Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzały z gazu
Autor Wiadomość
Raf7
[Usunięty]

Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 09:52   Strzały z gazu

Mam kolejny problem. Moje scorpio strzela mi z gazu - tak z 1-2 razy dziennie, czasami rzadziej. Już dwa razy rozwaliło mi rezonator, bo znowy się klapa zawiesiła. Powiedzcie mi co z tym zrobić - świece nowe, cewka (jedna) też - przewodów jeszcze nie ruszałem. A oczywiście gazownicy twierdzą, że z ich instalacją wszystko jest w porządku - że to coś z iskrą, że świece nie takie, że przewody itd. Aż się już gotuję jak ich słucham - a instalację mam dopiero od miesiąca, a auto od dwóch.
Ratujcie
 
 
Księgowy
[Usunięty]

Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 10:23   

No to nie masz za wesoło :(

Mi strzela gdzieś tak srednio 1-2 na tydzień, dwa i muszę w końcu pojechac do gazowników może znowy trzeba coś podregulować.
To też może być wina instalacji bo mam jakąź kijową lovato II generacji.
też chętnie poczekam na rady bardziej doświadczonych użytkowników LPG

(to jest moje pierwsze auto z LPG i nie mam najlepszej opinii o tym źródle zasilania, jedyne auto z jakim miałem doczynienia i dobrze jeździ na LPG to omega wujka ale on ma SGI)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 10:47   

Napisałem już w innym poście ale się powtórzę

To: Raf7

To sobie daruj te śmieszne antywybuchy przed rezonator a załóż uniwersalne klapki na rezonator i na filter - zapłacisz koło 40 zeta za sztuke - zamontujesz sam bez problemu i nie będzie więcej takich sytuacji. Gaz nie wybucha ot tak sobie. Najczęsciej przy kiepskich świecach i starych przewodach WN - ale nie tylko - zrobiłem kilka dośwadczeń i z łatwością moge każdemu spowodować wybuch nawet na nowiutkich świecach platynowych i nowiutkich kablach i idealnym silniczku. Generalnie już poparłem swoją wiedzę praktyczną wywodem teoretycznym

Więc motyw jest taki, że jak sie ma np. skrecony na registrze gaz i otworzy gwałtownie przepustnice ( efekt taki, że silnik chce dużo gazu a register nie puszcza ) to macie murowany wystrzał. pierdyknie tak że wow - normalnie jak mi walnęło to mało - dlatego tez jeżeli oszczędzacie na gazie i macie skręconą instalacę ja "śrubie" to przy gwałtownych wciśnięciach pedału gazu jest bardzo duża szansa na wystrzał. A teraz poparcie teoretyczne: Co będzie się działo jak silnik chce bogatą mieszankę a my mu nie damy ( skrecenie na registrze ) otóż silnik zasysa zbyt ubogą mieszankę i chce wkręcac się na obroty ale się nie wkręca bo na powietrzu przecież nie będzie palił i zamiast zasysać dużą ilość mieszanki mamy sytuację z szeroko otwartymi przepustnicami i niepomiernie niskim przepływem mieszanki, która zamiast być wsysana do komory spalania pozostaje w dużej mierze w wężach i kolektorze - puszczamy pedał gazy - drobna iskierka i BUUMM - cała mieszanka zgromadzona w wężach i kolektorze wali. Ja tez miałem nieco przykręcone i od czasu do czasu sie zdażały wybuchy - szczególnie w wyrazowie na torze - gdzie potrzebowałem non stop wysokich obrotów teraz nieco przeregulowałem - i czy wdepne nagle na max czy łagodnie - zero problemów. żadnych wystrzałów - oczywiście spalanie nieco wzrosło - ale i power się bardzo polepszył. Kolejna kwestia to filtr powietrza - jeżeli będzie zapchany to nawet przy dobrze ustawionym gazie - sytuacja będzie podobna - lecz tym razem filtr będzie blokował przepływ. I kolejna sprawa która tez może się przyczyniać do wybuchów to zapchany filtr gazu ( znajduje się w kielichu elektrozaworu zgazowego ) to też należy wymieniać - minimum raz do roku. Koszt takiego filtra to max 10 zeta - więc koszt w zasadzie zerowy a może wiele pomóc.

No styknie tych wypocin
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Raf7
[Usunięty]

Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 11:32   

To ja właśnie takie klapy (patrz. http://moto.allegro.pl/sh...?item=33247791) mam zaraz za rezonatorem (dwie, bo u mnie wychodzą dwie rury z rezonatora) i na każdej jest taka klapa, ale jedna chyba coś się zawiesiła i poszło na rezonator. Mam tylko jeszcze jedno pytanie - skąd iskra w miejscu, gdzie jej być nie powinno ? przecież bez iskry nie wybuchnie.
W każdym razie dzięki za rady.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 12:55   

A powiedz - masz przepływomierz ?? jeżeli nie to czym prędzej pozbądź się tych gównianych antywybuchów i załóż na rezonatorze i filtrze - nie mam fotki ale to taka klapka na sprężynce. Wiercisz otwór w rezonatorze i w pokrywie filtra i tam to wstawiasz - do 2.0 starczy po jednej na filtr i rezonator. Tego typu co podałes link są do ochrony przepływomierzy - ale strasznie lipne to rozwiązanie. Nie zawsze działa - zacina sie itp.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 13:29   

Struna napisał/a:
A powiedz - masz przepływomierz ?? jeżeli nie to czym prędzej pozbądź się tych gównianych antywybuchów i załóż na rezonatorze i filtrze - nie mam fotki ale to taka klapka na sprężynce. Wiercisz otwór w rezonatorze i w pokrywie filtra i tam to wstawiasz - do 2.0 starczy po jednej na filtr i rezonator. Tego typu co podałes link są do ochrony przepływomierzy - ale strasznie lipne to rozwiązanie. Nie zawsze działa - zacina sie itp.


