$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Problem ze Scorpiem 2.5 TD 1996
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze Scorpiem 2.5 TD 1996
Autor Wiadomość
Karasewicz0
[Usunięty]

Wysłany: |6 Maj 2006|, 2006 09:49   Problem ze Scorpiem 2.5 TD 1996

Witam, mam taki problem z moim Fordem Scorpio. Silnik działa bez problemów ale nie ma swojej fabrycznej mocy. Jeździ i zachowuje się normalnie ale przy wciśnięciu gazu przyśpiesza jakby miał z 60 KM! Fabrycznie ten silnik ma 125 KM. Czy może mi ktoś pomóc bo nie wiem co mu jest? Słyszałem różne wersje,że może to być TURBINA jak również MIESZACZ POWIETRZA.Nie wiem nawet jak on wygląda żeby porównać do innego lub kupić nowy.Jeśli ktoś jeździ z takim silnikiem to proszę o pomoc.Może ktoś w pobliżu Gorzowa Wlkp. mógłby się ze mna spotkać i wstawić na chwilę swój mieszacz do mojego auta i będę wiedział bo szanse nie będą już 50/50.Nie wiem teraz co wymienić. Różni mechanicy mówią różne rzeczy. Proszę o pomoc
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |6 Maj 2006|, 2006 12:35   

hmm.. jak pada turbina to czesto pojawiaja sie wielkie chmury czarnego dymu przy mocnym depnieciu.. bo idzie duzo paliwa a nie ma powietrza z czego powstaje sadza.. jak turbina dobrze pracuje to w okolicach 2000-2300obr powinienes slyszec lekkie psss.. i powinien dostac kopa.. ale skoro masz tak zamulonego to mozliwe ze pracuje w trybie awaryjnym.. sprawdzales kompa? ktos robil diagnostyke? moze masz cos padniete z elektroniki i komp ogranicza dawake w pompie.. tam jest pompa wtryskowa sterowana elektronicznie.. no i moze bys sama pompa padnieta.. musisz znalezc dobrego goscia od diesli.. taki mechas to podstawa niestety.. czy to sie stalo nagle? nie jestem pewien ale w tym silniku chyba jest przeplywomierz.. jak padaniety tez moze dawac taki efekt.. jest troche mozliwosci szukaj i powodzenia zycze ale pierwsze co to dobra diagnostyka silnika pod wzgledem czujnikow i innych elektronicznych bajerow
 
 
Karasewicz0
[Usunięty]

Wysłany: |6 Maj 2006|, 2006 20:15   Scorpio

Dziękuję za szybką odpowiedź. Auto już takie kupiłem dwa tygodnie temu. Może i faktycznie chodzi w trybie serwisowym ale nie wiem jak się go wyłącza, czy tylko diagnostyką czy może jakimiś stykami. Ja osobiście podejrzewam właśnie przepływomierz tylko nie mogę go znaleść pod maską i nie wiem czy on takowy posiada. Fktycznie to dostaje kopa przy 1900 obr./min. ale nie ma wcale kopa rzedu jego mocy. Teraz zostaje mi znaleść mechanika i dobrego elektryka żeby zdiagnolizowali mi silnik. Jest możliwość, że zalana jest skrzynka z bezpiecznikami bo rzaży mi się lampka oleju a jeszcze kilka dni temu przed deszczami tego nie było i migają mi poduszki powietrzne. 4 mignięcia i krótka przewa. Stało się to podeszczu jak jechałem w trase. A silnik pracował już tak jak go kupiłem. Może orientujesz się ile kasuje serwis za taką diagnostykę?

[ Dodano: 2006-05-06, 20:30 ]
Zapomniałem napisać, że jak się wciśnie porządnie na gaz to nie kopci porządnie tylko jak normalny diesel czyli przy depnięciu troszkę zadymi a jak już wchodzi na wyższe obroty to przestaje i jak się trzyma gaz na wysokich obrotach w jednej pozycji to też nie dymi. Wkońcu ma tylko 145 tyś. km.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |6 Maj 2006|, 2006 21:12   

no to wyglada na objawy elektroniki.. jak turbina zywa i nie dymi za bardzo..
no teraz juz wiecej nie pomoge niestety..
tu masz troche informacji o tym silniku http://www.fordscorpio.co.uk/engdatadiesel.htm
poza tym dobry mechanik.. na diagnostyke mozesz wpasc do aso forda
 
 
Karasewicz0
[Usunięty]

Wysłany: |6 Maj 2006|, 2006 22:32   

Ile taka diagnostyka kosztuje u Forda?
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |7 Maj 2006|, 2006 11:58   

