale za to nie mozna ruszyć, bo silnik sie dławi. Jeśli nie wkręce silnika powyżej 2000 obr to nie rusze. Na postoju, jak wdepne szybko pedał gazu, to jest z 2 sekundy zwłoki i dopiero silnik sie wkręca na obroty. Na benzynie tego efektu nie ma, da sie normalnie jechać nie przydusza tak przy ruszaniu. Na biegu jałowym obroty nie faluja, nie skacza, nie widac zeby wypadał zapłon - niby ok wszystko.

Co było robione. Astra jest po wymianie paska i rolek rozrządu i uszczelki pod głowicą - głowica była zdejmowana - wypalił sie zawór wydechowy.
Astra byla na tescie komputerowym - nic nie pokazal zadnych błedów. Nowe filtry i olej. Sonda lambda sprawdzona i pracuje w zakresie 0,2 - 0,8 acz dosc wolno reaguje i skokowo. Analiza spalin poprawna.

Nosze sie z wymaina przewodow i swiec zapłonowych - ALE nie wydaje mi sie zeby to mogło spowodowac taki wzrost spalania. Pytanie do was, czy przestawienie zapłonu ( paska rozrzadu) moze miec wpływ na wielkosc spalania? A jesli nie to co jeszcze w tym silniku moze powodować taki wzrost spalania? i wspomnianą mułowatość i dławienie sie? Nadmienie ze przed remontem auto stało 6 miesięcy nie używane, a wcześniej jeździło dobrze i spalanie było max 10 l/100km POMOZCIE BŁAGAM!!!