hmmm to wyglada na to co ja mam, mam przeplywomierz wiec cos to daje??
kilka razy mi wywalio te gumy przy strzale, ale z drugiej strrony strzela mi raz na 3-4 tygodnie i to najczesciej z mojej winy wiec ciezko je obiektywnie ocenic.
Ty masz cos innego u siebie???
co bys polecil
_________________
pzdr
piotrek

508 SW '14 2.0 HDI 180KM
Było:
508 SW '12 2.0 HDI 140 KM
407 SW '07 2.0 HDI 136 KM
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
Speedo 
FST Member 002



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 13:31   

to o tych klapach to bylo od Struny do Raf7, nie do Ciebie sobolage, Ty masz ewidentnie przeplywomierze i musisz miec tak jak masz :)
_________________
Pozdrawiam
Speedo

Moje aukcje w Allegro
 
 
 
Raf7
[Usunięty]

Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 13:58   

Przepływomierz oczywiście mam i jak na razie w wyniku strzałów nic mu się nie stało (aczkolwiek przypuszczam, że uratował go trochę korek po sprayu, który gazownicy wsadzili aby ograniczyć powietrze i znajduje się akurat za przepływomierzem a przed rezonatorem i dlatego poszło znowu w rezonator). A co tych ze sprężynką to taki zaworek upustowy, który po przekroczeniu pewnego ciśnienia się otwiera ?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 14:01   

A jak myslisz speedo - jakby tak pomimo tych durnych klapek do przepływomierzy tak proforma założyć jeszcze na pokrywę filtra - tak w razie jakby jednak tamte nie zadziałały - to by chyba zmniejszyło energię wybuchu idącą przez przepływomierz - może by w razie zacięcia się pierwszej klapki uratowało przepływomierz albo chociaż szanse jego zwiększyło.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Speedo 
FST Member 002



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 21 Kwi 2004
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 14:14   

mysle ze to nic nie da, bo w momencie strzalu przeplywomierz sie zamyka i jak klapka przepusci to on bierze wszystko na siebie. te zabezpieczenia montowane sa tylko zeby puszki filtra nie rozerwalo, a ja nie spotkalem sie z przypadkiem, ze u kogos kto ma przeplywomierz zeby puszka poszla, znaczy ze wszystko na siebie bierze uklad klapka+przeplywomierz. taka jest moja opinia, oczywiscie ktos moze miec inna, to niech sie wypowie :)
_________________
Pozdrawiam
Speedo

Moje aukcje w Allegro
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |20 Paź 2004|, 2004 14:19   

No w sumie racja - nie badałem jak pracuje przepływomierz stąd myslałem ze może pomoże :) ale w takim wypadku to faktycznie bez sensu :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Raf7
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:30   

Struna napisał/a:
A powiedz - masz przepływomierz ?? jeżeli nie to czym prędzej pozbądź się tych gównianych antywybuchów i załóż na rezonatorze i filtrze - nie mam fotki ale to taka klapka na sprężynce. Wiercisz otwór w rezonatorze i w pokrywie filtra i tam to wstawiasz - do 2.0 starczy po jednej na filtr i rezonator. Tego typu co podałes link są do ochrony przepływomierzy - ale strasznie lipne to rozwiązanie. Nie zawsze działa - zacina sie itp.


Już wiem o co chodzi z tymi klapkami - mam już takie dwie na rezonatorze :mrgreen: i mam nadzieję, że już się nie rozleci. Zamówiłem też nową cewkę (bo drugą wymieniłem 3 tyg. temu) i nowe przewody i jutro wkładam do autka. Jeśli dalej będzie strzelać to przynajmniej już mi nie powiedzą gazownicy, że to znowy iskra - świece też mam nowe.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:37   

A jakie świece i kable kupieś - doświadzenie wielu mówi, że najlepiej używać motorcrafty ( wcale nie są drogie ) Ja akurat założyłem NGK i nie mam problemu - podejrzewam że BRISK też spokojnei będzie hulał :) ( w końcu to sportowe świeczki )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Raf7
[Usunięty]

Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 11:57   

Świeczki wsadziłem NGK , bo akurat Motorcrafta nie mieli, ale znam ceny - za Motorcrafta chcieli 37 zł/szt, a NGK ponad 80 zł/sz !!! - to są ceny z lokalnego (jeleniogórskiego) sklepu/serwisu Ford'a. A w "normalnym" motoryzacyjnym kupiłem te same !!! (tylko w tej chwili nie pamiętam symbolu) NGK za 60 zł/kpl . A co do przewodów to tak samo jak cewki - Bosch , bo innych nie można było dostać lub cena - w Fordzie przewody około 80 zł/1 przewód (są 2 więc około 160/kpl), a cewka 350 zł/szt - natomiast Intercars przewody kpl - 95 zł , a cewka 195 (aczkolwiek 3 tygodnie temu tylko 163 !!!).
Tak to wygląda na dzień dzisiejszy.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Paź 2004|, 2004 12:53   

Ja pie... to normalnie rozbój w biały dzień - u nas w Krakowie w ASO świece motorcraft po 11 zeta sztuka - kable zapłonowe do V6 ( czyli siedem kabelków ) 110 zeta ( też motorcraft oczywiście ) Tyle co Ty napisałeś to kosztują platynowe świece motorcrafta :) ja za NGK placiłem po 6 zeta za sztukę :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group