Witam! Na Twoim miejscu to bym zaczoł od wymiany filtra paliwa i oględzin/wymiany filtra powietrza. U mnie przy brudnym filtrze paliwa były bardzo podobne objawy do Twoich. Co do trybu awaryjnego to wkońcu zwykły (no prawie :)) turbodiesel i u mnie nie ma czegoś takiego, przynajmniej przez 4 lata eksploatacji i przy 2gim silniku nigdy go nie zaobserwowałem. Sprawdź też czy gdzieś nie pospadały lub nie są uszkodzone przewody od intercoolera (gdyby tak było słyszałbyś syk ale nie koniecznie). W dalszej kolejności trzeba by pewnie sprawdzić pompę paliwa. Co do diagnostyki to słyszałem kiedyś że taka usługa to koszt koło 200zł ale nie wiem na pewno. Powodzenia
 
 
kapselek47
[Usunięty]

Wysłany: |7 Maj 2006|, 2006 14:15   

przyjacielu zgadzam się z tukasem zacznij od filterków potem sprawdz takie cosik od recylkulaci spalin jak to jest przypchane to tez bedzie muł dalej może być jeszcze mębranka podsisnienia na pąpie paliwa a do serwisu forda nie jedz bo cie skasują jak za zboże nie majac pojęcia o tych motorach dla nich to wloski wynalazek , jesli chodzi o tryb awaryjny to czegoś takiego w tych motorach nie ma ....chyba że ten silnik to jeden wielki "tryb awaryjny" daj znać bedziemy radzić co dalej .pozd
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |7 Maj 2006|, 2006 14:58   

Eee no tak źle to nie jest:) odrobina wiedzy jak dbać o motorek a potrafi się odwdzięczyć:) A to cudo od recyrkulacji to zdaje sie jest EGR czy jakoś tak. Podobno można to wyczyścić
 
 
Karasewicz0
[Usunięty]

Wysłany: |8 Maj 2006|, 2006 17:30   

Dobra panowie powiedźcie mi gdzie szukać filtra paliwa i oleju. Wymienie olej wraz z filtrem oraz filtr paliwa. Nie wiem czy po odkręceniu filtra paliwa muszę mieć pusty zbiornik czy nie? Filterek powietrza zmienie jeszcze dzisiaj bo jak sprawdziłem to jest strasznie brudny i troszkę przypchany.Czy samodzielnie mogę zmienić filterek paliwa czy trzeba mieć do tego jakieś specjalne narzędzia?Proszę o pomoc bo pierwszy raz mam diesla. W Mondeo 1.8 16V to wiem gdzie znajduje się wszystko ale tutaj jest całkiem odwrotnie.Podpowiedzcie mi jeszcze jaki najlepiej lać olejek do tego silnika i ile go tam wchodzi. Chciałbym wymieniać w moim aucie wszystko sam na ile będę miał odpowiednie narzędzia bo nigdy za mało wiedzy o silnikach aut którymi jeździsz. Takie moje zdanie, proszę o pomoc osoby mające do czynienia z tym silnikiem. Filterki i olej jak dowiem się może dzisiaj gdzie się znajdują to jutro wymieniam na nowe i napisze jaka jest reakcja auta, czy to samo czy lepiej. Jeden mechanik powiedział mi że może to być katalizator przypchany. Proponuje mi wycięcie katalizatora i wspawanie na chwilę kawałka rury aby sprawdzić czy jest to katalizator. Nie wiem co o tym myśleć. Zakupiłem już wszystkie filterki więc zaczne od nich ale czekam na wypowiedzi co z tym katalizatorem. Ostatnie moje pytanie dotyczy łańcuszka rozrządu. Ile można przejechać na takim łąńcuszku średnio kilometrów. Ja mam 145000 km. i nie wiem czy go wymieniać czy nie?
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |8 Maj 2006|, 2006 18:06   

