$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Diagnostyka padniętej uszczelki pod głowicą, lub głowicy
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Diagnostyka padniętej uszczelki pod głowicą, lub głowicy
Autor Wiadomość
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Paź 2004|, 2004 00:45   Diagnostyka padniętej uszczelki pod głowicą, lub głowicy

Jak zdiagnozować problem. Na przykłądzie silnika 2.0 DOHC
To jest ulubiony silnik, do padania uszczelki, na skutek słabego chłodzenia 4 cylindra ( tego najdalej od pompy czyli blisko szyby przedniej). Dlatego SPRAWDZAC DZIALANIE CZUJNIEKA TEMPERATURY I ZALACZANIA SIE I SAMEJ PRACY WENTYLATOROW. Kazdeprzegrzanie czyli podejscie pod czerwone (nawet nie wejscienanie) konczy sie zasadniczo conajmniej wymiana uszczelki.

Objawy:
- ubytki płynu chłodzącego, na początku niewielkie, poźniej znaczne
- biała para z rury wydechowej ilosc proporcjonalana do ubytków cieczy chłodzącej
- duże ciśnienie!! w układzie chłodzącym, czyli twarde węże
- analogicznie, po odkręceniu korka na zbiorniczku wyrównawczym, zamiast krótkiego syknięcia, wydobywa się spora ilośc pary, oraz z górnej, małej rurki w zbiorniczku, wydobywa się z charakterystycznym sykiem powietrze. Z czasem przy otwartym korku w końcu może z tej rurki pojsc ciecz. Notabene to "powietrze" to są raczej spaliny, robiące właśnie to "ciśnienie" w układzie chłodzącym
- przy zakręconym korku, wyraźne znaki pocenia sie, spod korka zbiorniczka wyrównawczego, nakrętki czujnika, lub słabiej zaciśnietych wężach - w układzie mocno rośnie ciśnienie i szuka każdej drogi ucieczki
- częsty brak ogrzewania - nagrzewnica jest dosc wysoko i albo sie zapowietrza albo brakuje jej płynu, często przy dużych obrotach, ogrzewanie wraca.
- bulgotanie z dolnego przewodu w zbiornoiczku wyrównawczym (normanie powinien być zalany cieczą i jedynie moze opadac poziom płynu, nie ma prawa bąblowac tam powietrze
- przy zapalonym silniku i odkręconym korku na zbiorniczku wyrównawczym, z cieńkiego górnego węża zamiast cieczy chłodzacej przy przegazowaniu leci powietrze nie woda, przy cieplym silniku tez leci powietrze a nie woda, a przy zimnym silniku tez leci powietrze a nie powinno lecieć nic
- gwaltowne skoki temp silnika, choć nie zawsze
- swieca na 4 cylindrze z osadem z wody, ma wyraźnie inny kolor niż pozostałe
- delikatne szarpanie silnika, wypadajacy zapłon, nie pali silnik na 1 cylinder (na 4, który jest zalewany wodą)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group