$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Ford i diesel
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford i diesel
Autor Wiadomość
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |29 Cze 2006|, 2006 10:49   Ford i diesel

Większość z nas użytkowników Skorupek z dieslem strasznie na nie narzeka (oprócz mnie oczywiście)a powiem Wam, że mamy w firmie Focusa 1,8 TDCI pół roku temu skończyła się gwarancja a silnik wczoraj zrobił kuku:-) Dzisiaj się okazało, że szlag trafił pompę paliwa rozleciał się w niej wirnik i opiłki dostały się do całego układu paliwowego. Do wymiany pompa, wtryski, przewody, czyszczenie zbiornika itd. Koszt około 13tys. zł (słownie trzynaśce tysięcy). Gwarancji już nie ma, ubezpieczenie tego nie obejmuje, auto w leasingu więc trzeba robić w ASO. W świetle tego już nigdy nie powiem złego słowa na mojego diesla ani na bolączki które go czasem dopadają:-) bo to drobiazgi w porównaniu z tym co się dzieje teraz z tymi nowoczesnymi dieslami. Szlag może człowieka przy takim czymś trafić a najlepsze jest to, że wartość tego Focusa na dzień dzisiejszy to jakieś 35tys, a naprawa ma kosztować 13 paranoja normalnie. Pozdrawaim
 
 
kuba 



Auto: I nie ma Forda, nic już ni ma...
Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 27 Kwi 2004
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: |29 Cze 2006|, 2006 13:17   

Mondeo, Focusy, Fusiony i Fiesty TDCI cierpią na tę dolegliwość. Jest to bardzo powszechne wśród tych silników. Niestety w polsce tylko 2 zakłady regenerują te pompy, a koszt takiej usługi jest też dość wysoki. To już nie są to stare dobre fordy co z przed lat...
 
 
irek 
Member 021



Auto: Peugeot 508 2012r. sedan hybryd4 200 kucy
Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Maj 2004
Skąd: Rybnik/Głub.
Wysłany: |29 Cze 2006|, 2006 13:49   

ale pewnie też nie jest to regułą, że akurat to siada
_________________
Ford Ranger Wildtrak 2020
Peugeot 508 2.0 Hybryd4
Fiat Sedici 2.0 MultiJet 4x4
Mundek 99r. 2.5 V6 sedan
był
Pacifica 2006 3.5 V6 4x4
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Cze 2006|, 2006 13:59   

irek napisał/a:
ale pewnie też nie jest to regułą, że akurat to siada
jest - z racji na gówniane paliwo.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |29 Cze 2006|, 2006 17:06   

To nie do końca tak. Tankujemy zawsze na markowych stacjach (chociaż nigdy do końca nie wiadomo co). Meches z ASO dziś powiedział że to na pewno nie wina paliwa ale i tak na wszelki wypadek poszło do ekspertyzy do Krakowa to się zobaczy. Wogóle nowe auta są do dupy (albo tylko Fordy) bo już nam w tym Focusie lakier na drzwiach przy lusterkach odpada całymi płatami (na szczęście gwarancja na perforacje jest), a znajomej z firmy obok całe doły drzwi skorodowały w 4 -letnim Focusie, a i w silniku (1,6 benzyna) już też nie jedno zmieniała - ostatnio cewki coś za 600zł chyba. Na prawde wole moje Scorpio przynajmniej wiem czego się moge po nim spodziewać, a tym Focusem to strach gdzieś dalej pojechać :-)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Cze 2006|, 2006 17:13   

Tlukas napisał/a:
bo już nam w tym Focusie lakier na drzwiach przy lusterkach odpada całymi płatami (na szczęście gwarancja na perforacje jest)
omawiali kiedyś taki przypadek z gwarancją perforacji w focusie w jakimś programie AutoMoto - kolesiowi lakier poodłaził w okolicy progów - pojechałzareklamować to usłyszał, że gwarancja jest ale dla jakiejśtam klasy dróg a polskie do nich nie należą i w związku z tym gwarancji nie uznają bo jeździł po kamieniach i mu lakier poodłaził.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wieloryb
[Usunięty]

Wysłany: |29 Cze 2006|, 2006 17:27   

Struna napisał/a:
pojechałzareklamować to usłyszał, że gwarancja jest ale dla jakiejśtam klasy dróg a polskie do nich nie należą i w związku z tym gwarancji nie uznają bo jeździł po kamieniach i mu lakier poodłaził.