Filtr paliwa masz po prawej stronie silnika (patrząc od przodu) na dole pod pompą paliwa. Co do wymiany to nic trudnego tylko możesz mieć kłopot z odpowietrzeniem układu paliwowego. U mnie jest tam taki króciec przy pompie na który zakładam wężyk potem tylko wdech:) łyk ropy i po sprawie:) Ale nawet gdybyś nie miał takiego króćca to i tak powinien zapalić po chwili kręcenia (tak za 2, 3 razem myśle) tylko odpalaj z gazem w podłodze to powinien raz dwa pociągnąć. W każdym razie jak mi wachy brakło to odpalił potem bez problemów chyba za 3 razem. Co do flitra oleju to mam chwilowe zaćmienie ale zdaje się że jest po lewej stronie silnika (patrząc od przodu) też tak bardziej na dole. Może Ci być potrzebny taki specjalny klucz do odkręcenia filtra bo czasem ciężko jest odkręcić. Dokręcasz go normalnie ręką z wyczuciem (posmaruj uszczelke filtra świerzym olejem przed przykręceniem i najlepiej zalej filtr olejem). Ja olej wymieniam tak co 7 - 8 tys. km i leje dobry minerał ( Mobil, Shell).
Katalizator może być faktycznie przypchany. U mnie katalizator się w środku cały rozsypał i kawałki tego wkładu po prostu wyleciały z wydechu:) a po wymianie całego wydechu na nowy nie było żadnej odczuwalnej różnicy w mocy czy osiągach.
Uff to chyba tyle:)
Powodzenia
 
 
Karasewicz0
[Usunięty]

Wysłany: |8 Maj 2006|, 2006 18:47   

Właśnie zmieniłem filterek powietrza i żadnej różnicy. Jutro jak dobrze pójdzie to biore się za filtr paliwa i oleju.Jakoś sobie poradze. Będę się męczył, aż zrobie, nie ma innego wyjścia.Wole to zrobić sam bo będę na przyszłość wiedział co i jak i następna wymiana będzie już pewnie szybsza od pierwszej bo już będę wiedział gdzie ręce najpierw wsadzić. Nie wiem ile oleju wchodzi do silnika jak ktoś może niedawno zmieniał to proszę o podpowiedź.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |8 Maj 2006|, 2006 19:16   

tu zobacz: http://www.valvoline.pl/index_jaki_olej.html
masz podane jaki olej i ile :) tylko nie pomyl silnika :) td intercooler 94-99 (wedlug valvoline) mi pokazalo tak:
Engine SB. (VM) Capacity 6,6 liter
FilterCap 0,6 liter
Use: Normal
Products:
Turbo V 15W-40
VR1 Racing Oil 5W-50
Check/Change:
Change 10000 km or 12 months
 
 
Tlukas
[Usunięty]

Wysłany: |8 Maj 2006|, 2006 20:22   

Do mnie wchodzi 6 litrów tak około.
 
 
kapselek47
[Usunięty]

Wysłany: |9 Maj 2006|, 2006 12:57   

jeśli czodzi o łancuszek rozrządu to takowego nie ma tam sa koła zębate i tego się nie wymienia w moim modelu mam przy filterku paliwa pompkę ręczną i po kazdej wymianie wystarczy podpompować i załatwione jeśli chodzi o oliwę to jak najbardziej mineralny 15 w na 40 i żeby klasa była dobra na API CG i wymiana max co 8 tyś ,lublin naprzykład (też silnik vm
) ma podane w instrukcj co 5tyś olej w tych maszynach to podztawa są bardzo czułe na jego ciśnienie przy codziennej eksploataci dbaj o temperaturkę bo lubią trzaskać głowice pisałem o tym ) jesli będziesz potrzebował jakiś gratów do motorku to daj znać coś poradzimy a ważne można nim śmiało jeżdzić na opale i innych alternatywnych aczkolwiek nie obiętych akcyzą paliwach
 
 
Karasewicz0
[Usunięty]

Wysłany: |9 Maj 2006|, 2006 22:43   

Panowie dzisiaj wymieniłem wszystkie filterki i olej w aucie tak jak zalecaliście. Okazało się że NIC to nie dało. Ale wymiana napewno się przydała. Pojechałem jeszcze do jednego mechanika który odczepił przewód od intercoolera prowadzący do silnika(ten z góry). Zatkał go ręką i zaczął gazować. Powiedział, że jest nieszczelny intercooler bo jak zatka ręką rurę to nie na za dużego ciśnienia ze sprężarki i można spokojnie utrzymać ją zatkaną co nie powinno się stać ze względu na bardzo duże ciśnienie jakie daje sprężarka. Powiedział następnie żeby ominąć intercooler i połączyć przewód zasilający intercooler i przewód wychodzący do silnika razem. Wtedy ominiemy interooler i sprężarka będzie dawać bezpośrednio w silnik bez chłodzonego powietrza. Zrobiłem jak kazał na próbę i NIC. Dalej nic. Powiedział żebym wyciągnął turbinę (4 śrubki) i ją wyczyścił. Nie wiem czy to da coś ale szukam teraz gdzie można tanio kupić i w stanie najlepiej idealnym. Proszę o info jak ktoś wie kto może mieć turbinkę. Michał 506 134 868, mail: michalkarasewicz@interia.pl, GG: 5683897
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group