jakby mi z takim tekstem wyskoczyli, to chyba bym tam udusił i zatłukł połowe personelu co pracuje. Przecierz to jest paranoja to co się dzieje u nas :691:
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Cze 2006|, 2006 17:28   

Wieloryb napisał/a:
Przecierz to jest paranoja to co się dzieje u nas :691:
to kilka lat temu było, tak mi się przypomniało jak kolego o perforacji wspomniał :D
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |30 Cze 2006|, 2006 06:50   

Wracając do diesli, to gadałem ze znajomkami, którzy projektują w Niemczech samochody, ople, audi, robią elektronikę do nich, ale są blisko całego przemysłu i nieco piany dostają jak mówią o nowych dieslach. Oficjalnie to te wszystkie common raile, tdci-śmedecei, to żeby było ekologicznie, oszczędnie na paliwie, nowocześnie, a tak naprawdę po to żeby kosztem zaawansowanych materiałów i technologii było oszczędnie na paliwie, prosto w produkcji, i żeby się absolutnie nie opłaciło naprawiać. I każdy producent to wie, że nie ważne jakie paliwo, to nowoczesny diesel rozsypie się po kilkuset tys. a naprawa/wymiana będzie kosztowała krocie - i dla nich to bardzo dobrze. Epoka diesli trzaskających bez remontu 500tys albo i 1mln km odeszła do historii łądne parę lat temu.

BTW z niusów od tych kolegów - można się spodziewać w następnej generacji klasy wyższej HUDa jak w myśliwcach, bo zawansowane prototypy przeszły już nawet komory klimatyczne i część testów na samochodach ;)
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |30 Cze 2006|, 2006 08:38   

Zgadza się te nowoczesne diesle to niestety porażka. Mój znajomy ma Merca ciężarówke. Przebiegu toto ma już chyba z 800tys. km a i pełnoletni też już jest chyba koleś jeździł nawet ostatnio na jakimś mazucie z lokomotyw :-) gęste to takie że sie ledwo do baku nalewało a silnik spoko bez problemu pali i jedzie to jest technika :-)

[ Dodano: 2006-06-30, 08:42 ]
A co do perforacji to na szczęście nam to naprawią tylko trzeba mieć wszystkie tzw. roczne karty przeglądu stanu nadwozia. Jednej nie mieliśmy i już nas chcieli wygonić ale na szczęście ASO, w którym był robiony przegląd dosłał nam tą kartę i łaskawie się zgodzili na naprawę gwarancyjną tych drzwi.
 
 
olcha20
[Usunięty]

Wysłany: |30 Cze 2006|, 2006 08:50   

Co do tych Focusów.. No niestety potwierdzam... Szef firmy w której robiłem - niespelna 3 letni Focus - był CAŁY od nowa malowany w ramach gwarancji - lakier złaził nad progami - z kazdej strony + na klapie bagaznika...
Ciekawe ile wytrzyma....
 
 
megalith
[Usunięty]

Wysłany: |30 Cze 2006|, 2006 09:23   

Tlukas napisał/a:
jakimś mazucie z lokomotyw

Lokomotywy dostają lepsze jakościowo paliwo niż my na stacjach tankujemy...
 
 
COSSY
[Usunięty]

Wysłany: |30 Cze 2006|, 2006 15:55   

Gwarancja na lakier a perforacja to 2 oddzielne pary butów.
Perforację się rozumie przez korozję w karoserii przez którą można palucha wsadzić, a nie żaden tam bąbel. Lakier i gwarancja, udowodnią Tobie, że odprysków np. od kamieni nie ,,serwisowałeś" i dupa...
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |30 Cze 2006|, 2006 17:29   

No raczej ciężko mówić o odpryskach od kamieni przy lusterku. A perforacja nie musi zawsze oznaczać dziury tylko na przykład małe ogniska korozji, które powodują łuszczenie lakieru. W naszym przypadku tak właśnie jest i bez najmniejszego problemu reklamację uwzględniono i będzie naprawa gwarancyjna. Warunkiem jednak jest tak jak pisałem powyżej kart przeglądów stanu nadwozia.
 
 
Srebrny 



Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Pomógł: 3 razy
Wiek: 65
Dołączył: 11 Lip 2005
Skąd: Opole
Wysłany: |1 Lip 2006|, 2006 20:50   

I to potwierdza słuszność drogi jaką obrał VW- pompowtryskiwacze- silniki mimo gorszej kultury pracy niż comonraill osiągają dużą niezawodność , trwałość i spełniają normy spalin.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group